Cara Turunkan Bacaan Kolesterol Dengan Cepat Dan Berkesan

Pernah cek tahap kolesterol anda? Kalau tak pernah sekali pun saja-saja pergi cek, eloklah luangkan sedikit masa untuk cek ya. Sebab kolesterol tinggi ni kadang-kadang tak nampak simptomnya dengan jelas. Sedar-sedar je dah pengsan secara tiba-tiba. Atau lebih teruk lagi tiba-tiba terkena strok. Nauzubillah. Minta dijauhkan perkara sebegini berlaku dalam hidup kita.

Kolesterol?

Kolesterol ni terbahagi kepada 2. Satu kolesterol jahat (LDL) dan satu lagi kolesterol baik (HDL). Kita memang perlukan kolesterol baik ni berada di tahap tinggi mengikut standard supaya ia bantu menurunkan tahap kolesterol jahat dalam badan kita. Kolesterol jahat ni memang jahat, jika berlebihan dari standard, ia akan berkumpul di dalam salur darah dan menyebabkan masalah sakit jantung, tekanan darah tinggi dan strok.

Pola pemakanan orang Malaysia ni menyebabkan kebanyakan daripada kita mengalami kolesterol tinggi walaupun badan kurus. Ramai je yang badannya kurus kering, tetapi tahap kolesterol dah lebih dari 10. 😯

Jadi wajiblah kita ambil tahu tentang diri kita ni. Langkah pertama, pergi buat medical check up. Yang simple pun ok dah. Kat klinik-klinik swasta kebanyakannya ada je pemeriksaan kolesterol ni.

Langkah kedua ialah ambil cakna dengan diri kita yang telah disahkan mengalami kolesterol tinggi tu. Usah buat-buat cool sahaja sebab kolesterol tinggi ni pembunuh dalam diam tau.

Bacaan Kolesterol

cara turunkan kolesterol dengan cepat

Cara Turunkan Bacaan Kolesterol Dengan Berkesan Dan Cepat

1. Ambil Makanan Yang Boleh Menurunkan Kolesterol

Antara makanan yang dicadangkan untuk turunkan kolesterol ialah
-Oat
-Cuka epal
-Minyak kelapa organik
-Minyak ikan
-Kekacang
Sumber : SirapLimau

2. Bersenam Secara Rutin

Bersenam 3-4 kali seminggu secara rutin dapat menurunkan kadar kolesterol dalam darah.
Kajian menunjukkan senaman berat secara rutin dapat menurunkan kadar kolesterol jahat (LDL) di dalam darah. Jika tidak pernah bersenam, boleh mulakan dengan senaman ringan dahulu seperti berjalan (briskwalking), berjogging atau berlari di atas treadmill.

3. Turunkan Berat Badan (Jika Terlebih Berat Badan Atau Obesiti)

Obesiti atau berat yang berlebihan sememangnya dikaitkan dengan penyakit kardiovaskular. Turunkan berat badan dengan betul. Lebih baik jika ada mentor untuk membimbing anda menurunkan berat badan dengan teratur dan konsisten. Mulakan dengan mengurangkan pengambilan makanan yang berlemak tinggi dan lakukan senaman secara rutin.

4. Jaga Pemakanan

Corak pemakanan di Malaysia sememangnya kurang sihat jika kita sendiri tidak mengawal dalam pengambilannya. Kebanyakan daripada kita sukakan makan berlemak, bergoreng, makanan segera, berminyak, bergula dan bermacam-macam lagi jenis makanan yang boleh menjurus ke arah meningkatkan kolesterol jahat di dalam darah.

Continue reading Cara Turunkan Bacaan Kolesterol Dengan Cepat Dan Berkesan

Share Button

Cara Rawat Kolesterol Tinggi Tanpa Ubat

Masalah kolesterol ni memang tidak boleh dipandang enteng. Memang simptom-simptom yang ketara tu tak nampak di mata. Namun ia sebenarnya sangat bahaya kerana ia boleh menyebabkan masalah jantung yang berhenti secara tiba-tiba.

cara turunkan kolesterol

Saya kongsikan pengalaman mereka yang menurunkan tahap kolesterol mereka secara semulajadi tanpa ubat. Namun, jika anda telah diberikan ubat oleh doktor untuk menurunkan kolesterol, jangan sesekali berhenti ubat hospital walaupun dalam usaha mencuba suplemen semulajadi atau petua-petua tradisional.

Testimoni 1 :

Mak mertua akak ada masalah kolesterol tinggi. Memang ambil ubat doktor. Dalam masa yang sama kami bagi juga minyak ikan Shaklee untuk mak.

Masa cek darah, doktor pun hairan sebab dah turun paras normal dah.

Doktor tanya mak makan ubat apa? Mak bagitau laa ambil Omegaguard, minyak ikan Shaklee.

Sebab dah turun paras normal, doktor kata dah tak perlu makan ubat dah. Cuma teruskan ambil Omegaguard tu.

Alhamdulillah. Lega hati akak.

-Puan HF-

Testimoni 2 :

Abah singgah rumah tanyakan stok minyak ikan Shaklee. Sebelum ni tak pernah pula abah tanya.

Rupa-rupanya abah nak sampaikan yang kini abah telah disahkan bebas darah tinggi, masalah buah pinggang dan kolesterol dah. Saya memang sentiasa bekalkan abah minyak ikan Shaklee. Dan memang abah ada ambil ubat-ubatan doktor juga.

Cuma memang terkejut juga sebab sekarang dah bebas penyakit. Syukur sangat. Doktor pun terkejut tengok keputusan cek darah abah dan tanyakan abah ada makan ubat lain ke tak.

Selain ubatan hospital memang abah ambil minyak ikan je. Tiada ubat lain atau suplemen lain.

Gembira sungguh abah dapat tahu berita dari doktor tu. Terpancar wajah keceriaan abah masa bercakap dengan saya. Alhamdulillah.

-Kak Long-

Kalau ada orang-orang tersayang korang yang ada masalah kolesterol atau darah tinggi ke, boleh usaha dengan cara ambil Omega atau minyak ikan Shaklee yang terbukti berkesan secara klinikal.

Boleh buat pembelian sendiri dengan mudah secara online menggunakan kad debit atau kad kredit anda. Klik gambar di bawah ya.

turunkan kolesterol cepat

Atau

Boleh beli stok 5 botol Omega dengan percuma voucher bernilai RM60. Anda juga boleh menggunakan kad debit atau kad kredit dengan membelinya sendiri secara online. Klik poster promosi di bawah.

minyak ikan terbaik

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan suplemen menurunkan kolesterol anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Berjaya Menurunkan Kolesterol Dengan Cepat Tanpa Perlu Makan Ubat

Apabila disahkan kolesterol tinggi dalam darah, memang menjadi satu kegelisahan dan debaran untuk sesiapa sahaja. Apatah lagi jika terpaksa makan ubat hospital setiap hari tanpa boleh ‘skip’ langsung. Tambah-tambah lagi jika yang berkolesterol tinggi itu adalah pasangan kita atau ahli keluarga kita. Memang rasa tak senang duduk dan MESTI nak bantu untuk turunkan masalah kolesterol tinggi ni kan.

Kenapa kita perlu prihatin terhadap kolesterol tinggi ni? Kerana orang yang berkolesterol tinggi ini berisiko tinggi terkena serangan jantung atau strok.

Rawat kolesterol tanpa ubat

Kita ikuti pengkongsian daripada Puan Noor Azmiah yang suami beliau, Encik Huzair disahkan kadar kolesterol dalam darah yang sangat tinggi dan disarankan untuk mengambil ubat oleh doktor. Apa yang beliau telah lakukan untuk menurunkan kolesterol tinggi dalam masa sebulan sehingga tidak perlu mengambil ubat-ubatan dari doktor. Alhamdulillah.

Kisahnya bermula apabila suami saya, disahkan kadar kolesterol dalam darahnya terlalu tinggi dengan bacaan 13.0 (normal 5)….bacaan hati atau Alt pula 100+ (normal 41) yang mana pada tahap merbahaya dan risiko tinggi utk serangan jantung atau strok. Masa pemeriksaan di Klinik Kesihatan (KKM) mmg doktor juga terkejut dengan bacaan tersebut dan minta refer ke hospital. Tapi, suami minta utk tangguhkan sebulan sbb suami seboleh2 tak mahu bergantung pada ubat ubatan dr hospital. Masa tu mmg risau sgt…

Continue reading Berjaya Menurunkan Kolesterol Dengan Cepat Tanpa Perlu Makan Ubat

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...