Kenapa Berat Badan Susah Nak Turun Tapi Mudah Sangat Naik?

Kenapa berat badan susah nak turun? Dan kalau turun pun cepat je nak naik balik. Stress tau!!! πŸ˜₯

 

12127878

Dulu-dulu AkakSelim pernah juga diet tanpa ilmu. Setakat cedok sana sikit, sini sikit. Lepas tu diet sendiri. Pernah juga makan ubat DxxxN dari klinik untuk kawal selera makan sehinggakan hampir pitam dalam LRT! 😯

Sebab badan tiada makanan, hanya minum air sahaja pun dah cukup. Memang tak rasa lapar langsung! Serius. Hebat ubat tu. Tapi memang tak bertahan lamalah sebab memudaratkan kehidupan AkakSelim. Bahaya tu! Kesannya sangat teruk!

Memang berkesan dan kurus dengan cara yang AkakSelim amalkan tu, tapi kesannya :-

1. Metabolisme menurun sebab tiada makanan untuk dibakar dalam badan.

2. Diet hanya dengan minum air tanpa makan menyebabkan badan kita kekurangan nutrisi penting.

3. Toksin masih banyak dalam badan kita.

4. Apabila kita amalkan diet tidak makan, berat kita memang akan turun tetapi dalam masa yang sama akan merosakkan otot kita. Otot yang rosak dan berkurang akan menyebabkan proses menurunkan berat badan menjadi lebih susah. Kerana otot diperlukan untuk membakar lemak.

Jadi,

Jangan jadi macam AkakSelim yang dulu ya. Sekarang ni AkakSelim banyak belajar dan menuntut ilmu dari mereka yang lebih arif serta pakar pemakanan dan pakar nutrisi. Alhamdulillah, berat memang turun cantik dan cepat!

Kenaikan berat badan akan berlaku jika kita berhenti cara diet ekstrim sebegini atau mula makan seperti biasa.

Yang lebih membimbangkan ialah kepekatan toksin akan bertambah apabila kita melakukan diet sebegini. Diet tanpa mengambil sebarang makanan.

Jadi, apa perlu kita buat?

Kita mulakan rutin detoks kita. Tahukah anda yang detoks itu sangat penting dalam dalam menurunkan berat badan? Detoks ni sangat bagus untuk menurunkan berat badan, kekalkan berat badan dan elakkan yo-yo.

Cuba lihat gambarajah di bawah ni. Cuba fahami perbezaan di antara orang yang detoks dalam berdiet dengan orang yang hanya berdiet tanpa detoks. Apa yang berlaku kepada dirinya.

Detoks turunkan berat badan dengan cepat

Dari gambarajah ini kita boleh simpulkan bahawa detoks bukan hanya untuk proses pembuangan toksin dari badan. Tetapi juga untuk kita dapatkan berat badan yang kita idamkan. Toksin juga membawa pelbagai masalah kesihatan kepada kita termasuk masalah obesiti.

Jadi, kena detoks dululah ya untuk menurunkan berat badan?

Ya.. betul tu. Detoks membantu kita menurunkan berat badan dengan cepat seawal seminggu dan tidak cepat naik semula. Best kan macam tu? Perut pun boleh kempis seawal 5 hari tau!! πŸ˜€

Dapatkan cara detoks dan diet yang berkesan tanpa perlu berlapar sepanjang hari. Atau bukannya dengan meminum air detoks sahaja sepanjang hari.

Dah dekat nak raya ni kan? Pasti nak kurus dan nampak cun di hari lebaran. Jom kita detoks bersama-sama. Pelan pemakanan detoks sepanjang Ramadhan pun ada tau. Jadi Ramadhan adalah antara peluang terbaik untuk detoks. Detoks Ramadhan + detoks berkesan! Pasti hebat penurunan berat badan! InshaAllah.

Cepat-cepat hubungi Akak Selim di 019-722 8520. Boleh juga isi form di bawah ni ya.

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge