Bahaya Kolesterol Tinggi Sehingga Boleh Menyebabkan Tekanan Darah Tinggi Dan Strok

Penyakit kronik di zaman kini tidak mengenal usia. Ramai orang muda yang dah terpaksa mengambil bermacam-macam ubat dek kerana menghidap penyakit kronik.

Salah satunya ialah pengambilan ubat kolesterol kerana tahap kolesterol melebihi dari tahap yang sepatutnya. Dan semua orang pun tahu, kolesterol tinggi memang sangat bahaya sehingga boleh membawa maut. Kolesterol tinggi juga boleh menyebabkan strok dan tekanan darah tinggi.

Bagaimana Nak Turunkan Kolesterol Untuk Elak Strok Dan Tekanan Darah Tinggi?

1. Ambil Suplemen Semulajadi

anti penuaan semulajadi vivix

Vivix Shaklee terbukti berkesan dapat menurunkan paras kolesterol dalam darah dengan berkesan. Vivix mengandungi Polygonum yang berfungsi untuk membersihkan kolesterol dalam salur darah sekaligus akan menurunkan kolesterol secara keseluruhan.

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix juga membantu meningkatkan kolesterol baik dan kesihatan jantung lebih terjamin.

Selain daripada Vivix, anda boleh juga mengambil Set Kolesterol yang terdiri daripada Garlic, Omega Guard, Lecithin Dan Alfalfa.

Set Kolesterol ini terbukti berjaya membantu menurunkan paras kolesterol Encik Huzair dalam masa sebulan tanpa perlu makan ubat. Boleh baca cerita lanjut tentang Encik Huzair di sini. Sila klik link di bawah ya.

Turunkan kolesterol dengan shaklee
Encik Huzair yang BERJAYA menurunkan kolesterol tanpa perlu makan ubat.

Kolesterol Turun Dalam Masa Sebulan

2. Ubah Gaya Hidup

Tidak dinafikan kehidupan serba mencabar di zaman ini menjadikan kita semakin tidak aktif. Mungkin terpaksa bekerja 8-10 jam sehari. Untuk lebih sihat, gaya hidup perlu diubah ke arah yang lebih aktif. Bersenam sekurang-kurangnya 3-4x seminggu.

3. Kawal Stres Dengan Bijak

Stres yang melampau juga boleh menyebabkan kolesterol meningkat. Jadi, kawal stres dengan bijak. Tangani setiap permasalahan di tempat kerja atau di rumah dengan cara yang betul untuk elak kesihatan kita terganggu.

4. Jaga Pemakanan

W2D10

Orang Malaysia memang kaya dengan makanan. Di mana-masa sahaja atau apa-apa event sahaja, kita raikan dengan makanan. Dan makanan tersebut pula yang berlemak dan berminyak yang menggalakkan kenaikan kolesterol.

Ubah pemakanan harian kita kepada yang lebih sihat. Salah satunya ialah dengan cara ‘Eat Clean’.

‘Eat Clean’ tu apa? ‘Eat Clean’ ialah pemakanan yang lebih sihat tanpa lemak, tanpa makanan berminyak, yang diubah sedikit cara masakannya tetapi masih mengekalkan rasa sedap. Sedap tu penting kan?

Cerita tentang Eat Clean

InshaAllah, dengan mengamalkan tips-tips di atas, paras kolesterol akan menurun dengan cepat tanpa perlu bergantung kepada ubat.

Untuk mereka yang dibekalkan ubat kolesterol oleh doktor, anda perlu mengambilnya sehingga tahap kolesterol stabil dan dibenarkan oleh doktor untuk berhenti ambil ubat. Dalam masa yang sama, anda boleh teruskan mengambil suplemen dan ikuti tips yang diberikan untuk pastikan kolesterol tidak naik semula.

Ubat strok

Anda kena ingat yang kolesterol di dalam darah ni boleh menyebabkan penyakit kronik yang lain. Jadi kawalan harus dilakukan lebih awal supaya tidak menderita sakit kronik di kemudian hari.

Hubungi akak selim hari ini untuk dapatkan promosi omega. Promosi sepanjang Oktober ni sahaja yaa.. Tinggal lagi 8 hari jee…. 🙂

Hubungi akak selim SEKARANG!

019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

 

Share Button

Kelebihan dan Manfaat Vivix

Vivix adalah tonik ajaib yang tidak asing lagi di kalangan rakyat Malaysia. Ramai yang mengetahui khasiat dan kelebihannya. Sehingga kini, banyak membantu pesakit-pesakit kronik seperti Kanser, Diabetes, Sakit Buah Pinggang, Strok, SLE, Gout dan pelbagai penyakit lagi.

atasi diabetes dengan vivix

Apa Manfaat Vivix?

Kelebihan dan manfaat vivix

Siapa Yang Perlukan Vivix?

Vivix sangat bagus untuk mereka yang mengalami masalah-masalah berikut :-

#1 Kencing Manis/Diabetes

Vivix Shaklee membantu pesakit kencing manis mengawal gula dalam darah dengan meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Ramai yang telah berjaya mengawal gula dalam darah mereka dengan menggunakan Vivix. Malah ada juga mereka yang BEBAS DIABETES selepas mengambil Vivix secara konsisten.

#2 Strok (Serangan Angin Ahmar)

vivix membantu pesakit strok

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix membantu membetulkan darah beku di dalam salur darah pesakit strok. Ikuti kisah pesakit strok yang dapat bertutur kembali selepas diserang strok.

Pesakit strok sihat dengan vivix

#3 Kanser 

Punca penyakit kanser adalah kerana DNA yang rosak membiak di dalam badan pesakit. Vivix Shaklee membantu membetulkan DNA yang rosak dan menghasilkan sel-sel yang baru bagi memulihkan pesakit kanser. Beberapa pelanggan kami telah bebas kanser dengan pengambilan Vivix secara konsisten.

Testimoni 1 :

Rawat kanser dengan vivix
Bebas kanser paru-paru dengan pengambilan Vivix.

Testimoni 2 :

Rawat kanser dengan vivix
Bebas kanser ovari dengan pengambilan Vivix.

Vivix ni bukanlah UBAT, tetapi suplemen yang membantu membetulkan punca penyakit. Jadi, proses penyembuhan tu tidaklah seperti ubat, ambil sedikit masa. Apabila punca penyakit sudah dibaiki, InshaAllah penyakit juga akan hilang.

#4 Gout

Antioksidan yang terdapat dalam Vivix membantu mengawal penghasilan asid urik yang menyebabkan Gout. Ini adalah pengalaman seorang anak yang berjaya membantu ayahnya keluar dari masalah Gout yang dihidapinya sudah berpuluh-puluh tahun.

Alhamdulillah kini sudah bebas Gout.

Testimoni 1 :

 

Vivix membantu menurunkan paras asid urik untuk pesakit gout
Bebas Gout dengan Vivix

“Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout jadi peneman setiap hari. Sala makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding T__T

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout datang menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan pain killer yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makanan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah”

-Puan Zarith Sofia-

Testimoni 2 :

Vivix membantu menurunkan paras asid urik untuk pesakit gout

#5 Kulit Kusam, Tidak Sekata dan Nampak Tua Sebelum Usia

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix mampu memperbaiki DNA yang rosak, jadi dalam masa yang sama ia dapat memulihkan masalah kulit dan mengembalikan keremajaan kulit kita.

#6 Selalu Letih dan Tidak Bertenaga

Vivix dapat membantu ibu-ibu yang selalu mengalami masalah kepenatan melampau dan memberi tenaga segera kepada yang meminumnya.

Harga Vivix

Harga sebotol Vivix adalah RM503.50 (Harga runcit). Anda layak mendapat harga ahli secara PERCUMA dengan pembelian 2 botol Vivix pada bulan ini.

naikkan platelet dengan vivixSelain itu anda juga layak mendapat :-

  • FREE delivery
  • FREE membership
  • CASH back 5% bulan hadapan.

Buat pesanan hari ini untuk mendapat diskaun yang menarik!

Saya akan hubungi anda untuk uruskan pembayaran dan pendaftaran ahli secara PERCUMA. Boleh juga hubungi saya di sini.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Produk Anti Penuaan Tanpa Racun

Memang banyak produk anti penuaan, awet muda, kulit cantik dan putih di pasaran tapi pernahkah kita terfikir dan kaji produk tersebut selamat atau tidak? Mengandungi racun atau bahan kimia yang berbahaya atau tidak?

Semua orang nak cantik, nak awet muda, nak kulit cantik dan putih kan? Pastinya kita mahukan produk yang benar-benar selamat untuk kesihatan kita juga kan. Carilah produk yang mempunyai kajian klinikal yang benar-benar membuktikan produk tersebut selamat untuk digunakan.

Shaklee memang menitikberatkan ujian-ujian klinikal ni. Boleh rujuk link di bawah ni untuk kajian terhadap produk anti penuaan dari Shaklee iaitu VIVIX.

anti penuaan semulajadi vivixKebaikan dan Kelebihan Vivix

#1 Antioksidan yang baik dan berkesan.

#2 Membantu mengurangkan risiko sakit jantung.

#3 Menggalakkan penuaan yang sihat iaitu bukan tua sebelum masanya.

#4 Menyokong ketahanan sel dan membaiki DNA.

#5 Menyokong fungsi kardiovaskular yang baik.

#6 Membantu lebih cergas dan bertenaga.

#7 Menyokong kesihatan secara menyeluruh seperti mengawal kolesterol di tahap yang normal, tekanan darah yang baik, pengaliran darah yang lancar dan lain-lain.

#8 Menyokong kesihatan sendi.

#9 Menyokong sistem imuniti supaya sentiasa kebal dari segala penyakit.

atasi diabetes dengan vivix

Hubungi saya untuk dapatkan produk anti penuaan tanpa bahan kimia berbahaya hari ini sempena promosi yang masih berlangsung sepanjang Januari 2016.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

 

 

Share Button

Testimoni KEJAYAAN mengatasi kencing manis dengan Shaklee

Alhamdulillah, kini ramai yang dah berjaya mengawal kencing manis yang mereka hidapi bertahun-tahun dengan VIVIX Shaklee. Saya sangat bersyukur kerana dapat membantu rakyat Malaysia meningkatkan tahap kesihatan mereka. Alhamdulillah.

Jom kita tengok TESTIMONI KEJAYAAN mereka.

TESTIMONI 1 :
BEBAS KENCING MANIS selepas 7 bulan menggunakan vivix.

Bebas kencing manis selepas mengambil vivix selama 7 bulan.
Bebas kencing manis selepas mengambil vivix selama 7 bulan.

TESTIMONI 2 :
Luka sembuh selepas sebulan mengambil vivix.

Atasi diabetes dengan vivix
Luka lambat sembuh kerana menghidap kencing manis
Atasi diabetes dengan vivix
Luka semakin kering dengan vivix
Atasi diabetes dengan vivix
Luka sembuh dengan vivix

Seperti yang kita sedia maklum, jika pesakit diabetes luka memang susah nak sembuh kan? Alhamdulillah, luka di kaki ayah Puan Siti Noriza sembuh dalam masa sebulan setelah mengambil vivix secar konsisten. Beliau juga kini sudah berhenti mengambil ubat-ubatan hospital atas nasihat doktor. Begitu juga dengan dos insulin yang beliau ambil. Dosnya sudah dikurangkan. Alhamdulillah. Puan Siti Noriza begitu gembira di atas perkembangan kesihatan ayahnya.

Sebagai anak, sudah pasti kita inginkan yang terbaik untuk ibu bapa kita kan?

TESTIMONI 3 :
Tahap gula ABAH kembali NORMAL, darah tinggi pun semakin stabil, dari 140 jadi 128.

Tahap gula turun dengan vivix

Tahap gula turun dengan vivix

Bacaan gula menjadi normal selepas mengambil vivix. Tekanan darah tinggi juga menurun dari 140 menjadi 128. Alhamdulillah.

TESTIMONI 4 :
Lebih bertenaga dan TAK PERLU cucuk insulin selepas mengambil vivix.

atasi diabetes dengan vivix

TESTIMONI 5 :
Tahap gula MENURUN selepas mengambil vivix.

Tahap gula menurun dari 29 --> 11
Tahap gula menurun dari 29 –> 11

TESTIMONI 6 :
Luka SEMBUH dalam masa 2 MINGGU!!

Luka sembuh dengan vivix
Luka sembuh dengan vivix

TESTIMONI 7 :
Dapat MELIHAT SEMULA dengan vivix!!

Dapat melihat semula dengan vivix
Dapat melihat semula dengan vivix

 

Dapatkan vivix anda hari ini di sini. Klik gambar di bawah ya.

Beli vivix
Untuk diri sendiri mahupun insan2 tersayang. Semoga kita semua diberikan kesihatan yang baik oleh Allah. Kita berusaha, Allah yang menyembuhkannya. InshaAllah.

Anda dapat KEAHLIAN PERCUMA dan cash back sebanyak 5% dengan pembelian 2 botol vivix.

Beli 2 vivix PERCUMA keahlian
Beli 2 vivix PERCUMA keahlian

Hubungi saya untuk konsultasi selanjutnya.
Ketahui kelebihan menjadi ahli di sini.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE <–KLIK LINK INI.

Laila (ID 854299)

☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

 

Share Button

Bagaimana vivix membantu mengatasi diabetes?

atasi diabetes dengan vivix

Diabetes atau dikenali sebagai kencing manis ni memang sangat popular di kalangan rakyat Malaysia.

Menurut kajian pada 2011, Kaji Selidik Kesihatan dan Morbiditi Nasional (NHMS) melaporkan kira-kira 2.6 juta rakyat Malaysia disahkan mengidap kencing manis.

Jadi kita yang belum kena diabetes mesti ambil langkah awal sebagai langkah pencegahan. Yang dah kena diabetes, mesti lakukan sesuatu untuk mengawalnya. Jangan berharap dengan ubat2an sahaja kerana kita sendiri pun sedia maklum, lama-kelamaan ubat2an itu kan merosakkan organ2 di dalam badan kita. Ya, saya ada orang yang terdekat menghidap diabetes ni. So saya sangat tahu apa yang telah terjadi dan kesan sampingan ubat2an ni.

Ok, kita teruskan kepada topik asal kita ye. Kita study satu persatu.

Bagaimana vivix membantu mengatasi diabetes?

Jom kita tengok dulu apa itu vivix ni. Vivix® ialah

Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Vivix untuk kencing manis

Di dalam vivix juga terdapat ramuan yang bernama resveratrol iaitu daripada buah anggur muscadine, serta Knotweed Jepun. (selain ramuan asas purple carrot dan elderberry)

Apa itu resveratrol?

Resveratrol ialah satu jenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun.

Bagaimana ia membantu pesakit diabetes?

Ada dua cara resveratrol membantu pesakit diabetes:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes.

Continue reading Bagaimana vivix membantu mengatasi diabetes?

Share Button

Atasi kencing manis dengan vivix

Sebelum kita bincang tentang cara-cara mengatasi, jom kita kenali dulu apa itu kencing manis atau dikenali sebagai DIABETES.
Atasi diabetes dengan vivi

Apa itu KENCING MANIS/DIABETES?

Satu keadaan yang berlaku apabila tahap gula dalam darah lebih tinggi daripada biasa.

Bagaimana ia berlaku?

Apabila pankreas dalam badan tidak menghasilkan insulin atau apabila badan kita sudah tidak sensitif dengan insulin dalam badan. Apabila insulin gagal dihasilkan atau tidak berfungsi dengan baik, ia tidak dapat membawa masuk glukos atau gula ke dalam sel dan tisu badan kita sebagai simpanan.
Akibatnya, darah akan mempunyai kadar gula yang terlalu tinggi untuk sel-sel badan kita. Secara amnya, seseorang dianggap menghidap penyakit kencing manis apabila kadar gula dalam darah semasa berpuasa lebih daripada tahap 7 atau kadar gula selepas makan adalah daripada tahap 11.

 

Jenis2 kencing manis

1. Bergantung kepada insulin-biasanya berlaku di kalangan kanak-kanak dan remaja.

 

2. Tidak bergantung kepada insulin-selalu dihidapi oleh golongan orang berumur atau mempunyai berat badan berlebihan. Terdapat juga kencing manis semasa mengandung (gestational diabetes).

Apa punca penyakit kencing manis?

Penyakit kencing manis disebabkan oleh beberapa faktor. Di antara punca utama yang dikenal pasti adalah
1. berat badan berlebihan (obesiti)
2. faktor keturunan
3. tahap kolesterol tinggi
4. stres atau tekanan emosi berlebihan dan berterusan
5. pengambilan alkohol yang banyak
6. amalan pemakanan tidak berkhasiat atau tidak seimbang
7. kurang membuat aktiviti fizikal (senaman) dan tekanan darah tinggi.

Bagaimana merawat kencing manis?

 

Matlamat utama dalam rawatan penyakit kencing manis adalah untuk mengurangkan tahap gula dalam darah, dari kadar yang luar biasa ke tahap gula lebih rendah dan normal.
Penyakit kencing manis jenis 1 boleh dirawat dengan pengambilan insulin, senaman dan pemakanan sihat dan seimbang.
Penyakit kencing manis jenis 2 pula boleh dirawat dengan penurunan berat badan, mengamalkan diet sesuai dan aktiviti senaman yang konsisten.
Jika langkah ini gagal mengawal kadar gula darah yang tinggi, ubat-ubatan hospital boleh digunakan.
Jika ubatan masih tidak mencukupi untuk mengawal kadar gula dalam darah, maka rawatan dengan suntikan insulin boleh digunakan.

Selain daripada ubat-ubatan yang bakal memberikan kesan sampingan untuk jangka masa panjang, anda mempunyai pilihan untuk menggunakan rawatan tradisional atau menggunakan suplemen untuk membantu menurunkan kadar gula dalam darah anda. Dalam Shaklee, salah satu produk yang menjadi buah mulut orang ramai ialah VIVIX. Di mana vivix ini berjaya membantu mengatasi masalah diabetes yang dialami oleh rakyat Malaysia.

Jom kita tengok testimoni mereka yang telah berjaya mengatasi masalah kencing manis/diabetes ni dengan vivix.

1. TESTIMONI 1 : Bebas diabetes dengan pengambilan vivix selama 7 bulan secara konsisten.

Atasi diabetes dengan vivix

2. TESTIMONI 2 : Mata kabur disebabkan diabetes. Boleh melihat semula dengan pengambilan vivix.

Atasi diabetes dengan vivix

3. TESTIMONI 3 : Tahap gula mak beliau turun dari 29 ke 11.
Continue reading Atasi kencing manis dengan vivix

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...