Cara Cepat Kurus : Jaga Masa Makan

Menjaga masa makan adalah antara yang terpenting sepanjang korang nak turunkan berat badan.

Ramai orang suka skip sarapan, salah tu tau. Sarapan ni kategori wajib. Sebab tanpa bersarapan, perut kita terlalu lapar. Dah laaa puasa sepanjang malam. Bangun pagi, tak makan pula.

Cuba kira dari pukul 10 malam kita stop makan, dan kita nak jumpa makanan pukul 12 tengah hari. 14 jam tu!!! Masa tulah otak kita tak mampu dah nak pilih makanan dengan bijak. Apa yang kita nampak semua kita nak makan.

Dalam keadaan tersangat lapar, kita bukan pilih makan dengan rasional lagi dah. Kita memang betul-betul ikut nafsu makan kita. Otak kita letak tepi dah. Kan?

Jadi, sarapan ni paling penting. Bukan sahaja kita boleh kawal nafsu makan tengah hari kita. Tetapi ia boleh berikan pemikiran yang cerdas dan bersemangat di pagi hari. Otak cerdas kan boleh berfikir dengan baik.

Jom kita tengok masa makan yang sesuai dan WAJIB dipatuhi kalau betul-betul nak kurus.

1. Sarapan : Sebelum 9 pagi
2. Makan tengah hari : Sebelum 2 petang
3. Makan malam : Sebelum 8 malam, jika korang tidur pukul 10 malam, elok makan malam lebih awal. Sebaik-baiknya 3-4 jam sebelum tidur.

Jika rasa lapar di antara waktu makan ni, boleh ambil snek-snek seperti buah-buahan atau kekacang/kismis.

Supper (minum malam) boleh ambil yang ringan-ringan seperti segelas susu, kekacang, telur rebus dan biskut 3-5 keping. Bukannya teh tarik atau roti canai untuk minum malam ni ya. Hehehe.

Ingat ya, jaga waktu makan ni akan bantu kita turunkan berat badan dengan cepat. Sebab? Kita boleh jaga SAKA MAKAN kita dengan baik dan metabolisme juga meningkat dengan cara ni.

Nak kurus wajib makan bukan skip makan. Ingat tu ya kata kunci penting. Makin skip makan makin gemuk! (Huraiannya lain kalilah ya)

AkakSelim,
Saka makan dah jinak sikit berbanding 2 tahun lepas. Kikiki

Boleh Follow akakSelim di FB : Laila Ismail atau setkan See First di Facebook untuk dapatkan #tipsKurusAkakSelim setiap hari.

Share Button

Cara Cepat Kurus : Ubah Tabiat Pemakanan

Biasanya orang nak kurus ni mahukan keputusan yang drastik. Nak turunkan berat dalam masa sebulan sebanyak 10kg ke. Ia memanglah tidak mustahil untuk dilakukan tetapi ia akan berikan efek yo-yo (berat turun dan mudah naik kembali dengan cepat). Rugilah kalau macam tu kan?

Jadi macam mana nak buat untuk kekalkan berat yang turun tu selama-lamanya?

Mula-mula ubah tabiat pemakanan kita sehari-harian secara perlahan-lahan.

1. Kurangkan air manis. Kalau biasa ambil air manis 3 kali sehari, kurangkan kepada 2 kali. Lepas tu cuba minum sekali sahaja sehari.
Bila dah berjaya bab ni, kita teruskan dengan air TANPA GULA.

Hehe. Yang ni perlukan mental super kuat. Hehe.

2. Kurangkan 1/4 nasi dari kebiasaan kita makan. Kalau biasa ambil 1 pinggan penuh, kurangkan kepada 3/4 pinggan. Bukan semua orang boleh terus buat

PINGGAN SUKU-SUKU-SEPARUH kannn.. (kecuali orang yang kuat jiwanya sahaja mampu buat ni. Hehe)

Lepas tu kurangkan lagi kepada setengah pinggan.

3. Yang tak pernah ada sayur dalam pinggan, cuba tambahkan sayur sedikit demi sedikit. Cuba cari sayur apa yang sesuai dengan tekak. Bukannya pukul rata, semua sayur aku TAK SUKA.
Nak kuruskan badan wajib cukup semua makro nutrien. Kalau tak cacatlah proses penurunan berat badan kita.

Yang makan sayur ala kadar. Boleh tambahkan sayur lebih sikit. Jika sebelum ni makan 2-3 potong timun, tambahkan timun tu kepada setengah batang. Cuba sayur-sayur yang disukai.

Cuba 3 langkah ni dulu. Buatlah selama sebulan atau 40 hari. InshaAllah jadi habit.

Share Button

Cara Kurus Cepat Dengan Kos Murah

Cara cepat kurus
Turunkan berat badan dengan cara sihat.

Ramai yang saya jumpa nak kurus cepat. Kalau boleh nak kurus dalam masa seminggu tu sehingga turun berat 5kg. Memang boleh nak turunkan 5kg dalam masa seminggu, cuma proses penurunan badan anda tu tak sihatlah. Sistem dalam badan juga akan terganggu.

Mahukah kita kurus tetapi badan tak sihat?

Mahukah kita cantik tapi badan merana di kemudian hari?

Haaa.. sila jawab untuk diri sendiri ya. Saranan akakSelim, turunkanlah berat badan cara yang sihat dan betul. Bagaimana cara yang betul tu? Wajib pengambilan makan yang seimbang setiap hari, tidur yang cukup, senaman secara rutin dan sentiasa berdisiplin menurunkan berat badan.

Yang kedua pula, nak kurus cepat tapi nak kos yang sangat rendah. Ianya tidak mustahil, cuma perlukan masa yang lebih panjanglah jika tidak ingin melaburkan sedikit wang untuk proses menurunkan berat badan ni.

Boleh.

Shaklee ada jawapannya. LECITHIN. Berita baik yang berganda pula, produk ni ada promosi BELI 1 PERCUMA 1 tau. Sepanjang bulan ni sahaja ya. Bulan depan dah tak ada dah promosi ni. Dengan harga serendah RM52.75 sahaja, anda dapat 2 botol Lecithin.

Bagaimana Lecithin Boleh Bantu Anda Kurus Dengan Cepat?

1. Pengemulsi Lemak

turunkan berat badan dengan lecithin

Fungsi Lecithin ini sendiri adalah bertindak sebagai pembersih salur darah. Ia membantu mengemulsi lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam tubuh. Ia memastikan lemak-lemak tidak terlekat pada membran sel. Ia akan memastikan lemak-lemak ini terapung di dalam darah dan disingkirkan melalui proses perkumuhan.

2. Pembakaran Lemak

turunkan berat badan dengan lecithin

Ia membantu mempercepatkan proses pembakaran lemak untuk kesan penurunan berat badan yang terbaik.

3. Keluarkan Toksin

Ia juga berfungsi sebagai pelembut najis yang berkesan dan melembabkan usus serta meleraikan toksin. Sekaligus dapat mengoptimumkan fungsi usus selepas toksin dikeluarkan dari badan. Masalah sembelit juga dapat diatasi dengan Lecithin.
Makin mudah proses pembuangan najis, makin dekat dengan objektif utama pengambilan Lecithin iaitu penurunan berat badan yang cepat dan berkesan.

Sesuai sangat kan dengan bulan ni ada promosi beli 1 botol percuma 1 botol Lecithin. Harga pun tak sampai RM100 tau, dapat 2 botol Lecithin. JIMAT haaa.. 🙂

Pecahkan lemak supaya lebih cepat kurus
Pecahkan lemak supaya lebih cepat kurus

 

Lecithin, 180 biji.
Harga RM63.35 (termasuk kos penghantaran)

Klik pada gambar di bawah untuk pembelian secara online menggunakan kad debit atau kad kredit.

turunkan berat badan cara pantas

Atau boleh hubungi saya untuk tempahan Lecithin anda. Promosi beli 1 PERCUMA 1 botol akan berakhir setelah kehabisan stok. Cepat-cepat ya.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Tentang Lemak Yang Wajib Anda Ambil Tahu Jika Ingin Kekal Kurus

Sebelum memulakan program diet, seelok-eloknya kita perlu ambil tahu tentang apa yang badan kita perlukan dan fakta tentang lemak dalam proses menurunkan berat badan. Jadi kita tidaklah diet dengan cara yang salah kan?

Salah satunya perkara yang WAJIB kita ambil tahu ialah tentang LEMAK. Kita semua tahu bahawa lemak ni menyumbang kepada kegemukan seseorang.

kurus cepat dengan kecilkan lemak

Tapi tahukah anda yang

  • LEMAK ini umpama benda hidup?
  • LEMAK ini tidak mungkin akan keluar dari badan kita selamanya?
  • LEMAK ini hanya boleh mengembang dan mengecil sahaja? Umpama BELON!
  • LEMAK ini memang sangat membahayakan? Yang ini je kan biasanya kita ambl berat. Dan kita cuba sedaya upaya menyingkirkan lemak dari badan dengan pelbagai cara.

AkakSelim ni dah 38 tahun hidup kat dunia ni, inilah kali pertama Akak Selim tahu tentang lemak yang takkan pernah akan keluar dari badan. Sobsobsob 🙁

AkakSelim bersyukur sangat dipertemukan dengan Encik KhairulDietitian (IG : @khairuldietitian). Semua ni AkakSelim belajar dari beliau lah. Alhamdulillah.

Ok, kita teruskan tentang lemak ni. Cuba tengok gambarajah di bawah.

Turunkan berat badan cepat

Gambar : Fanpage Bahagia Jemali

1. Jumlah sel lemak adalah sama sahaja cuma sel lemak akan mengecil apabila kita menjaga pemakanan dan gaya hidup aktif.

2. Sel lemak akan mengembang jika kita tidak aktif, kesannya berat badan akan bertambah.

3. Sel lemak ini akan terus bertambah dari masa ke semasa jika kita makan makanan yang berlemak. Kesannya, kalau kita ada masalah berat badan, maka makin bertambahlah berat badan kita.

4. Sel lemak terbina sejak kita dalam kandungan lagi dan harus dikawal di awal usia kanak-kanak. Oleh kerana itulah ibu bapa dinasihatkan supaya menjaga pemakanan anak-anak agar tidak obes.

5. Jika kita mengalami masalah obesiti sejak kecil, adalah tidak mustahil kita akan terus obes sehingga dewasa jika tidak mengubah cara hidup dan pemakanan. Kenapa? Kembali kepada teori no 1, 2 dan 3 di atas.

Jadi,

Apa Yang Perlu Dilakukan Untuk Mencegah Sel Lemak Bertambah atau Mengembang?

kurus cepat dengan kecilkan lemak

Gambar : Google

Amalkan gaya hidup sihat dan aktif

Jika pernah mengalami obesiti, dan berjaya turunkan berat badan ke berat ideal, adalah tidak mustahil akan kembali obes jika tidak dijaga. Sebab? Sebab sel lemak kan tidak pernah berkurang. Ingat tak? Ia akan mengembang semula dan akan menyebabkan pertambahan berat badan.

Elakkan Makanan Berlemak

Dalam usaha mengelakkan sel lemak bertambah, kita harus menjaga pemakanan kita. Kerana dari pemakanan sel lemak akan bertambah dan semakin bertambah.

Kesimpulannya yang perlu kita ingat ialah SEL LEMAK INI TIDAK PERNAH BERKURANG, ia kekal dalam jumlah yang sama sejak kita kecil. Cuma yang membezakan kita gemuk atau kurus ini adalah sel lemak itu kecil atau sedang mengembang.

Selain info dari Encik Khairul Dietitian, saya juga merujuk kepada artikel Teori Lemak dan Fanpage Bahagia Jemali. 🙂

Semoga info ini bermanfaat terutamanya untuk mereka yang sama tujuan macam AkakSelim yang dalam proses menurunkan berat badan.

Boleh whatsapp AkakSelim di 019-722 8520 jika ingin menurunkan berat badan secara berjemaah

Ganbatte kudasai !!! (good luck!!)

 

Love,

Pakar Detoks
Pakar Slim

akakselim

Share Button

Kenapa Berat Badan Susah Nak Turun Tapi Mudah Sangat Naik?

Kenapa berat badan susah nak turun? Dan kalau turun pun cepat je nak naik balik. Stress tau!!! 😥

 

12127878

Dulu-dulu AkakSelim pernah juga diet tanpa ilmu. Setakat cedok sana sikit, sini sikit. Lepas tu diet sendiri. Pernah juga makan ubat DxxxN dari klinik untuk kawal selera makan sehinggakan hampir pitam dalam LRT! 😯

Sebab badan tiada makanan, hanya minum air sahaja pun dah cukup. Memang tak rasa lapar langsung! Serius. Hebat ubat tu. Tapi memang tak bertahan lamalah sebab memudaratkan kehidupan AkakSelim. Bahaya tu! Kesannya sangat teruk!

Memang berkesan dan kurus dengan cara yang AkakSelim amalkan tu, tapi kesannya :-

1. Metabolisme menurun sebab tiada makanan untuk dibakar dalam badan.

2. Diet hanya dengan minum air tanpa makan menyebabkan badan kita kekurangan nutrisi penting.

3. Toksin masih banyak dalam badan kita.

4. Apabila kita amalkan diet tidak makan, berat kita memang akan turun tetapi dalam masa yang sama akan merosakkan otot kita. Otot yang rosak dan berkurang akan menyebabkan proses menurunkan berat badan menjadi lebih susah. Kerana otot diperlukan untuk membakar lemak.

Jadi,

Jangan jadi macam AkakSelim yang dulu ya. Sekarang ni AkakSelim banyak belajar dan menuntut ilmu dari mereka yang lebih arif serta pakar pemakanan dan pakar nutrisi. Alhamdulillah, berat memang turun cantik dan cepat!

Kenaikan berat badan akan berlaku jika kita berhenti cara diet ekstrim sebegini atau mula makan seperti biasa.

Yang lebih membimbangkan ialah kepekatan toksin akan bertambah apabila kita melakukan diet sebegini. Diet tanpa mengambil sebarang makanan.

Jadi, apa perlu kita buat?

Kita mulakan rutin detoks kita. Tahukah anda yang detoks itu sangat penting dalam dalam menurunkan berat badan? Detoks ni sangat bagus untuk menurunkan berat badan, kekalkan berat badan dan elakkan yo-yo.

Cuba lihat gambarajah di bawah ni. Cuba fahami perbezaan di antara orang yang detoks dalam berdiet dengan orang yang hanya berdiet tanpa detoks. Apa yang berlaku kepada dirinya.

Detoks turunkan berat badan dengan cepat

Dari gambarajah ini kita boleh simpulkan bahawa detoks bukan hanya untuk proses pembuangan toksin dari badan. Tetapi juga untuk kita dapatkan berat badan yang kita idamkan. Toksin juga membawa pelbagai masalah kesihatan kepada kita termasuk masalah obesiti.

Jadi, kena detoks dululah ya untuk menurunkan berat badan?

Ya.. betul tu. Detoks membantu kita menurunkan berat badan dengan cepat seawal seminggu dan tidak cepat naik semula. Best kan macam tu? Perut pun boleh kempis seawal 5 hari tau!! 😀

Dapatkan cara detoks dan diet yang berkesan tanpa perlu berlapar sepanjang hari. Atau bukannya dengan meminum air detoks sahaja sepanjang hari.

Dah dekat nak raya ni kan? Pasti nak kurus dan nampak cun di hari lebaran. Jom kita detoks bersama-sama. Pelan pemakanan detoks sepanjang Ramadhan pun ada tau. Jadi Ramadhan adalah antara peluang terbaik untuk detoks. Detoks Ramadhan + detoks berkesan! Pasti hebat penurunan berat badan! InshaAllah.

Cepat-cepat hubungi Akak Selim di 019-722 8520. Boleh juga isi form di bawah ni ya.

Share Button

Tips Kuruskan Badan Dalam Masa Seminggu Tanpa Ubat

Dah dekat nak raya ni. Lagi sebulan lebih je. Pasti ramai tercari-cari untuk kuruskan badan dengan cepat kan? Kalau boleh nak cara paling efektif yang boleh turunkan berat badan dalam masa seminggu.

