Ubat kencing manis

Tips Elak Risiko Kencing Manis Biarpun Ada Sejarah Keluarga Yang Kencing Manis

Terfikir-fikir pula akak selim ni.

Wujudkah Penyakit Keturunan?? Sebab ramai orang cakap termasuk golongan yang bekerja di hospital pun sering berkata,

“Alaa, mak dia dulu pun ada kencing manis”

“Sepupu dia dulu pun ada tekanan darah tinggi, memang logik laa dia pun kena jugak”

Kencing manis
Sakit jantung
Darah tinggi

Sering dikatakan penyakit keturunan. Tetapi tahukah anda, peratusan penyakit keturunan adalah terlalu kecil. Yang sebenarnya ialah tabiat pemakanan yang sama dalam sesebuah keluarga yang menjadikan kita mungkin akan mengalami penyakit yang sama.

Contohnya jika keluarga kita sangat sukakan kek, kuih dan lauk pauk bersantan setiap hari. Pastilah kita pun makan benda yang sama kan.? Tambah2 jika kita masih bersekolah/universiti. Tinggal pula dengan keluarga, makan sedap2 aje kan. Masa tu kita tak sempat fikir dah makanan tu boleh memudaratkan.
Yang penting perut diisi. Ahli keluarga pulak yang masak kan……….
Wajiblah makan…

Bila kita dewasa, barulah kita sedar dan tahu yang tabiat pemakanan kita tu kurang sesuai. Bukan langsung tak boleh makan, tapi berpada-padalah dalam pemakanan. Kerana dari pemakanan inilah antara faktor terbesar menentukan kesihatan kita selain daripada gaya hidup dan faktor-faktor lain.

Kita jaga pemakanan harian kita bukan kerana kita nak elak dari kegemukan sahaja. Tapi yang paling penting pemakanan kita tidak memudaratkan kesihatan kita di masa depan.

Dan dalam masa yang sama, carilah suplemen yang berkesan dan selamat yang boleh membantu kita mengelak daripada penyakit-penyakit kronik.

Ubat kencing manis

Hasil kajian Landmark Study Shaklee membuktikan bahawa pengguna vitamin Shaklee secara konsisten dan berpanjangan adalah 4X LEBIH RENDAH risiko diserang penyakit kencing manis.

Keluarga akak selim juga ada sejarah penyakit kencing manis ni, jadi memang amat takut juga dengan risiko kencing manis ni kan. Usaha yang akak selim boleh buat ialah jaga pemakanan, ubah gaya hidup kepada lebih aktif dan ambil suplemen setiap hari.

Ubat kencing manis

Suplemen yang akak selim paling suka amalkan untuk elak kencing manis ni ialah Vivix. Banyak ujian klinikal yang membuktikan Vivix ni mampu membantu kita mengelakkan diri dari penyakit-penyakit kronik.

Moga dengan usaha yang kecil ini dapat membantu akak selim dan keluarga untuk elak penyakit kronik termasuk kencing manis. Moga dijauhkan. InshaAllah.

Mari kita sama-sama amalkan.
1. Amalan pemakanan sihat
2. Kehidupan yang lebih aktif
3. Amalkan suplemen yang selamat secara konsisten.

Paling penting, KONSISTEN. Buat sedikit-sedikit tapi konsisten itulah yang akan membuahkan hasil. InshaAllah.

Whatsapp akak selim di 019-722 8520 untuk dapatkan Vivix yang boleh bantu anda lebih sihat di masa hadapan.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments

    1. Kann… betul2 yakin dengan landmark study ni. terus semangat berkobar2 nak konsisten dengan shaklee terutamanya vivix

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge