Cara Tambah Susu Badan Dengan Mudah

Masa saya menyusukan anak pertama pada tahun 2008-2009, memang banyak dugaan yang terpaksa di hadapi. Antaranya ialah tak cukup susu perahan sebagai bekalan untuk tinggalkan anak di rumah pengasuh. Masa tu saya masih bekerja sepenuh masa, jadi mahu atau tidak wajib cukupkan bekalan susu ibu untuk si kakak Damia.

Tips tambah susu badan

Pening dan gusar juga hati seorang mama ni. 🙁

Saya pun cubalah google sana sini. Cari apa yang perlu saya ambil untuk tambah susu. Banyak juga yang saya shopping secara online waktu tu termasuklah susu soya yang powder. Cuba beberapa kali juga nak minum, tapi tak mampu nak telan. Huhu. 🙁

Sejak dah kenal Shaklee ni, saya beranikan dirilah cuba soya serbuk ni. Mula-mula campur dengan Milo. Uiks, tak sesuai dengan selera saya sebab rasa dia macam manis-manis gitu.

Saya cubalah campur dengan minuman lain. Cuba punya cuba, dah jatuh cinta sangat dengan soya serbuk Shaklee ni dicampur dengan susu. Sedap sungguh tau. Memang sangat sesuai untuk penggemar susu segar macam saya.

Sejak dari tu saya memang tak tinggallah soya serbuk ni. Dah takde dah perasaan benci dekat soya serbuk yang kurang sedap dulu-dulu tu. Sekarang ni dah siap boleh shake dengan air sejuk atau air suam sahaja tau. Rasa sedap jer. Hehe

Kalau korang suka manis-manis, bolehlah campur dengan jus-jus kesukaan korang. Tapi elok kalau jus tu jus yang buat sendiri sebab nanti minum jus yang dijual di pasaran tu, banyak kandungan gulanya. Jusnya tak seberapa pun.

Saya bukan sekadar suka sebab sedap je tau. Haaa, ni saya kongsikan beberapa fakta sahih yang siap dengan rujukan lagi tau. Kenapa saya pilih serbuk soya Shaklee ni.

1. Soya ni tak diubah genetiknya. Bahasa sainsnya adalah NON-GMO. Maksudnya soya ni ditanam tanpa sebarang ‘UBAT’ supaya membesar dengan cepat untuk kutip hasil dengan cepat. Cara penanaman dan pemprosesannya dipantau dengan ketat.

2. Setiap hidangan soya ni membekalkan 14 gram protein yang berasaskan tumbuhan. Protein soya ni juga dapat membantu menurunkan paras koleterol. (Jumlah soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan kolesterol ialah 25 gram sehari, maksudnya perlu ambil 2 hidangan protein soya ni kalau ada masalah kolesterol)

3. Protein soya ni membekalkan 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh kita.

4. Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat dan sihat.

Memang tiada lagi masalah susu badan berkurang masa anak kedua tu. Alhamdulillah. Bagus juga untuk bayi yang kita susukan sebab boleh bekalkan kalsium untuk keperluan bayi dan ibu juga.

Selain daripada protein soya ni, ibu boleh cuba tambahkan Alfalfa kerana Alfalfa ni memang dikenali sebagai ‘milkbooster’ dari zaman berzaman.

Alfalfa has been used as medicinal herbs for centuries and is the main food source for dairy animals to boost their milk production.

Alfalfa is a great source of protein and fibers, as well as vitamins, minerals, and antioxidants.

Sumber : LivingWithLowMilkSupply

Rujukan : TrimesterFood

tips tambah susu

Bulan ni ada promosi soya Shaklee ni tau. Boleh buat stok dan juga kongsi dengan kawan-kawan. Beli 4 dapat diskaun 5%. Anda boleh jimat sehingga 20% + 5% dengan mendaftar sebagai ahli. Anda boleh daftar ahli di sini dan hubungi saya untuk dapatkan diskaun ni ya.

Daftar Ahli Shaklee

Atau anda boleh terus buat pembelian di sini menggunakan kad kredit atau kad debit.

cara tambah susu ibu

Boleh hubungi saya untuk dapatkan panduan jika ada sebarang persoalan ya.

Daftar ahli Shaklee

❤Laila (ID 854299)❤

☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...