Janga risau tau. Memang ada caranya. Mereka ni telah kongsikan pengalaman mereka menurunkan berat badan dengan cepat.

Bagaimana caranya? Mereka berdetoks beramai-ramai. Hasilnya memang amat memuaskan! Paling sikit pun, mereka turun 1.4 kg dalam masa tak sampai seminggu. Best kan? Biasanya punyalah susah nak turun berat. Sekarang kita dah ada caranya.

Kurus Dalam Masa Seminggu Dengan Cara Detoks Shaklee

Apakah Detoks Shaklee? Boleh klik link di sebelah ya –> Detoks Cara Shaklee

Pengalaman Detoks 1 : Cik Puan Lydzar

Cara turunkan berat dalam masa seminggu

Beliau adalah ibu menyusu. Boleh ke berdetoks? Ya, boleh cuma menu pemakanan ibu menyusu ni lain sikit. Istimewa sikit sebab ibu menyusu mesti fikirkan untuk bayi dan juga dirinya sendiri.

Hari pertama : 52.4 kg, body age 32

Hari ke 5 : 50.6 kg, body age 31

Dalam masa 5 hari je beliau berjaya menurunkan 1.8 kg!!! Dan body age beliau juga semakin muda dari 32 ke 31. Wowwww!!!!!!!!!! Berat turun, makin awet muda pulak tu lepas berdetoks. Seronoknya dapat turunkan berat tak sampai seminggu pun.

Pengalaman Detoks 2 : Encik Fahmy

Cara turunkan berat dalam masa seminggu

Hasil berdetoks Shaklee selama 4 hari,

  • Berat badan beliau turun hampir 2 kg
  • Tekanan darah tinggi NORMAL 111/73, sebelum detoks beliau tak pernah dapat bacaan senormal ini.
  • Usus rasa bersih! Sebab lawas. 😀
  • Kulit muka rasa OK sebab asyik makan sayur dan buah je kan. Minum air masak pun banyak!
  • Badan pun rasa ringan, mudah nak bangun pagi.

Haaa… seronokkan perkongsian beliau. Orang lelaki pun rajin buat detoks ni tau. Kita orang perempuan ni pastinya lebih rajin nak detoks dan inginkan efek macam ni kan.

Pengalaman Detoks 3 : Cik Puan Diana

Cara turunkan berat dalam masa seminggu

Beliau turun hampir 3 kg selama 6 hari!!! Body age pun berkurang! Hebat!!!

Sebelum detoks Shaklee : 60 kg, body age 46 tahun

Selepas detoks Shaklee 6 hari : 57.2 kg, body age 44 tahun

Pengalaman Detoks 4 : Cik Puan Zam

Cara turunkan berat dalam masa seminggu

Turun 1.4 kg dalam masa 5 hari. 🙂

Yang kelakarnya, beliau asyik naik turun penimbang je sebab rasa macam tak percaya berat turun cepat macam tu sekali. Belum seminggu pun buat detoks, dah turun 1.4 kg!

Biasanya nak turun 500 gram pun tak berjaya kan?? Ni dah turun 1.4 kg, pastilah gembira sangat kan. Alhamdulillah.

Alhamdulillah, semua pengalaman yang dikongsikan ini ialah hasil daripada mereka yang menjalankan detoks Shaklee iaitu detoks seluruh badan.

Masing-masing dapat kesan yang sangat positif dan menggembirakan hati mereka.

Detoks ni kalau buat beramai-ramai memang seronok tau. Sebab kita boleh share apa efek yang kita dapat dan kita boleh bincang apa krisis pemulihan yang kita hadapi. Contohnya tiba-tiba keluar jerawat batu ke, kita boleh bincang-bincang dengan ahli kumpulan kenapa keluar jerawat pulak masa detoks. Takdelah kita bersedih sorang-sorang je kan?

Sebab tu AkakSelim ajak detoks berjemaah. Jom Detoks Bersama AkakSelim. Ambil Set Detoks Shaklee untuk kesan yang lebih cepat dan elakkan hilang nutrien sepanjang proses detoks.

Whatsapp je ke 019-722 8520.

InshaAllah AkakSelim akan reply dalam masa 24 jam. 🙂

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...