Peluang Pekerjaan Untuk Graduan Baru Yang Sedang Menganggur

Zaman sekarang ni bukan macam zaman akak selim habis belajar 10-15 tahun yang lepas. Zaman sekarang ramai yang menganggur walaupun ambil jurusan perubatan, pergigian dan perguruan yang sepatutnya terus dapat kerja selepas tamat belajar di universiti.

Peluang bisnes untuk graduan menganggur
Graduan perubatan dan pergigian yang cantik manis dan hensem pun terpaksa menganggur menunggu peluang pekerjaan.

Dah habis belajar, nak bayar pinjaman PTPTN lagi kan? Bagaimana nak bayar, kerja pun belum dapat. Kesian adik-adik kita. Kusut memikirkannya.

Ini adalah luahan seorang anak muda yang mengalami nasib yang sama, masih menganggur menantikan pekerjaan. Ikuti luahannya di Facebook beliau. Sumber : Aliff Azrai Zain

Bertabahlah wahai sahabat seusia ku,antara umur 22 ke 26 tahun. zaman kita ini ada Diploma ke, Ijazah ke, Master or Phd belum tentu lg mampu untk masuk sektor kerajaan. simpanlah Sijil kita itu sebagai Kenangan dan tanda Ilmu yg pernah kt pelajari. Gambar konvo yg kita melangkah terima skrol tu simpanlah juga untk tontonan anak cucu kita nanti.

Skrg memang susah nak dpt penempatan kerja dlm sektor kerajaan dan swasta. tmasuklah graduan perubatan, perguruan yg dpt biasiswa kerajaan sekalipun ada yg dah hampir nk masuk 2 tahun mengangur mash x di panggil untk penempatan.

saya tpikir juga mcm manalah agaknya generasi adik adik akan dtg. semakin hari semakin bertambah bilangan anak2 Malaysia ni,bgaimana nasib mereka suatu hari nanti.

kalau di lihat dlm website SPA8, kerajaan sdg membekukan pengambilan pekerja. dan mengoptimunkan bilangan pekerja. maksudnya kalau ada kekosongan brulah akan ambil pekerja baru..nak tunggu kekosongan yg letihnya.krn Tngu pakcik dan makcik nak pencen umur 60 tahun bru ada kekosongan. memang agak sikitlahh yg pencen sb bilangan mereka tak ramai.

so,mulai skrg. anak muda kena letak dlm mindset bhawa kita belajar diploma atau ijazah bukan tiket untk dapat kerja. dan perlu fikir juga mcm mana nk byr blik pinjaman Ptptn dan Mara selepas hbis blajar.

Nak tak nak kita kena fikirkan 10 halatuju yg hendak kt lakukan setelah tamat belajar untk teruskan kehidupan.selepas senaraikan 10 halatuju tersbut kaji dan pilihlah yg terbaik. contohnya seperti berniaga ke, kerja kilangke,buat perkhidmatan ke, kerja dgn orang ke dan sbagainya. asalkan halal dan dpt kita teruskn hdup untk sara kehidupan diri sendiri dahulu tanpa mengharapkan duit mak ayah lagi.

jangan risau sahabat rezeki di bumi Allah ni luas,bukan hanya terhad kpd sektor kerajaan sahaja. yg tak ada ijazah,master pun dah ramai yg bjaya dan kaya raya dlm bidang mreka cuburi. Perjalanan hidup kita masih jauh dan kita tak akan jangka apa akan berlaku pd kehidupan kita 10 tahun akn dtg iaitu ktika umur 32 hg 36 tahun.

dan kpd Yang dapat kerja bagus selepas tamat belajar itu,itu adalah rezeki anda. dan hargailah rezeki itu dgn kerja bersungguh2 krn ramai yg menginginkan apa yg anda nikmati itu.

saya sendiri pun kerja sendri.buat bisnes . kadang2 org kata sy mengangur dan tak ada masa depan. tak per. krn manusia boleh jer ckp apa sahaja. Mereka bukan Tuhan yg aturkan khdupan kita, dan mereka tak tahu apa yg kita rasa dan lalui.

Itu sahaja. terima ksh sudi bca ya. lama dah tak tulis panjang2. ini hanyalah pendapat peribadi saya saja. tak kena mengena yg hidup mahupun yg mati.

Itulah hakikatnya nasib anak-anak muda yang tamat belajar zaman kini. Walau cemerlang mana sekali pun, mereka terpaksa menunggu peluang dan kekosongan jawatan. Memang kesian kan? Akak selim juga mempunyai anak saudara lepasan jurusan perubatan, juga masih menunggu peluang pekerjaan. Itu lepasan jurusan perubatan tau. Bukan calang-calang orangnya. Dan sekarang beliau memulakan bisnes Shaklee sementara masih menganggur dan berjaya mendapat bonus pertamanya bulan Oktober yang lepas.

Bisnes Shaklee adalah pilihan yang sangat sesuai dan tepat untuk graduan baru yang menganggur atas beberapa faktor.

Kenapa Bisnes Shaklee Sangat Sesuai Untuk Para Graduan Baru Yang Menganggur?

1. Modal Kecil Kurang Dari RM100

Bisnes yang menguntungkan
Bisnes Shaklee modal rendah kurang dari RM100

Modal rendah dan mampu dibayar iaitu keahlian Shaklee RM68.90 dan ditambah dengan kos pengeposan member kit RM10.60. Jadi total untuk memulakan perniagaan hanyalah RM75.90 sahaja. Sebaik sahaja adik-adik membayar kos keahlian ini, adik-adik terus memiliki satu ruang perniagaan yang sangat luas dengan menjalankannya secara online.

2. Tidak Perlu Keluar Rumah

Adik-adik kan masih menganggur. Masih tiada kenderaan sendiri untuk keluar ke sana ke mari. Jadi bisnes Shaklee ni memang sesuai sebab adik-adik boleh order Shaklee ni secara online sahaja. Tidak perlu keluar ke pejabat pos untuk mengepos barang. Semuanya boleh dilakukan di atas talian.

3. Tiada Kos Tersembunyi Atau Kos Beli Stok

Continue reading Peluang Pekerjaan Untuk Graduan Baru Yang Sedang Menganggur

Share Button

Mentor Bisnes Shaklee Akak Selim

Memperkenalkan…. Mentor shaklee akak selim dari dulu, kini dan selamanya InshaAllah. Daripada beliaulah Akak Selim mula kenal Shaklee, berkenalan dan bermesra hanya di alam maya. 🙂

Bisnes shaklee dari rumah

Alhamdulillah, walaupun hanya berlangsung di alam maya tapi aura positif mereka berdua ni memang hebat.
Mentor Akak Selim  ni bukan calang2 orangnya. Dari ilmu marketing tahap tinggi, ilmu agama, ilmu bisnes, ilmu shaklee dan bermacam-macam ilmu lah diorang berdua ni.


Kadang2 Akak Selim rasa pelik, diorang berdua ni umpamanya tiada benda yang diorang tak tahu. Hebat sungguh!!! 

Kata kuncinya : RAJIN MEMBACA! Diorang ni memang makan buku-tidur buku, sangat rajin membaca!!


Akak Selim rasa sangat kagum rasa bertuah dan bersyukur dipertemukan dengan diorang. Ini adalah antara nikmat besar yang patut Akak Selim syukuri dalam hidup.
Dan sedar tak sedar dah lebih 5 tahun diorang ni wujud dalam hidup Akak Selim.
😅😅😅😅😅 Alhamdulillah. 🙂

Serius sangat BEST!!! 

Berminat untuk memulakan bisnes sendiri? Dan ingain bersama-sama dengan mentor bisnes Shaklee Akak Sleim ni? Jom kita berbisnes berjemaah jom. 

Modal permulaan hanyak RM68.90 SAHAJA. Dengan modal kurang dari RM100 ni, anda dah boleh mulakan bisnes anda sendiri. Tak perlu keluar modal besar-besar untuk memulakan bisnes yang kita idamkan.

Hubungi Akak Selim untuk sama-sama berbisnes dari rumah. 🙂

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...