3 Petua Nak Dapat Anak Tanpa Ibu Ada Penyakit Kronik Semasa Mengandung

Selepas diijabkabulkan, pasti kita teruja untuk menimang cahaya mata. Itu normallah kan? Naluri keibuan yang lahir sebelum bergelar ibu. Alhamdulillah, syukur dengan nikmat naluri yang Allah berikan. Tidak dinafikan ada yang merancang tak nak anak cepat, nak honeymoon dulu dan lain-lain. Tapi yang menjadi kebiasaannya memang nak anak cepatlah. Ini yang saya selalu jumpa. Sebelum kita mengandung, ada perkara yang

Share Button
Continue reading »
bacaan tekanan darah tinggi

Cara Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Berkesan Tanpa Ubat

Apabila disahkan menghidap tekanan darah tinggi, doktor yang merawat akan memberikan ubat supaya tekanan darah terkawal dan mengelakkan komplikasi yang lebih buruk. Ikutilah nasihat doktor dan usah sesekali skip ubat-ubatan yang doktor berikan. 10 Cara Kawal Tekanan Darah Tinggi Anda boleh mengambil suplemen yang berkesan yang boleh membantu anda mengawal tekanan darah supaya kembali kepada normal namun usah sesekali mengabaikan

Share Button
Continue reading »
ubat darah tinggi tanpa dadah

Berjaya Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Dan Kini Bebas Ubat

Saya kongsikan kisah Puan Arbayiah, 53 tahun yang kini bebas daripada tekanan darah tinggi selepas 4 tahun terpaksa mengambil ubat darah tinggi. Beliau konsisten mengambil Vivix dan Ostematrix selama 5 bulan dan dapat melihat kesan penurunan tekanan darah tinggi yang beliau hidapi. Dulu terpaksa ke hospital setiap 1-2 bulan tetapi kini cuma 6 bulan sekali sahaja. Syukur Alhamdulillah. Beliau sangat

Share Button
Continue reading »
vitamin hamil terbaik di pasaran

Petua Elak Kencing Manis Semasa Hamil Walaupun Mengandung Di Usia Hampir 40 Tahun

Saya kongsikan kisah Puan AnneAi (bukan nama sebenar) yang merupakan pelanggan tetap dan setia saya sejak 5-6 tahun lepas. Beliau disahkan hamil anak ketujuh di ambang 40 an. Risau juga beliau dengan umur yang semakin meningkat. Yerlah, orang kata kalau mengandung di usia hampir keemasan ni, banyak masalah boleh berlaku. -Kencing manis masa mengandung (GDM) -Tekanan darah naik melantun Dan

Share Button
Continue reading »
Ubat turunkan tekanan darah tinggi

10 Cara Turunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Berkesan Tanpa Ubat

Sekarang ni masalah tekanan darah tinggi memang boleh menyerang sesiapa sahaja. Tak kira muda atau tua. Kalau dulu, memang ia dikategorikan sebagai penyakit orang yang telah berusia. Namun sekarang ni orang muda pun ramai diserang penyakit yang boleh membawa maut ni. Seeloknya buatlah medical check up secara berkala atau cek tekanan darah sekurang-kurangnya 2-3 bulan sekali supaya kita tahu tahap

Share Button
Continue reading »
ubat darah tinggi tanpa dadah

Produk Turunkan Tekanan Darah Tinggi Yang Berkesan Di Pasaran

Mereka yang mengidap tekanan darah tinggi wajib ambil berat tentang rawatan hospital yang perlu diambil walaupun dalam masa yang sama berminat untuk mengambil suplemen. Usah abaikan nasihat doktor yang merawat dan perlu ke hospital untuk check up secara berkala. Menurut kajian, antara suplemen paling berkesan yang boleh membantu menurunkan tekanan darah tinggi ialah suplemen yang tinggi antioksidan. Polyphenol yang didapati

Share Button
Continue reading »
bacaan tekanan darah tinggi

7 Cara Mudah Turunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Berkesan

Dah berapa lama anda tak cek tekanan darah anda? Dah 6 bulan? Setahun? Atau lebih dari itu? Tekanan darah tinggi ni kadang-kadang tidak menunjukkan simptom yang ketara. Dan kalau ada pun seperti sakit kepala ke, kita lebih mudah untuk ambil ubat sakit kepala dan tidak mengendahkan tentang tekanan darah kita ok atau tidak. Betul tak? Di Malaysia, hipertensi atau darah

Share Button
Continue reading »

Bahaya Tekanan Darah Tinggi Untuk Ibu Hamil

Ibu mengandung ni kalau ada masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi memang susah sikit kan. Nak kena pergi check up yang kerap tu memanglah dah satu hal, tapi gigihlah juga pergi cek demi bayi dalam kandungan kan. Sanggup ambil cuti sampai cuti tahunan pun habis macam tu je. Itu ok, takpelah lagi. Pengorbanan namanya. Yang paling ditakuti ialah komplikasi sepanjang

Share Button
Continue reading »
Merawat darah tinggi

3 Cara Mudah Turunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Cepat

Tekanan darah tinggi memang antara salah satu penyakit yang susah kita nak tahu sebab tiada tanda-tanda yang jelas. Kadang-kadang ia naik secara mengejut dan terus menyebabkan strok atau kematian. 🙁 Jadi, seeloknya buat pemeriksaan berkala di mana-mana klinik atau farmasi. Jika sudah mengalami penyakit darah tinggi, usah diabaikan penjagaannya. Dapatkan cara merawat tekanan darah tinggi tanpa penggunaan dadah atau ubat.

Share Button
Continue reading »

8 Cara Merawat Tekanan Darah Tinggi Tanpa Dadah

Kebiasaannya mereka yang mengidap penyakit tekanan darah tinggi akan dibekalkan dengan ubat-ubatan untuk mengawal penyakit ini menjadi lebih kronik. Mereka juga perlu tahu kesan jangka panjang pengambilan ubat-ubatan ini kerana ia boleh membebankan buah pinggang dan akhirnya boleh mengakibatkan masalah kerosakan buah pinggang pula. Jadi, cara yang lebih selamat ialah cuba merawat tekanan darah ini secara semulajadi. 1. Jaga Pemakanan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »