Minyak Ikan Terbaik Dan Tulen Di Pasaran

Saya nak kongsikan berita baik untuk anda. Bulan ni ada promosi minyak ikan yang terbaik dan tulen dari Shaklee.

Dengan pembelian 5 botol Omega Guard, anda layak mendapat voucher bernilai RM60. Setiap satu voucher bernilai RM20.

minyak ikan terbaik

Minyak ikan ni adalah paling tulen di pasaran kerana ia melalui 3 kali proses penyulingan utnuk menyingkirkan bahan toksik seperti kadmium, arsenik, merkuri, dioksin dan PCB.

minyak ikan terbaik di pasaran

Anda boleh dapatkan minyak ikan ni secara online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

minyak ikan promosi

Jemput klik gambar di bawah dan anda dapat teruskan pembelian. Jika ada masalah untuk membeli, boleh hubungi saya di 019-722 8520.

Atau

Anda juga boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk uruskan tempahan anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Merawat Kencing Manis Supaya Tak Mati Pucuk Di Usia Muda

Kencing manis adalah antara penyakit kronik yang menyerang rakyat Malaysia tanpa belas kasihan. 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia adalah pesakit kencing manis.

rawat kencing manis untuk elak mati pucuk

Cuba bayangkan di sekeliling kita ni kebanyakannya adalah pengidap kencing manis. Sedih kan? Dan 52% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas sebenarnya pesakit kencing manis tetapi tidak mengetahui dirinya ada kencing manis.

Amat menakutkan! Di saat kita tahu kita pesakit, pada masa tu kita tak mampu berpatah balik dah. Hanya terpaksa telan ubat seumur hidup.

Komplikasi Kencing Manis

Komplikasi kencing manis ni bukan sedikit dan bukan ringan. Antaranya ialah

rawat kencing manis secara semulajadi
Komplikasi kencing manis

1. Mati pucuk bagi lelaki. Anda boleh baca kisah dari seorang doktor tentang pesakitnya di sini.

Kisah Mati Pucuk

2. Mata kabur.

3. Tangan kebas.

4. Buah pinggang rosak.

5. Luka sukar untuk sembuh.

6. Terpaksa potong kaki.

Bagaimana Nak Kawal Kencing Manis?

Bagi pesakit kencing manis di tahap awal, sebenarnya pankreas pesakit kencing manis masih berfungsi dengan baik. Pankreas masih boleh menghasilkan insulin dengan baik. Namun, disebabkan gula yang banyak di dalam darah yang tidak ditukarkan kepada tenaga, makin lama sel badan tidak dapat kawal insulin dengan bagus dan menyebabkan kerintangan insulin (Insulin resistance).

Sebaik-baiknya, kawal kadar gula dalam darah secara semulajadi. Tidak mustahil kencing manis ni akan sembuh jika berusaha dengan gigih untuk mengawalnya.

1. Jaga Pengambilan Makanan

rawat kencing manis

Ambil makanan seimbang dan berhenti ambil gula putih. Gula putih ni bukan sahaja tiada nutrisi langsung, sangat berbahaya pula tu. Ia tidak berikan apa-apa khasiat pun kepada diri kita. Malah tambah mudarat. Kenapa masih nak ambil kan?

Banyakkan makan makanan yang tinggi serat dan rendah Glisemik Indeksnya. Ia lambat hadam dan tidak menyebabkan gula dalam darah naik dengan mendadak.

2. Turunkan Berat Badan

rawat kencing manis untuk elak mati pucuk

Kawal berat badan kepada tahap normal. Kegemukan dan obesiti akan menyebabkan kerintangan insulin iaitu sel-sel badan tidak dapat memberi respon kepada insulin.

3. Rutinkan Senaman

rawat kencing manis

Bersenam secara rutin boleh menjadikan insulin dalam badan pesakit kencing manis lebih sensitif dan menukarkan gula kepada tenaga dengan lebih baik.

4. Ambil Suplemen Yang Semulajadi

rawat kencing manis

Vivix mengandungi Resveratrol yang terbukti berkesan untuk mengurangkan kadar gula dalam darah dan juga mengurangkan masalah kerintangan insulin.

Resveratrol helps prevent insulin resistance, a condition in which the body becomes less sensitive to the blood sugar-lowering hormone insulin. The condition can lead to diabetes

Kredit : webmd.com

Ramai rakyat Malaysia yang mengidap kencing manis dapat kawal penyakit kencing manis mereka dengan Vivix. Alhamdulillah.

Testimoni #1 :

Rawat kencing manis supaya tak mati pucuk di usia muda

 

Testimoni #2 :

ubat kencing manis

Testimoni #3 :

ubat kencing manis

Testimoni #4 :

ubat kencing manis

Testimoni #5 :

ubat kencing manis

Dapatkan Vivix untuk bantu kawan-kawan, ahli keluarga dan orang tersayang untuk kawal bacaan gula dalam darah mereka. Seterusnya kita mengharapkan agar mereka boleh bebas dari penyakit kencing manis.

Menurut Doktor NAK, kencing manis ini tidak mustahil untuk sembuh sekiranya kita kawal dengan baik, ambil ubat yang doktor berikan dan ambil suplemen semulajadi.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk pembelian Vivix. Anda akan dapat keahlian PERCUMA, penghantaran PERCUMA dan cash back untuk pembelian 2 botol Vivix.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Tips Elak Risiko Kencing Manis Biarpun Ada Sejarah Keluarga Yang Kencing Manis

Terfikir-fikir pula akak selim ni.

Wujudkah Penyakit Keturunan?? Sebab ramai orang cakap termasuk golongan yang bekerja di hospital pun sering berkata,

“Alaa, mak dia dulu pun ada kencing manis”

“Sepupu dia dulu pun ada tekanan darah tinggi, memang logik laa dia pun kena jugak”

Kencing manis
Sakit jantung
Darah tinggi

Sering dikatakan penyakit keturunan. Tetapi tahukah anda, peratusan penyakit keturunan adalah terlalu kecil. Yang sebenarnya ialah tabiat pemakanan yang sama dalam sesebuah keluarga yang menjadikan kita mungkin akan mengalami penyakit yang sama.

Contohnya jika keluarga kita sangat sukakan kek, kuih dan lauk pauk bersantan setiap hari. Pastilah kita pun makan benda yang sama kan.? Tambah2 jika kita masih bersekolah/universiti. Tinggal pula dengan keluarga, makan sedap2 aje kan. Masa tu kita tak sempat fikir dah makanan tu boleh memudaratkan.
Yang penting perut diisi. Ahli keluarga pulak yang masak kan……….
Wajiblah makan…

Bila kita dewasa, barulah kita sedar dan tahu yang tabiat pemakanan kita tu kurang sesuai. Bukan langsung tak boleh makan, tapi berpada-padalah dalam pemakanan. Kerana dari pemakanan inilah antara faktor terbesar menentukan kesihatan kita selain daripada gaya hidup dan faktor-faktor lain.

Kita jaga pemakanan harian kita bukan kerana kita nak elak dari kegemukan sahaja. Tapi yang paling penting pemakanan kita tidak memudaratkan kesihatan kita di masa depan.

Dan dalam masa yang sama, carilah suplemen yang berkesan dan selamat yang boleh membantu kita mengelak daripada penyakit-penyakit kronik.

Ubat kencing manis

Hasil kajian Landmark Study Shaklee membuktikan bahawa pengguna vitamin Shaklee secara konsisten dan berpanjangan adalah 4X LEBIH RENDAH risiko diserang penyakit kencing manis.

Keluarga akak selim juga ada sejarah penyakit kencing manis ni, jadi memang amat takut juga dengan risiko kencing manis ni kan. Usaha yang akak selim boleh buat ialah jaga pemakanan, ubah gaya hidup kepada lebih aktif dan ambil suplemen setiap hari.

Ubat kencing manis

Suplemen yang akak selim paling suka amalkan untuk elak kencing manis ni ialah Vivix. Banyak ujian klinikal yang membuktikan Vivix ni mampu membantu kita mengelakkan diri dari penyakit-penyakit kronik.

Moga dengan usaha yang kecil ini dapat membantu akak selim dan keluarga untuk elak penyakit kronik termasuk kencing manis. Moga dijauhkan. InshaAllah.

Mari kita sama-sama amalkan.
1. Amalan pemakanan sihat
2. Kehidupan yang lebih aktif
3. Amalkan suplemen yang selamat secara konsisten.

Paling penting, KONSISTEN. Buat sedikit-sedikit tapi konsisten itulah yang akan membuahkan hasil. InshaAllah.

Whatsapp akak selim di 019-722 8520 untuk dapatkan Vivix yang boleh bantu anda lebih sihat di masa hadapan.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...