Tips Hati Dan Jiwa Tenang Supaya Rezeki Mudah Masuk

Zaman serba mencabar dan memerlukan kewangan yang kukuh ni sering menjadikan jiwa kita terancam dan mudah terganggu kan?

Anak bising pun nak marah. Anak merengek pun kita dah jadi tarzan. Bila kita renung balik diri kita ni, malulah kan?

Kadang-kadang bukan sebab kita ni kurang sabar. Mungkin ada faktor lain yang mengganggu sistem badan kita. Contohnya kekurangan nutrisi tertentu boleh menyebabkan kita jadi resah gelisah, mudah marah dan melenting.

Jadi kita perlu beri nutrisi yang betul dan cukup untuk pastikan diri kita sentiasa tenang dan rileks selain daripada sentiasa SOLAT dan SABAR. 🙂

Antara vitamin yang wajib kita ambil untuk hati dan jiwa yang tenang ialah :-

1. Vitamin-vitamin B :
Vitamin B seperti asid folik berfungsi membina sel-sel otak yang baru serta menyokong fungsi serotonin.

2. Omega-3 : 18% daripada berat otak kita adalah terdiri dari omega-3. Kekurangan Omega-3 memberi kesan besar kepada mood, kawalan tekanan serta ingatan.

3. Vitamin D : Biasa kita dengar Vitamin D bagus untuk tulang, untuk penyerapan kalsium secara optimum kan? Sebenarnya Vitamin D juga sangat diperlukan untuk otak menjalankan fungsinya dengan baik.

4. Asid Amino : Asid amino yang diperlukan oleh badan tidak dapat dibina oleh badan kita sendiri, jadi ia harus diambil daripada makanan atau minuman. Kekurangan asid amino menjadikan seseorang tidak dapat mengawal perasaan, kurang motivasi, terlalu beremosi dan depresi.

Tips jiwa dan hati tenang

Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian sendiri menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

beli vitamin elak stressBoleh juga hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan dan konsultasi PERCUMA.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Mudah Jana Pendapatan Dari Rumah Dengan Modal Kecil

Hidup ini sangat indah jika semuanya smooth je. Harga barang tak naik, gaji makin hari makin besar, kehendak semua dapat dipenuhi. Seronok kan?

Namun realitinya tidak begitu. Ekonomi semakin meruncing. Gaji kena potong. Harga barang makin naik. Pening nak fikirkan!!

Untuk tak pening-pening kepala, kita fikirkan sahaja perkara yang boleh kita kawal. Kita boleh pilih antara dua.

Berjimat?

Atau

Tambah pendapatan.

Kadang-kadang kita dah habis jimat dah. Makan ayam dan daging pun sebulan sekali je. Habis jimat dah tu. Anak-anak pun dah lama tak pergi bercuti sebab nak jimat. Apa lagi nak jimat kan?

Kita tiada pilihan melainkan tambah pendapatan.

bisnes dari rumah

Mari saya kongsikan bisnes mudah dan fleksibel yang juga sesuai untuk orang sibuk dan tiada modal.

Jana Pendapatan Dengan Bisnes Yang Mudah Dan Fleksibel

1. Modal Kecil, Kurang Dari RM100

Bisnes ni hanya perlu keluarkan modal kecil RM79.50 sahaja untuk permulaan. Dah dapat member kit dari Shaklee ni, anda terus boleh akses ke website Shaklee2u.com.my dan memulakan bisnes. Mudah bukan?

2. Tidak Perlu Pos Barang Sendiri

Anda tidak perlu pergi ke pejabat pos untuk poskan barang setiap hari. Shaklee ada sistem yang cukup hebat dan teratur untuk kita hantarkan tempahan pelanggan tepat waktunya.

3. Tak Perlu Beli Stok Sendiri

Anda tak perlu keluarkan modal besar untuk beli stok atau beli rank. Hanya dapatkan pelanggan dan order melalui web Shaklee2u.com.my.

Konsepnya ala-ala dropship juga Shaklee ni tau.

4. Untung Lumayan

Ada 2 untung yang kita boleh dapat daripada bisnes Shaklee ni. Pertama untung runcit. Yang kedua ialah untung daripada point jualan yang kita kumpul setiap bulan (Juga dikenali sebagai BONUS). Bonus ni kita boleh dapat sehingga 21% tau. 21% tu maksudnya kita dah layak dapat 4 angka dengan jumlah minimum RM1,600.

Alhamdulillah setakat ni memang tak pernah gagal untuk dapat income 4 angka tu. Kalau saya boleh, saya percaya anda juga boleh lakukannya.

5. Car Bonus

Shaklee juga bagi CAR BONUS. Car bonus ni bukan dapat kereta, tapi dapat duit. Kita bebas nak buat apa dengan duit ni. Nak simpan untuk anak-anak pun boleh juga.

6. Trip Percuma Bertaraf 6 Bintang

Shaklee bagi juga trip dalam negara dan luar negara. Trip yang sangat best ni tau. Ia taraf 6 bintang. Semuanya percuma dan makan pun ditaja. Siap ada hadiah lagi dalam bilik hotel. Tiba-tiba je ada hadiah kat dalam bilik. Best kan?

Haaa…. Seronok tak? Bisnes mudah tapi pulangannya lumayan. Macam-macam bonus ada.

Apa kata kita grab peluang yang ada di depan mata ni.

Saya buka peluang untuk 10 kekosongan sahaja bulan ni. Saya nak fokus untuk guide anda betul-betul supaya kita sama-sama berjaya.

Hanya 10 orang sahaja tau. Whatsapp saya di 019-722 8520 untuk mulakan bisnes anda hari ni.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Hadiah Untuk Hari Ibu 2017

Dah sediakan hadiah untuk hari ibu tahun ni?

hadiah hari ibu untuk sakit sendi

Bila dah jadi ibu ni, memang lebih sensitif dengan sambutan hari ibu. Memang hari-hari adalah hari ibu, tapi Sambutan Hari Ibu ni sangat istimewa. Memang ia perlu diingati pun sebab tanpa ibu, tiadalah kita di dunia ini.

Nak beri hadiah apa?

Apa kata berikan ibu hadiah kesihatan yang ibu idam-idamkan. Apabila ibu makin berusia, lutut ibu sakit dan susah untuk dibengkokkan. Solat pula terpaksa solat atas kerusi. Sedih tengok ibu yang selalu terhencot-hencot berjalan.

Dan ibu tidak mampu lagi duduk bersila di atas lantai macam orang lain. Hanya boleh duduk di kerusi sahaja. Nanti ibu tak mampu nak bangun. Sebab lutut keras. Dah bengkokkan, susah untuk dilunjurkan.

Hadiah yang paling bermakna untuk ibu yang ada masalah sendi sebegini ialah Collagen Powder dan Vivix.

ubat sakit sendi lutut

Collagen Powder yang mampu memberikan regangan kepada sendi dan memelihara tulang rawan daripada rosak.ubat sakit sendi lutut

Vivix mampu memperbaiki struktur dan fungsi sendi serta mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada sakit sendi.

Dapatkan kedua-dua produk ini untuk bantu ibu rasa selesa dan mudah untuk mengerjakan ibadat.

rawat sakit sendi secara semulajadi

Hubungi saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Elakkan Keguguran Berulang Demi Mendengar Tangisan Cahaya Mata

Pengalaman mengalami keguguran yang berulang kali menyebabkan saya lebih berhati-hati dalam pemilihan pemakanan dan menjalani kehidupan seharian. Biasanya masalah yang kita hadapi ni berkait rapat dengan apa yang kita makan dan apa yang kita buat setiap hari. Setuju tak?

cara hamil selepas keguguran

Ini adalah perkongsian saya melalui pengalaman yang telah mengalami keguguran sebanyak 3 kali (pada tahun yang berlainan). Apa yang saya boleh kongsikan ialah ubah cara pemakanan dan gaya hidup untuk hamil kembali dan berjaya mendengar tangisan bayi yang kita dan suami idam-idamkan.

Allah Maha Kaya,
Allah Maha Tahu
Apa yang sesuai untuk kita. Bilakah masa yang terbaik untuk kita berjaya mendapatkan zuriat. Apa yang penting kita tidak mudah putus asa dan berusaha. Pastinya doa tidak boleh dilupakan. Doa senjata paling utama.

Boleh dapatkan tips cepat hamil di sini. Klik link di bawah.

Cara Cepat Hamil

Cara Elakkan Keguguran Berulang Kali

1. Tukar Cara Pemakanan

Amalkan cara pemakanan yang seimbang setiap hari. Elakkan makan terlalu banyak makanan berlemak, bergoreng dan berkalori tinggi.

2. Elakkan Makanan Segera

Fast food mengandungi sodium, lemak dan kolesterol yang tinggi. Anda boleh lihat sendiri maklumat nutrisi di sini.

Maklumat Nutrisi Makanan Segera

3. Turunkan Berat Badan Jika Obesiti

Berusaha untuk turunkan berat badan jika mengalami masalah berat yang berlebihan atau obesiti. Masalah berat badan ini boleh mengganggu kesuburan seorang wanita.

4. Ubah Gaya Hidup

Tukar gaya hidup yang lebih aktif. Jika sebelum ini tak pernah bersenam langsung, cubalah amalkan bersenam 30 minit sehari sebanyak 3 kali sehari. Dan tambahkan kepada setiap hari untuk kesihatan yang lebih baik.

5. Amalkan Suplemen Yang Selamat Dan Berkesan

Ambil suplemen asas seperti Multivitamin, B Complex dan Vitamin C. Tambahkan dengan vitamin yang tinggi antioksidan dan vitamin untuk kesuburan suami isteri seperti Vitamin A (Carotomax), Vitamin E, GLA, Alfalfa dan Vivix. Ini juga yang saya amalkan.

Melalui pengalaman sendiri juga, Alhamdulillah saya berjaya hamil selepas 2 kali keguguran berturut-turut. Badan kita ambil masa untuk jadi lebih sihat.

cara elak keguguran berulang

Paling penting teruskan berdoa dan berdoa kerana Hanya Allah Maha Mengetahui segalanya. Usaha memang wajib ada kerana Allah sentiasa pandang usaha yang kita lakukan. Bukan hanya memeluk tubuh dan menyerah kepada takdir semata-mata.

Semoga perkongsian pengalaman ini memberi manfaat kepada semua ibu muda dan bakal ibu biarpun berkali-kali mengalami keguguran. Rezeki tetap ada InshaAllah.

Ini adalah pengalaman mereka yang menggunakan Vivix untuk cuba hamil. Alhamdulillah. Dengan asbab pengambilan Vivix secara konsisten, mereka berjaya hamil.

Testimoni #1

cara cepat hamil

Testimoni #2

cepat hamil selepas keguguran

Untuk dapatkan suplemen untuk elakkan keguguran berulang, boleh whatsapp saya di 019-722 8520.

Saya sentiasa terbuka untuk mendengar pengalaman kalian dan memberi nasihat apa yang perlu dilakukan. InshaAllah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Cara Kecutkan Fibroid Dan Cegah Fibroid Muncul Semula

Fibroid yang dah kecut atau fibroid yang telah dibuang melalui pembedahan memang tiada jaminan kes ini tidak akan berulang di masa akan datang. Jadi mereka yang pernah mengalami ketumbuhan fibroid harus berjaga-jaga untuk mencegah fibroid tumbuh semula.

kecutkan fibroid dengan cepat
Fibroid boleh membesar seumpama saiz bayi di dalam rahim. 🙁

Begitu juga dengan mereka yang tidak pernah mengalami ketumbuhan fibroid ni, harus ambil langkah berjaga-jaga untuk mencegah fibroid.

Fibroid adalah ketumbuhan di dalam rahim atau uterus. Ia bukanlah sejenis kanser atau penyakit kronik yang menyerang kebanyakan wanita berusia 30 – 40 an. Walaupun ia tidak berbahaya atau penyakit meragut nyawa, ketumbuhan ini akan menyebabkan beberapa ketidakselesaan kepada penghidapnya. Di antaranya ialah pendarahan rahim yang banyak dan berpanjangan, haid terlalu banyak, sakit semasa bersama, selalu rasa nak kencing kerana fibroid menghimpit pundi kencing dan masalah-masalah lain lagi.

CARA-CARA KECUTKAN DAN CEGAH FIBROID TANPA PEMBEDAHAN

1. Tukar Bahan Pencuci Dalam Rumah

Tukar bahan-bahan pencuci dalam rumah yang mengandungi bahan kimia berbahaya kepada bahan yang semulajadi. Ini akan mempengaruhi kestabilan hormon dalam badan dan boleh menyebabkan fibroid, period tidak teratur dan penyakit yang berkaitan dengan hormon.

Elakkan diri daripada menggunakan racun serangga kerana ia mengandungi bahan kimia berbahaya yang boleh merencatkan kestabilan hormon dalam badan.

Tukar produk mandian, syampu, sabun pencuci pinggan dan pencuci baju yang semulajadi atau organik.

2. Jangan Guna Bekas Atau Cawan Plastik

Elakkan daripada menggunakan beka plastik dan cawan plastik untuk meletakkan makanan dan minuman. Bahan-bahan plastik ini boleh meningkatkan Xenoestrogen. Jangan gunakan bekas-bekas plastik untuk memanaskan makanan dalam microwave.

3. Makan Makanan Organik

Makan ayam atau tumbuhan organik. Ayam yang disuntik dengan hormon tumbesaran atau penggunaan racun serangga untuk tumbuhan boleh menggangu hormon dalam badan sekaligus akan menyebabkan fibroid atau penyakit yang berkaitan dengan hormon yang lain seperti endometriosis atau senggugut teruk.

4. Elakkan Guna Losyen Atau Skin Care Yang Mengandungi Bahan Berbahaya

Gunakan losyen tanpa Paraben dan elakkan daripada menggunakan produk penjagaan kulit yang mengandungi Merkuri, Hydroquinone dan Tretinoin. Produk ini bukan sahaja boleh memudaratkan kulit secara luaran sahaja tetapi ia boleh mengganggu keseimbangan hormon dalam badan. Akhirnya mengalami Cyst, Fibroid atau Endometriosis.

Banyak produk tempatan yang memasukkan bahan-bahan terlarang ini ke dalam produk mereka untuk beri kesan cepat kepada kulit walhal ia amat memudaratkan.

Contoh produk beracun yang terkini, April 2017.

Cegah fibroid
Produk beracun yang mengandungi merkuri,hydroquinone dan tretinoin

Baca kenyataan akhbar KPK yang terkini di sini. Klik link di bawah.

Produk-Produk Kosmetik Yang Dikesan Mengandungi Racun Berjadual

5. Jauhi Makanan Bergula, Berlemak Dan Berminyak

Jauhi makanan bergula, berlemak dan berminyak yang merupakan penggalak Estrogen. Kandungan hormon Estrogen yang berlebihan dalam badan akan menggalakkan pertumbuhan fibroid. Kurangkan makan makanan dalam tin dan jauhi juga makanan segera serta ‘junk food’.

6. Ambil Suplemen Semulajadi Yang Selamat Dan Berkesan

Cara kecutkan fibroid dengan cepat
Suplemen semulajadi yang berkesan untuk kecutkan fibroid

Amalkan suplemen yang terbukti berkesan dan selamat untuk digunakan dalam jangka masa yang lama. Suplemen ini dapat membantu mengecutkan fibroid dan  menstabilkan hormon Estrogen dalam badan sekaligus mengelakkan pertumbuhan fibroid.

Lihat pengalaman mereka yang mengambil suplemen Shaklee untuk mengecutkan fibroid di sini.

Klik link –> Berjaya Kecutkan Fibroid Dengan Cepat

Usah dibiarkan fibroid makin membesar tanpa sebarang usaha. Apabila terlalu besar, hanya dengan cara pembedahan sahaja mampu selesaikan masalah fibroid ni. Kecutkan fibroid semasa saiznya masih kecil.

Sila klik gambar untuk membuat pembelian sendiri menggunakan kad kredit atau kad debit.

petua kecutkan fibroid tanpa pembedahanAtau

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk membuat tempahan. Anda layak mendapat keahlian percuma dengan set ini. Saya akan bantu anda untuk mendaftar keahlian secara percuma. Konsultasi juga adalah percuma.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Bahaya Kanser Usus Jika Tidak Dirawat Dari Peringkat Awal

Kanser usus adalah antara kanser pembunuh di ranking ke tiga pada masa ini di Malaysia. Kebiasaannya kanser tidak dapat dikesan pada peringkat awal kerana ia tidak menunjukkan simptom yang jelas di tahap pertama mahu pun kedua. Tetapi ia akan merebak dengan cepat apabila dikesan pada tahap 3 dan 4.

Menurut Perunding Perubatan Gastroenterologi, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Raja Affendi Raja Ali,
kanser usus tidak mempunyai tanda gejala pada peringkat awal apabila pesakit tidak akan menyedari mereka menghidap kanser usus sehingga penyakit berkenaan telah berada pada tahap yang kronik.

Sumber : Utusan Malaysia

Tahap kanser usus

Saya mempunyai seorang pelanggan setia Vivix yang bergelar doktor disahkan penyakit kanser usus. Namun, beliau dapat mengesan sakitnya di peringkat awal. Alhamdulillah beliau mendapat rawatan yang sebaiknya dan sekarang bebas kanser sepenuhnya. Kini beliau konsisten mengambil Vivix untuk meningkatkan sistem imun dan melindungi sel-sel badan beliau.

Antara Petanda Awal Kanser Usus Yang Perlu Diberi Perhatian

1. Cirit-Birit

Cirit-birit yang kerap tanpa mengetahui puncanya adalah salah satu petanda kanser usus.

2. Sakit Perut

Sakit di bahagian abdomen bergantung kepada kedudukan kanser usus.

3. Hilang Selera Makan Dan Turun Berat Badan

Pesakit mengalami kehilangan berat badan yang drastik.

4. Tabiat Ke Tandas-Terasa Ingin Buang Air Tetapi Tiada Najis Yang Keluar

Pesakit merasakan ingin ke tandas tetapi tiada najis yang keluar. Ini adalah kerana kanser yang terletak pada bahagian rektum. Apabila ketumbuhan sudah memenuhi rektum, ianya memberikan mesej yang salah kepada badan seolah-olah rektum sudah dipenuhi najis. Sedangkan tiada najis di dalam rektum, yang memenuhinya adalah sel-sel kanser sahaja.

5. Perubahan Tabiat Buang Air Seperti Sembelit

Tabiat membuang air besar untuk setiap individu adalah berlainan. Pesakit kanser mengalami perubahan dari segi tabiat membuang air besar selang 3 atau 4 hari, atau lebih lama.

6. Berak Berdarah

Darah bercampur dengan najis. Najis pula berwarna kehitaman.

7. Sembelit Yang Diselangi Dengan Cirit-Birit

Kanser usus yang hampir tersumbat akan menyebabkan najis keras tidak dapat melalui usus besar. Pesakit akan mengalami gejala sembelit pada ketika itu. Najis yang tersumbat ini mempunyai banyak bakteria dan akan ‘membusuk’ di dalam usus, menyebabkan air kembali diserap ke dalam usus. Ini menyebabkan najis menjadi lembik dan berair. Pada ketika ini, pesakit akan mengalami gejala cirit. Cirit yang dialami adalah lebih daripada lima kali sehinggakan sesetengah pesakit mengadu tidak dapat mengawal simptom cirit ini. Kitaran sembelit dan cirit akan berulang.

8. Tidak Berak Dan Kentut Serta Muntah

Gejala ini berlaku apabila usus tersumbat 100 peratus.

Sumber : mmgazette

Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Kanser Usus

Menurut kajian yang dijalankan mengenai Resveratrol yang telah diterbitkan di dalam 2000 jurnal, Resveratrol adalah antioksidan yang sangat kuat mampu meneutralkan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel seterusnya merencatkan perkembangan serta membunuh sel kanser. (Rujukan : WebMD)

Sembuh dari kanser Sembuh dari kanser

Berikut ialah testimoni pesakit kanser usus yang kini telah menjalani kehidupan yang lebih baik dan bebas kanser. Alhamdulillah.

Testimoni Bebas Kanser Usus 1 :

Ubat kanser usus
Bebas kanser usus

Testimoni Bebas Kanser Usus 2 :

Testimoni Bebas Kanser Usus 3 :

Rawat kanser usus

Testimoni Bebas Kanser Usus 4 :

Usaha untuk bebas kenser dengan pengambilan Vivix secara konsisten. Yang selebihnya kita doa dan tawakkal kepada Allah.

Hadiah yang paling baik ialah hadiah kesihatan. Berikan yang terbaik untuk orang yang kita sayang.

Dapatkan Vivix dengan menghubungi saya segera di 019-722 8520.

Atau boleh beli terus menggunakan kad debit atau kad kredit anda. Klik gambar di bawah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplemen Untuk Panjang Umur

Kenapa mak kita tak ambil suplemen pun ok jer dulu-dulu. Lahirkan anak 10 orang pun steady je tak ambil vitamin apa pun.

Kenapa suplemen jadi keperluan pula di zaman sekarang ni?

 

Jom cek hidup kita hari ini.

1. Makanan segera dah jadi makanan ruji dah. KepC, pizzHot dan macam- macam lagi.
Itu belum kira nak buat spaghetti guna sos Proges ke Kimbill ke kan. Macam-macam lagi yang segera. Sayur pun segera. Sayur frozen. Kan?

2. Kita bukan ternak ayam sendiri di belakang rumah.

3. Kita tak kutip sayur di tepi rumah kita.

4. Kita jarang makan sayur dan ulaman.

5. Kita makin sibuk, makin stress dan makin nak short cut dalam semua perkara.

6. Kita masak sendiri di rumah 2-3 kali je seminggu. Hari-hari lain kita telan je minyak yang entah guna kali ke berapa dah. Ayam pun ayam cucuk. Kan?

7. Nugget pun kita beli yang dalam paket kan. Kita kecil-kecil dulu tak kenal pun apa itu nugget kan…

Saya tak kata orang lain. Ini adalah kehidupan saya hari ini. Ia adalah proses jalani kehidupan lebih baik. Buang dan tukar mana yang boleh tukar.

Dan topup dengan keperluan vitamin.

Anak-anak macam mana?

Anak-anak saya bersahabat baik dengan segala jenis vitamin kanak-kanak. Itu pun diorang suka sangat sayur dan buah. Still perlukan vitamin untuk penuhi lopong-lopong nutrisi dalam badan mereka.

Banyak lagi yang perlu dibaiki dan ditambah nilai untuk kesihatan dan masa depan yang lebih baik.
InshaAllah.

Hubungi akakSelim di 019-722 8520 sekarang untuk tingkatkan tahap kesihatan anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Ubat Untuk Sendi Lutut Supaya Ibadat Lebih Baik Dan Selesa

Masalah sakit sendi lutut ni macam dah jadi trend dah sekarang ni. Umur awal 30-an pun dah sakit lutut. Apabila sakit lutut, memang banyak benda yang kita susah nak buat. Usahkan nak buat senaman hebat-hebat, yang paling utama nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk guna kerusi. Nak sujud pun tak boleh sebab lutut tak boleh lipat dah. Masa tu baru kita tahu yang sujud tu sangat mendamaikan dan menenangkan. Masa tulah rasa menyesalnya tak jaga lutut elok-elok.

Kalau dah sakit, apa nak buat? Takkan nak biarkan macam tu je kan?

Biasanya kita akan ambil kalsium lebih sikit sebab ingatkan tulang kita ada masalah. Tapi yang sebenarnya punca sakit lutut ni adalah sebab kolagen di bahagian sendi lutut yang dipanggil tulang rawan tu dah berkurang. Sedikit demi sedikit kolagen di dalam tulang rawan ni akan berkurang dengan peningkatan usia. Jadi bila dua sendi bergesel, memang akan rasa sakitlah. Lebih teruk jika berat badan pun ada masalah. Bertambah-tambah sakit sendi lutut ni.

Akak selim bercerita daripada pengalaman sendiri. Memang sangat sakit. Ngilu, pedih dan macam-macam rasa lagi. Jalan pun terhencot2 tau. Akak selim nak kongsikan apa yang membantu akak selim pulih semula. Lebih dari sebulan juga akak selim solat duduk di kerusi.

Rindu! Rindu sangat nak sujud. Tapi apakan daya lututku tak boleh dilipat. Tak boleh nak duduk langsung. 🙁

Akak selim amalkan Shaklee Collagen Powder dan Vivix secara konsisten. Alhamdulillah, dah tiada masalah sakit sendi dah. Yang syoknya, jeragat makin pudar dan liang pori pun makin kecil.

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix
Akhirnya akak selim boleh solat berdiri selepas konsisten dengan kolagen dan vivix

1. Vivix

Membantu memperbaiki sel-sel yang rosak yang menyebabkan sakit sendi. Bila sel-sel dah sihat, sakit sendi pun makin berkurang.

2. Shaklee Collagen Powder (SCP)

Apabila kita amalkan SCP ni secara konsisten, kolagen akan diserap oleh tubuh kita dan akan menggantikan kolagen yang telah hilang di dalam tulang rawan kita. Makin banyak kolagen yang masuk ke dalam badan kita, makin pulih kesihatan sendi lutut kita. Sebab itu kita kena pastikan ambil kolagen yang benar-benar boleh menyerap dengan baik oleh badan.

Bagaimana nak pilih kolagen yang baik? Boleh klik link di bawah ni untuk tahu cara pilih kolagen yang betul-betul berkesan.

Cara Pilih Kolagen Yang Terbaik Dan Berkesan

Hubungi akak selim hari ini untuk pulihkan sakit sendi lutut. Whatsapp akak selim 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

Share Button

Makan Sayur Lebih Baik Daripada Makan Shaklee? Betul Ke?

Makan sayur lebih baik daripada makan Shaklee?

Dah makan sayur, dah tak perlu laa makan Shaklee dah?

Makan sayur pun ok dah, tak payah nak makan Shaklee bagai nih!

Pernah dengar dialog ni? Macam biasa dengar je kan?

Akak selim dan keluarga penggemar sayur-sayuran, tetapi tetap pengguna tegar vitamin Shaklee. Kenapa? Zat dan vitamin di dalam sayur tu tak cukup ke untuk akak selim sekeluarga?

Kenapa Perlu Makan Vitamin Shaklee Walaupun Dah Makan Sayur Berkoyan-koyan?

1. Zat Dan Vitamin Mudah Musnah Apabila Dimasak

Zat dan vitamin di dalam sayur-sayuran mudah musnah apabila terkena haba. Ditambah pula kita memasaknya sehingga terlebih masak. Kata orang Johor, “sampai benyek sayur-sayur tu”. Ada apa yang tinggal? Hanya serat ajelah.

2. Tanah Yang Kurang Garam Mineral

Vitamin C Shaklee terbaik

Sayur yang kita makan zaman kini bukan macam zaman mak, nenek dan moyang kita dah. Sebab apa? Sebab tanah sekarang ni semakin kurang garam mineral di dalamnya. Jadi, mahu atau tidak kita mesti makan suplemen yang boleh menampung lopong-lopong nutrisi tersebut.

Vitamin C Shaklee terbaik

3. Sayur Tercemar Dengan Racun Serangga

Mak-mak suka pilih sayur yang cantik-cantik atau yang berlubang-lubang dimakan ulat? Berhati-hati jika anda suka sayur yang cantik-cantik sebab yang tidak dimakan ulat ni memang menggunakan racun serangga. Jika kita tidak bersihkan dengan cara yang betul seperti merendam sayuran di dalam pencuci Basic H, dikhuatiri sayur yang kita makan tu tercemar dengan racun serangga.

Apa pilihan terbaik? Semestinya sayur-sayuran organik kerana ia tidak disembur dengan racun serangga. Sayuran organik juga perlu dibersihkan dengan baik kerana kita mungkin termakan ulat-ulat sayuran pula.

Aduih…….. pening macam ni kan?

Usah pening-pening ya, sayuran organik jauh lebih baik daripada sayuran biasa. Dan kalau makan sayuran organik sekalipun, tetap perlu makan vitamin disebabkan alasan no 1 dan 2 tu.

4. Zat Sayuran Hilang Semasa Penyimpanan Dan Pengangkutan

Kalau bukan sayur yang kita tanam tepi rumah atau belakang rumah, sudah pasti sayur-sayuran tersebut dipetik lebih awal untuk dijual di pasar atau supermarket. Zat sayur-sayuran ni mudah hilang jika kita tidak terus memakannya selepas dipetik. Kalau sayuran tu kita tanam dan terus dimasak selepas dipetik, itu memang terbaiklah. Cuma masih ada kebarangkalian zat dan vitamin musnah dalam proses memasak. Kan?

Ada alasan lagi untuk meninggalkan suplemen dalam kehidupan seharian kita walaupun dah makan banyak sayur? Akak selim berani jamin, kebanyakan orang Malaysia ni memang tak cukup ambil sayur dan buah. Cuba lihat sajalah menu-menu di kedai, jarang diletakkan sayur yang banyak jika kita memesan nasi ayam, nasi lemak, bihun tomyam atau menu-menu lain. Sayur yang ada tu hanyalah cukup syarat sahaja.

Sebab ramai yang tak makan sayur pun kan? Sebenarnya….. 🙁

Benarkah makan sayur tak perlu suplemen

Contohnya nasi ayam, sekeping salad (yang mungkin dah lunyai), sepotong timun dan tomato. Itu pun kita elak daripada makan tomato. Betul tak?

Kesimpulannya, walau banyak mana pun anda makan sayur atau buah, anda tetap perlukan suplemen dalam kehidupan seharian anda. Pastinya anda perlu pilih vitamin terbaik dan terbukti berkesan seperti Vitamin Shaklee. 🙂

Buat pilihan terbaik untuk kesihatan masa depan yang lebih bagus. Hubungi akak selim hari ini untuk dapatkan cadangan vitamin yang paling sesuai untuk anda di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

Share Button

Benarkah Suplemen Shaklee Memudaratkan Kesihatan Untuk Jangka Masa Panjang?

Ramai yang berpendapat jika mengambil suplemen dalam jangka masa yang lama boleh memudaratkan kesihatan, boleh menyebabkan buah pinggang rosak dan lain-lain.

Benarkah?

Iya, ia mungkin benar-benar berlaku jika suplemen tersebut adalah suplemen yang tidak selamat, tiada kelulusan KKM, tiada ujian klinikal dan juga tiada landmark study.

Jika hanya ada kelulusan KKM, adakah ia benar-benar selamat? Banyak yang berlaku sejak akhir-akhir ini, produk yang ada kelulusan KKM tetapi dalam masa beberapa bulan kelulusan KKM tersebut ditarik balik. Pernah dengar kan? Sebab apa?

Bukan kerana KKM tidak menjalankan kerja mereka dengan baik dan telus tetapi…

Sebab ada segelintir pengusaha-pengusaha produk yang berlaku tidak jujur dan ingin untung cepat. Produk yang dihantar untuk ujian kelulusan KKM adalah produk yang selamat, tetapi selepas itu ia mungkin dicampur dengan bahan terlarang seperti merkuri atau bahan-bahan berbahaya yang lain, yang boleh memudaratkan kesihatan pengguna.

Akhirnya produk tersebut terpaksa ditarik balik kelulusan KKMnya.

Takut kan?

Bagaimana jika kita pernah menggunakan produk tersebut? Ia boleh menyebabkan kanser dan penyakit-penyakit kronik yang lain.

Bagaimana kita nak tahu produk yang kita ambil benar-benar selamat untuk jangka masa panjang?

Haaaa… mari akak selim kongsikan. Produk yang terbukti selamat adalah produk yang bukan sekadar ada kelulusan KKM, tetapi juga produk yang ada ujian klinikal dan Landmark Study.

Shaklee adalah satu-satunya syarikat vitamin di dunia yang menjalankan Landmark Study ni. Walhal syarikat vitamin TAK WAJIB pun buat ni, tapi Shaklee benar-benar ingin buktikan yang semua produk Shaklee adalah benar-benar selamat untuk diambil jangka masa panjang.

Apa bendanya Landmark Study ni? Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Landmark Study ni, boleh klik link di bawah.

Landmark Stdudy Shaklee Tu Apa?

Untuk maklumat lanjut tentang Landmark Study, boleh refer ke sini. http://LandmarkStudy.com.

Klik ke sini jika ingin download manuskrip jurnal tersebut.

Oleh sebab Landmark Study Shaklee inilah, Profesor Susan Bartz herrick memilih untuk menggunakan Shaklee dalam masa yang sangat lama iaitu 47 tahun.

Shaklee berkesan dan selamat

47 tahun tau! Bukan 47 hari atau 47 bulan!

Beliau adalah ahli akademik yang hebat pastinya bukan mudah nak percaya kata-kata orang atau sekadar testimoni sahaja. Beliau perlukan bukti saintifik untuk menggunakan satu-satu produk untuk pastikan ianya benar-benar selamat untuk beliau gunakan sepanjang hayat.

Landmark study shaklee

Kalau Shaklee ni bukan benar-benar produk yang selamat, mengapakah NASA meminta Shaklee formulakan makanan angkasawan supaya mereka kekal terhidrasi di angkasa lepas. Berada di angkasa lepas bukan seperti berada di bumi ni tau.

Kalau Shaklee ni tak terbukti berkesan, kenapa angkasawan kembar, Mark Kelly dan Scott Kelly tetap gunakan Shaklee hingga ke angkasa lepas?

Begitu juga dengan pencapaian atlit yang bertaraf Olimpik. Ternyata Shaklee terbukti berkesan sehinggakan mereka menggunakan Shaklee untuk membantu pencapaian mereka di dalam sukan.

Adakah itu belum cukup membuktikan Shaklee ini benar-benar berkesan?

Jom lihat antara pencapaian atlit yang menggunakan Shaklee. Akak selim bawakan 2 contoh. Yang lain-lain boleh klik link ini.

Atlit Shaklee

1. Morgan Craft-Shooting Summer Games

Morgan Craft
Morgan Craft

Morgan Craft

2. Amro Elgeziry-Pentathlon Summer Games

Amro Elgeziry
Amro Elgeziry

Amro Elgeziry

Boleh terus lihat sini, sila klik link di bawah.

Atlit Shaklee

Bukan calang-calang orang yang menggunakan Shaklee ni. Ahli akademik yang inginkan bukti saintifik, angkasawan yang perlukan formula istimewa untuk dibawa ke angkasa lepas, atlit yang perlukan produk yang boleh meningkatkan pencapaian mereka sekaligus membawa kemenangan dalam setiap pertandingan mereka.

Bagaimana dengan vitamin jenama lain? Adakah mereka juga ada Landmark Study ni? Itu akak selim mohon ampun dan maaf kerana itu di luar bidang akak selim. Boleh tanya sendiri kepada mereka yang menjual produk mereka ya.

Yang inginkan produk Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam ni, boleh hubungi akak selim hari ini. Jangan tunggu lama-lama ya, badan kita perlukan produk terbaik dan terbukti selamat seperti Shaklee ni. 🙂

Sms/whatsapp akak selim di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...