Berjaya Hilangkan Kulit Kusam Dan Kulit Kering Tanpa Pengelupasan

hilangkan kulit kusam dan rawat rambut gugur

Biasanya nak hilangkan kulit kusam dan kulit kering ni ramai yang suka gunakan produk yang dikatakan kononnya mesti ada pengelupasan. Yang sebenarnya kalau berlaku pengelupasan tu, petanda produk tersebut BAHAYA tau!

Memang nampak halus mulus selepas kulit menggelupas dan merah-merah. Tetapi efek yang terjadi pada kulit selepas tu? Sangat teruk tau. Ada yang naik jerawat, ada yang keluar jeragat setompok separuh muka dan ada juga yang muka jadi sensitif dengan cahaya matahari sebab kulit dah terlalu nipis.

Saya kongsikan pengalaman mereka yang berpuas hati dengan produk kulit yang selamat dan berkesan tanpa pengelupasan.

Pengalaman #1

hilangkan whitehead dan blackhead dengan cepat dan mudah

Pengalaman #2

Cara hilangkan kulit kusam dan berjeragat

Pengalaman #3

Cara hilangkan kulit kusam dan berjeragat

Pengalaman #4

Cara hilangkan kulit kusam dan berjeragat

Pengalaman #5

hilangkan whitehead dan blackhead dengan cepat dan mudah

Pengalaman #6

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead

Pengalaman #7

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead

Pengalaman #8

hilangkan whitehead dan blackhead dengan cepat dan mudah

SMS/Whatsapp ke 019-722 8520 untuk dapatkan set skin care Nutriwhite yang dicipta khas untuk orang Asia ini.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Cara Kecutkan Fibroid Dan Cegah Fibroid Muncul Semula

Fibroid yang dah kecut atau fibroid yang telah dibuang melalui pembedahan memang tiada jaminan kes ini tidak akan berulang di masa akan datang. Jadi mereka yang pernah mengalami ketumbuhan fibroid harus berjaga-jaga untuk mencegah fibroid tumbuh semula.

kecutkan fibroid dengan cepat
Fibroid boleh membesar seumpama saiz bayi di dalam rahim. 🙁

Begitu juga dengan mereka yang tidak pernah mengalami ketumbuhan fibroid ni, harus ambil langkah berjaga-jaga untuk mencegah fibroid.

Fibroid adalah ketumbuhan di dalam rahim atau uterus. Ia bukanlah sejenis kanser atau penyakit kronik yang menyerang kebanyakan wanita berusia 30 – 40 an. Walaupun ia tidak berbahaya atau penyakit meragut nyawa, ketumbuhan ini akan menyebabkan beberapa ketidakselesaan kepada penghidapnya. Di antaranya ialah pendarahan rahim yang banyak dan berpanjangan, haid terlalu banyak, sakit semasa bersama, selalu rasa nak kencing kerana fibroid menghimpit pundi kencing dan masalah-masalah lain lagi.

CARA-CARA KECUTKAN DAN CEGAH FIBROID TANPA PEMBEDAHAN

1. Tukar Bahan Pencuci Dalam Rumah

Tukar bahan-bahan pencuci dalam rumah yang mengandungi bahan kimia berbahaya kepada bahan yang semulajadi. Ini akan mempengaruhi kestabilan hormon dalam badan dan boleh menyebabkan fibroid, period tidak teratur dan penyakit yang berkaitan dengan hormon.

Elakkan diri daripada menggunakan racun serangga kerana ia mengandungi bahan kimia berbahaya yang boleh merencatkan kestabilan hormon dalam badan.

Tukar produk mandian, syampu, sabun pencuci pinggan dan pencuci baju yang semulajadi atau organik.

2. Jangan Guna Bekas Atau Cawan Plastik

Elakkan daripada menggunakan beka plastik dan cawan plastik untuk meletakkan makanan dan minuman. Bahan-bahan plastik ini boleh meningkatkan Xenoestrogen. Jangan gunakan bekas-bekas plastik untuk memanaskan makanan dalam microwave.

