Cara Merawat Kencing Manis Supaya Tak Mati Pucuk Di Usia Muda

Kencing manis adalah antara penyakit kronik yang menyerang rakyat Malaysia tanpa belas kasihan. 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia adalah pesakit kencing manis.

rawat kencing manis untuk elak mati pucuk

Cuba bayangkan di sekeliling kita ni kebanyakannya adalah pengidap kencing manis. Sedih kan? Dan 52% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas sebenarnya pesakit kencing manis tetapi tidak mengetahui dirinya ada kencing manis.

Amat menakutkan! Di saat kita tahu kita pesakit, pada masa tu kita tak mampu berpatah balik dah. Hanya terpaksa telan ubat seumur hidup.

Komplikasi Kencing Manis

Komplikasi kencing manis ni bukan sedikit dan bukan ringan. Antaranya ialah

rawat kencing manis secara semulajadi
Komplikasi kencing manis

1. Mati pucuk bagi lelaki. Anda boleh baca kisah dari seorang doktor tentang pesakitnya di sini.

Kisah Mati Pucuk

2. Mata kabur.

3. Tangan kebas.

4. Buah pinggang rosak.

5. Luka sukar untuk sembuh.

6. Terpaksa potong kaki.

Bagaimana Nak Kawal Kencing Manis?

Bagi pesakit kencing manis di tahap awal, sebenarnya pankreas pesakit kencing manis masih berfungsi dengan baik. Pankreas masih boleh menghasilkan insulin dengan baik. Namun, disebabkan gula yang banyak di dalam darah yang tidak ditukarkan kepada tenaga, makin lama sel badan tidak dapat kawal insulin dengan bagus dan menyebabkan kerintangan insulin (Insulin resistance).

Sebaik-baiknya, kawal kadar gula dalam darah secara semulajadi. Tidak mustahil kencing manis ni akan sembuh jika berusaha dengan gigih untuk mengawalnya.

1. Jaga Pengambilan Makanan

rawat kencing manis

Ambil makanan seimbang dan berhenti ambil gula putih. Gula putih ni bukan sahaja tiada nutrisi langsung, sangat berbahaya pula tu. Ia tidak berikan apa-apa khasiat pun kepada diri kita. Malah tambah mudarat. Kenapa masih nak ambil kan?

Banyakkan makan makanan yang tinggi serat dan rendah Glisemik Indeksnya. Ia lambat hadam dan tidak menyebabkan gula dalam darah naik dengan mendadak.

2. Turunkan Berat Badan

rawat kencing manis untuk elak mati pucuk

Kawal berat badan kepada tahap normal. Kegemukan dan obesiti akan menyebabkan kerintangan insulin iaitu sel-sel badan tidak dapat memberi respon kepada insulin.

3. Rutinkan Senaman

rawat kencing manis

Bersenam secara rutin boleh menjadikan insulin dalam badan pesakit kencing manis lebih sensitif dan menukarkan gula kepada tenaga dengan lebih baik.

4. Ambil Suplemen Yang Semulajadi

rawat kencing manis

Vivix mengandungi Resveratrol yang terbukti berkesan untuk mengurangkan kadar gula dalam darah dan juga mengurangkan masalah kerintangan insulin.

Resveratrol helps prevent insulin resistance, a condition in which the body becomes less sensitive to the blood sugar-lowering hormone insulin. The condition can lead to diabetes

Kredit : webmd.com

Ramai rakyat Malaysia yang mengidap kencing manis dapat kawal penyakit kencing manis mereka dengan Vivix. Alhamdulillah.

Testimoni #1 :

Rawat kencing manis supaya tak mati pucuk di usia muda

 

Testimoni #2 :

ubat kencing manis

Testimoni #3 :

ubat kencing manis

Testimoni #4 :

ubat kencing manis

Testimoni #5 :

ubat kencing manis

Dapatkan Vivix untuk bantu kawan-kawan, ahli keluarga dan orang tersayang untuk kawal bacaan gula dalam darah mereka. Seterusnya kita mengharapkan agar mereka boleh bebas dari penyakit kencing manis.

Menurut Doktor NAK, kencing manis ini tidak mustahil untuk sembuh sekiranya kita kawal dengan baik, ambil ubat yang doktor berikan dan ambil suplemen semulajadi.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk pembelian Vivix. Anda akan dapat keahlian PERCUMA, penghantaran PERCUMA dan cash back untuk pembelian 2 botol Vivix.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Testimoni KEJAYAAN mengatasi kencing manis dengan Shaklee

Alhamdulillah, kini ramai yang dah berjaya mengawal kencing manis yang mereka hidapi bertahun-tahun dengan VIVIX Shaklee. Saya sangat bersyukur kerana dapat membantu rakyat Malaysia meningkatkan tahap kesihatan mereka. Alhamdulillah.

Jom kita tengok TESTIMONI KEJAYAAN mereka.

TESTIMONI 1 :
BEBAS KENCING MANIS selepas 7 bulan menggunakan vivix.

Bebas kencing manis selepas mengambil vivix selama 7 bulan.
Bebas kencing manis selepas mengambil vivix selama 7 bulan.

TESTIMONI 2 :
Luka sembuh selepas sebulan mengambil vivix.

Atasi diabetes dengan vivix
Luka lambat sembuh kerana menghidap kencing manis
Atasi diabetes dengan vivix
Luka semakin kering dengan vivix
Atasi diabetes dengan vivix
Luka sembuh dengan vivix

Seperti yang kita sedia maklum, jika pesakit diabetes luka memang susah nak sembuh kan? Alhamdulillah, luka di kaki ayah Puan Siti Noriza sembuh dalam masa sebulan setelah mengambil vivix secar konsisten. Beliau juga kini sudah berhenti mengambil ubat-ubatan hospital atas nasihat doktor. Begitu juga dengan dos insulin yang beliau ambil. Dosnya sudah dikurangkan. Alhamdulillah. Puan Siti Noriza begitu gembira di atas perkembangan kesihatan ayahnya.

Sebagai anak, sudah pasti kita inginkan yang terbaik untuk ibu bapa kita kan?

TESTIMONI 3 :
Tahap gula ABAH kembali NORMAL, darah tinggi pun semakin stabil, dari 140 jadi 128.

Tahap gula turun dengan vivix

Tahap gula turun dengan vivix

Bacaan gula menjadi normal selepas mengambil vivix. Tekanan darah tinggi juga menurun dari 140 menjadi 128. Alhamdulillah.

TESTIMONI 4 :
Lebih bertenaga dan TAK PERLU cucuk insulin selepas mengambil vivix.

atasi diabetes dengan vivix

TESTIMONI 5 :
Tahap gula MENURUN selepas mengambil vivix.

Tahap gula menurun dari 29 --> 11
Tahap gula menurun dari 29 –> 11

TESTIMONI 6 :
Luka SEMBUH dalam masa 2 MINGGU!!

Luka sembuh dengan vivix
Luka sembuh dengan vivix

TESTIMONI 7 :
Dapat MELIHAT SEMULA dengan vivix!!

Dapat melihat semula dengan vivix
Dapat melihat semula dengan vivix

 

Dapatkan vivix anda hari ini di sini. Klik gambar di bawah ya.

Beli vivix
Untuk diri sendiri mahupun insan2 tersayang. Semoga kita semua diberikan kesihatan yang baik oleh Allah. Kita berusaha, Allah yang menyembuhkannya. InshaAllah.

Anda dapat KEAHLIAN PERCUMA dan cash back sebanyak 5% dengan pembelian 2 botol vivix.

Beli 2 vivix PERCUMA keahlian
Beli 2 vivix PERCUMA keahlian

Hubungi saya untuk konsultasi selanjutnya.
Ketahui kelebihan menjadi ahli di sini.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE <–KLIK LINK INI.

Laila (ID 854299)

☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

 

Share Button

Bagaimana vivix membantu mengatasi diabetes?

atasi diabetes dengan vivix

Diabetes atau dikenali sebagai kencing manis ni memang sangat popular di kalangan rakyat Malaysia.

Menurut kajian pada 2011, Kaji Selidik Kesihatan dan Morbiditi Nasional (NHMS) melaporkan kira-kira 2.6 juta rakyat Malaysia disahkan mengidap kencing manis.

Jadi kita yang belum kena diabetes mesti ambil langkah awal sebagai langkah pencegahan. Yang dah kena diabetes, mesti lakukan sesuatu untuk mengawalnya. Jangan berharap dengan ubat2an sahaja kerana kita sendiri pun sedia maklum, lama-kelamaan ubat2an itu kan merosakkan organ2 di dalam badan kita. Ya, saya ada orang yang terdekat menghidap diabetes ni. So saya sangat tahu apa yang telah terjadi dan kesan sampingan ubat2an ni.

Ok, kita teruskan kepada topik asal kita ye. Kita study satu persatu.

Bagaimana vivix membantu mengatasi diabetes?

Jom kita tengok dulu apa itu vivix ni. Vivix® ialah

Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Vivix untuk kencing manis

Di dalam vivix juga terdapat ramuan yang bernama resveratrol iaitu daripada buah anggur muscadine, serta Knotweed Jepun. (selain ramuan asas purple carrot dan elderberry)

Apa itu resveratrol?

Resveratrol ialah satu jenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun.

Bagaimana ia membantu pesakit diabetes?

Ada dua cara resveratrol membantu pesakit diabetes:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes.

Continue reading Bagaimana vivix membantu mengatasi diabetes?

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...