Benarkah Boleh Turunkan Bacaan Kolesterol Dengan Suplemen?

Ada ke suplemen yang boleh bantu turunkan bacaan kolesterol dalam darah? Kalaulah ada pun, macam mana nak pastikan yang suplemen tu betul-betul selamat dan berkesan?

Sekarang kan ada macam-macam suplemen yang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan kan? Semuanya claim bagus-bagus walaupun ada juga yang kantoi tak ada kelulusan KKM pun. Itulah yang menakutkan para pengguna, rakyat marhaen seperti saya juga.

Sehinggalah saya bertemu dengan produk yang ada ujian klinikal beserta dengan Landmark Study. Inilah satu-satunya produk suplemen yang berani melakukan Landmark Study ni. Apa dia Landmark Study tu?

Landmark Study ialah
perbandingan mereka yang ambil Shaklee, yang tak ambil apa-apa vitamin dan mereka yang ambil vitamin jenama lain.
Hasil kajian mendapati tahap kesihatan mereka yang mengambil suplemen Shaklee dalam jangka masa panjang adalah jauh lebih baik berbanding 2 golongan lagi.

Begitu juga dengan tahap kolesterol mereka yang mengambil suplemen Shaklee dengan mereka yang tidak mengambil apa-apa suplemen dan mereka yang mengambil suplemen jenama lain.

Cara turunkan kolesterol dengan cepat

Hasil kajian Landmark Study membuktikan bahawa tahap kolesterol baik (HDL) di dalam darah orang yang mengambil vitamin Shaklee adalah lebih baik dari orang yang tidak mengambil apa-apa vitamin dan orang yang ambil vitamin jenama lain.

Makin tinggi tahap kolesterol baik (HDL) ini, makin bagus kerana kolesterol ini akan mengangkut kolesterol ke hati untuk disingkirkan. Ia membersihkan salur darah daripada mendakan kolesterol.

Continue reading Benarkah Boleh Turunkan Bacaan Kolesterol Dengan Suplemen?

Share Button

Cara Daftar Ahli Shaklee

Cara nak daftar ahli Shaklee ni mudah sahaja tau. Hanya isikan borang keahlian di sini dan saya akan uruskan pendaftaran untuk anda.

Borang Daftar Ahli Shaklee

Ada 2 cara untuk mendaftar keahlian Shaklee iaitu :-

1. Bayar yuran keahlian RM68.90

ahli shaklee murah

Anda akan dapat member kit yang eksklusif bersama-sama yuran keahlian ini. Bayaran penghantaran adalah RM10.60. Jadi jumlah yang perlu dibayar adalah RM79.50 sahaja.

2. Keahlian PERCUMA

Dengan pembelian sebanyak 200 UV iaitu lebih kurang RM700-RM800, anda layak mendapat keahlian secara PERCUMA.

Saya berikan contoh paling mudah, jika anda membeli Vivix 2 botol dengan harga RM805.60, anda dapat mendaftar sebagai ahli Shaklee secara PERCUMA.

Dengan pembelian 200 UV ini juga, anda layak mendapat keistimewaan berikut.

-penghantaran PERCUMA (pembelian RM800 ke atas)
-komisyen daripada pihak Shaklee sebanyak 5% (anda boleh dapat kembali duit anda)

Dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee yang sah, anda dapat menikmati harga ahli tanpa anda perlu ‘survey-survey’ harga murah sana sini dah. Sebab inilah harga terendah untuk semua ahli Shaklee tak kira anda adalah ahli baru atau ahli lama atau anda jutawan sekali pun.

Dalam Shaklee tiada pilih kasih dari segi harga, semua orang diberikan harga yang sama sahaja. Jadi, anda amat beruntung dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee untuk menikmati keistimewaan sebagai ahli dengan harga yang istimewa.

Untuk keahlian percuma ni, anda boleh hubungi saya di sini ya.

Daftar ahli Shaklee

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Ubat Gastrik Kronik

Klik gambar di bawah untuk pembelian Set Gastrik Kronik.

Ubat gastrik mujarab

Ubat gastrik kronik

 

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Masalah Keputihan Semasa Hamil Boleh Membahayakan Bayi Anda

Masalah keputihan semasa hamil adalah disebabkan bahagian faraj mengandungi gula yang tinggi dipanggil glikogen dan boleh menggalakkan pertumbuhan kulat.

cara rawat keputihan semasa hamil

Masalah ini mungkin dianggap biasa oleh seorang wanita selagi ia tidak mengganggu aktiviti seharian atau hubungan intim bersama suami. Namun, ia perlu dipandang serius oleh ibu yang mengandung kerana keputihan yang teruk bukan sahaja merimaskan ibu mengandung, tetapi ia boleh menjejaskan kesihatan bayi di dalam kandungan.

Untuk ibu pula, jika masalah keputihan ini dipandang ringan dan tidak dirawat, ia boleh menyebabkan masalah yang lebih besar seperti kanser rahim.

cara rawat keputihan

Kelahiran pra-matang juga boleh berlaku jika anda mengalami masalah keputihan yang teruk. Jadi, ibu-ibu haruslah berbuat sesuatu jika ada masalah lelehan faraj atau keputihan ni.

Cara Elak Masalah Keputihan

1. Gunakan seluar dalam yang diperbuat daripada kain kapas. Elakkan menggunakan seluar dalam jenis kain satin. Mungkin ia nampak cantik di mata anda, namun demi kesihatan anda, elakkan sementara anda hamil. 🙂

2. Elakkan menggunakan panty liner kerana bahan kimia yang terkandung di dalam panty liner boleh menjejaskan bakteria semulajadi di bahagian faraj.

3. Jangan gunakan wangian atau bedak untuk diletakkan di bahagian faraj.

Continue reading Masalah Keputihan Semasa Hamil Boleh Membahayakan Bayi Anda

Share Button

Ubat Kolesterol Tinggi Supaya Tak Mati Mengejut

Kolesterol tinggi tanpa dipantau boleh menyebabkan masalah jantung yang serius. Masalah jantung pula boleh menyebabkan jantung berhenti berdegup bila-bila masa sahaja seterusnya menjadi punca mati mengejut.

ubat kolesterol supaya tak mati mengejut

Usah diabaikan pemeriksaan kesihatan secara berkala sekurang-kurangnya setahun sekali untuk mengetahui tahap kesihatan dan paras kolesterol dalam badan.

Continue reading Ubat Kolesterol Tinggi Supaya Tak Mati Mengejut

Share Button

Cara Menghilangkan Sakit Gigi Untuk Ibu Hamil

Setiap kali mengandung, saya memang menghadapi masalah sakit gigi. Mungkin sebab zaman muda-muda dulu kurang prihatin terhadap penjagaan gigi. Dan mungkin juga disebabkan hormon mengandung, gigi mudah sakit semasa hamil.

Cara rawat sakit gigi ibu hamil

Semua orang pun tahu kan kalau sakit gigi ni, boleh menggangu emosi dan langsung tak boleh tidur. Sakit ‘contraction’ pun ada juga rehatnya, sakit gigi ni memang berterusanlah sakitnya. Huhuhu. 🙁

Saya memang elakkan mengambil ubat semasa mengandung walaupun dikatakan boleh ambil panadol dalam dos tertentu. Nak cabut gigi pun tak boleh kan di awal kehamilan? Jadi, apa yang saya buat untuk hilangkan sakit gigi secara semulajadi. Macam-macam juga petua yang saya dapat dari kawan-kawan. Semuanya saya cuba semasa kehamilan yang terdahulu. Cuma kali ni saya hanya amalkan satu ni sahaja.

Alhamdulillah, sakit gigi saya berkurangan dan boleh bertahan sehingga kandungan 6 bulan. Start sakit tu masa mengandung 3 bulan dan doktor kata tunggu sehingga kandungan 5 bulan baru boleh cabut.

Apa Yang Saya Amalkan Untuk Hilangkan Sakit Gigi?

Saya amalkan 3 vitamin ni dengan secara konsisten.

1. Vitamin C

Vitamin C sangat penting dalam penghasilan kolagen dan membantu mengekalkan kesihatan gusi. Gusi ibu hamil memang sensitif semasa mengandung, jadi Vitamin C ni membantu kesihatan gusi sekaligus menghilangkan sakit gigi.

Continue reading Cara Menghilangkan Sakit Gigi Untuk Ibu Hamil

Share Button

Ubat Sakit Sendi Tanpa Dadah

Orang tua atau warga emas biasanya sangat sinonim dengan sakit sendi ni kan? Namun sekarang ni tak perlu tunggu tua 70-an, ramai sangat dah yang sakit sendi, sakit lutut, sakit pinggang dan macam-macam lagi yang berkaitan dengan sendi.

Ubat sakit sendi mujarab

Mungkin faktor pemakanan yang tidak terjaga atau aktiviti harian yang tidak teratur antara faktor yang menyebabkan orang muda sekarang pun dah mula sakit sendi, sakit lutut dan macam-macam sakit yang berkaitan dengan sendi ni.

Ingin tahu ubat sakit sendi yang dirumuskan secara semulajadi dan berkesan?

Continue reading Ubat Sakit Sendi Tanpa Dadah

Share Button

Cara Bakar Lemak Yang Berkesan Untuk Kurus Cepat

Omega-3 yang terkandung di dalam minyak ikan dikatakan sebagai salah satu bahan untuk membakar atau mencairkan lemak. Bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan, ini memang satu berita yang amat penting dan perlu diambil berat.

 

Cara bakar lemak dengan minyak ikan

Kalau boleh, nak semua lemak dalam badan ni cair dan terbakar terus. Sebut sahaja dengan cara apa dan bagaimana, pasti sanggup beli dan lakukannya.

Daripada beberapa kajian tentang cara Omega-3, ada beberapa mekanisma bagaimana Omega-3 boleh membantu kita utk kurus.

Continue reading Cara Bakar Lemak Yang Berkesan Untuk Kurus Cepat

Share Button

Set Hamil Shaklee Untuk Ibu Dan Bayi Sihat Serta Bijak

Setelah disahkan mengandung, ibu hamil pasti tercari-cari vitamin apakah yang terbaik untuk diambil untuk memastikan bayi di dalam kandungan membesar dengan sihat.

Selain kesihatan bayi, ibu juga ingin hamil dalam keadaan sihat dari segi fizikal dan emosi. Pengambilan nutrisi penting semasa mengandung dapat membantu ibu  hamil terjaga dari segi emosi dan perubahan yang berlaku sepanjang kehamilan.

Set Hamil Shaklee ini juga dapat membantu ibu bersalin secara normal tanpa jahitan dan koyakan. Baca tips lain di sini.

Bersalin Dengan Tenang Tanpa Koyakan Dan Jahitan

 

Set hamil Shaklee

set hamil secara online

Hubungi saya untuk konsultasi dan cara pengambilan vitamin untuk ibu hamil.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Bekal Suplemen Untuk Jemaah Haji Lebih Bertenaga Di Tanah Suci

Sekarang ni musim orang pergi haji. Ramai yang cari suplemen untuk dibawa ke Tanah Suci. Ada yang beli untuk diri sendiri dan ada juga yang belikan sebagai hadiah untuk saudara mara, kawan-kawan yang dijemput Allah untuk menunaikan haji.

suplemen untuk haji dan umrah

Minggu lepas, ada pelanggan yang beli Vitamin C, Ostematrix (Kalsium), Alfalfa dan B Complex. Semuanya atas pilihan mereka sendiri. Dan kebanyakannya mereka dah selesa dengan pengambilan suplemen setiap hari semenjak mereka berada di Malaysia lagi. Syukurlah semuanya sempat sampai ke tangan masing-masing sebelum berlepas ke sana.

Pagi ni, InshaAllah saya akan hantar Vivix untuk kawan kepada pelanggan nutrisisemulajadi.com. Saya doakan semua kawan beliau dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang masa dan dipermudahkan untuk mengerjakan haji serta mendapat haji yang mabrur. InshaAllah.

Selain Vivix, ada beberapa lagi suplemen yang boleh dibawa ke Tanah Suci untuk memastikan tubuh badan sentiasa sihat dan tip top. Sudah tentu doa adalah senjata paling utama supaya badan sentiasa cergas dan suplemen ini adalah salah satu usaha sahaja. Moga Allah berkati usaha kita walaupun kecil.

Suplemen Untuk Jemaah Haji Atau Umrah

Set Asas

1. Vitalea-membekalkan tenaga sepanjang hari.

2. B Complex-meningkatkan kecergasan badan. Gabungan B Complex yang lengkap ini dapat membantu para jemaah haji lebih cergas dan berupaya melakukan ibadat di sana dengan lebih cergas.

3. Vitamin C-meningkatkan kekebalan sistem imun tubuh badan. Pengambilan Vitamin C yang konsisten dapat mengelakkan selsema, demam atau batuk yang biasa dialami para jemaah haji kerana perubahan cuaca dan juga aktiviti fizikal yang banyak.

4. Ostematrix-melegakan lenguh-lenguh badan dan mengurangkan ketegangan otot badan. Ibadat haji banyak melibatkan aktiviti fizikal, jadi Ostematrix yang lengkap dengan Kalsium + Vitamin D + Magnesiun adalah sangat sesuai untuk melegakan sakit-sakit badan sepanjang berada di sana.

5. Nutriferon-meningkatkan sistem imun badan. Di sana kita akan berhadapan dengan jemaah haji dari seluruh dunia dengan cuaca yang berlainan dari negara kita. Untuk mengekalkan kesihatan tanpa sebarang penyakit, memang bagus kita ambil Nutriferon ni yang terbukti dapat meningkatkan sistem imun badan kita dalam melawan penyakit atau jangkitan.

Set Premium

Set Asas : Kesemua set asas di atas dan ditambah lagi dengan 3 lagi suplemen di bawah.

6. Cinch Tea-membekalkan tenaga segera dan mengelakkan daripada mengantuk.

7. Performance Drink-mengelakkan rasa letih dan lesu disebabkan kekurangan air dalam badan. Performance drink dapat membantu badan terhidrat sepanjang masa.

8. Vivix-membantu memberikan tenaga segera sepanjang hari dan mengekalkan kesihatan sepanjang menunaikan ibadat di sana.

Di samping itu anda boleh membawa krim Herbal Blend yang membantu mengekalkan kelembapan kulit dan mengelakkan kulit kering serta merekah.

Ikuti pengalaman mereka yang telah menggunakan Suplemen Haji Dan Umrah ini sepanjang mereka mengerjakan ibadat umrah bersam-sama keluarga.

Masih sempat ni untuk buat bekalan sebelum berlepas ke Tanah Suci. Atau boleh hadiahkan kepada insan tersayang atau kawan-kawan yang dapat menunaikan haji atau umrah nanti.

Hubungi saya untuk tempahan dan konsultasi di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...