Cara Elak Kanser Payudara Bagi Wanita Dan Kanser Prostat Bagi Lelaki

Baru pagi tadi saya ternampak di skrin besar di Klinik Kesihatan Kulai,

Kanser payudara adalah pembunuh nombor SATU di Malaysia.

ubat kanser pengidap kanser di malaysia

Memang begitulah juga statistik jenis-jenis kanser yang paling menyerang rakyat Malaysia. Kanser payudara untuk wanita dan kanser prostat bagi lelaki.

Cara Rawat Kanser Secara Semulajadi

Kanser ni boleh dikatakan penyakit yang paling jahat kerana kesannya terhadap fizikal dan emosi sangat teruk. Tambahan pula ada beberapa jenis kanser yang tidak dapat dikesan pada tahap awal. Dapat tahu tu dah tahap 3 atau tahap 4. Jadi, mencegah itu jauh lebih baik daripada mengubatinya. Sentiasalah berdoa semoga kita dijauhkan daripada penyakit-penyakit kronik seumpama kanser ini. Nauzubillah.

Salah satu cara untuk mencegah 2 jenis kanser utama ini ialah dengan mengambil protein soya. Seringkali soya dikaitkan dengan isu-isu yang boleh membawa kepada keburukan kan? Usahlah kita percaya bulat-bulat seperti yang dikongsikan oleh orang ramai kerana tiada kajian pun sebenarnya yang mengatakan soya adalah memudaratkan kesihatan.

Saya kongsikan kebaikan soya untuk mencegah kanser payudara dan kanser prostat ini dari tulis buku Dr Bruce Miller, doktor yang berpengalaman luas dalam bidang ‘preventive health’.

Kenapa Protein Soya Sangat Bagus Untuk Cegah Kanser?

1. Ia mengandungi agen pencegah kanser yang dipanggil ISOFLAVONES. Ia boleh mengurangkan hormon yang berkaitan dengan kanser.

Continue reading Cara Elak Kanser Payudara Bagi Wanita Dan Kanser Prostat Bagi Lelaki

Share Button

Cara Rawat Kanser Secara Semulajadi

Kanser adalah antara pembunuh utama di negara kita. Menurut statistik, kanser yang menyerang wanita di Malaysia ialah kanser payudara, kanser usus dan diikuti dengan kanser paru-paru. Bagi lelaki pula, kanser yang menyerang mereka ialah kanser prostat, kanser paru-paru dan diikuti dengan kanser usus.

pengidap kanser di malaysia ubat kanser

Kanser juga dikatakan pembunuh senyap kerana di saat pesakit mengetahui mereka mengidap kanser, kebiasaannya kanser itu berada di tahap 3 atau 4.

Tahun lepas saya kehilangan seorang kawan sekolah yang mengidap kanser usus. Arwah meninggalkan 3 orang anak. Huhuhu. Sangat menyedihkan! πŸ™

Bagaimana Kanser Berlaku?

Di dalam badan kita, ada sel. Sel badan kita yang normal aktif membahagi untuk menghasilkan sel-sel baru. Sehingga satu tahap sel tersebut akan berhenti membahagi setelah mencapai tahap yang diperlukan.

Contohnya sel kulit, setiap hari ada sel kulit yang mati dan ada yang baru tumbuh. Apabila sel baru yang dihasilkan itu telah mencukupi, sel kulit akan berhenti membahagi. Apabila sel lain mati, sel kulit akan kembali membahagi untuk menghasilkan sel kulit yang baru.

vivix cegah kanser

Badan kita tidak boleh tidak mudah terdedah kepada ancaman radikal bebas. Radikal bebas ni adalah daripada pencemaran alam sekitar, stres, makanan segera, asap rokok, sinaran UV dan lain-lain.

Radikal bebas ni akan menyebabkan DNA di dalam sel kita rosak. Apabila DNA rosak, sel itu akan menjadi tidak normal. Sel akan mengalami mutasi atau lebih mudah kita gelarkan ia sebagai SEL YANG CACAT.

Badan kita ni dilengkapi dengan sistem yang sangat hebat iaitu sebarang kerosakan disebabkan oleh radikal bebas tersebut akan dibaiki kembali oleh tubuh. Untuk sel yang cacat tadi, badan kita ada sistem yang bagus supaya set cacat ini bunuh diri sendiri melalui proses APOPTOSIS.

APOPTOSIS : Sel yang rosak atau cacat akan mati dengan sendiri.

Namun begitu ada juga sel-sel yang cacat ini terus membahagi tanpa henti. Beranak pinak menjadi semakin banyak. Sel cacat ini diumpamakan seperti sel cacat yang degil. Masih ingin membahagi walaupun tidak normal. Sel ini tidak akan melalui proses Apoptosi, sebaliknya terus berkembang biak menjadi semakin banyak.

Semakin banyak sel yang cacat dan degil ini, sel yang rosak semakin bertambah dan terhasillah SEL KANSER.

Jom kita tengok video ni.

Bagaimana Nak Halang Sel Kanser Ni Membiak?

Sel yang rosak akibat daripada radikal bebas ini hanya boleh dihentikan dengan mengambil makanan atau minuman yang kaya dengan antioksidan. Bagaimana cara antioksidan ini bekerja untuk melawan radikal bebas?

antioksidan melawan radikal bebas

Bagaimana Rawat Kanser Secara Semulajadi?

Caranya ialah dengan mengambil makanan atau minuman yang kaya dengan antioksidan seperti Vitamin E, Vitamin C dan Resveratrol. Di dalam Shaklee, produk yang mengandungi kandungan Resveratrol yang tinggi ialah Vivix.

Bagaimana Vivix Bekerja Untuk Membantu Masalah Berkaitan Kanser?

ubat kanser

1. Memberi Perlindungan Kepada Sel

Vivix mempertahankan sel daripada kerosakan biological.
Contoh : Apabila kita mengambil makanan yang tidak berkhasiat seperti makanan segera atau makan yang berperisa, sel badan kita menjadi stres dari segi biologi.

Contoh yang dikaji : Selepas kita mengambil makanan yang tinggi lemak, sel-sel badan akan bertindak sebagai biomarker tertentu sebagai respon kepada makanan yang tinggi lemak tu.

Biomarker ni adalah penanda aras kepada biological stress. Makin tinggi biological stress makin banyak biomarker ini dihasilkan dan makin cepat sel-sel badan kita mengalami kerosakan/penuaan.

Jadi, Vivix ini membantu menaham biomarker ini daripada dibebaskan. Maka lambatlah proses penuaan sel-sel badan kita.

2. Memberi Tenaga Kepada Sel

Pusat penghasilan tenaga di dalam sel adalah mitokondria. Vivix ini terbukti dapat meningkatkan penghasilan tenaga di peringkat mitokondria lagi.

Kajian menunjukkan sel yang mempunyai mitokondria aktif dan sihat adalah berisiko rendah untuk bertukar menjadi sel kanser.

3. Memperbaiki Sel Rosak

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix dapat membantu memperbaiki sel yang rosak dan melindungi sel daripada rosak.

Ingat lagi tak tentang sel-sel yang rosak? Sel-sel yang rosak/cacat dan degil ni akan berkembang biak menjadi semakin banyak dan seterusnya menjadi sel kanser kan? Di sinilah peranan Vivix membantu memperbaiki sel supaya kembali pulih menjadi sel yang normal.

4. Meningkatkan Prestasi Sel

Vivix menghalang penghasilan AGE protein dan meningkatkan prestasi sel. Ini juga ada kaitan dengan kemampuan Vivix menghasilkan tenaga sel di peringkat mitokondria lagi.

 

Vivix adalah gabungan 15 Polifenol dan Resveratrol yang 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol sahaja.

Vivix twin pack

Kajian menunjukkan Resveratrol sahaja pun membantu mencegah kanser dan juga membantu masalah yang dialami oleh pesakit kanser.

Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda layak mendapat

Keahlian PERCUMA
Penghantaran PERCUMA
Cash back (umpama diskaun juga)

Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian 1 botol Vivix menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

Beli vivix 1 botol

Untuk pembelian 2 botol dan ke atas, hubungi saya di 019-722 8520 untuk saya daftarkan keahlian anda dan memberikan konsultasi percuma selepas pembelian.

❀Laila (ID 854299)❀
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
βœ‰ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Nasihat Pemakanan Yang Mesti Diamalkan Oleh Semua Orang Dari Bekas Pesakit Kanser

Setiap orang ada ujian masing-masing. Dengan ujian inilah kita berusaha gigih melaluinya untuk meneruskan perjalanan menuju akhirat.

Ini bukan kisah saya.
Tapi kisah kawan-kawan saya. Mereka diuji dengan ujian yang sangat besar dan mereka berjaya melaluinya dengan tabah. Mereka diuji dengan penyakit kanser. πŸ™

Tapi kini mereka berdua sudah bebas kanser. Alhamdulillah. Saya sangat kagum dan berbangga dengan semangat untuk sembuh mereka yang sangat tinggi.

Ini adalah perkongsian mereka tentang pemakanan yang mereka amalkan sekarang.

#1 Minum air yang direndam dengan lemon sebiji sehari.

Makanan rawat kanser
Sekarang saya juga minum air lemon ni. InshaAllah akan diamalkan setiap hari.

#2 Minum air/jus belalai gajah.

Makanan rawat kanser
Memang ramai yang berkongsi khasiat daun belalai gajah ni. Teringin juga saya nak tanam di rumah dan mencuba jus belalai gajah ni. Yang saya pernah dengar, blend daun belalai gajah dengan 1 biji epal dan diminum setiap pagi.
Boleh refer khasiatnya di bawah ni ya.
Klik link –> Khasiat daun belalai gajah

#3 Makan brokoli dengan kerap.

DD sayur
Anak-anak saya memang sukakan brokoli, di rebus dan di makan begitu sahaja. πŸ™‚

Makanan rawat kanser

#4 Katakan TIDAK kepada daging merah.

Sel kanser tumbuh dengan cepat pada persekitaran berasid, diet daging bersifat asid sangat tinggi.

Daging mengandungi antibiotik ternak yang menumbuhkan hormon dan parasit berbahaya, terutama kepada pesakit kanser.

Diet lebih baik adalah memakan ikan dan ayam kerana walaupun bersifat asidik tetapi tahap kandungan asid tidak setinggi daging merah.

Makanan rawat kanser

#5 Tidak mengambil langsung SEAFOOD.

Kebanyakan makanan laut cengkerang seperti kerang, ketam dan kepah mengandungi banyak kimia dan toksik yang boleh menggalakkan pembiakan kanser.

#6 Tidak mengambil makanan dalam tin.

Elakkan diri dari mengambil makanan dalam tin kerana menggunakan bahan pengawet serta kandungan garam yang tinggi.

#7 Tidak mengambil makanan yang dijeruk.

Contohnya seperti telur masin, lobak/sawi asin, ikan masin dan yang sama jenis dengannya. Ini adalah kerana makanan yang dijeruk ini kandungan garamnya sangat tinggi.

Sumber : Makanan Cegah kanser

Perkara paling penting, pergantungan kepada Allah adalah paling utama. PERCAYA yang kesembuhan itu hanyalah dari DIA YANG MAHA KUASA. Mereka mengamalkan ayat-ayat syifa dari Al Quran yang sememangnya terbukti boleh menyembuhkan segala jenis penyakit.

Ayat penyembuh dari Al Quran

Sumber : Google

Saya akan kongsikan ayat-ayat syifa bersama maksudnya sekali di dalam entry lain pula ya.

Semoga bermanfaat dan kongsikan kepada insan-insan kesayangan anda yaa… πŸ™‚

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...