3. Makan Makanan Organik

Makan ayam atau tumbuhan organik. Ayam yang disuntik dengan hormon tumbesaran atau penggunaan racun serangga untuk tumbuhan boleh menggangu hormon dalam badan sekaligus akan menyebabkan fibroid atau penyakit yang berkaitan dengan hormon yang lain seperti endometriosis atau senggugut teruk.

4. Elakkan Guna Losyen Atau Skin Care Yang Mengandungi Bahan Berbahaya

Gunakan losyen tanpa Paraben dan elakkan daripada menggunakan produk penjagaan kulit yang mengandungi Merkuri, Hydroquinone dan Tretinoin. Produk ini bukan sahaja boleh memudaratkan kulit secara luaran sahaja tetapi ia boleh mengganggu keseimbangan hormon dalam badan. Akhirnya mengalami Cyst, Fibroid atau Endometriosis.

Banyak produk tempatan yang memasukkan bahan-bahan terlarang ini ke dalam produk mereka untuk beri kesan cepat kepada kulit walhal ia amat memudaratkan.

Contoh produk beracun yang terkini, April 2017.

Cegah fibroid
Produk beracun yang mengandungi merkuri,hydroquinone dan tretinoin

Baca kenyataan akhbar KPK yang terkini di sini. Klik link di bawah.

Produk-Produk Kosmetik Yang Dikesan Mengandungi Racun Berjadual

5. Jauhi Makanan Bergula, Berlemak Dan Berminyak

Jauhi makanan bergula, berlemak dan berminyak yang merupakan penggalak Estrogen. Kandungan hormon Estrogen yang berlebihan dalam badan akan menggalakkan pertumbuhan fibroid. Kurangkan makan makanan dalam tin dan jauhi juga makanan segera serta ‘junk food’.

6. Ambil Suplemen Semulajadi Yang Selamat Dan Berkesan

Cara kecutkan fibroid dengan cepat
Suplemen semulajadi yang berkesan untuk kecutkan fibroid

Amalkan suplemen yang terbukti berkesan dan selamat untuk digunakan dalam jangka masa yang lama. Suplemen ini dapat membantu mengecutkan fibroid dan  menstabilkan hormon Estrogen dalam badan sekaligus mengelakkan pertumbuhan fibroid.

Lihat pengalaman mereka yang mengambil suplemen Shaklee untuk mengecutkan fibroid di sini.

Klik link –> Berjaya Kecutkan Fibroid Dengan Cepat

Usah dibiarkan fibroid makin membesar tanpa sebarang usaha. Apabila terlalu besar, hanya dengan cara pembedahan sahaja mampu selesaikan masalah fibroid ni. Kecutkan fibroid semasa saiznya masih kecil.

Sila klik gambar untuk membuat pembelian sendiri menggunakan kad kredit atau kad debit.

petua kecutkan fibroid tanpa pembedahanAtau

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk membuat tempahan. Anda layak mendapat keahlian percuma dengan set ini. Saya akan bantu anda untuk mendaftar keahlian secara percuma. Konsultasi juga adalah percuma.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Hilangkan Blackhead Dan Whitehead Dengan Cepat

Kalau ada blackhead atau whitehead kat muka ni memang rasa rimas semacam kan? Rimas sebab rasa kasar-kasar tu ha. Geram pun ada. Memang suka picit-picit dengan tangan kan. Tapi tak licin juga.

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead

Setahun yang lepas saya cuba guna makeup remover Nutriwhite ni, memang seronok sental muka. Bukan whitehead dan blackhead je yang keluar, sel-sel kulit mati pun keluar sama. Kulit memang rasa licin je. Lepas dah sental tu cuci pula dengan cleanser Nutriwhite. Asyik rasa nak pegang-pegang je muka ni. Hehe. Sungguh ni!

Haaa.. ini dia 2 pencuci yang bertanggungjawab membersihkan semua kotoran degil, whitehead dan blackhead saya dengan efektif. Alhamdulillah.

Makeup Remover Nutriwhite

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead

Pencuci Muka Nutriwhite

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead

Testimoni Hilangkan Blackhead Dan Whitehead

Ni dia pengalaman pengguna-pengguna Nutriwhite yang berjaya hilangkan whitehead dan blackhead diorang dengan cepat.

Testimoni #1

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead

Testimoni #2

hilangkan whitehead dan blackhead dengan cepat dan mudah

Testimoni #3

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead

Testimoni #4

hilangkan whitehead dan blackhead dengan cepat dan mudah

Testimoni #5

hilangkan whitehead dan blackhead dengan cepat dan mudah

Testimoni #6

hilangkan whitehead dan blackhead dengan cepat dan mudah

Antara punca kulit kusam dan kasar ni adalah sebab ada whitehead dan blackheadlah. Jadi kenalah tanggalkan cepat-cepat sebelum ia membiak lagi banyak.

Boleh dapatkan pencuci muka dan makeup remover ni di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Pencuci Muka Terbaik Hilangkan Whitehead Dan Blackhead Dengan Cepat

Whitehead, blackhead dan kulit mati di muka ni memang boleh membuatkan kulit kita nampak kusam dan tidak sekata. Jadi untuk nampak kulit cerah berseri, kita kena buang dan tanggalkan kulit mati, whitehead dan blackhead yang dah lama bertapak kat muka kita ni.

Cara cepat hilangkan blackhead dan whitehead
Kat pipi pun boleh ada blackhead tau.

Ada beberapa cara untuk hilangkan whitehead dan blackhead ni. Antaranya ialah menggunakan putih telur seperti yang dikongsikan oleh Mommy Izzatie di blog beliau. Boleh baca di sini.

Klik link : Cara Hilangkan Blackhead Cara Tradisional

Guna putih telur ni leceh sikitlah. Tapi berkesan juga. Saya pernah buat zaman sekolah dulu-dulu. Cuma saya memang tak tahan bau hanyir telur tu. Huhuhu.

Ada orang nak cara mudah je. Hari ni saya kongsikan cara lebih mudah nak tanggalkan kotoran di muka termasuk blackhead dan whitehead yang menyebabkan kulit kita nampak kusam dan tidak bermaya.

Caranya ialah menggunakan pencuci muka Nutriwhite dan makeup remover Nutriwhite sahaja tau.

hilangkan whitehead dan blackhead
Makeup remover Nutriwhite yang sangat berkesan menanggalkan kulit mati dan blackhead serta whitehead
hilangkan whitehead dan blackhead
Pencuci muka yang menanggalkan kotoran dan tidak mengeringkan kulit

Mudah kan?

Ikuti pengalaman mereka yang telah menggunakan kedua-dua produk Nutriwhite ini.

Pengalaman #1 : Mukaku Sudah Tidak Seperti Kertas Pasir Lagi

Kali pertama guna makeup remover Nutriwhite, salah sendiri sebab silap penggunaan. Maka kesannya tak seperti yang digambarkan.

Bila dah tanya sifu Shaklee, baru tahu cara betul dan Alhamdulillah berpuas hati bila guna. Keluar semua whitehead dan kulit-kulit kering yang sebelum ni buat muka jadi kusam kering dan tak bermaya.

Lepas guna rasa segar, muka licin dan tak berminyak.

Terima kasih Shaklee buatkan mukaku sudah tidak seperti kertas pasir lagi. Hehe. 🙂

-Cik Puan Kana (bukan nama sebenar)-

Pengalaman #2 : Masalah Whitehead Dan Blackhead Serta Masalah Kulit Kering Hilang Sekaligus

Nadim pakai makeup remover dengan facial cleanser.

Dulu ada masalah kulit kering tiap kali cuci muka. Muka Nadim jadi kuping-kuping gitu. Tegang pulak tu. And whitehead mula muncul, mungkin sebab tak dicuci bersihsegala sebum.

Tapi lepas guna Nutriwhite, masalah whitehead dan kulit kering dah hilang!!

Jimat pulak 2 tiub ni setahun tak habis-habis lagi.

-Nadim-

Pengalaman yang mengujakan dari pengguna pencuci muka dan makeup remover Nutriwhite. 1 tiub tu memang tahan lama tau. Ia boleh tahan 4-6 bulan.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan pencuci dan makeup remover daripada bahan semulajadi ni.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Betulkan Period Yang Tak Teratur Supaya Mudah Dapat Cahaya Mata

Untuk wanita yang sudah berumah tangga, period yang teratur tu sangat penting sebab senang nak menentukan waktu subur atau di luar waktu subur. Jika inginkan cahaya mata, mesti bersama dengan suami semasa waktu subur dan sebaliknya.

Foto : Wannuraterapi

 

Jika period tidak teratur dan tunggang langgang, memang susah nak jangka dan buat perancangan. Terutamanya pasangan yang telah lama berkahwin dan inginkan cahaya mata.

Selain daripada tu, period yang tidak teratur ni boleh mengundang kepada ketidakstabilan emosi wanita. Kasihan suami dan anak-anak yang terpaksa tanggung akibat daripada haid yang tidak lancar ni kan.

Ditambah lagi jika mengalami period pain yang teruk. Bertambah stressnya kan?

Cara Betulkan Period/Haid Tidak Teratur

1. Ambil Pemakanan Sihat

Elakkan mengambil makanan yang dicucuk dengan hormon atau makanan GMO. Suntikan hormon ini akan membuatkan sistem di dalam badan kita terganggu. Amalkan ayam dan sayur-sayuran organik.

2. Tukar Bahan Pencuci Dan Elak Racun Serangga

Bahan-bahan pencuci yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh mempengaruhi fisiologi badan kita. Tukar kepada pencuci yang tiada bahan kimia berbahaya seperti berikut.

TIADA Paraben
TIADA Bisfenol-A
TIADA Dakwat Toksik
TIADA Peluntur Klorin
TIADA Formaldehid
TIADA Natrium Hidroksida

Kredit : Shaklee Malaysia

3. Amalkan Suplemen Yang 100% Semulajadi

Mungkin sekarang anda sudah mengambil suplemen cuma tidak pernah pastikan ianya semulajadi mahu pun sintetik. Jika anda amalkan suplemen yang sintetik, ia juga akan mempengaruhi kesihatan tubuh badan kita ke arah yang tidak sihat.

Amalkan suplemen semulajadi yang benar-benar dijamin berkesan untuk badan kita seperti Vivix. Vivix ni adalah dalam bentuk cecair yang mudah untuk diminum. Ia kaya dengan antioksidan yang mampu membetulkan masalah dalaman badan kita supaya sistem badan dapat berfungsi dengan baik termasuk membetulkan masalah period yang tidak teratur.

Ramai wanita yang telah kembali tersenyum dan gembira kerana period sudah kembali lancar dan teratur. Yang sudah berkahwin tu, mudahlah nak merancang untuk dapatkan cahaya mata kan?

Testimoni #1

Lancarkan haid yang tidak teratur

Testimoni #2

Cara betulkan haid yang tidak teratur

Testimoni #3

Cara betulkan haid yang tidak teratur

Usah tunggu lama-lama untuk betulkan period yang tidak teratur ni. Makin lama tunggu makin usia meningkat. Makin usia meningkat, kesuburan makin menurun.

Dapatkan Vivix sekarang dengan SMS/Whatsapp saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Menurunkan Bacaan Kreatinin Supaya Buah Pinggang Tidak Rosak Teruk

Bacaan kreatinin yang normal bagi wanita ialah 110 milimol/liter dan 130 milimol/liter bagi lelaki. Jika bacaan kreatinin berada antara 800 hingga 900 milimol/liter, seseorang itu perlu menjalani dialisis kerana buang pinggang telah gagal menjalankan fungsinya dengan baik.

rawat buah pinggang

Apakah Kreatinin?

Kreatinin merupakan satu bahan buangan molekul kimia yang dihasilkan melalui proses metabolisma dalam otot. Dianggarkan lebih kurang 2% daripada keratin badan ditukarkan kepada kreatinin setiap hari. Kreatinin kemudian diangkut melalui saluran darah ke buah pinggang atau ginjal. Buah pinggang akan menapis kreatinin ini dan mengeluarkannya melalui air kencing.

Walaupun telah menjalani dialisis, buah pinggang masih perlu dijaga rapi untuk memanjangkan jangka hayat buah pinggang. Antaranya ialah dengan memastikan bacaan kreatinin berada di paras yang rendah.

Cara Menurunkan Bacaan Kreatinin Melalui Pengambilan Makanan

1. Elakkan Makanan Tinggi Garam Dan Sodium

Boleh dikatakan punca penyakit buah pinggang ini adalah kerana sentiasa mengamalkan pemakanan yang kurang sihat seperti tinggi garam, gula, berlemak dan makanan segera termasuk makanan ringan dan makanan segera. Jadi, untuk meringankan masalah buah pinggang ni supaya boleh elak dialisis, ambil makanan yang kurang garam, gula, berlemak dan elakkan terus ambil makanan segera. Makanan-makanan ini boleh membebankan lagi buah pinggang yang sudah sangat terhad fungsinya.

2. Kurangkan Pengambilan Makanan Tinggi Potasium

Kurangkan makanan yang tinggi potasium seperti pisang, avocado, brokoli dan lain-lain. Ambil perhatian dengan setiap makanan yang diambil untuk elak buah pinggang terbeban dengan makanan yang tinggi kandungan potasium.

3. Kawal Pengambilan Protein Tinggi

Elakkan mengambil daging merah dan kurangkan pengambilan ayam yang kerap. Sebaiknya ambillah protein dari tumbuhan yang mudah untuk diproses.

4. Ambil Suplemen Yang Berkesan

Vivix direka khas oleh Shaklee untuk membaiki sel-sel badan yang telah rosak dan melindungi sel daripada diserang oleh radikal bebas.

Antioksidan yang terdapat di dalam Vivix membantu pesakit buah pinggang dengan cara berikut :-

-mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
-mengurangkan penggumpalan platlet pada buah pinggang.
-mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nefron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada buah pinggang.
-mengurangkan kematian sel saraf pada buah pinggang

Secara tidak langsung bacaan kreatinin juga akan menurun jika fungsi buah pinggang menjadi semakin baik. Ini akan membantu memanjangkan jangka hayat buah pinggang dan elak buah pinggang rosak lebih teruk.

Testimoni #1

Turunkan bacaan kreatinin supaya buah pinggang tak rosak

Testimoni #2

Turunkan bacaan kreatinin supaya buah pinggang tak rosak

Dapatkan Vivix dengan kadar segera supaya buah pinggang dapat diselamatkan dengan cara menurunkan bacaan kreatinin secara semulajadi.

Boleh beli sendiri dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Klik gambar di bawah ya dan ikuti step-step seterusnya.

sembuhkan sakit buah pinggang

Atau

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan Vivix dan konsultasi selepas pembelian.

 

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Kecutkan Fibroid Dengan Cepat Tanpa Perlu Dibedah

Ramai juga di kalangan teman-teman saya yang menghadapi masalah fibroid ni. Ada yang memang tahu dan ada yang tidak pernah tahu sehinggalah saiznya mencapai 15 cm. Besar tu 15 cm kan? Perut pun jadi nampak buncit sangat walaupun kurus.

Kecutkan fibroid tanpa perlu bedah

Fibroid adalah ketumbuhan di dalam rahim atau uterus. Ia bukanlah sejenis kanser atau penyakit kronik yang menyerang kebanyakan wanita berusia 30 – 40 an. Walaupun ia tidak berbahaya atau penyakit meragut nyawa, ketumbuhan ini akan menyebabkan beberapa ketidakselesaan kepada penghidapnya. Di antaranya ialah pendarahan rahim yang banyak dan berpanjangan, haid terlalu banyak, sakit semasa bersama, selalu rasa nak kencing kerana fibroid menghimpit pundi kencing dan masalah-masalah lain lagi.

Rawatan biasa untuk fibroid ni adalah dengan melakukan pembedahan untuk membuang ketumbuhan tersebut. Ramai wanita yang rasa ngeri dan takut untuk melalui proses pembedahan. Mereka lebih suka untuk mencuba cara yang lebih semulajadi dan tidak melibatkan pembedahan.

Fibroid Kecut Sendiri Tanpa Pembedahan

Ramai yang telah mencuba dengan cara mengambil Vivix dan keputusannya fibroid mereka semakin mengecil dan kecut dengan cepat. Mereka sangat lega dengan apa yang telah mereka alami dan terus mengamalkan Vivix supaya ketumbuhan tersebut tidak kembali semula.

Testimoni #1

Testimoni #2Cara kecutkan fibroid dengan cepat

Vivix ni bukan ubat. Ia bekalkan nutrisi yang diperlukan oleh badan kita. Jadi kita kena teruskan ambil Vivix walaupun saiz fibroid sudah mengecut kerana badan perlukan nutrisi tinggi untuk melawan penyakit atau sesuatu yang tidak normal dalam tubuh.

Boleh SMS atau Whatsapp saya di 019-722 8520 untuk pembelian Vivix. Konsultasi PERCUMA untuk semua pelanggan NutrisiSemulajadi.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

 

 

 

 

Share Button

Cara Merawat Buah Pinggang Supaya Tidak Perlu Dialisis

Pesakit buah pinggang di Malaysia semakin hari semakin meningkat. Semasa saya menemani ibu saya di sebuah hospital tahun lepas, saya berpeluang melihat seorang ibu muda (30-an) yang sangat lemah disebabkan sakit buah pinggang. Beliau langsung tidak mampu bangun dan menguruskan diri sendiri. Kelihatan anaknya yang masih kecil datang melawat setiap hari. Sedih apabila terkenangkannya. 🙁

Elak dialisis rawat buah pinggang

Sakit buah pinggang ni ada beberapa tahap. Tahap yang paling teruk adalah tahap 4 dan 5 yang memerlukan dialisis seumur hidup. Kebiasaannya pesakit buah pinggang akan cuba sedaya upaya untuk mengelak daripada kena dialisis ni kerana rasa sangat leceh sebab sekali kena dialisis, wajib dialisis seumur hiduplah. Dan ada juga pesakit menolak dialisis kerana takut dengan prosedurnya yang terpaksa tebuk sana sini.

cara rawat buah pinggang tak perlu dialisis

Ini adalah pengalaman saya sendiri semasa menemui Pakar Nefrologi di sebuah hospital kerajaan semasa menemani ibu saya yang membuat rawatan kencing manis beliau.

Jadi, sebelum diwajibkan dialisis pesakit boleh cuba beberapa kaedah rawatan untuk pastikan buah pinggang dalam keadaan stabil sepanjang masa. Sebab apa? Sebab buah pinggang rosak boleh memberikan komplikasi yang sangat teruk sehingga boleh meragut nyawa secara tiba-tiba.

Cara Merawat Buah Pinggang Untuk Elak Dialisis Seumur Hidup

1. Jaga Pemakanan

Ambil pemakanan seimbang setiap hari dan amalkan beberapa jenis makanan tertentu seperti asparagus, daun parsli, buah ceri untuk membantu meringankan masalah buah pinggang. Boleh lihat penerangan lebih lanjut di sini untuk mengetahui bagaimana makanan ini boleh membantu pesakit buat pinggang.

Klik –> SajiOnline

2. Elak Makanan Tinggi Garam, Gula Dan Makanan Segera

Boleh dikatakan punca penyakit buah pinggang ini adalah kerana sentiasa mengamalkan pemakanan yang kurang sihat seperti tinggi garam, gula, berlemak dan makanan segera termasuk makanan ringan dan makanan segera. Jadi, untuk meringankan masalah buah pinggang ni supaya boleh elak dialisis, ambil makanan yang kurang garam, gula, berlemak dan elakkan terus ambil makanan segera. Makanan-makanan ini boleh membebankan lagi buah pinggang yang sudah sangat terhad fungsinya.

3. Hadkan Pengambilan Air

Biasanya doktor akan menghadkan pengambilan air kepada pesakit. Ada yang boleh ambil 1 liter sahaja sehari, ada yang boleh ambil 750 ml sahaja sehari mengikut tahap buah pinggang pesakit. Ikut cakap doktor. Pengambilan air ini adalah termasuk minuman manis dan makanan bersup.

Ini adalah kerana pesakit boleh menghadapi masalah kesukaran bernafas dan masalah bengkak seluruh badan jika mengambil cecair yang berlebihan.

4. Ambil Suplemen Yang Selamat

Ramai pesakit buah pinggang telah berjaya sihat kembali dengan pengambilan Vivix secara konsisten. Sudah pasti cara-cara nombor 1 hingga nombor 3 juga dipatuhi oleh pesakit.

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Sebab apa? Semasa pesakit ambil ubat buah pinggang pun doktor nasihatkan perlu jaga pemakanan dan sukat pengambilan cecair kan? Inikan pula nak gunakan suplemen untuk bantu pulihkan buah pinggang. Pastilah perlu berpantang juga sebab Vivix ni bukannya ubat magik. Vivix ni bantu memulihkan masalah-masalah yang menjadi sebab kepada kegagalan fungsi buah pinggang.

Testimoni #1

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Testimoni #2

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Testimoni #3

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Testimoni #4

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Ramai pesakit buah pinggang semakin stabil dan dapat menjalani kehidupan lebih baik dengan bantuan Vivix.

Jika mak, ayah, kawan-kawan atau orang tersayang anda ada masalah sakit buah pinggang kronik, cuba cadangkan Vivix dan hubungi saya sekarang.

Boleh SMS/Whatsapp ke 019-722 8520. Bantulah ringankan beban mereka. InshaAllah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Bisnes Dropship Dari Rumah Yang Menguntungkan Dengan Modal Kecil

Ekonomi sekarang makin lama makin meruncing. Makin menjerut leher. Paling sedih dan hampir menitis air mata apabila saya dengar cerita anak sulung yang mengatakan kawannya ada yang bawa duit 10 sen sahaja ke sekolah.

10 sen tu nak beli apa? Mana ada makanan di sekolah sekarang yang berharga 10 sen?

Mama : Kawan tu bawa bekal ke tak?
Kakak Damia : Tak mama. Tak makan pun masa rehat.

Sedih mendengarnya. Saya faham. Ibu ayah mereka bukan sengaja tak nak bekalkan makanan atau duit belanja. Mungkin keadaan kewangan yang meruncing dan kesibukan yang melampau sehinggakan ibu ayah mereka tak mampu sediakannya.

Untuk elakkan anak-anak terus menjadi mangsa kesibukan dan kekurangan pendapatan kita, apa kata kita cuba usahakan bisnes dari rumah yang boleh beri keuntungan lumayan.

Ada Ke Bisnes Yang Jana Pendapatan Lumayan Dengan Modal Rendah?

Bisnes dropship dari rumah yang menguntungkan

 

Ada.

Nak mulakan bisnes Shaklee ni modalnya serendah RM75.90 sahaja. Dah ada keahlian Shaklee, secara automatik anda dah layak untuk promosikan bisnes anda. Sistem online sudah tersedia. Tinggal ambil order sahaja. Kan konsep dropship tu.

Bisnes Dropship Dengan Modal Kurang Dari RM100

1. Sistem online disediakan. Pelanggan order dan kita hanya order secara online sahaja. Shaklee yang uruskan pengeposan kepada pelanggan.

bisnes dropship yang menguntungkan

2. Kita tak perlu keluarkan iklan jutaan ringgit untuk buat iklan di Billboard. Shaklee dah cukup terkenal di negara kita mahupun di luar negara.

3. Kita tak perlu buka kedai dan keluarkan modal besar untuk sewa kedai serta pekerja. Semuanya boleh dijalankan secara online sahaja.

Jika guna blog, hanya keluarkan RM100++ sahaja setahun.

Jika mahukan medium yang percuma, kita boleh guna Facebook atau Instagram sahaja.

Kos adalah ZERO dan kita boleh dapat pendapatan yang lumayan jika kita rajin berkongsi.

bisnes onlien yang lumayan

 

4. Kita tak perlu pergi ketuk rumah orang satu-satu untuk buat jualan. Boleh buat secara online sahaja dengan syarat disiplinkan diri dan konsisten. InshaAllah jika kita rajin berusaha dan kerjakan dengan betul, pendapatan adalah lumayan dan boleh cecah 5 angka tau.

Cuba tengok purata pendapatan bulanan mereka yang bisnes Shaklee di sini. Paling minima pun RM1500 tau. Siapa nak bagi pendapatan sampingan kita macam ni kan?

jana pendapatan lumayan dari rumah shaklee

5. Pilih kumpulan yang betul supaya sentiasa dapat sokongan walau apa pun melanda.

6. Dengan memilih kumpulan yang betul juga, anda bakal dapat bantuan marketing yang mantap. Hanya perlu menggerakkan jari jemari sikit je. 🙂 Daftar dengan Group Freedom Family dan akan dapat keistimewaan-keistimewaan ini. Secara automatik, anda akan berada di bawah naungan group iReach yang sangat hebat dan sarat dengan perkongsian ilmu tanpa batasan.

Dalam bisnes ada masa kita jatuh dan bangun. Di saat kita jatuh, kita sangat perlukan sebuah kumpulan yang boleh memberi sokongan yang padu tanpa mengira kita berada di tangga mana sekali pun.

SMS/Whatsapp ke 019-722 8520 untuk mendaftar dengan kumpulan Freedom Family (anak kumpulan iReach).

Atau

Boleh isi form ni untuk saya hubungi anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

 

 

Share Button

Cara Mudah Hilangkan Jeragat Dan Kulit Kusam

Di usia hampir 40, kulit mula nampak kusam dan kering. Apabila kulit kering, jeragat pun mula muncul dan kulit juga makin kusam jika tidak dijaga.

Cara untuk elak kulit kering dan kusam
Kulit halus mulus dan cantik menjadi idaman setiap wanita.

Ini kerana kolagen juga makin berkurang dengan bertambahnya usia. Begitu juga yang terjadi kepada saya.

Selepas serum Shaklee saya habis, saya cuba maintain dengan sun block sahaja. Usia yang lepas 30 ni memang tak boleh tinggal dah sun block, karang jeragat makin galak keluar.

Ingatkan cukuplah tanpa serum, nampaknya kulit nampak tak bermaya. Ditambah lagi dengan encik panau muncul lepas masuk kolam beberapa kali tahun lepas. Dahlah degil tak nak hilang. Makin membesar pulak tu. Sabar jelah belek muka sendiri.

Survey serum sana sini juga. Cuma saya takdelah banyak pilihan pun sebab memang cari yang natural sahaja. Dah jumpa yang berkenan di hati. Apabila dikira, didarab dan ditolak sana sini, ternyata saya perlu kembali kepada jenama Shaklee yang telah saya gunakan sebelum ini.

Sepatutnya saya tak perlu fikir banyak kali pun dari segi kualitinya. Dari segi harganya pun, apabila dibanding-banding dengan satu lagi jenama yang saya berkenan tu, ternyata lebih murah rupanya.

Kini hampir seminggu saya amalkan serum Shaklee ni.

Kulit terasa lembutnyaaaaaa. Liang pori pun makin mengecil.Tak sabar nak tunggu jeragat ni makin pudar dan menghilang.

Serum ni kaya dengan Vitamin C dan diformulasi khas untuk wanita Asia. Sesuai untuk jenis kulit kita ni.

Serum ni sesuai je untuk semua umur. Bukan untuk wanita dewasa macam ahkak je tau. Kalau belum pernah cuba serum tu, bolehlah cuba sekarang. Whatsapp je ke 019.722.8520.

Hilangkan jeragat dan kulit kusam

Selain serum ni, Nutriwhite ni lengkap satu set dari pencuci hinggalah ke krim malam.

Produk hilangkan jeragat dan kulit kusam

Boleh hubungi saya sekarang jika mahukan skin care yang selamat untuk jangka masa panjang dan beri kesan terbaik.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...