Sakit Gout Berpuluh Tahun Kini Sembuh Sepenuhnya

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding.

Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah demi melihat ayah tercinta sihat semula kan?

Sehinggalah suatu hari, ayah Puan Zarith mencuba Vivix. Beliau amalkan Vivix ni 1 sudu teh setiap hari secara konsisten.

Alhamdulillah, kini gout tidak lagi menyerang dan datang menjengah dah. Siap dah boleh tinggalkan pain killer dan ubat gout dah yang ayah Puan Zarith ambil berpuluh-puluh tahun tu.

Sebagai anak, memang rasa syukur sangat dengan nikmat kesihatan yang Allah berikan untuk ayah ni. Dan sekarang ayah Puan Zarith dah boleh makan makanan kegemaran beliau semula dah.

Syukur Alhamdulillah.

gout sembuh dengan vivix
Gout yang berpuluh tahun sembuh dengan Vivix

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Gout?

Kajian di Universiti Harvard mendapati kandungan Resveratrol yang dijumpai di dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik di dalam badan.

Kedua-dua bahan ini, iaitu anggur dan Japanese Knotweed adalah bahan utama di dalam Vivix. Sebab itulah Vivix boleh bantu menyembuhkan sakit gout.

Jika ada orang tersayang yang sakit gout, usahakanlah dengan cepat dan konsisten. InshaAllah, mereka dapat jalani hidup macam biasa semula.

Hubungi akak selim di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Sakit Buah Pinggang Boleh Sembuh Tanpa Perlu Tukar Buah Pinggang Lain

Sejak dari tahun lepas, saya mencari info tentang penyakit buah pinggang ni kerana ibu saya disahkan terkena penyakit buah pinggang akibat dari penyakit Diabetes yang beliau hadapi. Banyak juga korek info sana sini termasuk berbincang dengan rakan-rakan yang bergelar doktor dan pegawai farmasi.

Alhamdulillah, akhirnya ibu saya setuju untuk buat dialisis. Keadaan beliau makin sihat dan bertenaga selepas dialisis walaupun kadang-kadang letih melampau selepas dialisis. Tapi keseluruhan kesihatan beliau bertambah baik selepas dialisis. Alhamdulillah.

Apa Fungsi Buah Pinggang?

Buah pinggang pulih dengan vivix

 

Untuk menyingkir sisa buangan
Jenis sisa yang selalunya disingkirkan oleh buah pinggang dipanggil “urea” dan “kreatinin”.

Untuk mengawal jumlah cecair
Buah pinggang yang sihat mengawal jumlah cecair di dalam badan dan membantu membuang lebihan cecair dari darah.

Untuk mengawal tekanan darah
Tekanan darah perlu dikawal pada suatu tahap tertentu agar anda mempunyai cukup darah di seluruh tubuh anda. Mengawal tekanan darah pada tahap normal mengelakkan anda mendapat risiko masalah jantung. Jika tekanan darah tinggi, jantung harus berkerja lebih keras.

Untuk menyediakan penghasilan sel darah merah.
Buah pinggang menghasilkan hormon dipanggil erythropoietin, yang membantu tubuh menghasilkan sel darah merah.

Agar tulang kekal sihat.
Buah pinggang mengekalkan jumlah fosforus dan kalsium dalam darah; melalui imbangan ini, tulang akan kekal sihat.

Kredit : Freedomtolive

Ternyata fungsi buah pinggang ni terlalu besar buat kita menjalani kehidupan seharian. Tanpa buah pinggang yang sihat, sememangnya kehidupan seharian kita akan terganggu.

Bagaimana Nak Tahu Buah Pinggang Bermasalah?

-Ketidakselesaan atau rasa terbakar ketika membuang air kecil.
-Darah keluar bersama-sama air kencing.
-Perubahan pada kekerapan membuang air kecil.
-Sakit belakang.
-Kerap buang air kecil, terutama pada tengah malam.
-Bengkak pada pergelangan kaki.
-Sembap pada keliling mata yang berlarutan, terutama pada sebelah pagi.

Boleh baca di sini untuk tahu lebih lanjut.

Awas! Simptom Sakit Buah Pinggang

Ada beberapa jenis rawatan untuk pesakit buah pinggang seperti dialisis, pemindahan buah pinggang dan lain-lain. Ada pesakit yang mengambil keputusan untuk mencuba suplemen untuk membantu proses penyembuhan dengan nasihat doktor.

Sakit Buah Pinggang Pulih Dengan Vivix

Ini adalah pengalaman pesakit luar negara yang mencuba Vivix untuk masalah sakit buah pinggang beliau.

Vivix Recovery Story – Kidneys Healed & Transplant Canceled

Karen Sandifer, a former Home Health Care Supervisor, shares the following story regarding Brandy (her friend) and Vivix.  Brandy was preparing to give her husband one of her kidneys, because he was at stage 4 renal failure with polycystic kidneys.

“Tony has been taking Shaklee Vivix since February, 2009, and guess what?  We went to see the kidney doctor to find out about testing me so that I could give him a kidney and part of my liver, because he was high stage 4 renal failure with polycystic kidneys.  At stage 5 you have to be on dialysis to live.  So we wanted to do a transplant before he had to start.

“When they did his blood work, they told us that he is stage 2 to low stage 3, and then proceeded to take him off the renal diets, saying he does not need any blood pressure medication and to enjoy life, because he hopefully had many years before he has to think about dialysis!  YOU DON’T GET BETTER WITH THIS DISEASE!  And according to the specialists that we consulted, they all said that THERE IS NO CURE!

Kisah Penyembuhan Vivix –  Buah Pinggang Sembuh & Transplant Dibatalkan

Karen Sandifer, bekas penyelia Home Health Care, berkongsi kisah ini mengenai Brandy (sahabatnya) dan Vivix. Brandy dah bersedia untuk berikan satu buah pinggang dia kepada suami kerana suaminya mengalami kegagalan buah pinggang tahap 4 dengan buah pinggang polisistik.

“Tony mula mengambil Vivix sejak Febuari 2009 dan cuba teka? Kami pergi berjumpa pakar buah pinggang untuk membuat ujian supaya saya boleh memberikan buah pinggang dan sebahagian hati saya, kerana dia berapa pada tahap tinggi (4) kegagalan buah pinggang dengan buah pinggang polisistik. Jika tahap 5 anda perlu dialisis untuk terus hidup. Jadi kami mahu melakukan pemindahan organ sebelum dia terpaksa hidup dengan dialisis.

“Apabila mereka melakukan ujian darah, kami diberitahu yang dia berada pada tahap 2 atau tahap 3 rendah, dan seterusnya menghentikan dia dari meneruskan diet untuk buah pinggang, dia tidak memerlukan ubat-ubatan untuk tekanan darah lagi dan boleh menikmati hidupnya kembali, kerana dia mempunyai masa bertahun lagi sebelum perlu memikirkan untuk menjalani hidup dengan dialisis! Berdasarkan kata pakar yang berunding dengan kami, kesemua mereka mengatakan TIADA PENAWAR!

Sudah pasti memerlukan kesabaran dan pengambilan secara konsisten kerana Vivix ni bukanlah ubat. Cara Vivix membantu menyembuhkan adalah dengan membaiki punca penyakit. Apabila punca penyakit sudah diperbaiki, penyakit yang dihidapi juga sembuh, InshaAllah.

Dapatkan Vivix untuk masalah buah pinggang hari ini. Lebih untung dan berbaloi-baloi jika beli 2 botol kerana ada diskaun 5%.

Isi form di bawah dan saya akan hubungi untuk pembayaran dan pendaftaran ahli secara PERCUMA sekiranya membeli 2 botol Vivix.

Boleh juga hubungi saya melalui SMS/Whatsapp untuk sebarang kemusykilan.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Suami Tercinta Kembali Bertutur Semula Dengan Bantuan Vivix

vivix membantu pesakit strokIsteri mana yang tidak berduka dan bersedih hati apabila orang yang dicintai terkena strok yang menyebabkan masalah pertuturan. Pasti sang isteri sanggup lakukan apa sahaja untuk memastikan sang suami kembali pulih.

Kita ikuti perkongsian beliau tentang suami beliau yang menderita masalah strok.

 

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.

Tanggal 28 April 2014…suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah…hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga…
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..
.

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014 (AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.
(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun…saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

Kredit : SuperMOM

Sudah pasti, segala yang berlaku adalah dengan izinNYA. Setelah bersabar dan berikhtiar dengan mengambil vivix secara konsisten selama setahun, suami beliau pulih semula dan boleh kembali bertutur.

Dan yang pasti, sang isteri lah yang sangat gembira dan bersyukur kepada Allah atas kesembuhan yang diberikan.

Semoga kesihatan suami beliau semakin baik dan diberi kesembuhan sepenuhnya. InshaAllah.

Jika anda juga mempunyai masalah strok atau ahli keluarga atau kawan-kawan yang mengalami masalah strok, boleh cuba usaha dengan Vivix ni. Memang terbukti yang mampu membantu pesakit strok pulih jika diamalkan secara konsisten.

Sila hubungi saya di 019-722 8520 jika anda ingin membeli 2 botol Vivix. Kerana dengan pembelian 2 botol Vivix melayakkan anda mendapat keahlian Shaklee secara PERCUMA dan penghantaran PERCUMA ke rumah anda.

Boleh juga terus membeli 1 botol Vivix di sini.

butang-beli-01

Boleh SMS/Whatsapp saya di 019-722 8520 untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Testimoni KEJAYAAN mengatasi kencing manis dengan Shaklee

Alhamdulillah, kini ramai yang dah berjaya mengawal kencing manis yang mereka hidapi bertahun-tahun dengan VIVIX Shaklee. Saya sangat bersyukur kerana dapat membantu rakyat Malaysia meningkatkan tahap kesihatan mereka. Alhamdulillah.

Jom kita tengok TESTIMONI KEJAYAAN mereka.

TESTIMONI 1 :
BEBAS KENCING MANIS selepas 7 bulan menggunakan vivix.

Bebas kencing manis selepas mengambil vivix selama 7 bulan.
Bebas kencing manis selepas mengambil vivix selama 7 bulan.

TESTIMONI 2 :
Luka sembuh selepas sebulan mengambil vivix.

Atasi diabetes dengan vivix
Luka lambat sembuh kerana menghidap kencing manis
Atasi diabetes dengan vivix
Luka semakin kering dengan vivix
Atasi diabetes dengan vivix
Luka sembuh dengan vivix

Seperti yang kita sedia maklum, jika pesakit diabetes luka memang susah nak sembuh kan? Alhamdulillah, luka di kaki ayah Puan Siti Noriza sembuh dalam masa sebulan setelah mengambil vivix secar konsisten. Beliau juga kini sudah berhenti mengambil ubat-ubatan hospital atas nasihat doktor. Begitu juga dengan dos insulin yang beliau ambil. Dosnya sudah dikurangkan. Alhamdulillah. Puan Siti Noriza begitu gembira di atas perkembangan kesihatan ayahnya.

Sebagai anak, sudah pasti kita inginkan yang terbaik untuk ibu bapa kita kan?

TESTIMONI 3 :
Tahap gula ABAH kembali NORMAL, darah tinggi pun semakin stabil, dari 140 jadi 128.

Tahap gula turun dengan vivix

Tahap gula turun dengan vivix

Bacaan gula menjadi normal selepas mengambil vivix. Tekanan darah tinggi juga menurun dari 140 menjadi 128. Alhamdulillah.

TESTIMONI 4 :
Lebih bertenaga dan TAK PERLU cucuk insulin selepas mengambil vivix.

atasi diabetes dengan vivix

TESTIMONI 5 :
Tahap gula MENURUN selepas mengambil vivix.

Tahap gula menurun dari 29 --> 11
Tahap gula menurun dari 29 –> 11

TESTIMONI 6 :
Luka SEMBUH dalam masa 2 MINGGU!!

Luka sembuh dengan vivix
Luka sembuh dengan vivix

TESTIMONI 7 :
Dapat MELIHAT SEMULA dengan vivix!!

Dapat melihat semula dengan vivix
Dapat melihat semula dengan vivix

 

Dapatkan vivix anda hari ini di sini. Klik gambar di bawah ya.

Beli vivix
Untuk diri sendiri mahupun insan2 tersayang. Semoga kita semua diberikan kesihatan yang baik oleh Allah. Kita berusaha, Allah yang menyembuhkannya. InshaAllah.

Anda dapat KEAHLIAN PERCUMA dan cash back sebanyak 5% dengan pembelian 2 botol vivix.

Beli 2 vivix PERCUMA keahlian
Beli 2 vivix PERCUMA keahlian

Hubungi saya untuk konsultasi selanjutnya.
Ketahui kelebihan menjadi ahli di sini.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE <–KLIK LINK INI.

Laila (ID 854299)

☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

 

Share Button

Atasi kencing manis dengan vivix

Sebelum kita bincang tentang cara-cara mengatasi, jom kita kenali dulu apa itu kencing manis atau dikenali sebagai DIABETES.
Atasi diabetes dengan vivi

Apa itu KENCING MANIS/DIABETES?

Satu keadaan yang berlaku apabila tahap gula dalam darah lebih tinggi daripada biasa.

Bagaimana ia berlaku?

Apabila pankreas dalam badan tidak menghasilkan insulin atau apabila badan kita sudah tidak sensitif dengan insulin dalam badan. Apabila insulin gagal dihasilkan atau tidak berfungsi dengan baik, ia tidak dapat membawa masuk glukos atau gula ke dalam sel dan tisu badan kita sebagai simpanan.
Akibatnya, darah akan mempunyai kadar gula yang terlalu tinggi untuk sel-sel badan kita. Secara amnya, seseorang dianggap menghidap penyakit kencing manis apabila kadar gula dalam darah semasa berpuasa lebih daripada tahap 7 atau kadar gula selepas makan adalah daripada tahap 11.

 

Jenis2 kencing manis

1. Bergantung kepada insulin-biasanya berlaku di kalangan kanak-kanak dan remaja.

 

2. Tidak bergantung kepada insulin-selalu dihidapi oleh golongan orang berumur atau mempunyai berat badan berlebihan. Terdapat juga kencing manis semasa mengandung (gestational diabetes).

Apa punca penyakit kencing manis?

Penyakit kencing manis disebabkan oleh beberapa faktor. Di antara punca utama yang dikenal pasti adalah
1. berat badan berlebihan (obesiti)
2. faktor keturunan
3. tahap kolesterol tinggi
4. stres atau tekanan emosi berlebihan dan berterusan
5. pengambilan alkohol yang banyak
6. amalan pemakanan tidak berkhasiat atau tidak seimbang
7. kurang membuat aktiviti fizikal (senaman) dan tekanan darah tinggi.

Bagaimana merawat kencing manis?

 

Matlamat utama dalam rawatan penyakit kencing manis adalah untuk mengurangkan tahap gula dalam darah, dari kadar yang luar biasa ke tahap gula lebih rendah dan normal.
Penyakit kencing manis jenis 1 boleh dirawat dengan pengambilan insulin, senaman dan pemakanan sihat dan seimbang.
Penyakit kencing manis jenis 2 pula boleh dirawat dengan penurunan berat badan, mengamalkan diet sesuai dan aktiviti senaman yang konsisten.
Jika langkah ini gagal mengawal kadar gula darah yang tinggi, ubat-ubatan hospital boleh digunakan.
Jika ubatan masih tidak mencukupi untuk mengawal kadar gula dalam darah, maka rawatan dengan suntikan insulin boleh digunakan.

Selain daripada ubat-ubatan yang bakal memberikan kesan sampingan untuk jangka masa panjang, anda mempunyai pilihan untuk menggunakan rawatan tradisional atau menggunakan suplemen untuk membantu menurunkan kadar gula dalam darah anda. Dalam Shaklee, salah satu produk yang menjadi buah mulut orang ramai ialah VIVIX. Di mana vivix ini berjaya membantu mengatasi masalah diabetes yang dialami oleh rakyat Malaysia.

Jom kita tengok testimoni mereka yang telah berjaya mengatasi masalah kencing manis/diabetes ni dengan vivix.

1. TESTIMONI 1 : Bebas diabetes dengan pengambilan vivix selama 7 bulan secara konsisten.

Atasi diabetes dengan vivix

2. TESTIMONI 2 : Mata kabur disebabkan diabetes. Boleh melihat semula dengan pengambilan vivix.

Atasi diabetes dengan vivix

3. TESTIMONI 3 : Tahap gula mak beliau turun dari 29 ke 11.
Continue reading Atasi kencing manis dengan vivix

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...