Cara-cara mengatasi masalah sembelit tanpa menyakitkan dan memudaratkan

Cara-cara mengatasi sembelit dengan mudah
Sembelit memang menyakitkan.. 🙁

Jika di negara Jepun, ubat-ubatan untuk merawat sembelit ni memang sangat popular di kalangan wanita-wanita Jepun. Iklan ubat sembelit memang sangat kerap ditayangkan. Dulu, saya ingatkan wanita Jepun je yang hadapi masalah sembelit ni, rupa-rupanya wanita Malaysia pun menghadapi masalah yang sama. Bukan sahaja ibu-ibu hamil atau berpantang, tetapi gadis-gadis yang belum berkahwin juga menghadapinya kerana Herb-Lax menjadi vitamin LAWAS yang sangat popular dan digemari ramai serta sentiasa di order oleh adik-adik bujang di tempat kerja lama saya.

Ya, saya faham. Sembelit ni memang menyakitkan dan meresahkan! Kerana saya pernah hadapinya sekali semasa hamil anak kedua 4 tahun lepas. Ya Allah…. Seksa sungguh. Tapi masa tu belum kenal Shaklee lagi. Lagipun pregnant kan, tak boleh nak telan ubat atau apa2 sesuka hati. Seksanya… Allah sahaja yang tahu. Huhuhu.

Bagaimana Nak Mengatasi Masalah Sembelit Ni Tanpa Menyakitkan dan Memudaratkan?

1. Campuran Minyak Zaitun dan Perahan Lemon

Minyak zaitun dan lemon membantu melawaskan pembuangan
Campuran minyak zaitun dan lemon membantu mengatasi masalah sembelit.

Minum campuran minyak zaitun dan perahan lemon ini. Minyak zaitun berfungsi meredakan keradangan usus. Kajian yang dijalankan di Universiti Oxford membuktikan minyak zaitun berkesan dalam membantutkan kanser kolon. Mengambil minyak zaitun di dalam pemakanan harian membantu melancarkan proses pencernaan anda.

Lemon pula bersifat asid dan berupaya melancarkan pencernaan di samping mencairkan lemak-lemak di dalam badan.

Daripada fungsi-fungsi minyak zaitun dan lemon di atas, maka tidak hairanlah campuran kedua-dua bahan ini dapat membantu mengatasi masalah sembelit yang anda hadapi.

2. Garam

Larutan air garam membantu mengatasi masalah sembelit
Larutan air garam membantu melawaskan proses pembuangan.

Ambil 1/4 sudu besar garam dan larutkan ke dalam air. Minum air garam tersebut.

Kadangkala sembelit yang dihadapi menjadi lebih teruk disebabkan oleh sekatan kalori atau lemak sihat seperti lemak yang ditemui di dalam ikan, kekacang dan avocado. Pengambilan garam ini bertindak sebagai pelarut lemak dan kalori yang diambil setiap hari.

3. Mengambil Kalsium + Magnesium

Ostematrix Shaklee yang lengkap dengan Magnesium membantu pelawasan.
Ostematrix Shaklee yang lengkap dengan Magnesium.

Di dalam usus, kalsium akan bergabung dengan hempedu yang berlebihan dan lemak yang mereput seterusnya membentuk gumpalan. Dan gumpalan inilah yang akan dikeluarkan sebagai najis dan membersihkan usus.

Magnesium pula berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar. Magnesium juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya dari badan.

Kredit : Vitaminkita

Maka perhatikan pil kalsium yang anda ambil. Pastikan kalsium itu dilengkapi dengan magnesium. Barulah ia benar-benar berfungsi untuk mengatasi masalah sembelit anda dengan mudah tanpa sebarang mudarat.

Bagaimana ingin mendapatkan kalsium yang lengkap dengan magnesium?

Ostematrix yang lengkap dengan Magnesium membantu mengatasi masalah sembelit dengan mudah.
Ostematrix yang lengkap dengan Magnesium membantu mengatasi masalah sembelit dengan mudah.

Shaklee menyediakan kalsium lengkap dengan magnesium, vitamin D dan beberapa mineral lain yang dinamakan OSTEMATRIX. Ostematrix ini bersifat semulajadi dan tidak membebankan buah pinggang.

Ia bukan sahaja sesuai untuk ibu-ibu hamil dan berpantang yang mengalami masalah sembelit tetapi sesuai untuk semua golongan dewasa hingga ke warga emas kerana ia bukan sahaja untuk mengatasi masalah sembelit tetapi membekalkan kalsium yang anda perlukan setiap hari. 2 dalam 1 tau. 🙂

Dan yang paling penting ialah, jangan jadi seperti ibu ini tau. 😀 😀

Seksa sepanjang berpantang anak pertama sehinggakan beliau serik nak bersalin lagi!!!!

Tapi bila dah jumpa dengan set pantang Shaklee, terutamanya Ostematrix, terus tambah anak. Dan sekarang sedang hamil anak ke-3. Tahniah untuk beliau!! 🙂

Jom tengok video ini.

Tentu anda pun taknak kan menghadapi sembelit sepanjang hamil mahupun berpantang kan?

Dapatkan ostematrix dengan harga terendah sepanjang Feb 2015 ini. Anda berhak mendapatkan 1 botol ostematrix secara PERCUMA dengan pembelian 6 botol ostematrix.

Hubungi saya untuk mendapatkan Ostematrix anda hari ini.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

 

 

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...