Kagum Dengan Semangat Juang Pengasas Shaklee-Dr Forrest Shaklee

Pengasas Shaklee, Dr Forrest Shaklee

Dr Forrest Shaklee dilahirkan pada tahun 1894, anak ke 2 kepada Robert dan Martha Shaklee.
Kelahirannya penuh kesedihan untuk kedua ibu bapanya kerana disahkan tidak akan hidup lama kerana mengalami batuk kering.
Tetapi ibunya Martha tidak pernah berputus asa untuk melihat Forrest sihat seperti biasa.
Demi melihat anaknya sembuh, mereka telah berpindah ke Utara Iowa untuk mendapat udara yang bersih, tanah yang subur dan kehidupan yang saling bergantung kepada alam semulajadi.

Akhirnya penyakit Forrest makin terkawal di zaman remajanya. Beliau begitu berminat dengan bidang nutrisi dan penyembuhan secara semulajadi.

Pengasas Shaklee, Dr Forrest Shaklee
Pengasas Shaklee, Dr Forrest Shaklee

Pada tahun 1915, beliau mencipta suplemen pertama di dunia yang dinamakan VITALIZED MINERAL. Ianya masih kekal sehingga hari ini dan dikenali sebagai VITALEA IRON FORMULA.

Beliau pernah diserang KANSER dan mengikut pakar kanser, kaki dan tangan beliau terpaksa dipotong untuk menghalang virus kanser merebak. Beliau percaya kepada rawatan dan penyembuhjan semulajadi. Beliau mengangambil suplemen dengan kuantiti yang tinggi dan hanya memakan buah dan sayur yang segar.

Akhirnya pada 1922, penyakit kanser yang beliau hadapi semakin pulih. Dan beliau percaya penyembuhan melalui nutrisi adalah benar,

Beliau bukan menolak atau memperlekehkan bidang perubatan, tetapi bagi beliau

“PERUBATAN DAN NUTRISI ADALAH 2 BIDANG BERASINGAN. AHLI PERUBATAN DILATIH UNTUK MERAWAT PENYAKIT TETAPI BIDANG NUTRISI ADALAH UNTUK MENINGKATKAN TAHAP KESIHATAN DAN MENGELAKKAN PENYAKIT.”

Pada 1 April 1956, diusia 63 tahun, beliau menubuhkan Shaklee Corporation bersama 2 orang anaknya dan kekal sehingga kini.

Pengasas Shaklee, Dr Forrest Shaklee

Sehingga kini, Shaklee kekal syarikat produk kesihatan yang terkemuka dunia dan syarikat jualan langsung yang telah membantu meningkatkan tahap kesihatan dan meningkatkan taraf ekonomi orang ramai TERMASUK AKAK SELIM.

Alhamdulillah
Akak selim bersukur dipertemukan dengan Shaklee. Akak selim berazam untuk terus berkongsi tentang Shaklee tanpa jemu untuk memastikan semua orang mendapat kebaikan Shaklee sama ada dari segi kesihatan mahupun ekonomi.
InshaAllah.

Bisnes Shaklee mudah
Bisnes Shaklee dengan sistem online yang sangat fleksibel.

Yang mahu bersama-sama group akak selim untuk memajukan diri, whatsapp akak selim yaa..
019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Nasihat Bisnes Untuk Para Isteri Dan Surirumah

Kadang2 kita rasa kita keseorangan berbisnes.
Jatuh bangun semuanya sendiri.

Kadang2 siap dapat tentangan lagi.
Terutamanya apabila tentangan tu datang dari orang paling rapat dengan kitalah.
Yakni suami.
Kalau memang tak restu, memanglah kena stop kan?
Tapi kalau encik suami suruh kita berhenti bisnes sebab tak nak tengok kita susah tu, tandanya kita mesti lebih bersungguh2 lagi dari biasa.

Sebab?
Nak buktikan yang kita bukan main2
Kita serius berbisnes hingga boleh bantu keluarga, bantu masyarakat.

