Cara Cepat Kurus : Ubah Tabiat Pemakanan

Biasanya orang nak kurus ni mahukan keputusan yang drastik. Nak turunkan berat dalam masa sebulan sebanyak 10kg ke. Ia memanglah tidak mustahil untuk dilakukan tetapi ia akan berikan efek yo-yo (berat turun dan mudah naik kembali dengan cepat). Rugilah kalau macam tu kan?

Jadi macam mana nak buat untuk kekalkan berat yang turun tu selama-lamanya?

Mula-mula ubah tabiat pemakanan kita sehari-harian secara perlahan-lahan.

1. Kurangkan air manis. Kalau biasa ambil air manis 3 kali sehari, kurangkan kepada 2 kali. Lepas tu cuba minum sekali sahaja sehari.
Bila dah berjaya bab ni, kita teruskan dengan air TANPA GULA.

Hehe. Yang ni perlukan mental super kuat. Hehe.

2. Kurangkan 1/4 nasi dari kebiasaan kita makan. Kalau biasa ambil 1 pinggan penuh, kurangkan kepada 3/4 pinggan. Bukan semua orang boleh terus buat

PINGGAN SUKU-SUKU-SEPARUH kannn.. (kecuali orang yang kuat jiwanya sahaja mampu buat ni. Hehe)

Lepas tu kurangkan lagi kepada setengah pinggan.

3. Yang tak pernah ada sayur dalam pinggan, cuba tambahkan sayur sedikit demi sedikit. Cuba cari sayur apa yang sesuai dengan tekak. Bukannya pukul rata, semua sayur aku TAK SUKA.
Nak kuruskan badan wajib cukup semua makro nutrien. Kalau tak cacatlah proses penurunan berat badan kita.

Yang makan sayur ala kadar. Boleh tambahkan sayur lebih sikit. Jika sebelum ni makan 2-3 potong timun, tambahkan timun tu kepada setengah batang. Cuba sayur-sayur yang disukai.

Cuba 3 langkah ni dulu. Buatlah selama sebulan atau 40 hari. InshaAllah jadi habit.

Share Button

Cara Jana Pendapatan Untuk Ibu Bapa Bekerja

Zaman sekarang ni macam-macam kisah kita dengar kan? Daripada pengasuh yang mendera anak-anak hinggalah kepada pemandu van sekolah yang memandu secara membabi buta. Itu belum lagi dikira van yang memuatkan anak-anak dalam van dah jadi macam tin sardin kan?

Apa pilihan yang kita ada apabila kita terpaksa bekerja sepenuh masa? Itulah. Terpaksa! Dengan kos sara hidup yang tinggi di zaman serba mencabar ni kan.

Mari saya kongsikan satu bisnes yang anda boleh buat secara part time dan seterusnya membina empayar bisnes anda sebagai kerjaya. Pada masa itu anda tidak lagi perlu keluar bekerja dan hanya lakukannya di rumah. Namun, gaji tetap lumayan seperti anda bekerja dahulu.

Itu tidak mustahil untuk anda capai gaji lumayan seperti anda bekerja malah ia lebih besar dari itu.

Ada banyak bisnes pada masa ini. Saya ingin mengajak ibu-ibu yang teringin jaga anak-anak dengan tangan sendiri untuk mulakan bisnes bersama saya iaitu bisnes Shaklee.

1. Ada Untung Runcit Dan Bonus Bulanan

Ada 2 keuntungan yang kita boleh dapat.
-untung runcit
-bonus bulanan daripada Shaklee.

Kedua-dua keuntungan ni boleh mencecah sehingga ke 4-5 angka sebulan. Dengan syarat anda juga beri komitmen yang tinggi dalam bisnes anda.

2. Pendapatan Lumayan

Dengan mengerjakan bisnes Shaklee secara bersungguh-sungguh, anda tidak mustahil untuk capai income sehingga 5 angka sebulan. Boleh tengok carta pendapatan Shaklee ni di bawah.

3. Kumpulan Sokongan

Kami sediakan kumpulan sokongan kepada semua anak-anak bisnes kami. Anda tidak akan keseorangan. Setiap orang dalam kumpulan akan sedaya upaya akan bantu jika ada masalah dan juga sama-sama beri motivasi untuk terus berjaya.

4. Bahan-bahan Marketing Disediakan

Kami sediakan bahan-bahan marketing untuk bantu anda pasarkan produk Shaklee. Anda hanya perlu copy dan paste sahaja di media sosial sambil anda belajar untuk berdikari.

Anda juga diberi idea dan sokongan untuk memasarkan produk anda melalui blog. Segala teknik di sediakan di dalam kumpulan sokongan kami. Jadi anda tidak perlu risau bagaimana ingin memasarkan produk pada permulaan bisnes anda.

Hubungi saya untuk mulakan bisnes anda hari ini. Dengan memulakan bisnes Shaklee secepat mungkin, anda mampu untuk berhenti kerja apabila usia anak anda mencecah 7 tahun untuk masuk sekolah nanti. InshaAllah.

Whatsapp saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Tips Turunkan 5kg Dengan Cepat Dan Mudah Di Bulan Puasa

Alhamdulillah, 1 Ramadhan hari ni. Syukur kerana kita masih lagi bernafas dan dapat merasai nikmat Ramadhan yang penuh berkat. Alhamdulillah.

Selamat Menjalani Ibadah Puasa Dengan Sempurna untuk semua pembaca nutrisisemulajadi.com ya. Moga dapat ilmu bermanfaat daripada blog ini. InshaAllah.

Kita memang selalu berazam untuk turunkan berat badan di bulan puasa kan? Maklumlah nak raya nanti dengan badan kurus cantik molek. Sesekali balik kampung pastilah nak jumpa kawan-kawan lama kan. Setiap tahun jumpa pun asyik kena kutuk je kan?

Cara cepat kurus
Turunkan berat badan dengan cara sihat.

“Kau bila nak kurus?”
“Kau mengandung berapa bulan ni?” Walhal kita masih belum beranak pinak pun lagi.

Sentap tau! Haaaa.. tahun ni kita taknak sentap-sentap lagi dengan gurauan kawan-kawan sekampung kita. Nanti kita nak tunjukkan kita dah berjaya turunkan 5-10kg berbanding raya tahun lepas.

Boleh?

Mari kita tengok apa kita perlu buat sepanjang bulan puasa ni supaya berat kita boleh turun dengan cepat dan mudah.

Turun 5kg Dengan Cepat Dan Mudah Bulan Ramadhan

1. Wajib Bersahur

Turunkan 5kg dengan cepat dan mudah di bulan puasa
Menu sahur yang lengkap nutrisi membantu turunkan berat badan dengan cepat

Ni salah satu contoh menu sahur yang lengkap nutrisi untuk kita dapat turunkan berat badan dengan cepat di bulan puasa.

Jangan tinggalkan sahur dan bersahurlah dengan makanan yang seimbang. Cukup karbohidrat, protein, sayur-sayuran dan lemak sihat. Ambil jus buah homemade sebagai pelengkap kerana jus buah mengandungi karbohidrat, fiber dan air yang tinggi. Kalau tak sempat nak buat jus atau makan buah, boleh ambil minuman oren tanpa karbonat. Ia boleh bantu kekalkan air dalam badan sepanjang seharian kita berpuasa.

Kalau tak sempat nak masak, boleh ambil Set Sahur yang lengkap dengan nutrisi dan cepat untuk disediakan.

Tambah tenaga ibu menyusu di bulan puasa

2. Berbuka Dengan Betul, Bukan Melantak

Badan kita memang teringinkan sangat gula selepas seharian berpuasa. Bila kita start dengan gula (kuih muih/air manis), kita terus menerus nakkan gula masuk dalam badan. Masa nilah paling bahaya sebab kuih manis dan air manis tu boleh cecah beratus-ratus kalori, dan akhirnya kita makan terlalu banyak melebihi keperluan badan kita. Akhirnya berat kita naik sepanjang bulan puasa sebab kita asyik dengan makanan bergula tinggi.

Mulakan dengan 1-2 biji kurma dan air kosong atau jus buah yang kita sediakan sendiri di rumah. Lepas tu, kita solat Maghrib.

Dengan cara ni, kita dapat kurangkan ketagihan gula yang melampau tersebut dan kita dapat kontrol nafsu makan kita.

Turunkan 5kg dengan cepat dan mudah di bulan puasa

Foto kredit : Kevinzahri.com

3. Jangan Kurangkan Makan

Ramai orang yang nak turunkan berat badan silap faham. Dengan mengurangkan pengambilan makanan, badan kita mudah kurus. Memang betul mudah kurus tapi itu bukan cara yang betul kerana ia akan membuatkan berat badan kita cepat naik semula.

Turunkan 5kg dengan cepat dan mudah di bulan puasa

Cara yang betul untuk turunkan berat badan ialah dengan mengambil makanan sekurang-kurangnya 1000kcal setiap hari. Ini untuk mengelakkan tahap metabolisme kita menurun dan membuatkan berat kita susah nak turun dengan cepat.

4. Minum Air Yang Cukup

Minum air sedikit-sedikit dengan kerap bermula daripada lepas buka puasa sehinggalah waktu sahur. Bukannya dengan cara minum 1 liter air sekaligus. Air yang diminum dengan banyak sekaligus hanya akan dikeluarkan sebagai air kencing sahaja. Membazir kan?

Ini adalah cadangan cara minum air yang sesuai sepanjang bulan puasa ni. Paling penting adalah istiqamah.

5. Detoks

Turunkan 5kg dengan cepat

Detoks semasa bulan puasa ni mempercepatkan lagi proses menurunkan berat badan sebanyak 5kg tu. Set detoks semasa puasa ni sama sahaja dengan set biasa cuma, ditambahkan dengan Set Sahur dan Set Terawih untuk beri kesan lebih baik dan beri tenaga lebih lama.

Turunkan 5 kg di bulan puasa

Dapatkan Set Detoks ni hari ini ya untuk kita dapat turunkan sekurang-kurangnya 5kg di bulan Ramadhan ni.

Selain turunkan berat badan, perut pun boleh kempis dengan cepat tau. Mereka berjaya kempiskan perut dalam masa seminggu. Langsing gitu haa… Boleh tengok sini. Klik link di bawah ni ya.

Kempis Perut Cepat.

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan set detoks ni.

Atau boleh klik link di bawah ni.

Whatsapp AkakSelim

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Tips Hati Dan Jiwa Tenang Supaya Rezeki Mudah Masuk

Zaman serba mencabar dan memerlukan kewangan yang kukuh ni sering menjadikan jiwa kita terancam dan mudah terganggu kan?

Anak bising pun nak marah. Anak merengek pun kita dah jadi tarzan. Bila kita renung balik diri kita ni, malulah kan?

Kadang-kadang bukan sebab kita ni kurang sabar. Mungkin ada faktor lain yang mengganggu sistem badan kita. Contohnya kekurangan nutrisi tertentu boleh menyebabkan kita jadi resah gelisah, mudah marah dan melenting.

Jadi kita perlu beri nutrisi yang betul dan cukup untuk pastikan diri kita sentiasa tenang dan rileks selain daripada sentiasa SOLAT dan SABAR. 🙂

Antara vitamin yang wajib kita ambil untuk hati dan jiwa yang tenang ialah :-

1. Vitamin-vitamin B :
Vitamin B seperti asid folik berfungsi membina sel-sel otak yang baru serta menyokong fungsi serotonin.

2. Omega-3 : 18% daripada berat otak kita adalah terdiri dari omega-3. Kekurangan Omega-3 memberi kesan besar kepada mood, kawalan tekanan serta ingatan.

3. Vitamin D : Biasa kita dengar Vitamin D bagus untuk tulang, untuk penyerapan kalsium secara optimum kan? Sebenarnya Vitamin D juga sangat diperlukan untuk otak menjalankan fungsinya dengan baik.

4. Asid Amino : Asid amino yang diperlukan oleh badan tidak dapat dibina oleh badan kita sendiri, jadi ia harus diambil daripada makanan atau minuman. Kekurangan asid amino menjadikan seseorang tidak dapat mengawal perasaan, kurang motivasi, terlalu beremosi dan depresi.

Tips jiwa dan hati tenang

Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian sendiri menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

beli vitamin elak stressBoleh juga hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan dan konsultasi PERCUMA.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Mudah Jana Pendapatan Dari Rumah Dengan Modal Kecil

Hidup ini sangat indah jika semuanya smooth je. Harga barang tak naik, gaji makin hari makin besar, kehendak semua dapat dipenuhi. Seronok kan?

Namun realitinya tidak begitu. Ekonomi semakin meruncing. Gaji kena potong. Harga barang makin naik. Pening nak fikirkan!!

Untuk tak pening-pening kepala, kita fikirkan sahaja perkara yang boleh kita kawal. Kita boleh pilih antara dua.

Berjimat?

Atau

Tambah pendapatan.

Kadang-kadang kita dah habis jimat dah. Makan ayam dan daging pun sebulan sekali je. Habis jimat dah tu. Anak-anak pun dah lama tak pergi bercuti sebab nak jimat. Apa lagi nak jimat kan?

Kita tiada pilihan melainkan tambah pendapatan.

bisnes dari rumah

Mari saya kongsikan bisnes mudah dan fleksibel yang juga sesuai untuk orang sibuk dan tiada modal.

Jana Pendapatan Dengan Bisnes Yang Mudah Dan Fleksibel

1. Modal Kecil, Kurang Dari RM100

Bisnes ni hanya perlu keluarkan modal kecil RM79.50 sahaja untuk permulaan. Dah dapat member kit dari Shaklee ni, anda terus boleh akses ke website Shaklee2u.com.my dan memulakan bisnes. Mudah bukan?

2. Tidak Perlu Pos Barang Sendiri

Anda tidak perlu pergi ke pejabat pos untuk poskan barang setiap hari. Shaklee ada sistem yang cukup hebat dan teratur untuk kita hantarkan tempahan pelanggan tepat waktunya.

3. Tak Perlu Beli Stok Sendiri

Anda tak perlu keluarkan modal besar untuk beli stok atau beli rank. Hanya dapatkan pelanggan dan order melalui web Shaklee2u.com.my.

Konsepnya ala-ala dropship juga Shaklee ni tau.

4. Untung Lumayan

Ada 2 untung yang kita boleh dapat daripada bisnes Shaklee ni. Pertama untung runcit. Yang kedua ialah untung daripada point jualan yang kita kumpul setiap bulan (Juga dikenali sebagai BONUS). Bonus ni kita boleh dapat sehingga 21% tau. 21% tu maksudnya kita dah layak dapat 4 angka dengan jumlah minimum RM1,600.

Alhamdulillah setakat ni memang tak pernah gagal untuk dapat income 4 angka tu. Kalau saya boleh, saya percaya anda juga boleh lakukannya.

5. Car Bonus

Shaklee juga bagi CAR BONUS. Car bonus ni bukan dapat kereta, tapi dapat duit. Kita bebas nak buat apa dengan duit ni. Nak simpan untuk anak-anak pun boleh juga.

6. Trip Percuma Bertaraf 6 Bintang

Shaklee bagi juga trip dalam negara dan luar negara. Trip yang sangat best ni tau. Ia taraf 6 bintang. Semuanya percuma dan makan pun ditaja. Siap ada hadiah lagi dalam bilik hotel. Tiba-tiba je ada hadiah kat dalam bilik. Best kan?

Haaa…. Seronok tak? Bisnes mudah tapi pulangannya lumayan. Macam-macam bonus ada.

Apa kata kita grab peluang yang ada di depan mata ni.

Saya buka peluang untuk 10 kekosongan sahaja bulan ni. Saya nak fokus untuk guide anda betul-betul supaya kita sama-sama berjaya.

Hanya 10 orang sahaja tau. Whatsapp saya di 019-722 8520 untuk mulakan bisnes anda hari ni.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Produk Untuk Ibu Menyusu Bertenaga Semasa Berpuasa

Minggu lepas saya menghabiskan qadha’ puasa yang tinggal 1 hari je lagi. Saya ni ibu menyusu, memang raa lembik betul di hari pertama tu gara-gara terlepas waktu sahur.

Tambah tenaga ibu menyusu

Setiap kali ada masa je saya berbaring. Mujurlah tak terlepas waktu untuk ambil dan hantar anak sekolah. Anak-anak pun hairan kenapa mamanya asyik lemau sepanjang hari. Biasanya lincah semacam aje. Hehe.

Jadi untuk tidak rasa lemau dan lembik semasa berpuasa saya sediakan minuman tenaga untuk persediaan saya puasa Ramadhan nanti.

Selain daripada untuk ibu menyusu, anak-anak yang belajar berpuasa penuh pun sangat sesuai untuk diberikan set ini.

Produk Ibu Menyusu Dengan Penuh Tenaga

Tambah tenaga ibu menyusu di bulan puasa

1. Meal Shakes

Lengkap dengan 24 jenis Vitamin dan mineral. Memberikan rasa yang enak dan rasa kenyang lebih lama.

2. ESP

Protein lengkap dengan 9 asid amino perlu untuk badan tetapi tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Glisemik Indeks yang rendah membolehkan ESP ini diambil oleh pesakit kencing manis kerana gula akan dilepaskan perlahan-lahan di dalam darah.

Memberikan rasa kenyang yang lebih lama dan berpanjangan.

3. Performance Drink

Minuman berperisa oren tanpa karbonat yang sesuai untuk semua peringkat usia. Boleh dijadikan minuman untuk berbuka dan bersahur untuk bantu kekalkan cecair dalam badan dan mengelakkan dehidrasi. Sekaligus membekalkan tenaga yang berpanjangan dalam badan.

Testimoni Set Puasa

Tambah tenaga ibu menyusu di bulan puasa

Untuk dapatkan set tenaga ni, boleh terus hubungi saya di 019-722 8520.

Boleh juga dapatkan sendiri dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian sendiri.

tambah tenaga puasa

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Hadiah Untuk Hari Ibu 2017

Dah sediakan hadiah untuk hari ibu tahun ni?

hadiah hari ibu untuk sakit sendi

Bila dah jadi ibu ni, memang lebih sensitif dengan sambutan hari ibu. Memang hari-hari adalah hari ibu, tapi Sambutan Hari Ibu ni sangat istimewa. Memang ia perlu diingati pun sebab tanpa ibu, tiadalah kita di dunia ini.

Nak beri hadiah apa?

Apa kata berikan ibu hadiah kesihatan yang ibu idam-idamkan. Apabila ibu makin berusia, lutut ibu sakit dan susah untuk dibengkokkan. Solat pula terpaksa solat atas kerusi. Sedih tengok ibu yang selalu terhencot-hencot berjalan.

Dan ibu tidak mampu lagi duduk bersila di atas lantai macam orang lain. Hanya boleh duduk di kerusi sahaja. Nanti ibu tak mampu nak bangun. Sebab lutut keras. Dah bengkokkan, susah untuk dilunjurkan.

Hadiah yang paling bermakna untuk ibu yang ada masalah sendi sebegini ialah Collagen Powder dan Vivix.

ubat sakit sendi lutut

Collagen Powder yang mampu memberikan regangan kepada sendi dan memelihara tulang rawan daripada rosak.ubat sakit sendi lutut

Vivix mampu memperbaiki struktur dan fungsi sendi serta mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada sakit sendi.

Dapatkan kedua-dua produk ini untuk bantu ibu rasa selesa dan mudah untuk mengerjakan ibadat.

rawat sakit sendi secara semulajadi

Hubungi saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

5 Cara Mudah Hilangkan Kedut Di Muka Supaya Suami Sentiasa Sayang

Ini adalah masalah sejagat wanita. Selamanya nak nampak cantik walaupun dimamah usia kan? Siapa yang tak nak nampak cantik tu memang tipulah. Hehe.

Cara mudah hilangkan kedut pada wajah

Paling ketara apabila usia meningkat dan masuk ke angka 40-an atau 50-an. Mulalah risau kalau dah nampak kedut sana-sini. Takkan nak cucuk Botox pula kan. Harammm!!

Jadi carilah cara yang selamat dan mudah untuk kita capai misi besar kita iaitu hilangkan kedut di wajah supaya encik suami sentiasa pandang kita dan sayang kita. 🙂

Cara Hilangkan Muka Berkedut Tanpa Botox

1. Sentiasa Memakai Pelembap

Sentiasa membawa pelembap ke mana-mana sahaja. Biarpun kita bukan jenis yang sentiasa ber’make up’, pastikan muka sentiasa disapu dengan pelembap supaya kelembapan kulit dapat dikekalkan sepanjang hari. Jika kulit kering, memang akan cepat nampak kedutan-kedutan sebelum sampai waktunya.

2. Elakkan Berjemur Di Bawah Mentari

Seboleh-bolehnya elakkan berjemur di bawah mentari terik. Sekiranya tidak dapat dielakkan, pakai sun block yang mampu melindungi kulit kita daripada terdedah secara terus kepada cahaya matahari.

3. Amalkan Soya

Amalkan pengambilan soya yang kerap kerana soya mampu merawat kulit yang rosak akibat terdedah kepada cahaya matahari. Pilih soya yang kita amalkan supaya tidak terambil soya yang GMO (soya yang telah diubah genetiknya)

Ambillah soya Non GMO yang sememangnya terbukti berkesan untuk merawat dan mencantikkan kulit.

Cara Memilih Soya Terbaik

4. Minum Air Kosong

Minum air kosong yang cukup ni memang disarankan dalam apa juga yang kita ingin lakukan sama ada nak kuruskan badan, nak buang toksin, nak kulit cantik dan sebagainya.

5. Ambil Suplemen Antioksidan

cara hilangkan kuli tberkedut

Menurut laman web LiveStrong, kita memerlukan antioksidan untuk memastikan kulit kita sentiasa awet muda, elakkan jerawat, mengurangkan kedutan dan meningkatkan kolagen pada kulit.

Antara suplemen yang tinggi antioksidan ialah Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E dan Resveratrol.

Resveratrol mengandungi antioksidan yang sangat tinggi dan mampu membantu menghilangkan masalah kulit kering dan kedutan pada wajah. Malah kulit kering dan kusam ini biasanya berkait dengan muka cepat berkedut. Jadi, cara yang paling baik ialah perbaiki masalah kulit kering dan kusam, sekaligus akan menghilangkan kedut pada muka.

Vivix Shaklee mengandungi Polifenol yang 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol. Jadi, ia mampu membantu melindungi dan memperbaiki sel-sel kulit yang rosak. Mulakan dari awal usia supaya Vivix mampu memulihkan kulit dan menghilangkan kedut di muka dengan lebih cepat dan mudah.

atasi masalah kedut pada wajah

Saya kongsikan testimoni pelanggan yang menggunakan Vivix untuk mengatasi masalah kulit yang mereka hadapi.

Testimoni #1

Cara mudah hilangkan kedut pada wajah

Testimoni #2

elak muka berkedut

Testimoni #3

atasi masalah kulit berkedut

Usah biarkan kulit berkedut sebelum usia. Rawat kulit anda dari awal untuk elak kedutan pada wajah dan tampak lebih tua dari usia sebenar.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan Vitamin Elak Kedut dan Vivix.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Cara Elakkan Keguguran Berulang Demi Mendengar Tangisan Cahaya Mata

Pengalaman mengalami keguguran yang berulang kali menyebabkan saya lebih berhati-hati dalam pemilihan pemakanan dan menjalani kehidupan seharian. Biasanya masalah yang kita hadapi ni berkait rapat dengan apa yang kita makan dan apa yang kita buat setiap hari. Setuju tak?

cara hamil selepas keguguran

Ini adalah perkongsian saya melalui pengalaman yang telah mengalami keguguran sebanyak 3 kali (pada tahun yang berlainan). Apa yang saya boleh kongsikan ialah ubah cara pemakanan dan gaya hidup untuk hamil kembali dan berjaya mendengar tangisan bayi yang kita dan suami idam-idamkan.

Allah Maha Kaya,
Allah Maha Tahu
Apa yang sesuai untuk kita. Bilakah masa yang terbaik untuk kita berjaya mendapatkan zuriat. Apa yang penting kita tidak mudah putus asa dan berusaha. Pastinya doa tidak boleh dilupakan. Doa senjata paling utama.

Boleh dapatkan tips cepat hamil di sini. Klik link di bawah.

Cara Cepat Hamil

Cara Elakkan Keguguran Berulang Kali

1. Tukar Cara Pemakanan

Amalkan cara pemakanan yang seimbang setiap hari. Elakkan makan terlalu banyak makanan berlemak, bergoreng dan berkalori tinggi.

2. Elakkan Makanan Segera

Fast food mengandungi sodium, lemak dan kolesterol yang tinggi. Anda boleh lihat sendiri maklumat nutrisi di sini.

Maklumat Nutrisi Makanan Segera

3. Turunkan Berat Badan Jika Obesiti

Berusaha untuk turunkan berat badan jika mengalami masalah berat yang berlebihan atau obesiti. Masalah berat badan ini boleh mengganggu kesuburan seorang wanita.

4. Ubah Gaya Hidup

Tukar gaya hidup yang lebih aktif. Jika sebelum ini tak pernah bersenam langsung, cubalah amalkan bersenam 30 minit sehari sebanyak 3 kali sehari. Dan tambahkan kepada setiap hari untuk kesihatan yang lebih baik.

5. Amalkan Suplemen Yang Selamat Dan Berkesan

Ambil suplemen asas seperti Multivitamin, B Complex dan Vitamin C. Tambahkan dengan vitamin yang tinggi antioksidan dan vitamin untuk kesuburan suami isteri seperti Vitamin A (Carotomax), Vitamin E, GLA, Alfalfa dan Vivix. Ini juga yang saya amalkan.

Melalui pengalaman sendiri juga, Alhamdulillah saya berjaya hamil selepas 2 kali keguguran berturut-turut. Badan kita ambil masa untuk jadi lebih sihat.

cara elak keguguran berulang

Paling penting teruskan berdoa dan berdoa kerana Hanya Allah Maha Mengetahui segalanya. Usaha memang wajib ada kerana Allah sentiasa pandang usaha yang kita lakukan. Bukan hanya memeluk tubuh dan menyerah kepada takdir semata-mata.

Semoga perkongsian pengalaman ini memberi manfaat kepada semua ibu muda dan bakal ibu biarpun berkali-kali mengalami keguguran. Rezeki tetap ada InshaAllah.

Ini adalah pengalaman mereka yang menggunakan Vivix untuk cuba hamil. Alhamdulillah. Dengan asbab pengambilan Vivix secara konsisten, mereka berjaya hamil.

Testimoni #1

cara cepat hamil

Testimoni #2

cepat hamil selepas keguguran

Untuk dapatkan suplemen untuk elakkan keguguran berulang, boleh whatsapp saya di 019-722 8520.

Saya sentiasa terbuka untuk mendengar pengalaman kalian dan memberi nasihat apa yang perlu dilakukan. InshaAllah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Tempat Makan Menarik Di Johor Bahru : Hotel Berjaya Waterfront

Baru-baru ni kami berkunjung ke sebuah Restoran Cina di Hotel Berjaya Waterfront Johor Bahru (Dulu dikenali sebagai Hotel The Zon).

Gendang gendut tali kecapi Kenyang perut suka hati.

Sebenarnya encik suami dapat voucher untuk 2 orang dewasa di Restoran Salt & Pepper, tetapi pakej buffet ni telah ditamatkan. Jadi kami dapatlah merasa makanan ala buffet juga tapi makanan ni kena order dulu. Sebenarnya lebih bestlah sebab kita boleh order je apa kita nak makan. Hehe. Lupa sekejap tentang diet dan eat clean. 😛

Nama pakej ni ORDER ALL YOU WANT, EAT ALL YOU CAN. RM36 untuk dewasa.

 

Gambar makanan tak sempat ambil sangat sebab masing-masing dah kelaparan. Lama juga masa menunggu. Tapi lepas dah dapat tu, memang makan sungguh-sungguhlah sebab dah lapar sangat dah waktu tu. Dah dekat pukul 10 malam kot. Gambar ni jelah yang sempat kami ambil. Haha.

Semangat budak kecik ni makan sayur. Hehehe. Favourite dia tu.
Sayur ni sangat sedap. Dan boleh juga dihasilkan di rumah. Hehehe.

Maaf ya. Overall, makanan memang sedap! Tahap 5 bintang. Udang fresh, daging sedap, sayur pun sedap juga. Semua sedaplah yang kami pilih tu.

Saya teringin nak makan sup ketam tu tapi sebab semangkuk tu sangat banyak, tak mampu nak habiskan sorang-sorang. Jadi tak orderlah. Sebab restoran ni ada syarat tau.

Kalau makanan yang diorder tak habis makan, kena bayar. Saya dah lupa dah berapa gram perlu bayar berapa ringgit. Jadi kami pastikan kami order apa yang kami benar-benar boleh makan dan habiskan. Hehehe. Dah laaa guna voucher dapat makan free, takkan nak habiskan duit untuk pembaziran pulak kan? Rugi namanya kalau tak berhati-hati. Lagipun membazir kan amalan syaitan!

Yang mencari-cari tempat makan best dan menarik di Johor Bahru, silalah ke restoran ni ya. Kami bagi 5 bintang untuk makanannya. Waktu menunggu, 3 bintang. Hehe. 🙂

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...