Bahaya Kanser Usus Jika Tidak Dirawat Dari Peringkat Awal

Kanser usus adalah antara kanser pembunuh di ranking ke tiga pada masa ini di Malaysia. Kebiasaannya kanser tidak dapat dikesan pada peringkat awal kerana ia tidak menunjukkan simptom yang jelas di tahap pertama mahu pun kedua. Tetapi ia akan merebak dengan cepat apabila dikesan pada tahap 3 dan 4.

Menurut Perunding Perubatan Gastroenterologi, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Raja Affendi Raja Ali,
kanser usus tidak mempunyai tanda gejala pada peringkat awal apabila pesakit tidak akan menyedari mereka menghidap kanser usus sehingga penyakit berkenaan telah berada pada tahap yang kronik.

Sumber : Utusan Malaysia

Tahap kanser usus

Saya mempunyai seorang pelanggan setia Vivix yang bergelar doktor disahkan penyakit kanser usus. Namun, beliau dapat mengesan sakitnya di peringkat awal. Alhamdulillah beliau mendapat rawatan yang sebaiknya dan sekarang bebas kanser sepenuhnya. Kini beliau konsisten mengambil Vivix untuk meningkatkan sistem imun dan melindungi sel-sel badan beliau.

Antara Petanda Awal Kanser Usus Yang Perlu Diberi Perhatian

1. Cirit-Birit

Cirit-birit yang kerap tanpa mengetahui puncanya adalah salah satu petanda kanser usus.

2. Sakit Perut

Sakit di bahagian abdomen bergantung kepada kedudukan kanser usus.

3. Hilang Selera Makan Dan Turun Berat Badan

Pesakit mengalami kehilangan berat badan yang drastik.

4. Tabiat Ke Tandas-Terasa Ingin Buang Air Tetapi Tiada Najis Yang Keluar

Pesakit merasakan ingin ke tandas tetapi tiada najis yang keluar. Ini adalah kerana kanser yang terletak pada bahagian rektum. Apabila ketumbuhan sudah memenuhi rektum, ianya memberikan mesej yang salah kepada badan seolah-olah rektum sudah dipenuhi najis. Sedangkan tiada najis di dalam rektum, yang memenuhinya adalah sel-sel kanser sahaja.

5. Perubahan Tabiat Buang Air Seperti Sembelit

Tabiat membuang air besar untuk setiap individu adalah berlainan. Pesakit kanser mengalami perubahan dari segi tabiat membuang air besar selang 3 atau 4 hari, atau lebih lama.

6. Berak Berdarah

Darah bercampur dengan najis. Najis pula berwarna kehitaman.

7. Sembelit Yang Diselangi Dengan Cirit-Birit

Kanser usus yang hampir tersumbat akan menyebabkan najis keras tidak dapat melalui usus besar. Pesakit akan mengalami gejala sembelit pada ketika itu. Najis yang tersumbat ini mempunyai banyak bakteria dan akan ‘membusuk’ di dalam usus, menyebabkan air kembali diserap ke dalam usus. Ini menyebabkan najis menjadi lembik dan berair. Pada ketika ini, pesakit akan mengalami gejala cirit. Cirit yang dialami adalah lebih daripada lima kali sehinggakan sesetengah pesakit mengadu tidak dapat mengawal simptom cirit ini. Kitaran sembelit dan cirit akan berulang.

8. Tidak Berak Dan Kentut Serta Muntah

Gejala ini berlaku apabila usus tersumbat 100 peratus.

Sumber : mmgazette

Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Kanser Usus

Menurut kajian yang dijalankan mengenai Resveratrol yang telah diterbitkan di dalam 2000 jurnal, Resveratrol adalah antioksidan yang sangat kuat mampu meneutralkan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel seterusnya merencatkan perkembangan serta membunuh sel kanser. (Rujukan : WebMD)

Sembuh dari kanser Sembuh dari kanser

Berikut ialah testimoni pesakit kanser usus yang kini telah menjalani kehidupan yang lebih baik dan bebas kanser. Alhamdulillah.

Testimoni Bebas Kanser Usus 1 :

Ubat kanser usus
Bebas kanser usus

Testimoni Bebas Kanser Usus 2 :

Testimoni Bebas Kanser Usus 3 :

Rawat kanser usus

Testimoni Bebas Kanser Usus 4 :

Usaha untuk bebas kenser dengan pengambilan Vivix secara konsisten. Yang selebihnya kita doa dan tawakkal kepada Allah.

Hadiah yang paling baik ialah hadiah kesihatan. Berikan yang terbaik untuk orang yang kita sayang.

Dapatkan Vivix dengan menghubungi saya segera di 019-722 8520.

Atau boleh beli terus menggunakan kad debit atau kad kredit anda. Klik gambar di bawah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Rawat Kanser Secara Semulajadi

Kanser adalah antara pembunuh utama di negara kita. Menurut statistik, kanser yang menyerang wanita di Malaysia ialah kanser payudara, kanser usus dan diikuti dengan kanser paru-paru. Bagi lelaki pula, kanser yang menyerang mereka ialah kanser prostat, kanser paru-paru dan diikuti dengan kanser usus.

pengidap kanser di malaysia ubat kanser

Kanser juga dikatakan pembunuh senyap kerana di saat pesakit mengetahui mereka mengidap kanser, kebiasaannya kanser itu berada di tahap 3 atau 4.

Tahun lepas saya kehilangan seorang kawan sekolah yang mengidap kanser usus. Arwah meninggalkan 3 orang anak. Huhuhu. Sangat menyedihkan! 🙁

Bagaimana Kanser Berlaku?

Di dalam badan kita, ada sel. Sel badan kita yang normal aktif membahagi untuk menghasilkan sel-sel baru. Sehingga satu tahap sel tersebut akan berhenti membahagi setelah mencapai tahap yang diperlukan.

Contohnya sel kulit, setiap hari ada sel kulit yang mati dan ada yang baru tumbuh. Apabila sel baru yang dihasilkan itu telah mencukupi, sel kulit akan berhenti membahagi. Apabila sel lain mati, sel kulit akan kembali membahagi untuk menghasilkan sel kulit yang baru.

vivix cegah kanser

Badan kita tidak boleh tidak mudah terdedah kepada ancaman radikal bebas. Radikal bebas ni adalah daripada pencemaran alam sekitar, stres, makanan segera, asap rokok, sinaran UV dan lain-lain.

Radikal bebas ni akan menyebabkan DNA di dalam sel kita rosak. Apabila DNA rosak, sel itu akan menjadi tidak normal. Sel akan mengalami mutasi atau lebih mudah kita gelarkan ia sebagai SEL YANG CACAT.

Badan kita ni dilengkapi dengan sistem yang sangat hebat iaitu sebarang kerosakan disebabkan oleh radikal bebas tersebut akan dibaiki kembali oleh tubuh. Untuk sel yang cacat tadi, badan kita ada sistem yang bagus supaya set cacat ini bunuh diri sendiri melalui proses APOPTOSIS.

APOPTOSIS : Sel yang rosak atau cacat akan mati dengan sendiri.

Namun begitu ada juga sel-sel yang cacat ini terus membahagi tanpa henti. Beranak pinak menjadi semakin banyak. Sel cacat ini diumpamakan seperti sel cacat yang degil. Masih ingin membahagi walaupun tidak normal. Sel ini tidak akan melalui proses Apoptosi, sebaliknya terus berkembang biak menjadi semakin banyak.

Semakin banyak sel yang cacat dan degil ini, sel yang rosak semakin bertambah dan terhasillah SEL KANSER.

Jom kita tengok video ni.

Bagaimana Nak Halang Sel Kanser Ni Membiak?

Sel yang rosak akibat daripada radikal bebas ini hanya boleh dihentikan dengan mengambil makanan atau minuman yang kaya dengan antioksidan. Bagaimana cara antioksidan ini bekerja untuk melawan radikal bebas?

antioksidan melawan radikal bebas

Bagaimana Rawat Kanser Secara Semulajadi?

Caranya ialah dengan mengambil makanan atau minuman yang kaya dengan antioksidan seperti Vitamin E, Vitamin C dan Resveratrol. Di dalam Shaklee, produk yang mengandungi kandungan Resveratrol yang tinggi ialah Vivix.

Bagaimana Vivix Bekerja Untuk Membantu Masalah Berkaitan Kanser?

ubat kanser

1. Memberi Perlindungan Kepada Sel

Vivix mempertahankan sel daripada kerosakan biological.
Contoh : Apabila kita mengambil makanan yang tidak berkhasiat seperti makanan segera atau makan yang berperisa, sel badan kita menjadi stres dari segi biologi.

Contoh yang dikaji : Selepas kita mengambil makanan yang tinggi lemak, sel-sel badan akan bertindak sebagai biomarker tertentu sebagai respon kepada makanan yang tinggi lemak tu.

Biomarker ni adalah penanda aras kepada biological stress. Makin tinggi biological stress makin banyak biomarker ini dihasilkan dan makin cepat sel-sel badan kita mengalami kerosakan/penuaan.

Jadi, Vivix ini membantu menaham biomarker ini daripada dibebaskan. Maka lambatlah proses penuaan sel-sel badan kita.

2. Memberi Tenaga Kepada Sel

Pusat penghasilan tenaga di dalam sel adalah mitokondria. Vivix ini terbukti dapat meningkatkan penghasilan tenaga di peringkat mitokondria lagi.

Kajian menunjukkan sel yang mempunyai mitokondria aktif dan sihat adalah berisiko rendah untuk bertukar menjadi sel kanser.

3. Memperbaiki Sel Rosak

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix dapat membantu memperbaiki sel yang rosak dan melindungi sel daripada rosak.

Ingat lagi tak tentang sel-sel yang rosak? Sel-sel yang rosak/cacat dan degil ni akan berkembang biak menjadi semakin banyak dan seterusnya menjadi sel kanser kan? Di sinilah peranan Vivix membantu memperbaiki sel supaya kembali pulih menjadi sel yang normal.

4. Meningkatkan Prestasi Sel

Vivix menghalang penghasilan AGE protein dan meningkatkan prestasi sel. Ini juga ada kaitan dengan kemampuan Vivix menghasilkan tenaga sel di peringkat mitokondria lagi.

 

Vivix adalah gabungan 15 Polifenol dan Resveratrol yang 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol sahaja.

Vivix twin pack

Kajian menunjukkan Resveratrol sahaja pun membantu mencegah kanser dan juga membantu masalah yang dialami oleh pesakit kanser.

Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda layak mendapat

Keahlian PERCUMA
Penghantaran PERCUMA
Cash back (umpama diskaun juga)

Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian 1 botol Vivix menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

Beli vivix 1 botol

Untuk pembelian 2 botol dan ke atas, hubungi saya di 019-722 8520 untuk saya daftarkan keahlian anda dan memberikan konsultasi percuma selepas pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Kelebihan dan Manfaat Vivix

Vivix adalah tonik ajaib yang tidak asing lagi di kalangan rakyat Malaysia. Ramai yang mengetahui khasiat dan kelebihannya. Sehingga kini, banyak membantu pesakit-pesakit kronik seperti Kanser, Diabetes, Sakit Buah Pinggang, Strok, SLE, Gout dan pelbagai penyakit lagi.

atasi diabetes dengan vivix

Apa Manfaat Vivix?

Kelebihan dan manfaat vivix

Siapa Yang Perlukan Vivix?

Vivix sangat bagus untuk mereka yang mengalami masalah-masalah berikut :-

#1 Kencing Manis/Diabetes

Vivix Shaklee membantu pesakit kencing manis mengawal gula dalam darah dengan meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Ramai yang telah berjaya mengawal gula dalam darah mereka dengan menggunakan Vivix. Malah ada juga mereka yang BEBAS DIABETES selepas mengambil Vivix secara konsisten.

#2 Strok (Serangan Angin Ahmar)

vivix membantu pesakit strok

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix membantu membetulkan darah beku di dalam salur darah pesakit strok. Ikuti kisah pesakit strok yang dapat bertutur kembali selepas diserang strok.

Pesakit strok sihat dengan vivix

#3 Kanser 

Punca penyakit kanser adalah kerana DNA yang rosak membiak di dalam badan pesakit. Vivix Shaklee membantu membetulkan DNA yang rosak dan menghasilkan sel-sel yang baru bagi memulihkan pesakit kanser. Beberapa pelanggan kami telah bebas kanser dengan pengambilan Vivix secara konsisten.

Testimoni 1 :

Rawat kanser dengan vivix
Bebas kanser paru-paru dengan pengambilan Vivix.

Testimoni 2 :

Rawat kanser dengan vivix
Bebas kanser ovari dengan pengambilan Vivix.

Vivix ni bukanlah UBAT, tetapi suplemen yang membantu membetulkan punca penyakit. Jadi, proses penyembuhan tu tidaklah seperti ubat, ambil sedikit masa. Apabila punca penyakit sudah dibaiki, InshaAllah penyakit juga akan hilang.

#4 Gout

Antioksidan yang terdapat dalam Vivix membantu mengawal penghasilan asid urik yang menyebabkan Gout. Ini adalah pengalaman seorang anak yang berjaya membantu ayahnya keluar dari masalah Gout yang dihidapinya sudah berpuluh-puluh tahun.

Alhamdulillah kini sudah bebas Gout.

Testimoni 1 :

 

Vivix membantu menurunkan paras asid urik untuk pesakit gout
Bebas Gout dengan Vivix

“Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout jadi peneman setiap hari. Sala makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding T__T

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout datang menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan pain killer yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makanan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah”

-Puan Zarith Sofia-

Testimoni 2 :

Vivix membantu menurunkan paras asid urik untuk pesakit gout

#5 Kulit Kusam, Tidak Sekata dan Nampak Tua Sebelum Usia

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix mampu memperbaiki DNA yang rosak, jadi dalam masa yang sama ia dapat memulihkan masalah kulit dan mengembalikan keremajaan kulit kita.

#6 Selalu Letih dan Tidak Bertenaga

Vivix dapat membantu ibu-ibu yang selalu mengalami masalah kepenatan melampau dan memberi tenaga segera kepada yang meminumnya.

Harga Vivix

Harga sebotol Vivix adalah RM503.50 (Harga runcit). Anda layak mendapat harga ahli secara PERCUMA dengan pembelian 2 botol Vivix pada bulan ini.

naikkan platelet dengan vivixSelain itu anda juga layak mendapat :-

  • FREE delivery
  • FREE membership
  • CASH back 5% bulan hadapan.

Buat pesanan hari ini untuk mendapat diskaun yang menarik!

Saya akan hubungi anda untuk uruskan pembayaran dan pendaftaran ahli secara PERCUMA. Boleh juga hubungi saya di sini.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...