Bahaya Hb Rendah Untuk Ibu Hamil dan Bayi Di Dalam Kandungan

Paras hemoglobin yang kurang daripada 11 disahkan sebagai Anemia atau Hb rendah memerlukan perhatian yang lebih oleh ibu hamil. Hb rendah tidak boleh dipandang enteng kerana ia amat bahaya untuk kesihatan ibu dan bayi di dalam kandungan. Bahaya Kepada Ibu -sistem imun semulajadi badan ibu menjadi rendah dan mudah dijangkiti penyakit. -risiko untuk mendapat komplikasi semasa dan selepas kelahiran.

Share Button
Continue reading »

Produk Naikkan Hb Untuk Ibu Hamil

Masalah Hb rendah ni memang tidak boleh dipandang enteng semasa hamil. Ia boleh membahayakan ibu dan juga bayi di dalam kandungan. Antara komplikasi kehamilan yang mungkin berlaku ialah seperti keguguran, kelahiran pramatang, saiz bayi yang kecil, koma dan paling membimbangkan ialah kemungkinan ibu meninggal dunia. Pengambilan suplemen iron yang mencukupi adalah sangat penting dalam mengatasi masalah Hb rendah ini. Ia juga

Share Button
Continue reading »

Set Hamil Shaklee Untuk Ibu Dan Bayi Sihat Serta Bijak

Setelah disahkan mengandung, ibu hamil pasti tercari-cari vitamin apakah yang terbaik untuk diambil untuk memastikan bayi di dalam kandungan membesar dengan sihat. Selain kesihatan bayi, ibu juga ingin hamil dalam keadaan sihat dari segi fizikal dan emosi. Pengambilan nutrisi penting semasa mengandung dapat membantu ibu  hamil terjaga dari segi emosi dan perubahan yang berlaku sepanjang kehamilan. Set Hamil Shaklee ini

Share Button
Continue reading »

Cara Bersalin Normal Tanpa Jahitan Dan Koyakan

Kehamilan adalah satu pengalaman terindah untuk seorang wanita yang bakal bergelar ibu. Di saat disahkankan, hati seorang wanita melonjak gembira sambil sujud syukur kepada Ilahi kerana diberi peluang untuk hamil. Namun, proses bersalin memang menakutkan terutamanya untuk ibu yang bersalinkan anak pertama. Mengikut pengalaman saya yang sudah bersalin 3 kali ni pun masih ada perasaan seram nak bersalin. Haha. 😀

Share Button
Continue reading »

Kenapa Ibu Hamil Perlu Ambil Minyak Ikan Semasa Mengandung?

Pengalaman mengandungkan 3 orang puteri, saya tak pernah tinggalkan pengambilan minyak ikan sepanjang mengandungkan mereka. Walaupun masa anak pertama tu tak berapa tahu sangat faedah pengambilan minyak ikan ni, saya memang tak pernah culas untuk mengambilnya. Hanya tahu untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan je. Faedah lain memang kurang tahu. Masa tu saya beli jenama Neuroxxx. Boleh tahan juga harganya.

Share Button
Continue reading »

Bahaya Tekanan Darah Tinggi Untuk Ibu Hamil

Ibu mengandung ni kalau ada masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi memang susah sikit kan. Nak kena pergi check up yang kerap tu memanglah dah satu hal, tapi gigihlah juga pergi cek demi bayi dalam kandungan kan. Sanggup ambil cuti sampai cuti tahunan pun habis macam tu je. Itu ok, takpelah lagi. Pengorbanan namanya. Yang paling ditakuti ialah komplikasi sepanjang

Share Button
Continue reading »

Produk Untuk Ibu Menyusu Bertenaga Semasa Berpuasa

Minggu lepas saya menghabiskan qadha’ puasa yang tinggal 1 hari je lagi. Saya ni ibu menyusu, memang raa lembik betul di hari pertama tu gara-gara terlepas waktu sahur. Setiap kali ada masa je saya berbaring. Mujurlah tak terlepas waktu untuk ambil dan hantar anak sekolah. Anak-anak pun hairan kenapa mamanya asyik lemau sepanjang hari. Biasanya lincah semacam aje. Hehe. Jadi

Share Button
Continue reading »
Turun 20 kg lepas bersalin

Badan Kembali Macam Anak Dara Walaupun Dah Anak 3!!

Seronok kan kalau badan cepat je kurus lepas mengandung. Untuk orang yang cepat kurus, memang senanglah kan. Tapi kalau yang jenis badan naik memang kena usaha lebih sikit. Nak kena rajin usaha. Macam mana nak usaha tu? Ni salah sorang kawan saya yang berjaya turunkan 20 kg selepas bersalin. Sila klik link di bawah ni yaa… 4 Rahsia Turun 20

Share Button
Continue reading »

Makanan Yang Perlu Dielakkan Jika Anemia/Hb Rendah Semasa Hamil

Selain daripada mengambil pil Iron (zat besi) atau pil multivitamin yang mengandungi Iron, pemakanan juga mempengaruhi tahap Hb bagi ibu hamil. Di antara makanan yang boleh mengganggu penyerapan zat besi ialah teh, kopi, kalsium, produk tenusu dan juga bijirin penuh. Makanan-makanan ini perlu dielakkan daripada diambil bersama-sama dengan zat besi kerana ia boleh mengganggu penyerapan zat besi di dalam badan

Share Button
Continue reading »

6 Vitamin Penting Yang Ibu Hamil Patut Tahu Untuk Dapat Anak Sihat

Setelah disahkan hamil dan menjalani check-up bulanan, biasanya ibu-ibu akan dibekalkan vitamin oleh doktor. Ada juga ibu-ibu yang tak suka ambil vitamin ni atas sebab-sebab tertentu seperti loya teruk, tak boleh telan, nak muntah dan ada juga yang berpendapat vitamin boleh membuatkan bayi di dalam kandungan menjadi besar. Tahukah ibu-ibu? Vitamin dan nutrien amat diperlukan oleh tubuh manusia, apatah lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »