Suplemen Untuk Anak-Anak Tersayang

Suplemen untuk anak
Buah hati pengarang jantung : Damia-Zara-Dinie

Inilah buah hati pengarang jantung akak selim. Tiga orang puteri yang comel dan cantik persis mamanya. Ahaks.. 🙂

Demi melihat mereka sentiasa gembira dan bebas meneroka alam, mama sentiasa lengkapkan suplemen untuk mereka. Sayangkan anak, berikan mereka kesihatan dari hujung rambut ke hujung kaki.

Jika mereka menolak pada mulanya, cuba lagi berkali-kali. Kerana mama faham jika mak-mak lambat nak mulakan, ada anak yang menolak sebab tak biasa dengan rasa suplemen. Contohnya seperti Vitamin C Chewable, bagi yang baru nak mula pada umur 3-4 tahun, mereka akan rasa MASAM SANGAT, tapi bagi anak-anak akak selim yang dah mula seawal umur setahun, Vitamin C Chewable ni dah jadi seperti gula-gula untuk mereka.

Bila berkali-kali cuba, InshaAllah mereka jadi penggemar tegar pula. Macam anak-anak mama yang 3 orang ni.

Cuma kadang-kadang tu, yang no 2 akan berkata.

Mama, saya selsemalah pagi tadi. Ubat masam ni boleh makan 2 biji kan?
(ubat masam = Vitamin C chewable)

Pandai lain macam yang no 2 ni kannn……….. hehe..

Mama layankan saja. Sebab Vitamin C ni kalau terlebih pun takkan memudaratkan badan anak-anak. Ianya akan keluar melalui pembuangan air kecil.

Jadi, mama tak perlu risau kalau tiba-tiba sebotol Vitamin C tu sekelip mata je habis, tak sampai sebulan dikerjakan puteri bertiga.

Mahukan anak-anak sentiasa sihat? Atau sekurang-kurangnya mereka tidaklah mudah dijangkiti..
Atau jika dijangkiti sekali pun, ianya tidak melarat.

Mak-mak pasti risau kan kalau anak sakit kan? Sediakan perisai anakanda kalian dengan akak selim.

Ini adalah vitamin kegemaran anak-anak akak selim. Alhamdulillah, anak-anak sentiasa sihat dan jika dijangkiti pun cepat kebahnya.

vitamin-anak-demam

Whatsapp akak selim yaa. Akak selim tunjukkan mana yang paling sesuai untuk anak2 kalian.
019-722 8520

Akakselim
Kesihatan adalah harta yang tidak ternilai harganya.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

Share Button

Suplemen Anak Untuk Daya Tahan Tubuh Yang Berkesan

Puteri kesayangan mama, Alhamdulillah sihat sokmo.

Sebelum pergi sekolah pagi tadi

Mama : Adik, ambik UBAT MASAM tu, adik macam selsema sikit haa…

Dinie : Ok. Allamakkkkkkkkkkkkkk… dah habis laaaa… Adik makan LECITHIN lah..

(sesedap rasa diaa je kan… ?)

Mama : Ouh, ye ke. Ok, nanti mama beli kat KEDAI MAMA (rak vitamin mama… hehe)

Sejak kenal Shaklee ni, kami jarang-jarang bagi ubat kat anak2 kalau selsema dan batuk-batuk tu.
Kalau demam pula, tengok tahap demam. Kalau sikit-sikit je, kami usaha dengan #nutriferon.

Vitamin untuk anak bijak dan cergas
Tingkatkan sistem imun dengan Nutriferon

Dulu stok ubat berlambak dalam peti ais, sekarang memang 1-2 botol je. Itu pun ubat demam. Kalau pergi cek doktor, memang selalu dapat ubat kan. Kadang-kadang ada tersimpan belum bukak pun.

Anak-anak memang konsisten dengan :
——————————————————
1. Vitamin C Chewable-Yang ni dah macam gula-gula diorang dah. sekejap je habis sebotol dikerjakan 3 orang cilik tu.

2. Vitalea chewable-Anak no 2 tak minat sangat, dipulun oleh kakak damia dan baby zara jelah.

3. Omega-Faveret si kecik #babyzara. Memang paling suka dengan yang ni, termasuk si Lecithin.

4. Lecithin-diorang kunyah2 je macam gula-gula sama macam omega tu haaa…
Mama pun ngeri tengok. hahaha.. tak mampu nak kunyah. telan aje mama…

5. Nutriferon-biasa mama bagi seminggu sekali kalau diorang takde apa-apa masalah. Kalau nampak macam nak demam ke, selsema ke, biasa mama bagi setiap hari dengan harapan tak jadi demam dan selsema.
——————————————————————————-

Alhamdulillah, rekod ke klinik memang lebih rendah dari sebelum kenal Shaklee dulu. Syukur sangat-sangat!!!
Allah berikan peluang bertemu dengan penawar semulajadi ni.

