Masalah Keputihan Semasa Hamil Boleh Membahayakan Bayi Anda

Masalah keputihan semasa hamil adalah disebabkan bahagian faraj mengandungi gula yang tinggi dipanggil glikogen dan boleh menggalakkan pertumbuhan kulat.

cara rawat keputihan semasa hamil

Masalah ini mungkin dianggap biasa oleh seorang wanita selagi ia tidak mengganggu aktiviti seharian atau hubungan intim bersama suami. Namun, ia perlu dipandang serius oleh ibu yang mengandung kerana keputihan yang teruk bukan sahaja merimaskan ibu mengandung, tetapi ia boleh menjejaskan kesihatan bayi di dalam kandungan.

Untuk ibu pula, jika masalah keputihan ini dipandang ringan dan tidak dirawat, ia boleh menyebabkan masalah yang lebih besar seperti kanser rahim.

cara rawat keputihan

Kelahiran pra-matang juga boleh berlaku jika anda mengalami masalah keputihan yang teruk. Jadi, ibu-ibu haruslah berbuat sesuatu jika ada masalah lelehan faraj atau keputihan ni.

Cara Elak Masalah Keputihan

1. Gunakan seluar dalam yang diperbuat daripada kain kapas. Elakkan menggunakan seluar dalam jenis kain satin. Mungkin ia nampak cantik di mata anda, namun demi kesihatan anda, elakkan sementara anda hamil. 🙂

2. Elakkan menggunakan panty liner kerana bahan kimia yang terkandung di dalam panty liner boleh menjejaskan bakteria semulajadi di bahagian faraj.

3. Jangan gunakan wangian atau bedak untuk diletakkan di bahagian faraj.

Continue reading Masalah Keputihan Semasa Hamil Boleh Membahayakan Bayi Anda

Share Button

3 Cara Berkesan dan Pantas Mengatasi Masalah Keputihan Secara Semulajadi

Masalah keputihan di kalangan wanita memang sangat berkait rapat. Kadang-kadang kita dah jaga betul-betul pun masih kena juga masalah ni. Kita sendiri tak selesa, apatah lagi untuk wanita-wanita yang telah berumah tangga kan? Pasti rasa segan dan malu dengan suami. Tambah segan bila kena keputihan yang keluarkan bau.. 🙁

Ubat keputihanYang lebih teruk, dah lah berbau, rasa gatal merenyam pulak tu. Nak buat kerja pun tak senang, nak tidur pun terganggu. 🙁

Pengalaman saya sendiri memang mudah terkena keputihan ni semasa hamil. Alhamdulillah tak teruk mana dan tak perlu ambil ubat dari doktor pun. Cuma atasi masalah keputihan ni secara semulajadi je.

Cara Atasi Masalah Keputihan Secara Semulajadi

#1 Cuci Vagina Dengan Air Garam

Masukkan sedikit garam ke dalam air suam dan cuci vagina setiap kali selepas buang air.

#2 Cuci Dengan Rebusan Daun Sirih

Cara atasi masalah keputihan secara semulajadiAmbil beberapa helai daun sirih dan rebus. Gunakan air rebusan sirih untuk mencuci vagina secara kerap. Atau jika anda kurang rajin untuk menyediakan air rebusan sirih, anda boleh gunakan Barra Gel dari Nona Roguy.

Atasi masalah keputihan secara semulajadiSaya menggunakan Barra Gel ni sepanjang kehamilan yang lepas. Alhamdulillah memang berkesan. Errr.. saya tak jual produk Nona Roguy ni ya, sila hubungi mereka yang menjual produk NR. 🙂

#3 Ambil Bawang Putih Dalam Kuantiti Yang Banyak

Sepanjang mengalami masalah keputihan, masukkan bawang putih lebih dari biasa di dalam masakan anda. Makan bawang putih tersebut kerana bawang putih memang terkenal dengan sebagai anti bakteria dan anti virus semulajadi.

Atasi masalah keputihan dengan bawang putihJika tak mampu untuk menelan bawang putih yang banyak setiap hari, anda boleh dapatkan kapsul bawang putih Shaklee atau Garlic Complex. Hanya telan 2 biji sehari setiap kali selepas makan. Jika anda mengalami masalah keputihan yang teruk, ambil 2-4 biji garlic sehari.

Tambahkan Alfalfa untuk kesan yang lebih baik dan sangat bagus untuk keintiman suami isteri.

Atasi masalah keputihan dengan alfalfa

Jika anda mengalami masalah keputihan, jangan tunggu lama-lama untuk atasinya. Kerana makin lama tunggu, makin lama masalah keputihan ini menghantui hidup anda.

Boleh order sendiri di sini dengan klik button di bawah ni yaa…
beli sekarang

Hubungi saya untuk dapatkan Garlic Complex dan Alfalfa Complex anda hari ini.

SMS atau Whatsapp Laila di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...