Tips Hati Dan Jiwa Tenang Supaya Rezeki Mudah Masuk

Zaman serba mencabar dan memerlukan kewangan yang kukuh ni sering menjadikan jiwa kita terancam dan mudah terganggu kan? Anak bising pun nak marah. Anak merengek pun kita dah jadi tarzan. Bila kita renung balik diri kita ni, malulah kan? Kadang-kadang bukan sebab kita ni kurang sabar. Mungkin ada faktor lain yang mengganggu sistem badan kita. Contohnya kekurangan nutrisi tertentu boleh

Share Button
Continue reading »

Cara Mudah Jana Pendapatan Dari Rumah Dengan Modal Kecil

Hidup ini sangat indah jika semuanya smooth je. Harga barang tak naik, gaji makin hari makin besar, kehendak semua dapat dipenuhi. Seronok kan? Namun realitinya tidak begitu. Ekonomi semakin meruncing. Gaji kena potong. Harga barang makin naik. Pening nak fikirkan!! Untuk tak pening-pening kepala, kita fikirkan sahaja perkara yang boleh kita kawal. Kita boleh pilih antara dua. Berjimat? Atau Tambah

Share Button
Continue reading »

Hadiah Untuk Hari Ibu 2017

Dah sediakan hadiah untuk hari ibu tahun ni? Bila dah jadi ibu ni, memang lebih sensitif dengan sambutan hari ibu. Memang hari-hari adalah hari ibu, tapi Sambutan Hari Ibu ni sangat istimewa. Memang ia perlu diingati pun sebab tanpa ibu, tiadalah kita di dunia ini. Nak beri hadiah apa? Apa kata berikan ibu hadiah kesihatan yang ibu idam-idamkan. Apabila ibu

Share Button
Continue reading »

Cara Elakkan Keguguran Berulang Demi Mendengar Tangisan Cahaya Mata

Pengalaman mengalami keguguran yang berulang kali menyebabkan saya lebih berhati-hati dalam pemilihan pemakanan dan menjalani kehidupan seharian. Biasanya masalah yang kita hadapi ni berkait rapat dengan apa yang kita makan dan apa yang kita buat setiap hari. Setuju tak? Ini adalah perkongsian saya melalui pengalaman yang telah mengalami keguguran sebanyak 3 kali (pada tahun yang berlainan). Apa yang saya boleh

Share Button
Continue reading »

Cara Kecutkan Fibroid Dan Cegah Fibroid Muncul Semula

Fibroid yang dah kecut atau fibroid yang telah dibuang melalui pembedahan memang tiada jaminan kes ini tidak akan berulang di masa akan datang. Jadi mereka yang pernah mengalami ketumbuhan fibroid harus berjaga-jaga untuk mencegah fibroid tumbuh semula. Begitu juga dengan mereka yang tidak pernah mengalami ketumbuhan fibroid ni, harus ambil langkah berjaga-jaga untuk mencegah fibroid. Fibroid adalah ketumbuhan di dalam

Share Button
Continue reading »

Bahaya Kanser Usus Jika Tidak Dirawat Dari Peringkat Awal

Kanser usus adalah antara kanser pembunuh di ranking ke tiga pada masa ini di Malaysia. Kebiasaannya kanser tidak dapat dikesan pada peringkat awal kerana ia tidak menunjukkan simptom yang jelas di tahap pertama mahu pun kedua. Tetapi ia akan merebak dengan cepat apabila dikesan pada tahap 3 dan 4. Menurut Perunding Perubatan Gastroenterologi, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof.

Share Button
Continue reading »

7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplemen Untuk Panjang Umur

Kenapa mak kita tak ambil suplemen pun ok jer dulu-dulu. Lahirkan anak 10 orang pun steady je tak ambil vitamin apa pun. Kenapa┬ásuplemen jadi keperluan pula di zaman sekarang ni?   Jom cek hidup kita hari ini. 1. Makanan segera dah jadi makanan ruji dah. KepC, pizzHot dan macam- macam lagi. Itu belum kira nak buat spaghetti guna sos Proges

Share Button
Continue reading »

Ubat Untuk Sendi Lutut Supaya Ibadat Lebih Baik Dan Selesa

Masalah sakit sendi lutut ni macam dah jadi trend dah sekarang ni. Umur awal 30-an pun dah sakit lutut. Apabila sakit lutut, memang banyak benda yang kita susah nak buat. Usahkan nak buat senaman hebat-hebat, yang paling utama nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk guna kerusi. Nak sujud pun tak boleh sebab lutut tak boleh lipat dah. Masa tu

Share Button
Continue reading »
Benarkah makan sayur tak perlu suplemen

Makan Sayur Lebih Baik Daripada Makan Shaklee? Betul Ke?

Makan sayur lebih baik daripada makan Shaklee? Dah makan sayur, dah tak perlu laa makan Shaklee dah? Makan sayur pun ok dah, tak payah nak makan Shaklee bagai nih! Pernah dengar dialog ni? Macam biasa dengar je kan? Akak selim dan keluarga penggemar sayur-sayuran, tetapi tetap pengguna tegar vitamin Shaklee. Kenapa? Zat dan vitamin di dalam sayur tu tak cukup

Share Button
Continue reading »
Benarkah Shaklee ni memudaratkan kesihatan jangka masa panjang?

Benarkah Suplemen Shaklee Memudaratkan Kesihatan Untuk Jangka Masa Panjang?

Ramai yang berpendapat jika mengambil suplemen dalam jangka masa yang lama boleh memudaratkan kesihatan, boleh menyebabkan buah pinggang rosak dan lain-lain. Benarkah? Iya, ia mungkin benar-benar berlaku jika suplemen tersebut adalah suplemen yang tidak selamat, tiada kelulusan KKM, tiada ujian klinikal dan juga tiada landmark study. Jika hanya ada kelulusan KKM, adakah ia benar-benar selamat? Banyak yang berlaku sejak akhir-akhir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »