Cara Rawat Penyakit Nyanyuk Atau Alzheimer

Nyanyuk atau Alzheimer memang menjadi igauan ngeri untuk setiap warga emas. Ada yang kata, biarlah aku mati dulu sebelum nyanyuk. Kesian kat anak-anak. Ada yang kata membaca quran setiap hari dan menghafal quran menjadi salah satu usaha supaya tidak nyanyuk. Usaha lain, makanlah pemakanan yang merangsang perkembangan otak seperti yang saya kongsikan 2 hari lepas di sini. Boleh klik link

Share Button
Continue reading »

Cara Rawat Kanser Secara Semulajadi

Kanser adalah antara pembunuh utama di negara kita. Menurut statistik, kanser yang menyerang wanita di Malaysia ialah kanser payudara, kanser usus dan diikuti dengan kanser paru-paru. Bagi lelaki pula, kanser yang menyerang mereka ialah kanser prostat, kanser paru-paru dan diikuti dengan kanser usus. Kanser juga dikatakan pembunuh senyap kerana di saat pesakit mengetahui mereka mengidap kanser, kebiasaannya kanser itu berada

Share Button
Continue reading »

Cara Merawat Kulit Kusam Dan Rambut Gugur Dengan Cepat

Jadi wanita ni memang ‘complicated’. Semua benda pun nak jaga. Badan nak jaga tak nak gemuk. Muka nak lawa dan cantik macam kulit bayi baru lahir. Pinggang nak ramping macam kerengga. Perut nak kempis macam J-Lo.   Kasihan wanita kan? Namun begitu wanita memang suka. Wanita memang mahu nampak sentiasa cantik dan lawa di mata suami. Jadi masalah kulit kusam

Share Button
Continue reading »

Ubat Untuk Sendi Lutut Supaya Ibadat Lebih Baik Dan Selesa

Masalah sakit sendi lutut ni macam dah jadi trend dah sekarang ni. Umur awal 30-an pun dah sakit lutut. Apabila sakit lutut, memang banyak benda yang kita susah nak buat. Usahkan nak buat senaman hebat-hebat, yang paling utama nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk guna kerusi. Nak sujud pun tak boleh sebab lutut tak boleh lipat dah. Masa tu

Share Button
Continue reading »
Rawat gout dengan berkesan

Sakit Gout Berpuluh Tahun Kini Sembuh Sepenuhnya

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding. Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah

Share Button
Continue reading »

Rugi Sangat Jika Lepaskan Peluang Bulan Terakhir Ni Tau!

Jangan lepaskan peluang untuk memiliki Vivix dengan harga penjimatan sehingga RM241 ni. Bulan ni adalah bulan terakhir untuk buat pembelian dengan harga diskaun 5% untuk 2 botol. Biasanya harga sebotol Vivix adalah RM503.50. Memang sangat berbeza tau. Sebab Apa Rugi Kalau Tak Beli Bulan Ni? Sebab bulan ni adalah bulan terakhir dah tau promosi ni. Jom kita tengok apa yang

Share Button
Continue reading »
Cara cepat kurus

Cara Kurus Cepat Dan Mudah Dengan Vivix

Bagi orang yang suka makan tapi nak kurus, dinasihatkan TAK BOLEH makan tu memang DILEMA BESAR kan? AkakSelim juga tak suka berlapar! Sengsara gitu. Berlapar sepanjang hari atau makan epal sebiji je sehari, memanglah lapar kan? 🙁 AkakSelim tak sanggup macam tu! Memang nak kurus sangat tapi rasanya cara tu tak betul tu. Sebab badan kita ni memerlukan tenaga untuk

Share Button
Continue reading »
Perkara yang dilarang semasa berpantang

Rahsia Luka Pembedahan Lepas Bersalin Cepat Sembuh

Luka lepas bersalin?! Memang NGERI kan? Mendengarnya pun dah rasa cukup ngeri dah. Terutamanya yang koyak banyak. Tapi kali ni kita nak bincangkan tentang luka bersalin secara pembedahan. Bagaimana seorang ibu yang menghadapi masalah luka tak kering selepas bersalin anak ke 2 secara pembedahan. Beliau mencuba 2 cara sahaja untuk sembuhkan luka tersebut dalam masa seminggu. Apa Rahsia Beliau? Rahsia

Share Button
Continue reading »
Ubat strok berkesan 3 hari

Ubat Strok Berkesan Seawal 3 Hari

Kisah ibu mertua Puan Nik. Ibu mertua kesayangannya terkena mild strok. Ibu mertua ni dah macam ibu kandung juga kan. Sedih kalau tengok ibu sendiri sakit, samalah juga dengan tengok ibu mertua yang terlantar sakit. Puan Nik cuba berikan vivix kepada ibunya. Hanya 1 sudu teh sahaja sehari. Tak perlu minum banyak-banyak pun. Lagipun orang sakit ni kadang-kadang sangat cerewet

Share Button
Continue reading »

Nak Elakkan Makan Ubat Darah Tinggi Tapi TerKURUS Pula

Kisah Encik Fahmy. Ini kisah benar, nama pun nama sebenar. 🙂 Beliau masih muda, awal 30-an tetapi tahap kesihatannya agak teruk. 🙁 . Kasihan kan? Beliau mengidap penyakit darah tinggi. berat badan yang berlebihan dan tahap kolesterol  beliau juga tinggi. Oleh kerana tekanan darah beliau terlalu tinggi, kadang-kadang beliau hanya terbaring kerana terlalu sakit kepala dan tak mampu untuk bangun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »