Cara Berkesan Merawat Gout Di Rumah

Kena Gout memang menyakitkan. Teruk sehingga kena papah untuk ke mana-mana. Begitulah pengalaman seorang isteri, pelanggan saya yang suaminya mengidap penyakit Gout.

Rawat gout dengan berkesan

Biasanya pesakit Gout akan ambil ubat painkiller untuk hilangkan rasa denyut dan sakit berbisa Gout. Memang selama-lamanya terpaksa ambil ubat jika tak usaha hilangkan asid urik cara semulajadi dari rumah.

Cara Rawat Gout Dari Rumah

1. Garam Epsom

Cara rawat gout
Ini dia rupa EPsom Salt yang saya beli di farmasi. Tak jual kat pasar tau. Hehe

Anda boleh beli garam Epsom ni di Guardian atau Watson dengan harga RM5.90. Tak jual kat pasar tau. Hehe.

Untuk pesakit gout yang teruk, rendam kaki dengan campuran garam ni dengan air suam 2-3 kali seminggu. Boleh juga buat mandi dengan air garam Epsom ni untuk redakan demam anak atau untuk segarkan badan.

Kalau kena gegata pun sangat sesuai rendam dengan air garam ni. Bulan lepas Baby Zara naik gegata, 2 kali rendam je dalam air garam ni. Alhamdulillah cepat surut.

2. Buah-buahan Yang Kaya Dengan Vitamin C

Buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C seperti stroberi dan buah oren dapat membantu menghalang keradangan, meningkatkan sistem imunisasi dan membantu menyingkirkan asid urik melalui air kencing.

Rawat gout cara mudah

Untuk lebih mudah, anda juga boleh ambil suplemen Vitamin C yang mudah diserap oleh badan.

3. Cuka Epal

Campurkan 3 titik cuka epal ke dalam air segelas air panas dan minum setiap hari. Anda juga boleh mencampurkan sedikit madu untuk rasa yang lebih sedap.

4. Elakkan Gula Dan Minuman Berkarbonat

Elakkan mengambil gula putih dan minuman berkarbonat kerana ia lebih memudaratkan kesan Gout ke atas diri anda.

Kredit : Gaya Hidup Sihat

5. Suplemen Semulajadi

vivix bantu turunkan asid urik pesakit gout

Amalkan suplemen yang benar-benar berkesan dan semulajadi. Vivix mengandungi Resveratrol yang mampu membantu pesakit Gout merendahkan paras asid urik di dalam darah.

Menurut Kajian di Universiti Harvard

Kandungan Resveratrol yang dijumpai di dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik di dalam badan.

Rawat gout supaya dapat berjalan semula

Kedua-dua bahan ini, iaitu anggur dan Japanese Knotweed adalah bahan utama di dalam Vivix. Sebab itulah Vivix boleh bantu menyembuhkan sakit gout.

Testimoni Pelanggan Gout Yang Kini Telah Bebas Gout Dengan Vivix

Testimoni #1 :

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding.

Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah demi melihat ayah tercinta sihat semula kan?

Sehinggalah suatu hari, ayah Puan Zarith mencuba Vivix. Beliau amalkan Vivix ni 1 sudu teh setiap hari secara konsisten.

Alhamdulillah, kini gout tidak lagi menyerang dan datang menjengah dah. Siap dah boleh tinggalkan pain killer dan ubat gout dah yang ayah Puan Zarith ambil berpuluh-puluh tahun tu.

Sebagai anak, memang rasa syukur sangat dengan nikmat kesihatan yang Allah berikan untuk ayah ni. Dan sekarang ayah Puan Zarith dah boleh makan makanan kegemaran beliau semula dah.

Syukur Alhamdulillah.

Testimoni #2 :

Bapak sakit kaki dah lama. Macam-macam ikhtiar dah untuk sembuhkan sakit kaki bapak yang disebabkan Gout. Kasihan tengok bapak yang susah nak berjalan. Ke mana-mana pun terpaksa berjalan menggunakan tongkat.

Bapak cuba Vivix yang ada promosi 6 botol percuma 1 botol. Anak hadiahkan. Habis 7 botol Vivix bapak minum. Alhamdulillah, bapak suka sangat sebab bapak tak perlukan tongkat lagi dah untuk berjalan.

Baru-baru ni bapak berjalan-jalan melihat Negara Matahari Terbit. Kalau kat Jepun, orang Jepun memang suka jalan kaki. Bapak pun tak nak ketinggalan juga. Berjalan sana sini macam orang Jepun juga.

Yang paling terkejut dan gembira, bapak dah boleh berjalan tanpa tongkat dah. Lama pulak tu! 15 minit macam tu tau berjalan tanpa henti. Gembira sungguh anaknya dengar.
Alhamdulillah.

Usaha berikan Vivix untuk sakit kaki bapak memang berhasil. Kini bapak bebas Gout dah. Semuanya berkat kesabaran bapak ambil Vivix setiap hari tanpa culas.

Syukur sangat!

Lega sangat kalau mak ayah makin sihat kan? Bebas berjalan sana-sini tanpa perlukan tongkat atau tanpa perlu anak-anak papah.

Apabila mak ayah sihat, mereka sendiri pun tak mengalami tekanan perasaan. Gembira je mereka melalui masa-masa emas mereka dengan beribadat dan menikmati alam Ilahi.

Dapatkan Vivix untuk mak ayah atau insan tersayang yang menderita Gout hari ini. Hadiah kesihatan adalah hadiah terindah untuk mereka. InshaAllah.

Hubungi saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

 

Share Button

Sakit Gout Berpuluh Tahun Kini Sembuh Sepenuhnya

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding.

Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah demi melihat ayah tercinta sihat semula kan?

Sehinggalah suatu hari, ayah Puan Zarith mencuba Vivix. Beliau amalkan Vivix ni 1 sudu teh setiap hari secara konsisten.

Alhamdulillah, kini gout tidak lagi menyerang dan datang menjengah dah. Siap dah boleh tinggalkan pain killer dan ubat gout dah yang ayah Puan Zarith ambil berpuluh-puluh tahun tu.

Sebagai anak, memang rasa syukur sangat dengan nikmat kesihatan yang Allah berikan untuk ayah ni. Dan sekarang ayah Puan Zarith dah boleh makan makanan kegemaran beliau semula dah.

Syukur Alhamdulillah.

gout sembuh dengan vivix
Gout yang berpuluh tahun sembuh dengan Vivix

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Gout?

Kajian di Universiti Harvard mendapati kandungan Resveratrol yang dijumpai di dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik di dalam badan.

Kedua-dua bahan ini, iaitu anggur dan Japanese Knotweed adalah bahan utama di dalam Vivix. Sebab itulah Vivix boleh bantu menyembuhkan sakit gout.

Jika ada orang tersayang yang sakit gout, usahakanlah dengan cepat dan konsisten. InshaAllah, mereka dapat jalani hidup macam biasa semula.

Hubungi akak selim di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Kelebihan dan Manfaat Vivix

Vivix adalah tonik ajaib yang tidak asing lagi di kalangan rakyat Malaysia. Ramai yang mengetahui khasiat dan kelebihannya. Sehingga kini, banyak membantu pesakit-pesakit kronik seperti Kanser, Diabetes, Sakit Buah Pinggang, Strok, SLE, Gout dan pelbagai penyakit lagi.

atasi diabetes dengan vivix

Apa Manfaat Vivix?

Kelebihan dan manfaat vivix

Siapa Yang Perlukan Vivix?

Vivix sangat bagus untuk mereka yang mengalami masalah-masalah berikut :-

#1 Kencing Manis/Diabetes

Vivix Shaklee membantu pesakit kencing manis mengawal gula dalam darah dengan meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Ramai yang telah berjaya mengawal gula dalam darah mereka dengan menggunakan Vivix. Malah ada juga mereka yang BEBAS DIABETES selepas mengambil Vivix secara konsisten.

#2 Strok (Serangan Angin Ahmar)

vivix membantu pesakit strok

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix membantu membetulkan darah beku di dalam salur darah pesakit strok. Ikuti kisah pesakit strok yang dapat bertutur kembali selepas diserang strok.

Pesakit strok sihat dengan vivix

#3 Kanser 

Punca penyakit kanser adalah kerana DNA yang rosak membiak di dalam badan pesakit. Vivix Shaklee membantu membetulkan DNA yang rosak dan menghasilkan sel-sel yang baru bagi memulihkan pesakit kanser. Beberapa pelanggan kami telah bebas kanser dengan pengambilan Vivix secara konsisten.

Testimoni 1 :

Rawat kanser dengan vivix
Bebas kanser paru-paru dengan pengambilan Vivix.

Testimoni 2 :

Rawat kanser dengan vivix
Bebas kanser ovari dengan pengambilan Vivix.

Vivix ni bukanlah UBAT, tetapi suplemen yang membantu membetulkan punca penyakit. Jadi, proses penyembuhan tu tidaklah seperti ubat, ambil sedikit masa. Apabila punca penyakit sudah dibaiki, InshaAllah penyakit juga akan hilang.

#4 Gout

Antioksidan yang terdapat dalam Vivix membantu mengawal penghasilan asid urik yang menyebabkan Gout. Ini adalah pengalaman seorang anak yang berjaya membantu ayahnya keluar dari masalah Gout yang dihidapinya sudah berpuluh-puluh tahun.

Alhamdulillah kini sudah bebas Gout.

Testimoni 1 :

 

Vivix membantu menurunkan paras asid urik untuk pesakit gout
Bebas Gout dengan Vivix

“Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout jadi peneman setiap hari. Sala makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding T__T

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout datang menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan pain killer yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makanan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah”

-Puan Zarith Sofia-

Testimoni 2 :

Vivix membantu menurunkan paras asid urik untuk pesakit gout

#5 Kulit Kusam, Tidak Sekata dan Nampak Tua Sebelum Usia

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix mampu memperbaiki DNA yang rosak, jadi dalam masa yang sama ia dapat memulihkan masalah kulit dan mengembalikan keremajaan kulit kita.

#6 Selalu Letih dan Tidak Bertenaga

Vivix dapat membantu ibu-ibu yang selalu mengalami masalah kepenatan melampau dan memberi tenaga segera kepada yang meminumnya.

Harga Vivix

Harga sebotol Vivix adalah RM503.50 (Harga runcit). Anda layak mendapat harga ahli secara PERCUMA dengan pembelian 2 botol Vivix pada bulan ini.

naikkan platelet dengan vivixSelain itu anda juga layak mendapat :-

  • FREE delivery
  • FREE membership
  • CASH back 5% bulan hadapan.

Buat pesanan hari ini untuk mendapat diskaun yang menarik!

Saya akan hubungi anda untuk uruskan pembayaran dan pendaftaran ahli secara PERCUMA. Boleh juga hubungi saya di sini.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Cara kawal penyakit gout melalui pengambilan makanan

Sebelum kita cerita tentang diet untuk pesakit Gout dan cara mengawalnya, jom kita tengok dulu APA ITU GOUT.

Cara kawal penyakit gout melalui pengambilan makanan
Apa itu GOUT?

Gout adalah sejenis penyakit akibat berlebihan asid urik di dalam badan. 

  • Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin.
  • Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin).
  • Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang dan berkumpul di dalam sendi.
  • Ia adalah salah satu penyakit yang paling lama dihidapi manusia, sejak zaman dahulu kala lagi.
  • Pada masa dahulu gout boleh menyebabkan kemudaratan dan kecacatan, kini dengan kemajuan dalam bidang perubatan, gout boleh dikawal.
  • Ia sering dihidapi oleh kaum lelaki dalam lingkungan usia antara 30 hingga 60 tahun.
  • Ia jarang sekali dihidapi oleh kaum wanita sebelum putus haid.

Kredit

Jika ada kawan2 atau sanak saudara kita yang menghidap penyakit gout ini, boleh sarankan kepada mereka tentang cara-cara mengawal gout dari segi pengambilan makanan. Antaranya ialah :-

  • Kawal makan dengan mengehadkan pengambilan protein daripada sumber haiwan — sesetengah pesakit beranggapan tidak mengapa makan ikut selera kerana ubat gout yang ada sekarang berkesan dan boleh menghilangkan kesakitan akibat keradangan dalam masa beberapa jam. Betul, tetapi kawalan penyakit gout lebih berkesan dengan menjaga pemakanan.

    Ini bukan bermakna pesakit perlu berpantang, tetapi mengurangkan pengambilan jenis makanan yang kaya purin kerana ia boleh meningkatkan paras asid urik seperti organ dalaman (otak, hati, buah pinggang, limpa, jantung), daging angsa, ikan bilis, sardin, ikan kembung dan makanan laut bercengkerang.

    Kajian menunjukkan diet bebas purin hanya dapat mengurangkan 15 hingga 20 peratus paras asid urik. Jadi anda masih boleh makan makanan kegemaran, tetapi pada kuantiti kecil.

    Sebaliknya gantikan dengan sumber protein daripada tumbuh-tumbuhan seperti kacang dan kekacang. Ia juga dapat membantu pesakit mengurangkan pengambilan lemak yang boleh mengakibatkan pertambahan berat badan. Lemak tepu juga dikenal pasti antara penyumbang tidak langsung kepada masalah gout.

  • Kawal berat badan. Kegemukan boleh menjejaskan keupayaan badan untuk menyingkirkan asid urik. Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, mulakan bersenam dan kawal pengambilan makanan supaya berat badan dapat dikurangkan secara perlahan-lahan. Diet keterlaluan dan mendadak boleh menyebabkan serangan gout.
  • Jika anda minum minuman beralkohol, hadkan kepada segelas wain atau satu tin bir saja sehari. Alkohol boleh meningkatkan paras asid urik dalam darah dan meninggikan risiko mendapat keradangan (serangan gout). Jika anda mengalami serangan, jangan minum minuman beralkohol.
  • Minum banyak air iaitu sekurang-kurangnya dua liter sehari. Tidak mengapa jika anda terpaksa berulang ke tandas banyak kali kerana ia petanda baik. Semakin kerap anda ke tandas, semakin banyak asid urik dibuang.
  • Pilih produk tenusu rendah lemak atau bebas lemak. Ada kajian menunjukkan pengambilan produk tenusu rendah lemak dapat membantu mengurangkan risiko gout.
  • Ambil karbohidrat kompleks — sasarkan untuk makan lebih banyak bijirin, sayur dan buah. Kurangkan makanan mengandungi karbohidrat yang diproses seperti roti putih dan kek.
  • Hadkan pengambilan gula — terlalu banyak gula akan membuatkan kita kurang makan buah, sayur dan bijirin. Makanan yang banyak gula juga banyak kalori yang akan membuatkan anda lebih senang mengalami pertambahan berat badan.

Kredit

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...