Car bonus Shaklee
Usaha gigih untuk dapatkan car bonus amat berbaloi.

Begitu juga dengan akak selim.
Encik suami memang tak pernahlah tolong kirakan UV (point2 jualan dalam Shaklee) tapi bila tengok akak selim dapat award ni, dialah yang jaga award2 ni dan tolong susunkan. Juga tolong lapkan. Hehehe…

Dan pernah juga borak-borak tentang ramainya SID yang sudah berhenti menjual Shaklee.

Katanya…

“Kenapa mesti berhenti, bukannya RUGI pun..”

Itu tandanya beliau beri sokongan penuh untuk akak selim teruskan bisnes Shaklee yang awesome ni. Alhamdulillah.

Nasihat akak selim untuk isteri2 yang tak nampak sokongan suami tu, korang jangan putus. Mintak restu, mintak suami doakan walaupun kerja2 lain mereka taknak bantu.
Kita isteri ni, hanya dengan restu dan doa suami, InshaAllah segalanya berjalan lancar.

Chaiyok puak2 isteri. Whatsapp akak selim untuk akak selim bantu jana pendapatan dari rumah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Kenapa Kita Perlu Menabung Dan Jana Pendapatan Sampingan?

Zaman kian berubah. Makin hari kita makin rasa pendapatan kita tidak cukup untuk menabung demi masa depan. Bukan sahaja tidak dapat menabung untuk masa depan anak-anak, tetapi masa depan kita sendiri pun belum tentu lagi kita dapat menyimpan secukupnya. Mungkin kita ada duit KWSP, tapi pernahkah kita buat pengiraan berapa banyak duit kita perlukan jika kita diberikan umur yang panjang sehingga 70-80 tahun?

Kita tidak dapat menabung bukan sebab kita boros dan berbelanja berlebih-lebihan. Tetapi keadaan ekonomi masa kini benar-benar membuatkan kita tersepit dan terpaksa berfikir untuk menambah pendapatan sampingan demi kelangsungan hidup di masa akan datang. Takkan selepas kita pencen kita nak mengemis?

Ingin menumpang anak-anak? Anak-anak pun belum tentu lagi dapat ‘survive’ dengan kehidupan yang serba mencabar ni. Cuba kita lihat diri kita hari ini pun cukuplah, adakah kita dapat berikan RM1000 untuk ibu bapa kita setiap bulan? Kalaulah ada sekali pun, jika dibuat kajian berapa persen sangatlah kan?

Sebab apa?

Sebab ni.

…hanya 18% rakyat Malaysia yang mampu bertahan hingga TIGA bulan jika mereka hilang sumber pendapatan utama. Dan hanya 6% yang boleh bertahan hingga ENAM bulan…

Dengan kata lain, 82% rakyat Malaysia tiada simpanan untuk TIGA bulan sekalipun!

Kita di dalam peratusan yang mana?

Jika kita sendiri pun tiada simpanan sehingga 3-6 bulan. Macam mana kita nak berikan kepada ibu bapa kita sehingga RM1000 sebulan? Bagaimana?

Jadi, kenapa kita perlu menabung dan menambah pendapatan?

#1 Ekonomi Semakin Tidak Menyebelahi Kita (Rakyat)

Harga minyak naik!

Harga barang naik!

jana-pendapatan-dari-rumah-dengan-shaklee

Harga susu anak pun naik! Harga lampin pakai buang anak kita pun naik!

Kalau susu formula tu, kadar kenaikannya bukan setakat 20 sen atau 50 sen tau. Kenaikannya sehingga RM5-RM6! Cuba kira sendiri kalau anak kecil kita minum susu 1 tin seminggu dengan harga RM50 1 tin. Untuk susu anak kecil sahaja dah RM200! Belum masuk harga lampin pakai buang.

Bersyukurlah kalau kita boleh menyusukan dengan susu ibu. Tapi tidak bermakna kita tidak perlukan duit untuk support ibu menyusu ni. Kadang-kadang bila penat melampau atau stress, susu merudum. Sebagai suami yang baik hati dan bertanggungjawab, si suami perlulah belikan suplemen untuk ibu sentiasa cergas dan kurang stres demi menyusukan anak kecil kita kan? Kenapa perlu suplemen untuk beri tenaga kepada ibu? Kerana ibu yang cergas dan kurang stres mampu membuatkan susu ibu makin bertambah, setidak-tidaknya pun kekal dengan kuantiti yang sama, yang cukup sebagai bekalan untuk anak sepanjang ibu bekerja.

Semuanya perlukan duit kan?

jana-pendapatan-dari-rumah-harga-barang-naik

Apabila gaji kita hanya cukup-cukup makan, pakai setiap bulan, mana mungkin kita nak menyimpan sehingga 3 bulan gaji. Apatah lagi 6-12 bulan gaji?

…hanya 18% rakyat Malaysia yang mampu bertahan hingga TIGA bulan jika mereka hilang sumber pendapatan utama. Dan hanya 6% yang boleh bertahan hingga ENAM bulan…

#2 Orang Lain Takkan Pernah Pedulikan Nasib Kita

Manusia memang takkan pernah berhenti bercakap. Apa kita buat pun semua orang nak ambil peduli.

Jika kita berniaga untuk tambah pendapatan sampingan pun, mereka mengata. Kononnya kita ni TAK CUKUP-CUKUP nak kumpul harta. Dah jadi ‘engineer’ pun masih nak berniaga. Dah jadi ‘lecturer’ dengan gelaran doktor pun masih nak buat kerja sampingan dengan berniaga.

Tapi cuba kita ditimpa musibah atau ujian yang teruk dari Yang Maha Esa, adakah mereka yang berkata-kata ini datang nak tolong kita. Sanggup berikan kita pertolongan tanpa mengira masa dan tempat?

Ada? Jawapannya hampir TIADA!

Jana pendapatan dengan bisnes shaklee

Majikan nak tolong? Hmmm…

Saya ada satu cerita. Tentang seorang bekas pesakit kanser di sebuah syarikat besar dan agak terkenal. Sekarang beliau sudah meninggal meninggalkan isteri dan seorang anak. Innalillah.

Saya masih ingat lagi bagaimana syarikat telah memberhentikan beliau setelah beberapa lama mendapat separuh gaji. Dan pada masa itu arwah masih lagi dalam ‘treatment’ penyakit kanser yang arwah hidapi. Kami yang melihat ni, rasa tak tertahan air mata mengalir mengenangkan nasib serta ketabahan arwah dan isteri arwah. Bagaimana dengan arwah sendiri? Dan bagaimana agaknya perasaan isteri arwah pada masa itu. Isteri arwah juga sudah berhenti kerja untuk menjaga arwah di hospital sepenuh masa.

Cuba bayangkan?!!

Ya, syarikat yang kita bekerja hari ini takkan pernah simpati sehingga sanggup menampung keperluan kita seumur hidup. Katanya kita tidak membantu menambahkan prestasi syarikat? Ok, boleh berhenti sekarang!

Sedih! Tapi itulah hakikat kehidupan. Bukan saya nak persalahkan mana-mana syarikat. Memang polisi mereka sebegitu. Dan kita sebagai pekerja, terpaksalah patuh dengan apa yang syarikat tentukan.

Apa lagi kita nak buat melainkan kita tolong diri kita sendiri kan? Syarikat yang kita junjung dan kita sayang pun tak mampu tolong kita, apatah lagi orang lain yang tidak pernah pedulikan nasib kita?

#3 Keadaan Masa Depan Yang Kabur Dan Tidak Menentu

Kita tidak dapat meneka apa akan berlaku di masa depan. Zaman kita ni pun dah macam-macam cabaran yang terpaksa kita tempuhi. Bagaimana pula dengan zaman anak-anak kita?

Adakah kita rasa kita boleh bergantung sepenuhnya kepada anak-anak kita? Kita ibu bapa JANGAN EGO. Mentang-mentanglah sekarang kita yang lahirkan, kita yang besarkan kita bagi syarat pula kat anak kita supaya kenang jasa kita. Sememangnya betullah anak-anak wajib kenang jasa ibu ayah tapi kita sendiri boleh ramal keadaan masa depan yang tidak menentu.

Entahkan mereka nak belajar pun sudah tiada tajaan kerajaan atau biasiswa dari mana-mana institusi walaupun keputusan peperiksaan mereka sangat bagus dan cemerlang. Mungkin terpaksa buat loan PTPTN yang menjerut jiwa atau terpaksa berniaga sambilan demi meneruskan pelajaran hingga ke peringkat universiti.

Sekarang pun sudah ramai anak muda yang berniaga. Ramai!

Zaman anak-anak kita nanti tak tahulah macam mana kan? Adakah kita masih sampai hati nak mengharapkan duit anak-anak demi kehidupan kita selepas umur persaraan?

Sudah tentu tidak terjamin masa depan kita, masa depan anak-anak kita. Sebab itulah kita kena menabung dari sekarang. Dan jika kita rasa kita tak mampu menabung kerana duit gaji hanya cukup-cukup makan satu keluarga, apa kata kita mula menjalankan perniagaan dari rumah secara separuh masa?

Zaman Ini Zaman Wajib Berniaga, Bukan Lagi Satu Kehendak Untuk Hidup Mewah Tapi Keperluan!

Tak percaya?

Kebanyakan orang sekeliling saya memang berniaga. Dalam 5 orang kawan baru yang saya jumpa, 3 orang daripadanya berniaga. Sama ada berniaga secara besar-besaran atau berniaga sambilan. Tapi pokok pangkalnya memang sudah ramai yang berniaga demi menampung kehidupan seharian serta menyimpan untuk anak-anak di masa depan.

Jika anda tidak tahu apa dan bagaimana nak memulakan perniagaan sendiri, cubalah berniaga produk Shaklee. Saya telah memulakan perniagaan ini semasa saya masih bekerja lagi. Dan pada masa itu, saya bisnes Shaklee bukan sebab gaji yang tidak cukup tapi saya suka dan minat dengan bisnes. Kalau dulu pelbagai produk saya jual di tempat saya bekerja, tapi kita saya setia kepada yang satu. Berniaga Shaklee sepenuh masa , dan dan berhenti kerja dah pun untuk bisnes Shaklee sahaja sambil menjaga dan mendidik 3 puteri kesayangan saya.

Cadangan saya untuk anda semua,

Berniagalah Walaupun  Sayangkan Kerjaya Anda

kerana

  1. Berniaga buat kita terus mencabar minda
  2. Berniaga buat kita bekerja dengan sepenuh hati
  3. Berniaga buat kita ada back-up plan awal-awal lagi

Alhamdulillah, walaupun agak terlambat berhenti kerja iaitu setelah anak sulung berumur 7 tahun, tapi saya bersyukur diberikan peluang untuk mendidik anak-anak dengan tangan sendiri. Dan dengan kelebihan bisnes Shaklee, saya dapat jana pendapatan dari rumah tanpa perlu keluar bekerja pagi dan balik malam. Alhamdulillah!!!

Saya amat bersyukur kepada Allah atas rezeki ini dan berterima kasih atas peluang yang diberikan oleh Encik Suami. 🙂

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk memulakan bisnes anda sendiri dari rumah. Banyak kelebihan yang anda akan perolehi jika bersama-sama kumpulan kami.

Pemilihan kumpulan yang tepat mempengaruhi kejayaan anda dalam bisnes Shaklee. Hubungi saya sekarang dan jangan bertangguh lagi.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...