ubat kencing manis berkesan

Cara Turunkan Paras Gula Dari 20 Ke 6

Sekarang ni kencing manis ni dah jadi umpama penyakit harian biasa seperti demam, batuk dan selsema. Keadaannya semakin hari semakin tak terkawal kerana tabiat pemakanan dan cara hidup kita semakin lama semakin tidak sihat. Mungkin pengaruh genetik itu adalah salah satu penyumbang juga namun yang terbesar perlu kita buat ialah perhatikan cara pemakanan kita supaya tidak sama seperti seluruh keturunan

Share Button
Continue reading »

Cara Kawal Kencing Manis Tanpa Kena Potong Kaki

Penyakit kencing manis sememangnya memberikan banyak komplikasi terhadap kesihatan kita. Antaranya ialah kerosakan saraf mata, masalah jantung, kolesterol tinggi, kerosakan buah pinggang dan macam-macam lagi. Ngeri pula untuk saya sebutkan satu persatu. 🙁 Terkini, 15 November 2017, 3.6 juta atau 17.5% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas menghidap penyakit kencing manis. Ini menunjukkan statistik kencing manis atau diabetes

Share Button
Continue reading »

Minyak Ikan Terbaik Dan Tulen Di Pasaran

Saya nak kongsikan berita baik untuk anda. Bulan ni ada promosi minyak ikan yang terbaik dan tulen dari Shaklee. Dengan pembelian 5 botol Omega Guard, anda layak mendapat voucher bernilai RM60. Setiap satu voucher bernilai RM20. Minyak ikan ni adalah paling tulen di pasaran kerana ia melalui 3 kali proses penyulingan utnuk menyingkirkan bahan toksik seperti kadmium, arsenik, merkuri, dioksin

Share Button
Continue reading »

Cara Merawat Kencing Manis Supaya Tak Mati Pucuk Di Usia Muda

Kencing manis adalah antara penyakit kronik yang menyerang rakyat Malaysia tanpa belas kasihan. 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia adalah pesakit kencing manis. Cuba bayangkan di sekeliling kita ni kebanyakannya adalah pengidap kencing manis. Sedih kan? Dan 52% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas sebenarnya pesakit kencing manis tetapi tidak mengetahui dirinya ada kencing manis. Amat menakutkan!

Share Button
Continue reading »
Ubat kencing manis

Tips Elak Risiko Kencing Manis Biarpun Ada Sejarah Keluarga Yang Kencing Manis

Terfikir-fikir pula akak selim ni. Wujudkah Penyakit Keturunan?? Sebab ramai orang cakap termasuk golongan yang bekerja di hospital pun sering berkata, “Alaa, mak dia dulu pun ada kencing manis” “Sepupu dia dulu pun ada tekanan darah tinggi, memang logik laa dia pun kena jugak” Kencing manis Sakit jantung Darah tinggi Sering dikatakan penyakit keturunan. Tetapi tahukah anda, peratusan penyakit keturunan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »