Luka bersalin czer cepat sembuh

Luka Bersalin Caesar Cepat Sembuh Dan Ibu Lebih Bertenaga Semasa Pantang

Penjagaan berpantang ibu bersalin secara pembedahan atau czer ni dikatakan lebih mencabar daripada ibu yang bersalin normal. Mungkin itulah cabaran dan rezeki masing-masing kan? Kita terima sahaja seadanya. Walau apa pun cara bersalin yang Allah tentukan, syukurilah nikmat Allah kerana telah mengurniakan kita rezeki zuriat yang dinanti-nantikan setiap pasangan yang berkahwin. Alhamdulillah. Saya ingin kongsikan pengalaman seorang ibu, Dr Nadia

Share Button
Continue reading »
Luka bersalin cepat sembuh dalam masa seminggu

Sembuhkan Luka Bersalin Dalam Masa Kurang Dari Seminggu

Luka bersalin sama ada bersalin ceaser atau normal memang sakit dan ngilu. Namun begitu, penjagaan luka bersalin secara pembedahan mungkin lebih rumit dan perlukan penjagaan rapi berbanding luka bersalin secara normal. Minggu pertama dan kedua adalah minggu yang kritikal selepas bersalin. Jika tak dijaga dengan baik, pelbagai masalah boleh berlaku seperti jahitan terbuka semula atau luka tak kering-kering. 🙁 Pengambilan

Share Button
Continue reading »
set bersalin terbaik 2018

Set Bersalin Terbaik dan Terlaris Di Pasaran 2018

Di zaman serba canggih, info di hujung jari ni, buntu juga nak cari Set Bersalin yang terbaik dan serasi dengan diri sendiri kan? Bagi saya, Set Bersalin yang saya suka dan saya pilih ialah set berpantang yang terus boleh diambil sejurus selepas bersalin, tidak memudaratkan bayi yang masih kecil dan boleh beri tenaga untuk saya menyusukan bayi dengan lancar. Masa

Share Button
Continue reading »
Panduan berpantang sendiri

Panduan Berpantang Sendiri Selepas Bersalin

Bersyukurlah jika ada ibu bapa atau ‘confinement lady’ yang boleh membantu kita berpantang selepas bersalin. Untuk 1-2 minggu pertama memang agak merisaukan dan meletihkan. Dengan kita yang jalan pun tersenget-senget menahan sakit luka jahitan dan bayi yang menyusu 1 jam sekali. Untung sangatlah kalau takde koyakan langsung semasa bersalin tu kan. Nak tau tips? Ada kat sini. Bersalin Tanpa Koyakan

Share Button
Continue reading »

Set Bersalin Terbaik Untuk Banyakkan Susu Semasa Berpantang

Semasa kehamilan anak pertama dulu, memang pening juga nak cari set bersalin yang mana terbaik. Dari awal mengandung pun dah cari dah. Hehe. Sekarang ni nak masuk trimester ke-3 baru cari. Sudah pasti kita inginkan set bersalin yang terbaik untuk pulihkan luka dan kembalikan tenaga dengan lebih cepat. Tambah lagi jika perlu cepat sihat sebab berpantang sendiri dan perlu menjaga

Share Button
Continue reading »

Elak Sembelit Dan Tambah Tenaga Semasa Berpantang

Dah tengok video di atas? Nak tahu apa yang Puan Khadeejah Hasmad amalkan semasa berpantang untuk elakkan sembelit dan lebih bertenaga sepanjang berpantang? Ini ialah senarai Set Lepas Bersalin yang beliau amalkan. 1. ESP-Beri tenaga segera supaya sentiasa cergas dan tak mudah letih walaupun terpaksa berjaga 1 jam sekali untuk menyusukan bayi. 2. Vitalea-Beri tenaga tambahan kepada ibu. 3. Ostematrix-Bekalkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »