bisnes dari rumah yang menguntungkan

Pengorbanan Dan Kejayaan Dalam Bisnes

Setiap kejayaan yang kita ingin kita capai pasti diiringi dengan pengorbanan, kepayahan dan pengalaman kegagalan. Tidak kiralah dalam bidang apa pun sama ada pelajaran, kerjaya, bisnes dan apa juga jenis bidang yang kita ceburi. Begitu juga dengan saya dalam bisnes Shaklee ni. Banyak onak dan duri telah ditempuhi. Bukan senang nak capai satu-satu kejayaan tu. Masih ingat lagi beberapa tahun

Share Button
Continue reading »

Cara Jana Pendapatan Untuk Ibu Bapa Bekerja

Zaman sekarang ni macam-macam kisah kita dengar kan? Daripada pengasuh yang mendera anak-anak hinggalah kepada pemandu van sekolah yang memandu secara membabi buta. Itu belum lagi dikira van yang memuatkan anak-anak dalam van dah jadi macam tin sardin kan? Apa pilihan yang kita ada apabila kita terpaksa bekerja sepenuh masa? Itulah. Terpaksa! Dengan kos sara hidup yang tinggi di zaman

Share Button
Continue reading »

Cara Mudah Jana Pendapatan Dari Rumah Dengan Modal Kecil

Hidup ini sangat indah jika semuanya smooth je. Harga barang tak naik, gaji makin hari makin besar, kehendak semua dapat dipenuhi. Seronok kan? Namun realitinya tidak begitu. Ekonomi semakin meruncing. Gaji kena potong. Harga barang makin naik. Pening nak fikirkan!! Untuk tak pening-pening kepala, kita fikirkan sahaja perkara yang boleh kita kawal. Kita boleh pilih antara dua. Berjimat? Atau Tambah

Share Button
Continue reading »

Bisnes Dropship Dari Rumah Yang Menguntungkan Dengan Modal Kecil

Ekonomi sekarang makin lama makin meruncing. Makin menjerut leher. Paling sedih dan hampir menitis air mata apabila saya dengar cerita anak sulung yang mengatakan kawannya ada yang bawa duit 10 sen sahaja ke sekolah. 10 sen tu nak beli apa? Mana ada makanan di sekolah sekarang yang berharga 10 sen? Mama : Kawan tu bawa bekal ke tak? Kakak Damia

Share Button
Continue reading »

Mampu Belanja Family Walaupun Hanya Surirumah

Hampir 2 tahun dah akak selim berhenti kerja di sebuah syarikat Panaxxx selepas 13 tahun setia berkhidmat. 🙂 Alhamdulillah, akhirnya Allah beri peluang untuk akak selim berkhidmat di rumah pula. Berkhidmat sebagai mak supir, masterchef, manager, tukang sapu, tukang mop, penghibur dan pelbagai ‘kerjaya’ di rumah. Bukan itu sahaja, akak selim adalah ibu yang bekerja di rumah. Alhamdulillah setakat 2

Share Button
Continue reading »

Jana Pendapatan Tambahan RM500 Sebulan

Ramai orang kata, ekonomi di tahun 2016 ni kurang baik, merudum dan kurang elok. Tentu kita risau kan? Anak-anak tetap nak kena sekolahkan, makan minum diorang tetap kena sediakan. Kalau anak-anak yang masih baby tu, nak beli susu lagi, nak beli lampin pakai buang lagi kan? Yang masih bujang pun sama. Banyak komitmen! Nak beli rumah sendiri, nak simpan duit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »