Petua banyakkan susu ibu

Produk Banyakkan Susu Ibu Yang Terbukti Berkesan Di Pasaran

Semangat dan keazaman yang tinggi InshaAllah akan membantu ibu menyusukan anak sehingga usia 2 tahun atau lebih. Namun kadang-kadang diuji dengan susu merudum, susu makin kurang disebabkan faktor-faktor yang tak dapat dielakkan seperti penat melampau, stres, period dan pelbagai faktor lagi. Set Penyusuan Shaklee terbukti dapat membantu ramai ibu untuk meningkatkan penghasilan susu ibu dengan cara yang selamat dan berkesan.

Share Button
Continue reading »
Petua banyakkan susu ibu

3 Petua Paling Penting Untuk Banyakkan Susu Ibu

Apabila disahkan hamil je, ibu-ibu mula excited mencari cara untuk banyakkan susu ibu. Sebenarnya yang paling penting kena tahu tentang konsep penyusuan sahaja. Ia bukanlah rahsia atau petua yang pelik-pelik untuk tambah susu ibu. Hanya perlu amalkan 3 konsep penyusuan ini sahaja. Kalau nak ambil milkbooster atau minuman/makanan tambah susu sekali pun, 3 petua ni wajiblah dipatuhi. 3 Petua Banyakkan

Share Button
Continue reading »
Petua banyakkan susu ibu

Milkbooster Yang Selamat Untuk Bayi Baru Lahir

Dilema ibu lepas bersalin, Susu tak ada Susu kurang Susu tak keluar Susu tak cukup Macam-macam kan? Sebenarnya susu cukup aje, mungkin kita terlalu letih atau stres tu menyebabkan susu badan pun segan-segan nak keluar. Jika kita menyusu dengan kerap, InshaAllah susu sangat cukup untuk anak kita. Cuma kita kenalah cari ilmu sikit jika diuji dengan masalah-masalah lain seperti letih

Share Button
Continue reading »

Cara Tambah Susu Badan Dengan Mudah

Masa saya menyusukan anak pertama pada tahun 2008-2009, memang banyak dugaan yang terpaksa di hadapi. Antaranya ialah tak cukup susu perahan sebagai bekalan untuk tinggalkan anak di rumah pengasuh. Masa tu saya masih bekerja sepenuh masa, jadi mahu atau tidak wajib cukupkan bekalan susu ibu untuk si kakak Damia. Pening dan gusar juga hati seorang mama ni. 🙁 Saya pun

Share Button
Continue reading »

Produk Tambahkan Susu Badan Dengan Cepat Di Pasaran

Apabila susu merudum, memang ibu-ibu akan kerisauan. Lebih-lebih lagi bagi itu yang bekerja sepenuh masa dan membekalkan susu perahan untuk anakanda tercinta. Bercerita dari pengalaman saya bekerja dahulu, susu ibu berkurang walau 1-2 oz pun memberikan kesan yang besar jika tiada stok perahan di rumah. Bayangkanlah sendiri jika bekalan untuk anak adalah 18 oz sehari, tetapi susu yang kita dapat

Share Button
Continue reading »

Set Bersalin Yang Ibu Berpantang Wajib Pilih Untuk Banyakkan Susu

Biasanya lepas bersalin, ibu-ibu terutamanya ibu-ibu baru selalu risau dan ada masalah penyusuan kan? Selalu tertanya-tanya, “Susu saya ada ke?” “Susu saya ni cukup ke untuk baby saya?” “Susu saya macam sikitttttt je.” “Baby selalu menangis, susu saya tak cukup ke?” Bagaimana Nak Atasi Masalah-masalah Penyusuan Ni? Lengkapkan Ilmu Penyusuan Sepanjang Hamil Sediakan ilmu penyusuan yang cukup sebelum bersalin. Silah

Share Button
Continue reading »

Resepi Lobak Putih Yang Paling Simple!

Lobak putih ni memang terkenal dengan makanan penambah susu badan kan? Dan memang ianya menjadi sahabat karib ibu-ibu yang sedang berpantang atau pun yang sedang hadapi masalah susu merudum. Saya ni sebenarnya tak berapa gemar dengan masakan lobak putih sebab dia ada sedikit bau yang kurang menyenangkan bagi saya. Tapi, saya telan jugalah…. demi tambah susu ibu ni kan.. 🙂

Share Button
Continue reading »

Tips Banyakkan Susu Badan Yang Paling Berkesan Berdasarkan Pengalaman Ibu-Ibu Menyusu

  Saya baru je kongsikan pengalaman saya dengan seorang bekas rakan ofis mengenai bagaimana nak banyakkan susu ibu setelah menghadapi masalah susu merudum. Rakan tersebut bernama Puan A. Puan A ni baru 4 bulan bersalin, maksudnya beliau mempunyai peluang cerah untuk memperbanyakkan penghasilan susu beliau kerana hormon prolaktin masih dihasilkan dengan banyak. Apa HORMON PROLAKTIN ni? Ketika bayi anda sedang

Share Button
Continue reading »

Rahsia ibu menyusu sentiasa cergas dan bertenaga

Ramai ibu yang terasa penat, letih dan lesu bila keluar bekerja dan dalam masa yang sama mereka juga menyusukan bayi sepenuh masa. Sama ada mereka mengepam di pejabat atau pun mereka sentiasa ‘direct-feeding’, . Kadang-kadang, baru sahaja sampai di rumah terpaksa melupakan rutin harian kerana terlalu penat. Begitulah masalah yang dihadapi oleh Puan Farah yang bekerja syif. Beliau sangat penat

Share Button
Continue reading »

Selamatkah soya yang anda suka?

Sekarang ni bermacam2 jenis soya berada di pasaran. Kadang2 kita sendiri pun taktahu yang mana satu yang paling bagus dan sesuai utk diamalkan. Ok, jom kita tengok kriteria2 soya yang selamat. Sila cek ye. Adakah soya yang anda suka tu :- Ditanam secara organik? Tidak menjalani proses genetik (Bukan GMO)? Mengandungi 9 asid amino penting? Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »