5 Cara Mudah Hilangkan Kedut Di Muka Supaya Suami Sentiasa Sayang

Ini adalah masalah sejagat wanita. Selamanya nak nampak cantik walaupun dimamah usia kan? Siapa yang tak nak nampak cantik tu memang tipulah. Hehe.

Cara mudah hilangkan kedut pada wajah

Paling ketara apabila usia meningkat dan masuk ke angka 40-an atau 50-an. Mulalah risau kalau dah nampak kedut sana-sini. Takkan nak cucuk Botox pula kan. Harammm!!

Jadi carilah cara yang selamat dan mudah untuk kita capai misi besar kita iaitu hilangkan kedut di wajah supaya encik suami sentiasa pandang kita dan sayang kita. 🙂

Cara Hilangkan Muka Berkedut Tanpa Botox

1. Sentiasa Memakai Pelembap

Sentiasa membawa pelembap ke mana-mana sahaja. Biarpun kita bukan jenis yang sentiasa ber’make up’, pastikan muka sentiasa disapu dengan pelembap supaya kelembapan kulit dapat dikekalkan sepanjang hari. Jika kulit kering, memang akan cepat nampak kedutan-kedutan sebelum sampai waktunya.

2. Elakkan Berjemur Di Bawah Mentari

Seboleh-bolehnya elakkan berjemur di bawah mentari terik. Sekiranya tidak dapat dielakkan, pakai sun block yang mampu melindungi kulit kita daripada terdedah secara terus kepada cahaya matahari.

3. Amalkan Soya

Amalkan pengambilan soya yang kerap kerana soya mampu merawat kulit yang rosak akibat terdedah kepada cahaya matahari. Pilih soya yang kita amalkan supaya tidak terambil soya yang GMO (soya yang telah diubah genetiknya)

Ambillah soya Non GMO yang sememangnya terbukti berkesan untuk merawat dan mencantikkan kulit.

Cara Memilih Soya Terbaik

4. Minum Air Kosong

Minum air kosong yang cukup ni memang disarankan dalam apa juga yang kita ingin lakukan sama ada nak kuruskan badan, nak buang toksin, nak kulit cantik dan sebagainya.

5. Ambil Suplemen Antioksidan

cara hilangkan kuli tberkedut

Menurut laman web LiveStrong, kita memerlukan antioksidan untuk memastikan kulit kita sentiasa awet muda, elakkan jerawat, mengurangkan kedutan dan meningkatkan kolagen pada kulit.

Antara suplemen yang tinggi antioksidan ialah Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E dan Resveratrol.

Resveratrol mengandungi antioksidan yang sangat tinggi dan mampu membantu menghilangkan masalah kulit kering dan kedutan pada wajah. Malah kulit kering dan kusam ini biasanya berkait dengan muka cepat berkedut. Jadi, cara yang paling baik ialah perbaiki masalah kulit kering dan kusam, sekaligus akan menghilangkan kedut pada muka.

Vivix Shaklee mengandungi Polifenol yang 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol. Jadi, ia mampu membantu melindungi dan memperbaiki sel-sel kulit yang rosak. Mulakan dari awal usia supaya Vivix mampu memulihkan kulit dan menghilangkan kedut di muka dengan lebih cepat dan mudah.

atasi masalah kedut pada wajah

Saya kongsikan testimoni pelanggan yang menggunakan Vivix untuk mengatasi masalah kulit yang mereka hadapi.

Testimoni #1

Cara mudah hilangkan kedut pada wajah

Testimoni #2

elak muka berkedut

Testimoni #3

atasi masalah kulit berkedut

Usah biarkan kulit berkedut sebelum usia. Rawat kulit anda dari awal untuk elak kedutan pada wajah dan tampak lebih tua dari usia sebenar.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan Vitamin Elak Kedut dan Vivix.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Cara Betulkan Period Yang Tak Teratur Supaya Mudah Dapat Cahaya Mata

Untuk wanita yang sudah berumah tangga, period yang teratur tu sangat penting sebab senang nak menentukan waktu subur atau di luar waktu subur. Jika inginkan cahaya mata, mesti bersama dengan suami semasa waktu subur dan sebaliknya.

Foto : Wannuraterapi

 

Jika period tidak teratur dan tunggang langgang, memang susah nak jangka dan buat perancangan. Terutamanya pasangan yang telah lama berkahwin dan inginkan cahaya mata.

Selain daripada tu, period yang tidak teratur ni boleh mengundang kepada ketidakstabilan emosi wanita. Kasihan suami dan anak-anak yang terpaksa tanggung akibat daripada haid yang tidak lancar ni kan.

Ditambah lagi jika mengalami period pain yang teruk. Bertambah stressnya kan?

Cara Betulkan Period/Haid Tidak Teratur

1. Ambil Pemakanan Sihat

Elakkan mengambil makanan yang dicucuk dengan hormon atau makanan GMO. Suntikan hormon ini akan membuatkan sistem di dalam badan kita terganggu. Amalkan ayam dan sayur-sayuran organik.

2. Tukar Bahan Pencuci Dan Elak Racun Serangga

Bahan-bahan pencuci yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh mempengaruhi fisiologi badan kita. Tukar kepada pencuci yang tiada bahan kimia berbahaya seperti berikut.

TIADA Paraben
TIADA Bisfenol-A
TIADA Dakwat Toksik
TIADA Peluntur Klorin
TIADA Formaldehid
TIADA Natrium Hidroksida

Kredit : Shaklee Malaysia

3. Amalkan Suplemen Yang 100% Semulajadi

Mungkin sekarang anda sudah mengambil suplemen cuma tidak pernah pastikan ianya semulajadi mahu pun sintetik. Jika anda amalkan suplemen yang sintetik, ia juga akan mempengaruhi kesihatan tubuh badan kita ke arah yang tidak sihat.

Amalkan suplemen semulajadi yang benar-benar dijamin berkesan untuk badan kita seperti Vivix. Vivix ni adalah dalam bentuk cecair yang mudah untuk diminum. Ia kaya dengan antioksidan yang mampu membetulkan masalah dalaman badan kita supaya sistem badan dapat berfungsi dengan baik termasuk membetulkan masalah period yang tidak teratur.

Ramai wanita yang telah kembali tersenyum dan gembira kerana period sudah kembali lancar dan teratur. Yang sudah berkahwin tu, mudahlah nak merancang untuk dapatkan cahaya mata kan?

Testimoni #1

Lancarkan haid yang tidak teratur

Testimoni #2

Cara betulkan haid yang tidak teratur

Testimoni #3

Cara betulkan haid yang tidak teratur

Usah tunggu lama-lama untuk betulkan period yang tidak teratur ni. Makin lama tunggu makin usia meningkat. Makin usia meningkat, kesuburan makin menurun.

Dapatkan Vivix sekarang dengan SMS/Whatsapp saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Menurunkan Bacaan Kreatinin Supaya Buah Pinggang Tidak Rosak Teruk

Bacaan kreatinin yang normal bagi wanita ialah 110 milimol/liter dan 130 milimol/liter bagi lelaki. Jika bacaan kreatinin berada antara 800 hingga 900 milimol/liter, seseorang itu perlu menjalani dialisis kerana buang pinggang telah gagal menjalankan fungsinya dengan baik.

rawat buah pinggang

Apakah Kreatinin?

Kreatinin merupakan satu bahan buangan molekul kimia yang dihasilkan melalui proses metabolisma dalam otot. Dianggarkan lebih kurang 2% daripada keratin badan ditukarkan kepada kreatinin setiap hari. Kreatinin kemudian diangkut melalui saluran darah ke buah pinggang atau ginjal. Buah pinggang akan menapis kreatinin ini dan mengeluarkannya melalui air kencing.

Walaupun telah menjalani dialisis, buah pinggang masih perlu dijaga rapi untuk memanjangkan jangka hayat buah pinggang. Antaranya ialah dengan memastikan bacaan kreatinin berada di paras yang rendah.

Cara Menurunkan Bacaan Kreatinin Melalui Pengambilan Makanan

1. Elakkan Makanan Tinggi Garam Dan Sodium

Boleh dikatakan punca penyakit buah pinggang ini adalah kerana sentiasa mengamalkan pemakanan yang kurang sihat seperti tinggi garam, gula, berlemak dan makanan segera termasuk makanan ringan dan makanan segera. Jadi, untuk meringankan masalah buah pinggang ni supaya boleh elak dialisis, ambil makanan yang kurang garam, gula, berlemak dan elakkan terus ambil makanan segera. Makanan-makanan ini boleh membebankan lagi buah pinggang yang sudah sangat terhad fungsinya.

2. Kurangkan Pengambilan Makanan Tinggi Potasium

Kurangkan makanan yang tinggi potasium seperti pisang, avocado, brokoli dan lain-lain. Ambil perhatian dengan setiap makanan yang diambil untuk elak buah pinggang terbeban dengan makanan yang tinggi kandungan potasium.

3. Kawal Pengambilan Protein Tinggi

Elakkan mengambil daging merah dan kurangkan pengambilan ayam yang kerap. Sebaiknya ambillah protein dari tumbuhan yang mudah untuk diproses.

4. Ambil Suplemen Yang Berkesan

Vivix direka khas oleh Shaklee untuk membaiki sel-sel badan yang telah rosak dan melindungi sel daripada diserang oleh radikal bebas.

Antioksidan yang terdapat di dalam Vivix membantu pesakit buah pinggang dengan cara berikut :-

-mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
-mengurangkan penggumpalan platlet pada buah pinggang.
-mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nefron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada buah pinggang.
-mengurangkan kematian sel saraf pada buah pinggang

Secara tidak langsung bacaan kreatinin juga akan menurun jika fungsi buah pinggang menjadi semakin baik. Ini akan membantu memanjangkan jangka hayat buah pinggang dan elak buah pinggang rosak lebih teruk.

Testimoni #1

Turunkan bacaan kreatinin supaya buah pinggang tak rosak

Testimoni #2

Turunkan bacaan kreatinin supaya buah pinggang tak rosak

Dapatkan Vivix dengan kadar segera supaya buah pinggang dapat diselamatkan dengan cara menurunkan bacaan kreatinin secara semulajadi.

Boleh beli sendiri dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Klik gambar di bawah ya dan ikuti step-step seterusnya.

sembuhkan sakit buah pinggang

Atau

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan Vivix dan konsultasi selepas pembelian.

 

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Kecutkan Fibroid Dengan Cepat Tanpa Perlu Dibedah

Ramai juga di kalangan teman-teman saya yang menghadapi masalah fibroid ni. Ada yang memang tahu dan ada yang tidak pernah tahu sehinggalah saiznya mencapai 15 cm. Besar tu 15 cm kan? Perut pun jadi nampak buncit sangat walaupun kurus.

Kecutkan fibroid tanpa perlu bedah

Fibroid adalah ketumbuhan di dalam rahim atau uterus. Ia bukanlah sejenis kanser atau penyakit kronik yang menyerang kebanyakan wanita berusia 30 – 40 an. Walaupun ia tidak berbahaya atau penyakit meragut nyawa, ketumbuhan ini akan menyebabkan beberapa ketidakselesaan kepada penghidapnya. Di antaranya ialah pendarahan rahim yang banyak dan berpanjangan, haid terlalu banyak, sakit semasa bersama, selalu rasa nak kencing kerana fibroid menghimpit pundi kencing dan masalah-masalah lain lagi.

Rawatan biasa untuk fibroid ni adalah dengan melakukan pembedahan untuk membuang ketumbuhan tersebut. Ramai wanita yang rasa ngeri dan takut untuk melalui proses pembedahan. Mereka lebih suka untuk mencuba cara yang lebih semulajadi dan tidak melibatkan pembedahan.

Fibroid Kecut Sendiri Tanpa Pembedahan

Ramai yang telah mencuba dengan cara mengambil Vivix dan keputusannya fibroid mereka semakin mengecil dan kecut dengan cepat. Mereka sangat lega dengan apa yang telah mereka alami dan terus mengamalkan Vivix supaya ketumbuhan tersebut tidak kembali semula.

Testimoni #1

Testimoni #2Cara kecutkan fibroid dengan cepat

Vivix ni bukan ubat. Ia bekalkan nutrisi yang diperlukan oleh badan kita. Jadi kita kena teruskan ambil Vivix walaupun saiz fibroid sudah mengecut kerana badan perlukan nutrisi tinggi untuk melawan penyakit atau sesuatu yang tidak normal dalam tubuh.

Boleh SMS atau Whatsapp saya di 019-722 8520 untuk pembelian Vivix. Konsultasi PERCUMA untuk semua pelanggan NutrisiSemulajadi.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

 

 

 

 

Share Button

Cara Merawat Buah Pinggang Supaya Tidak Perlu Dialisis

Pesakit buah pinggang di Malaysia semakin hari semakin meningkat. Semasa saya menemani ibu saya di sebuah hospital tahun lepas, saya berpeluang melihat seorang ibu muda (30-an) yang sangat lemah disebabkan sakit buah pinggang. Beliau langsung tidak mampu bangun dan menguruskan diri sendiri. Kelihatan anaknya yang masih kecil datang melawat setiap hari. Sedih apabila terkenangkannya. 🙁

Elak dialisis rawat buah pinggang

Sakit buah pinggang ni ada beberapa tahap. Tahap yang paling teruk adalah tahap 4 dan 5 yang memerlukan dialisis seumur hidup. Kebiasaannya pesakit buah pinggang akan cuba sedaya upaya untuk mengelak daripada kena dialisis ni kerana rasa sangat leceh sebab sekali kena dialisis, wajib dialisis seumur hiduplah. Dan ada juga pesakit menolak dialisis kerana takut dengan prosedurnya yang terpaksa tebuk sana sini.

cara rawat buah pinggang tak perlu dialisis

Ini adalah pengalaman saya sendiri semasa menemui Pakar Nefrologi di sebuah hospital kerajaan semasa menemani ibu saya yang membuat rawatan kencing manis beliau.

Jadi, sebelum diwajibkan dialisis pesakit boleh cuba beberapa kaedah rawatan untuk pastikan buah pinggang dalam keadaan stabil sepanjang masa. Sebab apa? Sebab buah pinggang rosak boleh memberikan komplikasi yang sangat teruk sehingga boleh meragut nyawa secara tiba-tiba.

Cara Merawat Buah Pinggang Untuk Elak Dialisis Seumur Hidup

1. Jaga Pemakanan

Ambil pemakanan seimbang setiap hari dan amalkan beberapa jenis makanan tertentu seperti asparagus, daun parsli, buah ceri untuk membantu meringankan masalah buah pinggang. Boleh lihat penerangan lebih lanjut di sini untuk mengetahui bagaimana makanan ini boleh membantu pesakit buat pinggang.

Klik –> SajiOnline

2. Elak Makanan Tinggi Garam, Gula Dan Makanan Segera

Boleh dikatakan punca penyakit buah pinggang ini adalah kerana sentiasa mengamalkan pemakanan yang kurang sihat seperti tinggi garam, gula, berlemak dan makanan segera termasuk makanan ringan dan makanan segera. Jadi, untuk meringankan masalah buah pinggang ni supaya boleh elak dialisis, ambil makanan yang kurang garam, gula, berlemak dan elakkan terus ambil makanan segera. Makanan-makanan ini boleh membebankan lagi buah pinggang yang sudah sangat terhad fungsinya.

3. Hadkan Pengambilan Air

Biasanya doktor akan menghadkan pengambilan air kepada pesakit. Ada yang boleh ambil 1 liter sahaja sehari, ada yang boleh ambil 750 ml sahaja sehari mengikut tahap buah pinggang pesakit. Ikut cakap doktor. Pengambilan air ini adalah termasuk minuman manis dan makanan bersup.

Ini adalah kerana pesakit boleh menghadapi masalah kesukaran bernafas dan masalah bengkak seluruh badan jika mengambil cecair yang berlebihan.

4. Ambil Suplemen Yang Selamat

Ramai pesakit buah pinggang telah berjaya sihat kembali dengan pengambilan Vivix secara konsisten. Sudah pasti cara-cara nombor 1 hingga nombor 3 juga dipatuhi oleh pesakit.

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Sebab apa? Semasa pesakit ambil ubat buah pinggang pun doktor nasihatkan perlu jaga pemakanan dan sukat pengambilan cecair kan? Inikan pula nak gunakan suplemen untuk bantu pulihkan buah pinggang. Pastilah perlu berpantang juga sebab Vivix ni bukannya ubat magik. Vivix ni bantu memulihkan masalah-masalah yang menjadi sebab kepada kegagalan fungsi buah pinggang.

Testimoni #1

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Testimoni #2

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Testimoni #3

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Testimoni #4

rawat buah pinggang supaya tak kena dialisis

Ramai pesakit buah pinggang semakin stabil dan dapat menjalani kehidupan lebih baik dengan bantuan Vivix.

Jika mak, ayah, kawan-kawan atau orang tersayang anda ada masalah sakit buah pinggang kronik, cuba cadangkan Vivix dan hubungi saya sekarang.

Boleh SMS/Whatsapp ke 019-722 8520. Bantulah ringankan beban mereka. InshaAllah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Berkesan Merawat Gout Di Rumah

Kena Gout memang menyakitkan. Teruk sehingga kena papah untuk ke mana-mana. Begitulah pengalaman seorang isteri, pelanggan saya yang suaminya mengidap penyakit Gout.

Rawat gout dengan berkesan

Biasanya pesakit Gout akan ambil ubat painkiller untuk hilangkan rasa denyut dan sakit berbisa Gout. Memang selama-lamanya terpaksa ambil ubat jika tak usaha hilangkan asid urik cara semulajadi dari rumah.

Cara Rawat Gout Dari Rumah

1. Garam Epsom

Cara rawat gout
Ini dia rupa EPsom Salt yang saya beli di farmasi. Tak jual kat pasar tau. Hehe

Anda boleh beli garam Epsom ni di Guardian atau Watson dengan harga RM5.90. Tak jual kat pasar tau. Hehe.

Untuk pesakit gout yang teruk, rendam kaki dengan campuran garam ni dengan air suam 2-3 kali seminggu. Boleh juga buat mandi dengan air garam Epsom ni untuk redakan demam anak atau untuk segarkan badan.

Kalau kena gegata pun sangat sesuai rendam dengan air garam ni. Bulan lepas Baby Zara naik gegata, 2 kali rendam je dalam air garam ni. Alhamdulillah cepat surut.

2. Buah-buahan Yang Kaya Dengan Vitamin C

Buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C seperti stroberi dan buah oren dapat membantu menghalang keradangan, meningkatkan sistem imunisasi dan membantu menyingkirkan asid urik melalui air kencing.

Rawat gout cara mudah

Untuk lebih mudah, anda juga boleh ambil suplemen Vitamin C yang mudah diserap oleh badan.

3. Cuka Epal

Campurkan 3 titik cuka epal ke dalam air segelas air panas dan minum setiap hari. Anda juga boleh mencampurkan sedikit madu untuk rasa yang lebih sedap.

4. Elakkan Gula Dan Minuman Berkarbonat

Elakkan mengambil gula putih dan minuman berkarbonat kerana ia lebih memudaratkan kesan Gout ke atas diri anda.

Kredit : Gaya Hidup Sihat

5. Suplemen Semulajadi

vivix bantu turunkan asid urik pesakit gout

Amalkan suplemen yang benar-benar berkesan dan semulajadi. Vivix mengandungi Resveratrol yang mampu membantu pesakit Gout merendahkan paras asid urik di dalam darah.

Menurut Kajian di Universiti Harvard

Kandungan Resveratrol yang dijumpai di dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik di dalam badan.

Rawat gout supaya dapat berjalan semula

Kedua-dua bahan ini, iaitu anggur dan Japanese Knotweed adalah bahan utama di dalam Vivix. Sebab itulah Vivix boleh bantu menyembuhkan sakit gout.

Testimoni Pelanggan Gout Yang Kini Telah Bebas Gout Dengan Vivix

Testimoni #1 :

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding.

Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah demi melihat ayah tercinta sihat semula kan?

Sehinggalah suatu hari, ayah Puan Zarith mencuba Vivix. Beliau amalkan Vivix ni 1 sudu teh setiap hari secara konsisten.

Alhamdulillah, kini gout tidak lagi menyerang dan datang menjengah dah. Siap dah boleh tinggalkan pain killer dan ubat gout dah yang ayah Puan Zarith ambil berpuluh-puluh tahun tu.

Sebagai anak, memang rasa syukur sangat dengan nikmat kesihatan yang Allah berikan untuk ayah ni. Dan sekarang ayah Puan Zarith dah boleh makan makanan kegemaran beliau semula dah.

Syukur Alhamdulillah.

Testimoni #2 :

Bapak sakit kaki dah lama. Macam-macam ikhtiar dah untuk sembuhkan sakit kaki bapak yang disebabkan Gout. Kasihan tengok bapak yang susah nak berjalan. Ke mana-mana pun terpaksa berjalan menggunakan tongkat.

Bapak cuba Vivix yang ada promosi 6 botol percuma 1 botol. Anak hadiahkan. Habis 7 botol Vivix bapak minum. Alhamdulillah, bapak suka sangat sebab bapak tak perlukan tongkat lagi dah untuk berjalan.

Baru-baru ni bapak berjalan-jalan melihat Negara Matahari Terbit. Kalau kat Jepun, orang Jepun memang suka jalan kaki. Bapak pun tak nak ketinggalan juga. Berjalan sana sini macam orang Jepun juga.

Yang paling terkejut dan gembira, bapak dah boleh berjalan tanpa tongkat dah. Lama pulak tu! 15 minit macam tu tau berjalan tanpa henti. Gembira sungguh anaknya dengar.
Alhamdulillah.

Usaha berikan Vivix untuk sakit kaki bapak memang berhasil. Kini bapak bebas Gout dah. Semuanya berkat kesabaran bapak ambil Vivix setiap hari tanpa culas.

Syukur sangat!

Lega sangat kalau mak ayah makin sihat kan? Bebas berjalan sana-sini tanpa perlukan tongkat atau tanpa perlu anak-anak papah.

Apabila mak ayah sihat, mereka sendiri pun tak mengalami tekanan perasaan. Gembira je mereka melalui masa-masa emas mereka dengan beribadat dan menikmati alam Ilahi.

Dapatkan Vivix untuk mak ayah atau insan tersayang yang menderita Gout hari ini. Hadiah kesihatan adalah hadiah terindah untuk mereka. InshaAllah.

Hubungi saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

 

Share Button

Cara Merawat Kencing Manis Supaya Tak Mati Pucuk Di Usia Muda

Kencing manis adalah antara penyakit kronik yang menyerang rakyat Malaysia tanpa belas kasihan. 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia adalah pesakit kencing manis.

rawat kencing manis untuk elak mati pucuk

Cuba bayangkan di sekeliling kita ni kebanyakannya adalah pengidap kencing manis. Sedih kan? Dan 52% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas sebenarnya pesakit kencing manis tetapi tidak mengetahui dirinya ada kencing manis.

Amat menakutkan! Di saat kita tahu kita pesakit, pada masa tu kita tak mampu berpatah balik dah. Hanya terpaksa telan ubat seumur hidup.

Komplikasi Kencing Manis

Komplikasi kencing manis ni bukan sedikit dan bukan ringan. Antaranya ialah

rawat kencing manis secara semulajadi
Komplikasi kencing manis

1. Mati pucuk bagi lelaki. Anda boleh baca kisah dari seorang doktor tentang pesakitnya di sini.

Kisah Mati Pucuk

2. Mata kabur.

3. Tangan kebas.

4. Buah pinggang rosak.

5. Luka sukar untuk sembuh.

6. Terpaksa potong kaki.

Bagaimana Nak Kawal Kencing Manis?

Bagi pesakit kencing manis di tahap awal, sebenarnya pankreas pesakit kencing manis masih berfungsi dengan baik. Pankreas masih boleh menghasilkan insulin dengan baik. Namun, disebabkan gula yang banyak di dalam darah yang tidak ditukarkan kepada tenaga, makin lama sel badan tidak dapat kawal insulin dengan bagus dan menyebabkan kerintangan insulin (Insulin resistance).

Sebaik-baiknya, kawal kadar gula dalam darah secara semulajadi. Tidak mustahil kencing manis ni akan sembuh jika berusaha dengan gigih untuk mengawalnya.

1. Jaga Pengambilan Makanan

rawat kencing manis

Ambil makanan seimbang dan berhenti ambil gula putih. Gula putih ni bukan sahaja tiada nutrisi langsung, sangat berbahaya pula tu. Ia tidak berikan apa-apa khasiat pun kepada diri kita. Malah tambah mudarat. Kenapa masih nak ambil kan?

Banyakkan makan makanan yang tinggi serat dan rendah Glisemik Indeksnya. Ia lambat hadam dan tidak menyebabkan gula dalam darah naik dengan mendadak.

2. Turunkan Berat Badan

rawat kencing manis untuk elak mati pucuk

Kawal berat badan kepada tahap normal. Kegemukan dan obesiti akan menyebabkan kerintangan insulin iaitu sel-sel badan tidak dapat memberi respon kepada insulin.

3. Rutinkan Senaman

rawat kencing manis

Bersenam secara rutin boleh menjadikan insulin dalam badan pesakit kencing manis lebih sensitif dan menukarkan gula kepada tenaga dengan lebih baik.

4. Ambil Suplemen Yang Semulajadi

rawat kencing manis

Vivix mengandungi Resveratrol yang terbukti berkesan untuk mengurangkan kadar gula dalam darah dan juga mengurangkan masalah kerintangan insulin.

Resveratrol helps prevent insulin resistance, a condition in which the body becomes less sensitive to the blood sugar-lowering hormone insulin. The condition can lead to diabetes

Kredit : webmd.com

Ramai rakyat Malaysia yang mengidap kencing manis dapat kawal penyakit kencing manis mereka dengan Vivix. Alhamdulillah.

Testimoni #1 :

Rawat kencing manis supaya tak mati pucuk di usia muda

 

Testimoni #2 :

ubat kencing manis

Testimoni #3 :

ubat kencing manis

Testimoni #4 :

ubat kencing manis

Testimoni #5 :

ubat kencing manis

Dapatkan Vivix untuk bantu kawan-kawan, ahli keluarga dan orang tersayang untuk kawal bacaan gula dalam darah mereka. Seterusnya kita mengharapkan agar mereka boleh bebas dari penyakit kencing manis.

Menurut Doktor NAK, kencing manis ini tidak mustahil untuk sembuh sekiranya kita kawal dengan baik, ambil ubat yang doktor berikan dan ambil suplemen semulajadi.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk pembelian Vivix. Anda akan dapat keahlian PERCUMA, penghantaran PERCUMA dan cash back untuk pembelian 2 botol Vivix.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Mudah Hilangkan Letih Dan Lesu Badan

cara hilangkan letih dan lesu badan

Penat, letih, lesu badan ni memang dah jadi umpama asam garam kehidupan. Terutamanya golongan ibu-ibu laa kan? Tak kiralah mereka yang bekerja mahupun yang jadi surirumah. Semua ibu penat dan rasa tak ada masa langsung untuk rehat.

Bagaimana nak hilangkan rasa penat melampau ni? Dah cuba macam-macam tapi masih belum berkesan juga. Kadang-kadang boleh tertidur sambil bawa kereta. Sayalah tu. Bahaya tau!

Mari saya kongsikan cara yang mudah untuk hilangkan letih dan lesu demi keharmonian rumah tangga dan keluarga. Wanita kan sentiasa perlukan tenaga lebih tak kira siang atau malam kan?

Haa… ini dia caranya. 🙂

Cara Hilangkan Letih Dan Lesu Badan

1. Ambil Sarapan Pagi

cara hilangkan letih dan lesu badan
Sarapan banyak membantu kita kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari.

Rasanya semua orang pun tahu kan? Sarapan ni sangat penting untuk memulakan hari kita di awal pagi. Jangan tinggalkan sarapan kerana sarapan membantu kita kekal cergas sepanjang hari.

2. Tidur Yang Cukup

Kalau kita kurang tidur atau ada masalah tidur, memang boleh mengganggu jadual seharian kita. Kepala terasa melayang-layang dan pening, badan pula terlalu lemah dan lesu. Memang tak mampu nak buat apa kalau kurang tidur. Apatah lagi jika ada masalah Insomnia. Bertambah-tambahlah masalah penat kita.

cara hilangkan letih dan lesu badan

Dapatkan tidur berkualiti dengan minum susu sebelum tidur atas pil Kalsium yang lengkap dengan Magnesium dan Vitamin D. Ia membantu kita tidur dengan nyenyak dan berkualiti. Bangun tidur pun mudah je. Takdelah nak tekan ‘snooze’ berkali-kali dekat handphone atau jam loceng. 😛

3. Minum Air Yang Cukup

Badan yang kekurangan air memang membuatkan kita rasa tidak bermaya sepanjang hari. Minum air secukupnya untuk pastikan badan kita sentiasa terhidrat.

Kalian boleh juga ambil Performance Drink dari Shaklee untuk kekalkan bendalir dalam badan tanpa mudarat.

4. Elakkan Obesiti

cara hilangkan letih dan lesu badan
Berat badan yang berlebihan membuatkan kita mudah penat dan letih.

Kegemukan atau obesiti membuatkan kita rasa lemah badan. Badan terasa berat untuk melakukan sebarang aktiviti.

Jadi cuba sedaya upaya untuk turunkan berat badan cara yang sihat. Ambil pemakanan yang berkhasiat dan buat detoks untuk memulakan perjalanan menurunkan berat badan.

Jika perlukan jurulatih untuk menurunkan berat badan, cari jurulatih yang benar-benar memahami konsep menurunkan berat badan cara yang betul. Sekarang ni ramai yang boleh bantu turunkan berat badan dan mudah nak cari di media sosial sama ada Facebook atau Instagram.

5. Ambil Suplemen Berkesan

cara hilangkan letih dan lesu badan
Ambil suplemen yang selamat dan berkesan untuk hilangkan rasa penat dan letih.

Amalkan suplemen yang boleh berikan tenaga segera dan juga kekal bertenaga sepanjang hari. Pastikan juga kalian cek kandungan gula di dalam suplemen yang memberi tenaga ni. Jika kandungan gula tinggi, ia memang memberi tenaga segera tetapi ia boleh memudaratkan kesihatan pula di kemudian hari.

Shaklee ada produk yang boleh menghilangkan letih dan lesu segera yang dijamin selamat dan berkesan iaitu Vivix. Vivix terbukti dapat membantu kalian lebih bertenaga dan cergas sepanjang hari. Ambil awal pagi untuk berikan tenaga berkesan tanpa rasa lesu dan letih.

Testimoni 1 :

Testimoni 2 :

Testimoni 3 :

Testimoni 4 :

Testimoni 5 : cara hilangkan letih dan lesu badan

Ambil Vivix setiap pagi untuk kekal bertenaga sepanjang hari. Boleh SMS/Whatsapp ke 019-722 8520 untuk pembelian Vivix.

Atau

Klik gambar di bawah untuk membuat pembelian sendiri secara online menggunakan kad debit atau kad kredit.

Hubungi saya untuk konsultasi PERCUMA selepas pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Rawat Penyakit Nyanyuk Atau Alzheimer

Nyanyuk atau Alzheimer memang menjadi igauan ngeri untuk setiap warga emas. Ada yang kata, biarlah aku mati dulu sebelum nyanyuk. Kesian kat anak-anak. Ada yang kata membaca quran setiap hari dan menghafal quran menjadi salah satu usaha supaya tidak nyanyuk.

Usaha lain, makanlah pemakanan yang merangsang perkembangan otak seperti yang saya kongsikan 2 hari lepas di sini. Boleh klik link di bawah.

http://bit.ly/2n322Re

Alzheimer atau penyakit nyanyuk ni adalah penyakit yang disebabkan oleh kerosakan neuron di dalam otak atau dikenali juga sebagai NEURODEGENERATION.

Cegah nyanyuk
Perbezaan otak yang sihat dengan otak pesakit Alzheimer

Selain nyanyuk, antara penyakit lain yang dikategorikan sebagai penyakit neurodegeneration adalah Parkinson, Huntington dan multiple sclerosis.

Antara penyebab penyakit neurodegeneration ialah kerana terlalu banyak radikal bebas yang berkumpul di dalam badan menjadikan otak mengalami oxidative stress (tekanan oksidasi).

Ini akan menyebabkan berlakunya penuaan otak sebelum masanya dan menggalakkan berlakunya penyakit neurodegeneration. Apabila neuron rosak, penghantaran isyarat dari otak ke seluruh tubuh akan terganggu dan menyebabkan respon terhadap sesuatu menjadi lambat dan kesukaran untuk mengingat.

Benarkah Resveratrol Boleh Membantu Pesakit Alzheimer?

Penemuan yang dibuat oleh para saintis membuktikan bahawa Resveratrol dapat membantu mencegah bermulanya penyakit neurodegeneration. Kajian mendapat Resveratrol ini berupaya melindungi neuron daripada rosak.

Kandungan Vivix adalah 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol sahaja. Ia mampu melindungi sel daripada mengalami kerosakan, memperbaiki sel yang rosak dan memberi tenaga kepada sel.

Dengan pengambilan Vivix, kita mampu mencegah berlakunya masalah-masalah yang disebabkan oleh radikal bebas yang sering menyerang kita bila-bila masa sahaja.

Sekaligus mampu mencegah berlaku penyakit nyanyuk semasa usia semakin meningkat nanti.
InshaAllah.

Ubat kencing manis

Vivix untuk kesihatan yang lebih baik di masa depan. Hubungi 019.722.8520 untuk dapatkan Vivix kalian.

Boleh klik gambar di bawah untuk pembelian Vivix secara online menggunakan kad debit atau kad kredit.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Rawat Kanser Secara Semulajadi

Kanser adalah antara pembunuh utama di negara kita. Menurut statistik, kanser yang menyerang wanita di Malaysia ialah kanser payudara, kanser usus dan diikuti dengan kanser paru-paru. Bagi lelaki pula, kanser yang menyerang mereka ialah kanser prostat, kanser paru-paru dan diikuti dengan kanser usus.

pengidap kanser di malaysia ubat kanser

Kanser juga dikatakan pembunuh senyap kerana di saat pesakit mengetahui mereka mengidap kanser, kebiasaannya kanser itu berada di tahap 3 atau 4.

Tahun lepas saya kehilangan seorang kawan sekolah yang mengidap kanser usus. Arwah meninggalkan 3 orang anak. Huhuhu. Sangat menyedihkan! 🙁

Bagaimana Kanser Berlaku?

Di dalam badan kita, ada sel. Sel badan kita yang normal aktif membahagi untuk menghasilkan sel-sel baru. Sehingga satu tahap sel tersebut akan berhenti membahagi setelah mencapai tahap yang diperlukan.

Contohnya sel kulit, setiap hari ada sel kulit yang mati dan ada yang baru tumbuh. Apabila sel baru yang dihasilkan itu telah mencukupi, sel kulit akan berhenti membahagi. Apabila sel lain mati, sel kulit akan kembali membahagi untuk menghasilkan sel kulit yang baru.

vivix cegah kanser

Badan kita tidak boleh tidak mudah terdedah kepada ancaman radikal bebas. Radikal bebas ni adalah daripada pencemaran alam sekitar, stres, makanan segera, asap rokok, sinaran UV dan lain-lain.

Radikal bebas ni akan menyebabkan DNA di dalam sel kita rosak. Apabila DNA rosak, sel itu akan menjadi tidak normal. Sel akan mengalami mutasi atau lebih mudah kita gelarkan ia sebagai SEL YANG CACAT.

Badan kita ni dilengkapi dengan sistem yang sangat hebat iaitu sebarang kerosakan disebabkan oleh radikal bebas tersebut akan dibaiki kembali oleh tubuh. Untuk sel yang cacat tadi, badan kita ada sistem yang bagus supaya set cacat ini bunuh diri sendiri melalui proses APOPTOSIS.

APOPTOSIS : Sel yang rosak atau cacat akan mati dengan sendiri.

Namun begitu ada juga sel-sel yang cacat ini terus membahagi tanpa henti. Beranak pinak menjadi semakin banyak. Sel cacat ini diumpamakan seperti sel cacat yang degil. Masih ingin membahagi walaupun tidak normal. Sel ini tidak akan melalui proses Apoptosi, sebaliknya terus berkembang biak menjadi semakin banyak.

Semakin banyak sel yang cacat dan degil ini, sel yang rosak semakin bertambah dan terhasillah SEL KANSER.

Jom kita tengok video ni.

Bagaimana Nak Halang Sel Kanser Ni Membiak?

Sel yang rosak akibat daripada radikal bebas ini hanya boleh dihentikan dengan mengambil makanan atau minuman yang kaya dengan antioksidan. Bagaimana cara antioksidan ini bekerja untuk melawan radikal bebas?

antioksidan melawan radikal bebas

Bagaimana Rawat Kanser Secara Semulajadi?

Caranya ialah dengan mengambil makanan atau minuman yang kaya dengan antioksidan seperti Vitamin E, Vitamin C dan Resveratrol. Di dalam Shaklee, produk yang mengandungi kandungan Resveratrol yang tinggi ialah Vivix.

Bagaimana Vivix Bekerja Untuk Membantu Masalah Berkaitan Kanser?

ubat kanser

1. Memberi Perlindungan Kepada Sel

Vivix mempertahankan sel daripada kerosakan biological.
Contoh : Apabila kita mengambil makanan yang tidak berkhasiat seperti makanan segera atau makan yang berperisa, sel badan kita menjadi stres dari segi biologi.

Contoh yang dikaji : Selepas kita mengambil makanan yang tinggi lemak, sel-sel badan akan bertindak sebagai biomarker tertentu sebagai respon kepada makanan yang tinggi lemak tu.

Biomarker ni adalah penanda aras kepada biological stress. Makin tinggi biological stress makin banyak biomarker ini dihasilkan dan makin cepat sel-sel badan kita mengalami kerosakan/penuaan.

Jadi, Vivix ini membantu menaham biomarker ini daripada dibebaskan. Maka lambatlah proses penuaan sel-sel badan kita.

2. Memberi Tenaga Kepada Sel

Pusat penghasilan tenaga di dalam sel adalah mitokondria. Vivix ini terbukti dapat meningkatkan penghasilan tenaga di peringkat mitokondria lagi.

Kajian menunjukkan sel yang mempunyai mitokondria aktif dan sihat adalah berisiko rendah untuk bertukar menjadi sel kanser.

3. Memperbaiki Sel Rosak

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix dapat membantu memperbaiki sel yang rosak dan melindungi sel daripada rosak.

Ingat lagi tak tentang sel-sel yang rosak? Sel-sel yang rosak/cacat dan degil ni akan berkembang biak menjadi semakin banyak dan seterusnya menjadi sel kanser kan? Di sinilah peranan Vivix membantu memperbaiki sel supaya kembali pulih menjadi sel yang normal.

4. Meningkatkan Prestasi Sel

Vivix menghalang penghasilan AGE protein dan meningkatkan prestasi sel. Ini juga ada kaitan dengan kemampuan Vivix menghasilkan tenaga sel di peringkat mitokondria lagi.

 

Vivix adalah gabungan 15 Polifenol dan Resveratrol yang 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol sahaja.

Vivix twin pack

Kajian menunjukkan Resveratrol sahaja pun membantu mencegah kanser dan juga membantu masalah yang dialami oleh pesakit kanser.

Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda layak mendapat

Keahlian PERCUMA
Penghantaran PERCUMA
Cash back (umpama diskaun juga)

Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian 1 botol Vivix menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

Beli vivix 1 botol

Untuk pembelian 2 botol dan ke atas, hubungi saya di 019-722 8520 untuk saya daftarkan keahlian anda dan memberikan konsultasi percuma selepas pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...