Cara Berkesan Merawat Gout Di Rumah

Kena Gout memang menyakitkan. Teruk sehingga kena papah untuk ke mana-mana. Begitulah pengalaman seorang isteri, pelanggan saya yang suaminya mengidap penyakit Gout.

Rawat gout dengan berkesan

Biasanya pesakit Gout akan ambil ubat painkiller untuk hilangkan rasa denyut dan sakit berbisa Gout. Memang selama-lamanya terpaksa ambil ubat jika tak usaha hilangkan asid urik cara semulajadi dari rumah.

Cara Rawat Gout Dari Rumah

1. Garam Epsom

Cara rawat gout
Ini dia rupa EPsom Salt yang saya beli di farmasi. Tak jual kat pasar tau. Hehe

Anda boleh beli garam Epsom ni di Guardian atau Watson dengan harga RM5.90. Tak jual kat pasar tau. Hehe.

Untuk pesakit gout yang teruk, rendam kaki dengan campuran garam ni dengan air suam 2-3 kali seminggu. Boleh juga buat mandi dengan air garam Epsom ni untuk redakan demam anak atau untuk segarkan badan.

Kalau kena gegata pun sangat sesuai rendam dengan air garam ni. Bulan lepas Baby Zara naik gegata, 2 kali rendam je dalam air garam ni. Alhamdulillah cepat surut.

2. Buah-buahan Yang Kaya Dengan Vitamin C

Buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C seperti stroberi dan buah oren dapat membantu menghalang keradangan, meningkatkan sistem imunisasi dan membantu menyingkirkan asid urik melalui air kencing.

Rawat gout cara mudah

Untuk lebih mudah, anda juga boleh ambil suplemen Vitamin C yang mudah diserap oleh badan.

3. Cuka Epal

Campurkan 3 titik cuka epal ke dalam air segelas air panas dan minum setiap hari. Anda juga boleh mencampurkan sedikit madu untuk rasa yang lebih sedap.

4. Elakkan Gula Dan Minuman Berkarbonat

Elakkan mengambil gula putih dan minuman berkarbonat kerana ia lebih memudaratkan kesan Gout ke atas diri anda.

Kredit : Gaya Hidup Sihat

5. Suplemen Semulajadi

vivix bantu turunkan asid urik pesakit gout

Amalkan suplemen yang benar-benar berkesan dan semulajadi. Vivix mengandungi Resveratrol yang mampu membantu pesakit Gout merendahkan paras asid urik di dalam darah.

Menurut Kajian di Universiti Harvard

Kandungan Resveratrol yang dijumpai di dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik di dalam badan.

Rawat gout supaya dapat berjalan semula

Kedua-dua bahan ini, iaitu anggur dan Japanese Knotweed adalah bahan utama di dalam Vivix. Sebab itulah Vivix boleh bantu menyembuhkan sakit gout.

Testimoni Pelanggan Gout Yang Kini Telah Bebas Gout Dengan Vivix

Testimoni #1 :

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding.

Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah demi melihat ayah tercinta sihat semula kan?

Sehinggalah suatu hari, ayah Puan Zarith mencuba Vivix. Beliau amalkan Vivix ni 1 sudu teh setiap hari secara konsisten.

Alhamdulillah, kini gout tidak lagi menyerang dan datang menjengah dah. Siap dah boleh tinggalkan pain killer dan ubat gout dah yang ayah Puan Zarith ambil berpuluh-puluh tahun tu.

Sebagai anak, memang rasa syukur sangat dengan nikmat kesihatan yang Allah berikan untuk ayah ni. Dan sekarang ayah Puan Zarith dah boleh makan makanan kegemaran beliau semula dah.

Syukur Alhamdulillah.

Testimoni #2 :

Bapak sakit kaki dah lama. Macam-macam ikhtiar dah untuk sembuhkan sakit kaki bapak yang disebabkan Gout. Kasihan tengok bapak yang susah nak berjalan. Ke mana-mana pun terpaksa berjalan menggunakan tongkat.

Bapak cuba Vivix yang ada promosi 6 botol percuma 1 botol. Anak hadiahkan. Habis 7 botol Vivix bapak minum. Alhamdulillah, bapak suka sangat sebab bapak tak perlukan tongkat lagi dah untuk berjalan.

Baru-baru ni bapak berjalan-jalan melihat Negara Matahari Terbit. Kalau kat Jepun, orang Jepun memang suka jalan kaki. Bapak pun tak nak ketinggalan juga. Berjalan sana sini macam orang Jepun juga.

Yang paling terkejut dan gembira, bapak dah boleh berjalan tanpa tongkat dah. Lama pulak tu! 15 minit macam tu tau berjalan tanpa henti. Gembira sungguh anaknya dengar.
Alhamdulillah.

Usaha berikan Vivix untuk sakit kaki bapak memang berhasil. Kini bapak bebas Gout dah. Semuanya berkat kesabaran bapak ambil Vivix setiap hari tanpa culas.

Syukur sangat!

Lega sangat kalau mak ayah makin sihat kan? Bebas berjalan sana-sini tanpa perlukan tongkat atau tanpa perlu anak-anak papah.

Apabila mak ayah sihat, mereka sendiri pun tak mengalami tekanan perasaan. Gembira je mereka melalui masa-masa emas mereka dengan beribadat dan menikmati alam Ilahi.

Dapatkan Vivix untuk mak ayah atau insan tersayang yang menderita Gout hari ini. Hadiah kesihatan adalah hadiah terindah untuk mereka. InshaAllah.

Hubungi saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

 

Share Button

Ubat Sakit Lutut Paling Mujarab Tanpa Perlu Pembedahan

Apabila tengok ibu atau ayah kita sakit, memang rasa tak senang duduk kan? Gelisah semacam. Terasa mesti bantu walau macam mana pun.

Bapak sakit kaki dah lama. Macam-macam ikhtiar dah untuk sembuhkan sakit kaki bapak. Kasihan tengok bapak yang susah nak berjalan. Ke mana-mana pun terpaksa berjalan menggunakan tongkat.

Bapak cuba Vivix yang ada promosi 6 botol percuma 1 botol. Anak hadiahkan. Habis 7 botol Vivix bapak minum. Alhamdulillah, bapak suka sangat sebab bapak tak perlukan tongkat lagi dah untuk berjalan.

Baru-baru ni bapak berjalan-jalan melihat Negara Matahari Terbit. Kalau kat Jepun, orang Jepun memang suka jalan kaki. Bapak pun tak nak ketinggalan juga. Berjalan sana sini macam orang Jepun juga.

Yang paling terkejut dan gembira, bapak dah boleh berjalan tanpa tongkat dah. Lama pulak tu! 15 minit macam tu tau berjalan tanpa henti. Gembira sungguh anaknya dengar.
Alhamdulillah.
Ubat sakit sendi kakiUsaha berikan Vivix untuk sakit kaki bapak memang berhasil. Semuanya berkat kesabaran bapak ambil Vivix setiap hari tanpa culas.

Syukur sangat!

Vivix ni agak premium harganya cuma, jika dibandingkan dengan khasiat yang bapak dapat, memang berbaloi-baloi dan puas hati sangat. Daripada terpaksa gunakan tongkat, kini dah boleh bebas berjalan. Lama pula tu.

Kita usaha yang terbaik untuk ibu dan ayah. Berikan mereka nikmat kesihatan selagi hayat dikandung nyawa. Hubungi akak selim untuk dapatkan Vivix bersama-sama keahlian percuma.

masalah sakit sendi

Atau boleh klik gambar di bawah untuk buat pembelian. Sila hubungi saya untuk mendaftar ahli sebelum membuat pembelian kerana kalian akan dapat diskaun sehingga 20% dan penghantaran percuma.

Ubat sakit sendi

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Sakit Gout Berpuluh Tahun Kini Sembuh Sepenuhnya

Ayah Puan Zarith sakit gout dah berpuluh-puluh tahun dah. Pain killer dan ubat gout tu memang dah jadi rutin harian. Wajib ambil dah. Kalau tersalah makan sikit je gout menyerang. Orang yang kena gout ni memang fahamlah macam mana sakitnya kalau gout tu menyerang. Jalan pun sampai kena papah dinding.

Pelbagai usaha juga yang dilakukan oleh Puan Zarith sekeluarga. Maklumlah demi melihat ayah tercinta sihat semula kan?

Sehinggalah suatu hari, ayah Puan Zarith mencuba Vivix. Beliau amalkan Vivix ni 1 sudu teh setiap hari secara konsisten.

Alhamdulillah, kini gout tidak lagi menyerang dan datang menjengah dah. Siap dah boleh tinggalkan pain killer dan ubat gout dah yang ayah Puan Zarith ambil berpuluh-puluh tahun tu.

Sebagai anak, memang rasa syukur sangat dengan nikmat kesihatan yang Allah berikan untuk ayah ni. Dan sekarang ayah Puan Zarith dah boleh makan makanan kegemaran beliau semula dah.

Syukur Alhamdulillah.

gout sembuh dengan vivix
Gout yang berpuluh tahun sembuh dengan Vivix

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Gout?

Kajian di Universiti Harvard mendapati kandungan Resveratrol yang dijumpai di dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik di dalam badan.

Kedua-dua bahan ini, iaitu anggur dan Japanese Knotweed adalah bahan utama di dalam Vivix. Sebab itulah Vivix boleh bantu menyembuhkan sakit gout.

Jika ada orang tersayang yang sakit gout, usahakanlah dengan cepat dan konsisten. InshaAllah, mereka dapat jalani hidup macam biasa semula.

Hubungi akak selim di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...