Cara Berkesan Merawat Gout Di Rumah

Kena Gout memang menyakitkan. Teruk sehingga kena papah untuk ke mana-mana. Begitulah pengalaman seorang isteri, pelanggan saya yang suaminya mengidap penyakit Gout. Biasanya pesakit Gout akan ambil ubat painkiller untuk hilangkan rasa denyut dan sakit berbisa Gout. Memang selama-lamanya terpaksa ambil ubat jika tak usaha hilangkan asid urik cara semulajadi dari rumah. Cara Rawat Gout Dari Rumah 1. Garam Epsom

Share Button
Continue reading »
Rawat gout dengan berkesan

Sakit Gout Berpuluh Tahun Kini Sembuh Sepenuhnya

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding. Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah

Share Button
Continue reading »

Kelebihan dan Manfaat Vivix

Vivix adalah tonik ajaib yang tidak asing lagi di kalangan rakyat Malaysia. Ramai yang mengetahui khasiat dan kelebihannya. Sehingga kini, banyak membantu pesakit-pesakit kronik seperti Kanser, Diabetes, Sakit Buah Pinggang, Strok, SLE, Gout dan pelbagai penyakit lagi. Apa Manfaat Vivix? Siapa Yang Perlukan Vivix? Vivix sangat bagus untuk mereka yang mengalami masalah-masalah berikut :- #1 Kencing Manis/Diabetes Vivix Shaklee membantu

Share Button
Continue reading »

Cara kawal penyakit gout melalui pengambilan makanan

Sebelum kita cerita tentang diet untuk pesakit Gout dan cara mengawalnya, jom kita tengok dulu APA ITU GOUT. Gout adalah sejenis penyakit akibat berlebihan asid urik di dalam badan.  Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin. Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin). Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »