Set Hamil Shaklee Untuk Ibu Dan Bayi Sihat Serta Bijak

Setelah disahkan mengandung, ibu hamil pasti tercari-cari vitamin apakah yang terbaik untuk diambil untuk memastikan bayi di dalam kandungan membesar dengan sihat.

Selain kesihatan bayi, ibu juga ingin hamil dalam keadaan sihat dari segi fizikal dan emosi. Pengambilan nutrisi penting semasa mengandung dapat membantu ibu  hamil terjaga dari segi emosi dan perubahan yang berlaku sepanjang kehamilan.

Set Hamil Shaklee ini juga dapat membantu ibu bersalin secara normal tanpa jahitan dan koyakan. Baca tips lain di sini.

Bersalin Dengan Tenang Tanpa Koyakan Dan Jahitan

 

Set hamil Shaklee

set hamil secara online

Hubungi saya untuk konsultasi dan cara pengambilan vitamin untuk ibu hamil.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Kenapa Ibu Hamil Perlu Ambil Minyak Ikan Semasa Mengandung?

Pengalaman mengandungkan 3 orang puteri, saya tak pernah tinggalkan pengambilan minyak ikan sepanjang mengandungkan mereka. Walaupun masa anak pertama tu tak berapa tahu sangat faedah pengambilan minyak ikan ni, saya memang tak pernah culas untuk mengambilnya. Hanya tahu untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan je. Faedah lain memang kurang tahu. Masa tu saya beli jenama Neuroxxx. Boleh tahan juga harganya. 1 botol untuk 1 bulan dengan harga RM50++ pada tahun 2008 dan RM60++ pada tahun 2010. Sekarang saya tak pastilah harganya berapa.

Ibu hamil perlu minyak ikan

Masa tu belum kenal Shaklee. Anak ketiga barulah ambil minyak ikan Shaklee yang memang jimat untuk poket saya. Hehe. RM136 untuk 3 bulan. Itu belum lagi termasuk harga diskaun untuk ahli Shaklee. Dapatlah dengan harga lebih murah.

Lebih jimat dan lebih untung kan?

Kenapa Ibu Hamil Wajib Ambil Minyak Ikan?

Ibu hamil perlu minyak ikan

1. Perkembangan Otak Dan Mata Bayi

Yang paling utama ialah untuk perkembangan otak dan organ-organ penting bayi dalam kandungan. Seawal 5-6 minggu kehamilan, otak, mata dan organ-organ penting janin telah terbentuk. Jadi ibu perlu berikan nutrisi yang terbaik semasa proses pembentukan ini.

2. Elakkan Allergi Atau Masalah Asthma Kepada Bayi

Ada kajian yang mengatakan, pengambilan minyak ikan atau Omega 3 dapat mengurangkan masalah allergi atau masalah asthma kepada bayi sehinggalah mereka dewasa.

3. Elakkan Masalah Kesihatan Ibu Hamil (GDM, Tekanan Darah Tinggi)

Ibu hamil perlu minyak ikan

Kesihatan ibu hamil itu sendiri memang perlu dititikberatkan supaya sihat secara optimum untuk meneruskan kandungan sehingga ke 40 minggu. Paling penting, tiada masalah tekanan darah tinggi atau masalah kesihatan yang lain kerana komplikasi untuk melahirkan secara normal adalah sangat tinggi jika ibu hamil ada masalah kesihatan. Jika ada masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, anemia, kemungkinan untuk bersalin secara normal adalah sangat tipis. Pemantauan yang rapi juga perlu diberikan kepada ibu hamil yang bermasalah kesihatan seperti ini.

4. Elak Kelahiran Pra Matang

Pengambilan Omega 3 secara konsisten oleh ibu hamil dapat mengurangkan masalah kelahiran bayi pra matang.

5. Mengurangkan Risiko Pre-Eklampsia

Pre-eklampsia boleh mengancam nyawa ibu dan bayi di dalam kandungan. Ibu hamil perlu ambil tahu simptom-simptom serangan pre-eklampsia supaya dapat bertindak dengan pantas jika berlaku.

Terdapat banyak jenama minyak ikan di pasaran. Jadi ibu hamil patut buat keputusan yang terbaik untuk memilih minyak ikan yang berkualiti tinggi (tinggi kepekatan EPA dan DHA) tanpa sebarang pencemaran.

Saya cadangkan minyak ikan dari Shaklee yang bernama Omega Guard. Ia dihasilkan dengan teliti, 3 kali penyulingan untuk memastikan ianya tulen dan benar-benar bebas daripada sebarang pencemaran dan bahan toksik.

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan minyak ikan terbaik.

Atau

Boleh beli sendiri menggunakan kad debit atau kad kredit di sini. Klik gambar di bawah ya.

minyak ikan terbaik untuk ibu hamil

 

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Rawat Kolesterol Tinggi Tanpa Ubat

Masalah kolesterol ni memang tidak boleh dipandang enteng. Memang simptom-simptom yang ketara tu tak nampak di mata. Namun ia sebenarnya sangat bahaya kerana ia boleh menyebabkan masalah jantung yang berhenti secara tiba-tiba.

cara turunkan kolesterol

Saya kongsikan pengalaman mereka yang menurunkan tahap kolesterol mereka secara semulajadi tanpa ubat. Namun, jika anda telah diberikan ubat oleh doktor untuk menurunkan kolesterol, jangan sesekali berhenti ubat hospital walaupun dalam usaha mencuba suplemen semulajadi atau petua-petua tradisional.

Testimoni 1 :

Mak mertua akak ada masalah kolesterol tinggi. Memang ambil ubat doktor. Dalam masa yang sama kami bagi juga minyak ikan Shaklee untuk mak.

Masa cek darah, doktor pun hairan sebab dah turun paras normal dah.

Doktor tanya mak makan ubat apa? Mak bagitau laa ambil Omegaguard, minyak ikan Shaklee.

Sebab dah turun paras normal, doktor kata dah tak perlu makan ubat dah. Cuma teruskan ambil Omegaguard tu.

Alhamdulillah. Lega hati akak.

-Puan HF-

Testimoni 2 :

Abah singgah rumah tanyakan stok minyak ikan Shaklee. Sebelum ni tak pernah pula abah tanya.

Rupa-rupanya abah nak sampaikan yang kini abah telah disahkan bebas darah tinggi, masalah buah pinggang dan kolesterol dah. Saya memang sentiasa bekalkan abah minyak ikan Shaklee. Dan memang abah ada ambil ubat-ubatan doktor juga.

Cuma memang terkejut juga sebab sekarang dah bebas penyakit. Syukur sangat. Doktor pun terkejut tengok keputusan cek darah abah dan tanyakan abah ada makan ubat lain ke tak.

Selain ubatan hospital memang abah ambil minyak ikan je. Tiada ubat lain atau suplemen lain.

Gembira sungguh abah dapat tahu berita dari doktor tu. Terpancar wajah keceriaan abah masa bercakap dengan saya. Alhamdulillah.

-Kak Long-

Kalau ada orang-orang tersayang korang yang ada masalah kolesterol atau darah tinggi ke, boleh usaha dengan cara ambil Omega atau minyak ikan Shaklee yang terbukti berkesan secara klinikal.

Boleh buat pembelian sendiri dengan mudah secara online menggunakan kad debit atau kad kredit anda. Klik gambar di bawah ya.

turunkan kolesterol cepat

Atau

Boleh beli stok 5 botol Omega dengan percuma voucher bernilai RM60. Anda juga boleh menggunakan kad debit atau kad kredit dengan membelinya sendiri secara online. Klik poster promosi di bawah.

minyak ikan terbaik

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan suplemen menurunkan kolesterol anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Minyak Ikan Terbaik Dan Tulen Di Pasaran

Saya nak kongsikan berita baik untuk anda. Bulan ni ada promosi minyak ikan yang terbaik dan tulen dari Shaklee.

Dengan pembelian 5 botol Omega Guard, anda layak mendapat voucher bernilai RM60. Setiap satu voucher bernilai RM20.

minyak ikan terbaik

Minyak ikan ni adalah paling tulen di pasaran kerana ia melalui 3 kali proses penyulingan utnuk menyingkirkan bahan toksik seperti kadmium, arsenik, merkuri, dioksin dan PCB.

minyak ikan terbaik di pasaran

Anda boleh dapatkan minyak ikan ni secara online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

minyak ikan promosi

Jemput klik gambar di bawah dan anda dapat teruskan pembelian. Jika ada masalah untuk membeli, boleh hubungi saya di 019-722 8520.

Atau

Anda juga boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk uruskan tempahan anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

6 Vitamin Penting Yang Ibu Hamil Patut Tahu Untuk Dapat Anak Sihat

Setelah disahkan hamil dan menjalani check-up bulanan, biasanya ibu-ibu akan dibekalkan vitamin oleh doktor. Ada juga ibu-ibu yang tak suka ambil vitamin ni atas sebab-sebab tertentu seperti loya teruk, tak boleh telan, nak muntah dan ada juga yang berpendapat vitamin boleh membuatkan bayi di dalam kandungan menjadi besar.

