Ubat Sakit Lutut Paling Mujarab Tanpa Perlu Pembedahan

Apabila tengok ibu atau ayah kita sakit, memang rasa tak senang duduk kan? Gelisah semacam. Terasa mesti bantu walau macam mana pun.

Bapak sakit kaki dah lama. Macam-macam ikhtiar dah untuk sembuhkan sakit kaki bapak. Kasihan tengok bapak yang susah nak berjalan. Ke mana-mana pun terpaksa berjalan menggunakan tongkat.

Bapak cuba Vivix yang ada promosi 6 botol percuma 1 botol. Anak hadiahkan. Habis 7 botol Vivix bapak minum. Alhamdulillah, bapak suka sangat sebab bapak tak perlukan tongkat lagi dah untuk berjalan.

Baru-baru ni bapak berjalan-jalan melihat Negara Matahari Terbit. Kalau kat Jepun, orang Jepun memang suka jalan kaki. Bapak pun tak nak ketinggalan juga. Berjalan sana sini macam orang Jepun juga.

Yang paling terkejut dan gembira, bapak dah boleh berjalan tanpa tongkat dah. Lama pulak tu! 15 minit macam tu tau berjalan tanpa henti. Gembira sungguh anaknya dengar.
Alhamdulillah.
Ubat sakit sendi kakiUsaha berikan Vivix untuk sakit kaki bapak memang berhasil. Semuanya berkat kesabaran bapak ambil Vivix setiap hari tanpa culas.

Syukur sangat!

Vivix ni agak premium harganya cuma, jika dibandingkan dengan khasiat yang bapak dapat, memang berbaloi-baloi dan puas hati sangat. Daripada terpaksa gunakan tongkat, kini dah boleh bebas berjalan. Lama pula tu.

Kita usaha yang terbaik untuk ibu dan ayah. Berikan mereka nikmat kesihatan selagi hayat dikandung nyawa. Hubungi akak selim untuk dapatkan Vivix bersama-sama keahlian percuma.

masalah sakit sendi

Atau boleh klik gambar di bawah untuk buat pembelian. Sila hubungi saya untuk mendaftar ahli sebelum membuat pembelian kerana kalian akan dapat diskaun sehingga 20% dan penghantaran percuma.

Ubat sakit sendi

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Ubat Untuk Sendi Lutut Supaya Ibadat Lebih Baik Dan Selesa

Masalah sakit sendi lutut ni macam dah jadi trend dah sekarang ni. Umur awal 30-an pun dah sakit lutut. Apabila sakit lutut, memang banyak benda yang kita susah nak buat. Usahkan nak buat senaman hebat-hebat, yang paling utama nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk guna kerusi. Nak sujud pun tak boleh sebab lutut tak boleh lipat dah. Masa tu baru kita tahu yang sujud tu sangat mendamaikan dan menenangkan. Masa tulah rasa menyesalnya tak jaga lutut elok-elok.

Kalau dah sakit, apa nak buat? Takkan nak biarkan macam tu je kan?

Biasanya kita akan ambil kalsium lebih sikit sebab ingatkan tulang kita ada masalah. Tapi yang sebenarnya punca sakit lutut ni adalah sebab kolagen di bahagian sendi lutut yang dipanggil tulang rawan tu dah berkurang. Sedikit demi sedikit kolagen di dalam tulang rawan ni akan berkurang dengan peningkatan usia. Jadi bila dua sendi bergesel, memang akan rasa sakitlah. Lebih teruk jika berat badan pun ada masalah. Bertambah-tambah sakit sendi lutut ni.

Akak selim bercerita daripada pengalaman sendiri. Memang sangat sakit. Ngilu, pedih dan macam-macam rasa lagi. Jalan pun terhencot2 tau. Akak selim nak kongsikan apa yang membantu akak selim pulih semula. Lebih dari sebulan juga akak selim solat duduk di kerusi.

Rindu! Rindu sangat nak sujud. Tapi apakan daya lututku tak boleh dilipat. Tak boleh nak duduk langsung. 🙁

Akak selim amalkan Shaklee Collagen Powder dan Vivix secara konsisten. Alhamdulillah, dah tiada masalah sakit sendi dah. Yang syoknya, jeragat makin pudar dan liang pori pun makin kecil.

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix
Akhirnya akak selim boleh solat berdiri selepas konsisten dengan kolagen dan vivix

1. Vivix

Membantu memperbaiki sel-sel yang rosak yang menyebabkan sakit sendi. Bila sel-sel dah sihat, sakit sendi pun makin berkurang.

2. Shaklee Collagen Powder (SCP)

Apabila kita amalkan SCP ni secara konsisten, kolagen akan diserap oleh tubuh kita dan akan menggantikan kolagen yang telah hilang di dalam tulang rawan kita. Makin banyak kolagen yang masuk ke dalam badan kita, makin pulih kesihatan sendi lutut kita. Sebab itu kita kena pastikan ambil kolagen yang benar-benar boleh menyerap dengan baik oleh badan.

Bagaimana nak pilih kolagen yang baik? Boleh klik link di bawah ni untuk tahu cara pilih kolagen yang betul-betul berkesan.

Cara Pilih Kolagen Yang Terbaik Dan Berkesan

Hubungi akak selim hari ini untuk pulihkan sakit sendi lutut. Whatsapp akak selim 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

Share Button

Tips Awet Muda Secara Semulajadi Versi Kak Khadijah

Ramai nak awet muda kan? Tapi pastikah kita cara kita tu benar-benar selamat? Usah membiarkan kesihatan kita merana hanya kerana inginkan cantik sekelip mata. Yang paling penting, awet muda dan mengalami penuaan secara semulajadi.

Tips Awet Muda Secara Semulajadi

Kita tengok Kak Khadijah Zin ni. Umur 50-an tapi nampak seperti 30-an. :). Apa kata beliau?

Hilangkan kulit kusam
Kak Khadijah yang berusia 54 tahun.

19 tahun yang lalu umur 30an rasa cam 50an..dah jadi pengamal shaklee umur 50an badan rasa ringan je macam 30an dan bebas dari sebarang penyakit setakat ni hatta penyakit keturunan.

Alhamdulillah…sy bersyukur kerana guna produk dengan kefahaman yang jelas menyebabkan saya jd pengguna berdisiplin selama 19 tahun.

Sekadar berkongsi aging gracefully with Shaklee, sekiranya ini suatu yang baik dan memberi manfaat pada yang lain…
pada sy amat bersyukur dipertemukan dengan Shaklee

Apa Yang Kak Khadijah Amalkan?

Beliau konsisten dengan vitamin Shaklee sejak sekian lama. Ini adalah di antara produk yang menjadi kegemaran beliau.

Elakkan muka kusam

1. Vitamin Asas

Iaitu Vitalea, B Complex, Vitamin C, Alfalfa dan ESP. ESP ni adalah WAJIB diambil bagi beliau. Ia umpama raja segala produk. Ia juga sangat penting untuk tubuh badan kita.

Kepentingan Protein Kepada Tubuh Kita

2. Vitamin Kecantikan Untuk Kekalkan Keremajaan Kulit

Nampak kan kulit Kak Khadijah sangat sihat dan bertenaga? Haa, inilah rahsia beliau. Beliau mengambil Vivix, Kolagen, GLA, Omega dan Vitamin E.

Ishh, banyak ni produk nak kena amalkan ni kan? Jangan risau ya. Ambil dulu yang asas untuk betulkan sistem badan kita dan buang toksin. Lebih baik juga kalau detox seluruh badan dulu. Lepas tu kita ambil vitamin untuk cantik dan kekalkan keremajaan kulit. Umur memang akan meningkat, tapi keadaan dalam badan kita, kita boleh jaga dengan pengambilan vitamin dan penjagaan kesihatan serta pemakanan. InshaAllah.

Mahu cuba hari ini? Boleh dapatkan Protein ESP dengan harga promosi sepanjang September ni.

Konsultasi adalah PERCUMA. 🙂

Hubungi saya hari ini ya.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Kolagen Shaklee sememangnya TERBUKTI berkesan

Wahhh.. tengok tajuk tu. Konfiden betul kan?
“Kolagen Shaklee sememangnya TERBUKTI berkesan”. Kenapa saya begitu yakin?

“Kerana Shaklee melakukan ujian klinikal terhadap pengguna kolagen ini. Dan tempoh penggunaan ialah selama 8 minggu sahaja. Menarik bukan??”

Ada ujian klinikal ini bermaksud, Shaklee bukan sahaja meng’ada-ada’kan cerita atau testimoni palsu, tetapi produk ini telah dibuat ujikaji ke atas manusia untuk membuktikan secara saintifik yang produk dihasilkan oleh mereka benar-benar selamat dan berkesan untuk digunakan oleh manusia.

Shaklee Collagen Powder
Kesan pengambilan kolagen Shaklee

Apa yang dapat Shaklee buktikan? (Klik gambar untuk melihat imej dengan lebih jelas)
1. Meningkatkan kelembapan kulit sehingga 90%
2. Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
Continue reading Kolagen Shaklee sememangnya TERBUKTI berkesan

Share Button

Apa itu kolagen?

Eh, apa kolagen ni? Perlu ke? Hmmmm… saya sebelum ni pun memang tertanya2 sebegini. Ok, sekarang jom kita tengok satu persatu. Apa dia kolagen ni. Perlu ke untuk kita? Sejak bila kolagen makin berkurangan dalam badan kita ni…..

Apa itu Kolagen ?

Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 70% daripada keseluruhan protein di dalam badan. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.

Kedudukan kolagen di dalam kulit kita.
Kedudukan kolagen di dalam kulit kita.

Kolagen terdapat pada,kornea, kanta mata. kulit, salurdarah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi,  dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti  buah pinggang,jantung serta sistem limfatik.

Terdapat  29 jenis kolagen namun 90% adalah dari jenis kolagen I, II, III dan 1V.

  • Kolagen I terdapat pada kulit, tendon, pembuluh darah, ligatur, organ, tulang (komponen utama tulang) dan gigi
  • Kolagen II: tulang rawan (komponen utama tulang rawan) ,mata
  • Kolagen III: reticulate (komponen utama retikuler serat). Rangkaian ini bertindak sebagai penyokong dalam tissue lembut seperti hati,jantung, tulang sumsum,arteri,kulit,usus,rahim
  • Kolagen IV: membentuk asas kepada sel membran dasar(serat yang melapisi permukaan rongga dan organ seperti buah pinggang ) kanta mata, atau endothelium yang melapisi permukaan interior pembuluh darah.
  • Kolagen V: permukaan sel, rambut dan uri.

Jom kita tengok gambar ni.  Kolagen makin berkurang pertambahan usia seawal umur 25 tahun.

Kolagen makin berkurang selepas umur 25.
Kolagen makin berkurang selepas umur 25.

Jom kita tengok pula apa kesan2 kekurangan kolagen ni.

Continue reading Apa itu kolagen?

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...