Penyusuan Susu Ibu Dari Kisah Nabi-Nabi

Jom kita ambil teladan penyusuan susu ibu dari kisah Nabi-Nabi kita. Moga bermanfaat dan memberi motivasi bahawa susu ibu adalah yang terbaik untuk anak-anak kita.
1. Nabi Ismail disusukan oleh ibunya Hajar. Dalam peristiwa ditinggalkan Nabi Ibrahim di padang pasir, dinyatakan susu Hajar telah kering dan Nabi Ismail ketika itu masih
kecil menendang-nendang tanah kerana kehausan.
2. Ibu Nabi Musa, Yukabad, semasa menghanyutkan Baginda di Sungai Nil, berdoa dengan harapan dapat bertemu semula dan menyusukan anaknya yakni Nabi Musa.
Akhirnya beliau telah terpilih sebagai ‘ibu susuan’ Nabi Musa yang di bawah jagaanFiraun. Walaupun dijaga Firaun, namun Nabi Musa tetap mendapat khasiat susu ibu,
bukan susu dari sumber lain.
3. Nabi Muhammad SAW disusukan oleh ibunya, kemudian diserahkan kepada ibu susunya, Halimatussaadiah. Baginda tidak diberi minum susu kambing semasa bayi
walaupun minuman kegemaran Baginda ketika dewasa adalah susu kambing.

Share Button

Kenapa Anda WAJIB menggunakan Produk SHAKLEE?

Wahhhh!!!
Ekstrim ke tajuk ni? Mari saya jelaskan satu persatu KENAPA ANDA WAJIB GUNAKAN SHAKLEE dalam kehidupan seharian anda?

Kenapa WAJIB? Kenapa MESTI?

Haaaa.. Jom kita masuk ke fakta-fakta yang sangat logik dan sangat bagus untuk anda fikirkan bersama2. Kalau rasa tak bagus, boleh emai saya di
lailaisma2207@gmail.com 🙂

ANDA WAJIB GUNAKAN SHAKLEE KERANA :-

shaklee sentiasa selamat, sentiasa berkesan, sentiasa mesra alam
Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam

1. Sentiasa BERKESAN.

Haaaa…. mana-mana produk yang kita nak gunakan, sure itulah perkara pertama yang kita fikirkan kan? Lebih2 agi kita mencari sesuatu produk tu untuk menyelesaikan masalah kita. Tak kiralah apa pun masalah kesihata atau penyusuan atau berat badan atau apa2 sahaja. Pasti kita akan tertanya2, BERKESAN ke?
Yang pastinya, Shaklee berani jamin yang produk mereka SENTIASA BERKESAN!

Sebab apa Shaklee berani beri jaminan sebegitu?
-Lebih US$300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk.
-Bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen.
-54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang menggunakan PRODUK SHAKLEE.

2. Sentiasa SELAMAT.

Kategori yang ke-2 ni pun antara yang kita selalau ambil berat kan? Walaupun kesedaran tentang PRODUK SELAMAT ini masih lagi bukan 100% di Malaysia mahupun di Indonesi, tetapi sudah ada individu yang sangat menitikberatkan hal ini.
Bagi saya, produk yang saya ambil MESTI SELAMAT supaya ia tidak memberikan kesan negatif di masa akan datang.

Kenapa produk Shaklee dikatakan SENTIASA SELAMAT?
-Lebih daripada 80, 000 ujian kualiti dijalankan setahun demi memastikan ia berkesan dan tulen.
-Tiada PARABEN, BISFENOL-A, PERISA TIRUAN, PELUNTUR, PEWARNA TIRUAN, LEMAK TRANS dan bahan-bahan larangan yang lain.

Continue reading Kenapa Anda WAJIB menggunakan Produk SHAKLEE?

Share Button

Tips Hilangkan Jerawat Menggunakan Jus Semulajadi

Hilangkan jerawat dengan jus
Hilangkan jerawat dengan jus

Pelbagai ubatan atau petua untuk menghilangkan jerawat ni kan. Hari ini saya nak share cadangan gabungan beberapa bahan semulajadi untuk dijadikan jus.

1. Jus oren dicampurkan dengan mangga

Jus limau gedang untuk menghilangkan jerawat
Jus limau gedang dan carrot untuk menghilangkan jerawat
jus carrot untuk menghilangkan jerawat
Jus limau gedang dan carrot untuk menghilangkan jerawat

2. Limau gedang (grapefruit) bersama lobak merah.

Jus tomato boleh menghilangkan jerawat
Jus tomato boleh menghilangkan jerawat

3. Tomato yang dikisar bersama lobak merah, epal, tembikai susu dan timun.

Selamat Mencuba!!! 🙂

Sumber gambar : Google

Share Button

Keistimewaan ESP Shaklee Yang Tidak Ada Pada Soya Biasa

Sebelum kita tahu apa betapa istimewanya ESP Shaklee ni, saya nak share dulu apa ISTIMEWANYA ESP ni. Haaaa, boleh tengok gambar bawah ni. Best kan?

Pelbagai khasiat ESP Shaklee
Keistimewaan ESP Shaklee.

Ok, jom kita tengok apa BEZAnya ESP atau protein soya Shaklee ni berbanding dengan soya yang ada di pasaran.

Perbezaan Protein Soya Shaklee Berbanding Soya Biasa Di Pasaran.

1. Protein soya yang banyak UJIAN KLINIKAL.

Protein ESP terbaik
Ujian klinikal sentiasa dilakukan untuk menjamin kualiti protein soya yang dihasilkan

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mengeluarkan makanan tambahan protein yang berasaskan soya dan Dr Shaklee adalah orang yang pertama mencipta pengasingan protein pada awal 70-an. Banyak ujian klinikal yang telah dijalankan ke atas protein soya ini dan membuktikan bahawa protein soya adalah faktor penting dalam penjagaan kesihatan.

2. Soya yang NON-GMO (Non-Genetically Modified).

Soaya yang selamat di pasaran ialah ESP
Soya yang tidak diubahsuai secara genetik.

Soya yang digunakan oleh Shaklee adalah NON-GMO iaitu soya yang tidak diubahsuai secara genetikProtein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

3. Mengandungi 9 ASID AMINO penting.

Continue reading Keistimewaan ESP Shaklee Yang Tidak Ada Pada Soya Biasa

Share Button

ESP Shaklee LEBIH MURAH Sepanjang Bulan Oktober 2014

Waktu biasa-biasa pun memang dah murah dah ESP ni. Sebab apa?

Sebab :-

1. 1 tin tu ada 850 gram.

2. Boleh bertahan sehingga 2 bulan.

3. Soya yang NON GMO. Dah laa murah, NON GMO pulak tu! NON GMO ni apa? Soya yang asli digunakan di dalam pembuatannya, bukannya soya yang diubah genetiknya. Bukan senang dan murah untuk menghasilkannya berbanding dengan harganya yang sangat mampu milik. Bagaimana nak tahu soya yang anda suka tu BAGUS dan SELAMAT ke tak? Anda boleh klik link di bawah ni.

Soya anda minum tu SELAMAT ke?

4. Harga RM150. Ini harga RETAIL waktu biasa-biasa. Tapi kalau jadi ahli, harga lain. Dan yang lebih best, bulan ni ada promosi BELI 6 PERCUMA 1 tin EKSKLUSIF untuk mereka yang dah bergelar ahli SHAKLEE, jadi bertambah2lah murahnya.

ESP Shaklee MURAH
ESP adalah produk paling HOT sepanjang masa.

 

Dapatkan ESP dengan harga promosi yang LEBIH MURAH sepanjang bulan ini dengan menghubungi saya seperti di bawah.

DAN

Ketahui juga apa kelebihan menjadi AHLI SHAKLEE di sini. Sila klik link di bawah ya.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

Share Button

Masker Vitamin E Yang Mengujakan!

Haaa… kenapa mengujakan? Sebab lepas buat masker Vitamin E ni, memang terasa kelainannya. Kulit muka terasa sangat lembut dan halus mulus gitu. Walaupun sunburn belum hilang lepas bermandi manda di LOTUS DESARU 2,3 hari yang lepas, tapi bila buat masker Vitamin E ni.. memang syiokk….

Ok, nak tahu cara-caranya? Mudah sangat2!!!

Masker Vitamin  E yang mengujakan
Masker sendiri di rumah : Masker Vitamin E untuk melembutkan kulit wajah.

Cara-cara Membuat Masker Vitamin E

1. Ambil sebiji Vitamin E Shaklee.

2. Gunting atau cucukkan kapsulnya dengan dengan jarum.

3. Keluarkan cecairnya dan sapukan ke seluruh muka anda. Rupanya memang hodoh sebab warnanya ungu pekat tapi nantikan hasilnya ya…

4. Biarkan kering selama 20-30 minit atau boleh dipakai sepanjang tidur malam. (Kalau ada suami kat sebelah, kesian pulak kan.. karang terkejut pulak beliau di tengah2 malam tu tengok muka bermasker kita… hehehe)

5. Cuci dengan pencuci muka, lebih best cuci dengan pencuci muka Nutriwhite. 🙂

SIAP!!!!!

Senang je kan? Tak perlu pergi SPA, tak perlu nak keluarkan duit banyak2. Hanya beli Vitamin E Shaklee aje.

Dapatkan Vitamin E Shaklee anda hari ini ya.

DAN

Ketahui juga apa kelebihan menjadi AHLI SHAKLEE di sini. Sila klik link di bawah ya.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

Share Button

Vitamin C Yang Sangat Istimewa Dan Tak Pernah Putus Bekalannya Dalam Badan

Ramai yang sangat sukakan Vitamin C. Di pasaran pun banyak dijual Vitamin C yang pelbagai jenis. Tapi adakah Vitamin C yang kita ambil itu cukup sempurna, semulajadi dan berkesan?

Kenapa anda perlu memilih Vitamin C Shaklee? Kenapa saya cakap Vitamin C Shaklee ni SANGAT ISTIMEWA? Jom kita tengok keistimewaan Vitamin C Shaklee ni.

Vitamin C yang istimewa dan terbaik di pasaran
Vitamin C Shaklee yang berkesan untuk melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas serta mencantikkan kulit.

 

Vitamin C Shaklee Yang Sangat Istimewa

1. Bersifat ‘sustained released’, iaitu dilepaskan secara berperingkat di dalam badan kita. Dengan cara ini, Vitamin C kekal lebih lama dalam badan kita.

2. Setiap 1 tablet membekalkan 500mg Vitamin C yang bersamaan dengan 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya.

Istimewanya 1 tablet Vitamin C Shaklee bersamaan denga 7.5 biji oren.
Setiap 1 tablet membekalkan 500mg Vitamin C yang bersamaan dengan 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya

3. Setiap 1 biji Vitamin C mampu kekal dalam badan kita selama 5 jam kerana ia dilepaskan perlahan-lahan mengikut keperluan. Jadi tiada pembaziran Vitamin C yang berlaku kerana semuanya diserap oleh badan kita.

4. Mengandungi 120 mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diekstrak daripada kulit buah. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C di dalam tubuh kita di samping dapat melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

 Berapa harga Vitamin C Shaklee

Sangat murah Vitamin C Shaklee ni.

180 biji, boleh guna sehingga 6 bulan tau.

Harga : RM92.50 sahaja bersamaan dengan rm15.40 sahaja sebulan. Murah kan?

Haa…. kalau nak Vitamin C murah ni boleh contact ahkak yaa…

DAN

Ketahui juga apa kelebihan menjadi AHLI SHAKLEE di sini. Sila klik link di bawah ya.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

Share Button

Kenapa Saya Memilih Shaklee?

Shaklee ni bagus sangat ke?

Perlu ke pilih Shaklee ni?

Ramai yang tertanya-tanya “Kenapa Saya Perlu Pilih Shaklee ni?

Secara peribadi, saya memilih Shaklee kerana keberkesanannya terhadap kehidupan saya dan juga sifatnya yang semulajadi. Apa itu vitamin semulajadi? Bagaimana ia berkesan dan telah mempengaruhi hidup saya sehingga saya menjadikannya sebagai teman ke mana-mana sahaja?

Kenapa Saya Memilih Shaklee

1. Berkesan : Pengalaman Laila dengan Vitamin Shaklee Yang Berkesan

Ini adalah pengalaman saya yang sebenar sebelum bergelar ahli Shaklee mahupun pengedar Shaklee lagi. Saya mula menggunakan produk Shaklee semasa saya berpantang anak ke dua, Dinie chan.

Seperti ibu-ibu menyusu yang lain, saya juga berazam untuk menyusukan Dinie chan dengan susu badan sepenuhnya.

Dan, inilah hasilnya yang saya mulakan sejak berpantang lagi.

Ebm yang dikumpul dengan bantuan set menyusu shaklee
Susu perahan sepanjang tempoh berpantang dengan menggunakan set menyusu shaklee

Anda boleh terus membaca pengalaman saya di sini. Sila klik link di bawah.

Bagaimana saya terjebak dan jatuh cinta dengan produk Shaklee 

Ebm yang dikumpul dengan bantuan set menyusu shaklee
Susu perahan sepanjang tempoh berpantang dengan menggunakan set menyusu shaklee

2. Vitamin Semulajadi

Kenapa saya memilih vitamin semulajadi? Jika diterangkan dengan bahasa pasar, vitamin semulajadi ini adalah vitamin yang mudah diproses dalam badan kita serta tidak meninggalkan kesan kepada buah pinggang di masa akan datang.

Secara faktanya, vitamin semulajadi adalah :-

dihasilkan dari ekstrak bahan2 semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan vitamin C natural diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan serat2nya.

dihasilkan dari bahan2 makanan kita, jadi ia bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan dan memberi kesan yang lebih baik.

-tentunya lebih mahal kerana penghasilannya dari bahan2 semulajadi memerlukan kos bahan yang lebih tinggi.

-mengambil intipati dari bahan2 semulajadi, jadi ia tidak meninggalkan bahan2 yang perlu, walaupun bukan bahan utama dalam vitamin tersebut. Contohnya kalsium memerlukan magnesium dan vitamin D untuk menjadikan penyerapannya lebih optimum. Kalsium yang tidak diserap dengan sempurna akan disimpan dlam ginjal dan boleh menyebabkan batu karang atau batu buah pinggang.

tidak mendatangkan kesan sampingan kerana penghasilan dari bahan2 seperti yang dinyatakan di atas (bahan semulajadi).

Itulah serba sedikit tentang kenapa saya memilih vitamin Shaklee iaitu vitamin semulajadi ni. Anda juga boleh menilai vitamin yang bagaimanakah yang patut anda ambil supaya ia tidak mendatangkan mudarat di masa depan.

Anda boleh baca perbezaan vitamin semulajadi vs vitamin sintetik di bawah ini ya.

Vitamin Semulajadi vs Vitamin Sintetik

beza-vitamin-semulajadi-atau-sintetik-

Jika anda juga telah membuat keputusan untuk memilih vitamin Shaklee, anda boleh dapatkannya daripada saya.

DAN

Ketahui juga apa kelebihan menjadi AHLI SHAKLEE di sini. Sila klik link di bawah ya.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

Share Button

Kenali Vitamin Anda : Vitamin Semulajadi vs Vitamin Sintetik

Apa itu VITAMIN SINTETIK?

Apa itu VITAMIN SEMULAJADI?

vitamin semulajadi vs vitamin sintetik
Fahami perbezaan di antara vitamin semulajadi dan vitamin seintetik

Sebelum ni saya ingat semua SAMAAAA je, cuma BRAND je berbeza. Tapi sebenarnya tanggapan saya salah sama sekali.

Secara mudahnya, vitamin sintetik ni adalah mana2 vitamin yang didalamnya mempunyai silika gel untuk menyerap lembapan manakala vitamin semulajadi adalah vitamin yang tidak mengandungi bahan pewarna tambahan, pengawet, perasa dan sudah semestinya TANPA SILICA GEL. Itulah dia VITAMIN SHAKLEE. Itulah dia KEISTIMEWAAN vitamin SHAKLEE!

Penting ke nak tau SINTETIK ke SEMULAJADI? Jom kita tengok perbezaannya.

  1. Penghasilan

-Vitamin semulajadi dihasilkan dari ekstrak bahan2 semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan vitamin C natural diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan serat2nya.

-Vitamin sintetik dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri2 seakan-akan bahan yang terdapat dalam vitamin. COntohnya asid askorbik (vitamin C) mempunyai formula empirik C6H8O6, jadi gabungan dari molekul2 karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa2 bahan bagi menghasilkan asid askorbik.

2.Keserasian dgn badan

Vitamin semulajadi dihasilkan dari bahan2 makanan kita, jadi ia bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan, dan memberi kesan yang lebih baik.

Vitamin sintetik, walaupun formulanya sama, ia tetap tidak sama dengan vitamin natural, apa lagi dengan makanan asli. Ini kerana penghasilannya pun bukan dari sumber makanan. Jangan terkejut kalau saya katakan tar yang digunakan untuk menurap jalan raya adalah salah satu bahan untuk menghasilkan vitamin B complex pada vitamin sintetik.

Continue reading Kenali Vitamin Anda : Vitamin Semulajadi vs Vitamin Sintetik

Share Button

Cara-cara menghilangkan angin dalam badan semasa berpantang

Kalau perut dah berangin tu memang sangat sakit kan? Mana taknya, angin tu hanya berlegar2 di dalam badan je. Kalau dapat kentut memang lega. 😛

Cara-cara menghilangkan angin dalam badan semasa berpantang
Bila badan masuk angin, kalau dapat kentut macam ni memanglah syiok untuk hilangkan angin dalam badan kan?

Masalahnya, bila badan berangin ni kadang-kadang masa tu lah susah betul nak terkentut. Sengsaralah kita… huhuhu. 🙁

Cara-cara menghilangkan angin dalam badan semasa berpantang
Sengsara sungguh kalau tak dapat hilangkan angin yang masuk dalam badan nih.

Bagaimana nak hilangkan angin dalam badan?

1. Berurut

Cara-cara menghilangkan angin dalam badan semasa berpantang
Berurut boleh membantu mengeluarkan angin dalam badan.

Berurut menggunakan minyak kelapa atau tambahan herba lain seperti halba, halia, serai wangi untuk memberikan kesan lebih baik di samping membuang angin dalam badan.

2. Lada hitam, madu dan halia

Rebuskan campuran lada hitam, madu dan halia. Biarkan suam dan minum 2 kali sehari untum menghilangkan angin dalam badan.

Continue reading Cara-cara menghilangkan angin dalam badan semasa berpantang

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...