Vitamin penting untuk ibu hamil
Pengambilan vitamin sangat penting seawal kehamilanuntuk ibu dan bayi

Tahukah ibu-ibu? Vitamin dan nutrien amat diperlukan oleh tubuh manusia, apatah lagi ibu hamil yang membawa bayi di dalam perutnya. Ia sangat penting untuk kesihatan ibu dan bayi di dalam kandungan. Dan pendapat yang mengatakan bayi menjadi besar jika mengambil vitamin tu adalah TIDAK BENAR sama sekali.

Vitamin penting untuk ibu hamil
Pengambilan vitamin tidak membuatkan bayi di dalam kandungan menjadi besar.

Vitamin tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan kita, jadi kita harus mendapatkannya dari pemakanan atau suplemen.

Vitamin-vitamin Yang Sangat Penting Dan Diperlukan Oleh Ibu Hamil

  1. Asid Folik

    Setelah disahkan hamil, ibu perlu terus mengambil asid folik sehingga usia kandungan mencecah 12 minggu dan terus mengambilnya sehingga akhir kehamilan. Dalam tempoh 12 minggu pertama, asid folik amat penting untuk proses pembentukan tulang belakang bayi. Selain daripada itu, asid folik juga membantu membina DNA bayi.
    Asid folik juga membantu menyokong sistem saraf yang sihat, penghasilan hormon dan tenaga.
    Dos yang dicadangkan untuk ibu hamil ialah 1000 mcg sehari. Pastikan vitamin yang anda ambil mudah diserap dan 100% semulajadi.

  2. Zat Besi

    Zat besi amat diperlukan untuk ibu hamil kerana zat besi membantu dalam pembentukan sel darah merah. 10-15% ibu hamil mengalami masalah anemia disebabkan kekurangan zat besi.
    Pengambilan zat besi yang mencukupi juga dapat mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang.

  3. Vitamin C

    Untuk memastikan zat besi dapat diserap dengan baik, ibu hamil perlu mengambil vitamin C bersama-sama dengan zat besi. Ibu boleh mendapat anemia walaupun telah mengambil zat besi tanpa kehadiran vitamin C. Vitamin C juga penting untuk memperkukuhkan sistem imun badan ibu dan bayi.
    Selain itu, vitamin C juga membantu penghasilan kolagen dalam membina tulang rawan, otot-otot dan tulang bayi di dalam kandungan.

  4. Kalsium

    Kalsium yang baik adalah kalsium yang digabungkan dengan vitamin D dan Magnesium. Vitamin D diperlukan untuk membantu tubuh menyerap kalsium dengan lebih efektif. Kalsium sangat penting untuk perkembangan dan pertumbuhan tulang bayi.
    Ibu hamil yang kurang kalsium berisiko untuk mengalami kekejangan otot dan sakit-sakit tulang.

  5. Minyak Ikan

    Minyak ikan amat penting untuk perkembangan otak bayi yang dikandung. Ia juga adalah asid lemak perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh badan tetapi sangat penting untuk tindakbalas hormon.
    Pengambilan minyak ikan yang tinggi semasa hamil juga dapat mengurangkan risiko alahan pada bayi.

  6. Protein

    Protein sangat penting untuk membina sel badan dan otot yang sihat. Ia adalah blok binaan asas untuk sel-sel badan ibu dan bayi. Protein amat diperlukan untuk perkembangan tubuh bayi terutamanya di trimester ke 2 dan ke 3 kerana pertumbuhan bayi adalah sangat pantas pada waktu itu.
    Kekurangan protein di dalam tubuh ibu juga boleh menyebabkan keguguran.

Semua vitamin dan nutrien ini terkandung di dalam Set Prenatal by YES.

Vitamin ibu hamil
Vitamin yang sangat penting untuk ibu hamil dan bayi di dalam kandungan.

Anda layak mendapat
-diskaun sebanyak 5%
-1 botol vitalea (multivitamin) PERCUMA sekiranya mendaftar sebagai ahli (Terhad untuk September 2015 SAHAJA!)
-cashback
dengan pembelian Set Prenatal ini.

Dapatkan Set Prenatal ni dengan harga untuk ahli termasuk yuran pendaftaran RM539.80. Harga tanpa pendaftaran ialah RM582. Mana lebih untung tu?

Haa… fikir-fikir dulu nak yang mana dan boleh hubungi saya dengan cara di bawah ni ya.

 

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Pentingnya Asid Folik Yang Ibu Hamil Wajib Tahu

Ada ibu yang menyangka pengambilan vitamin semasa hamil boleh menyebabkan baby jadi besar, katanya nanti takut susah nak bersalin. Tapi….

Tahukah anda yang pendapat itu adalah SALAH?? Pakar Sakit Puan Dr Hamid Arshat sendiri mengatakan yang sangkaan itu adalah TIDAK BETUL sama sekali.

Pentingnya asid folik untuk ibu mengandung.
Pemakanan yang sihat dan pengambilan vitamin boleh membantu ibu hamil kekal sihat.

Ramai wanita yg salah anggap multivitamin saperti obimin atau lain jenama yg diberikan waktu hamil menyebabkan saiz bayi besar waktu lahir. Pil vitamin ini penting utk kesihatan ibu dan utk bina darah utk cegah kurang darah waktu bersalin. Pil2 kalsium utk bina tulang, folic utk keperluan semua sel2 baru utk janin dan fish oil sebagai sumber omega3 dan DHA utk sel2 otak bayi utk jadi anak pintar. Setelah bersalin TERUSKAN makan supplemen2 tersebut utk cepat pulih rahim dan kekuatan badan serta utk susu ibu yg bekualiti. Saya cadangkan pil2 tersebut patut dimakan terus menerus hingga akhir hayat seseorang wanita.

Rujukan : DrHamidArshat

Malah yang sebenarnya, vitamin-vitamin ini sangat penting semasa hamil. Ianya penting untuk ibu dan juga bayi yang dikandungnya.

Pernah dengar tak ada pakar perubatan menyarankan untuk mengambil asid folik seawal 3 bulan sebelum kita merancang untuk hamil? Itu bermakna asid folik ini sangat penting untuk ibu yang ingin hamil dan juga untuk bayi di dalam kandungan di awal kehamilan.

Kenapa Pentingnya Asid Folik Semasa Hamil?

1. Perkembangan Fizikal Bayi

Sangat penting untuk perkembangan fizikal bayi di dalam kandungan di awal kehamilan kerana ia membantu pembentukan saraf dan sel2 lain.

2. Mengurangkan Kecacatan Kepada Bayi

Asid folik sangat penting untuk ibu hamil
Spina bifida yang berlaku akibat kekurangan asid folik.

Ia juga membantu melindungi bayi di dalam kandungan daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.

3. Sintesis DNA Semasa Persenyawaan

Untuk sintesis DNA dan pembahagian sel di awal kehamilan, sebaik sahaja persenyawaan berlaku. Sebab tu kita digalakkan ambil asid folik ni awal, sebab kita pun tak tahu bila kita akan hamil. Dan semasa disahkan hamil tu, kita dah hamil dalam 2-3 minggu gitu kan?

4. Tambah Darah

Mengelakkan kurang darah kepada ibu hamil.

Asid folik shaklee
Pengambilan asid folik boleh membantu mengurangkan risiko kecacatan bayi semasa kelahiran

Apa Sumber Asid Folik Yang Terbaik?

Ibu-ibu boleh dapatkan sumber asid folik ni daripada makanan harian dan juga vitamin.

Kadang-kadang kita ni tak cukup pengambilan sayur-sayuran yang mengandungi asid folik ni kan. Jadi kita kena fikirkan juga alternatif lain. Sebab tu lah doktor memberikan pil asid folik kepada ibu hamil setiap kali pergi ke klinik.

Pentingnya asid folik untuk ibu hamil.
Makanan yang mengandungi asid folik.

Dan kalau kita sanggup pun nak telan semua makanan yang ada asid folik ni, kualiti sayur-sayuran dan sumber makanan masa kini semakin hari semakin tercemar, jadi nak atau tak kita mesti juga cari alternatif mengambil pil asid folik ni.

Sepanjang kehamilan anak yang ketiga baru-baru ini, saya mengambil asid folik yang terkandung di dalam B Complex. Alhamdulillah, kesihatan saya sangat baik dan memuaskan di sepanjang kehamilan dan juga semasa berpantang sekarang ni. 🙂

Kenapa saya memilih B Complex Shaklee ni? Boleh klik link di bawah ni ya.

Asid Folik Terbaik

Dapatkan sumber asid folik yang terbaik ini sepanjang Julai 2015. Promosi Beli 6 PERCUMA 1 sedang berlangsung sekarang. Jangan sampai terlepas pula ya.

Cepat-cepat hubungi saya seperti berikut ya.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...