Mama menyeru semua mak kat dunia ni untuk cuba tingkatkan sistem imun anak-anak dengan cara semulajadi ni. Memang kita akan rasa seronok sangat bila tak perlu PAKSA anak-anak makan ubat. (Kecil2 dulu anak2 ni memang wajib pegang kaki tangan nak suap ubat… hihihi)

Rasa gembira dan bahagia bila kita tengok mereka sihat sokmo.

Mak-mak yang rasa konfius nak cuba yang mana dulu, boleh whatsapp mama yaa.
Kita diskas2 mana yang sesuai jika baru nak mula.

Whatsapp akak selim di 019-722 8520 atau tinggalkan no hp di ruangan komen. Nanti akak selim contact mak2 yaaa…

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

5 Sebab Anak-anak Kita Perlukan Vitamin C

Ada orang kata anak-anak ni tak perlukan suplemen, tak perlukan vitamin. Makan je makanan sebenar. Tapi cuba kita cek balik pemakanan anak-anak ni.

Vitamin C untuk anak
Cukupkah Vitamin C yang diambil dari buah-buahan?

#1 Adakah mereka makan makanan seimbang setiap hari? Cukup dengan segala nutrien dan zat yang sepatutnya mereka ambil? Sedangkan mereka memerlukan semua zat, nutrien, mineral untuk perkembangan dan pertumbuhan badan mereka serta perkembangan minda yang sihat.

#2 Adakah mereka sentiasa mengambil buah-buahan yang cukup setiap hari? Dan dari mana buah tu kita dapat? Adakah buah tersebut ditanam sendiri atau beli? Kalau beli dari petani di pasar-pasar malam atau pasar tani atau buah yang diimport dari oversea?

Saya sendiri sangat sukakan buah-buahan yang dijual di pasar tani tetapi yang sedih dan kecewanya, buah-buah yang mereka jual pun ada juga yang diimport dari negara China, Thailand dan lain-lain.

Buah-buahan ni, zat yg dibekalkan tu benar-benar bagus bila kita makan masa dia masak ranum dan baru dipetik. 🙂 Buah yg jual kat kedai tu kebanyakannya dipetik masa masih muda-diperam-diawet-dipacking. Barulah sampai ke kita.

Saya suka juga beli epal untuk keluarga. Tapi perasan tak, epal tu masih muda. Agak-gak dah berapa dipetik tu?

Dan agak-agak zat apa yang masih tinggal dalam buah tersebut? Berapa peratus je zat yang tinggal? Pernah tak kita fikir?

Di zaman ini, memang segalanya susah untuk kita dapat dari tumbuhan yang benar-benar semulajadi. Kebanyakannya sudah diawet dan diubah genetiknya supaya mengeluarkan hasil berkali ganda lebih cepat dari biasa.

Yang diawet tu kurang zat, bagaimana pula yang diubah genetiknya? Pasti ia mengundang akibat-akibat buruk jika kita mengambilnya secara berterusan dalam jangka masa yang lama seperti kanser.

Kenapa Anak-anak Kita Perlukan Vitamin C?

#1 Vitamin C membina otot yang sihat.

Anak-anak tengah lasak dan sedang membina otot mereka. Otot yang sihat membina metabolisme yang sihat serta pembakaran lemak yang lebih baik.

#2 Vitamin C meningkatkan sistem imuniti tubuh.

Anak-anak yang sedang membesar dan lasak pasti terdedah dengan macam-macam persekitaran. Mereka perlukan kekebalan tubuh supaya tidka mudah diserang penyakit terutamanya demam selsema.
Bila anak selalu sakit, mak-mak juga yang susah hati kan?

#3 Vitamin C sangat penting untuk penyerapan zat besi.

Kanak-kanak perlukan zat besi untuk membesar. Tanpa vitamin C, zat besi tidak boleh diserap oleh badan.

#4 Vitamin C membina kolagen dalam tubuh kita.

Tubuh kita ni boleh buat kolagen sendiri tapi keupayaannya makin menurun dengan meningkatnya usia. Sebab tu kalau kita tengok, anak-anak kulitnya tegang dan mulus je, bila dah tua berkedut. Sebabnya kolagen dah tak dapat dihasilkan oleh badan. Mesti kena tambah kolagen dengan mengambil Vitamin C atau Kolagen.

#5 Vitamin C penting untuk penyembuhan.

Anak-anak ni kalau bermain, terjatuh. Nak kena sembuh cepat sebab mereka ni nak bermain lagi.

Dan

Malang sekali anak kita bukan arnab. 😆
Sebab apa? Sebab arnab boleh buat Vitamin C sendiri tapi anak kita tak boleh. Maka, nak tak nak kita kena bekalkan Vitamin C yang optimum untuk diorang ni.

Saya juga ibu seperti anda, saya faham perasaan ibu-ibu. Mesti kita nak berikan anak-anak kita yang terbaik kan?

Percayalah!
Inilah ‘investment’ terbaik untuk masa depan anak-anak kita. InshaAllah. 🙂

Share Button

Bahan Kimia Berbahaya Yang Perlu Dijauhi Semasa Membeli Barangan Bayi

Sebelum menjadi ibu, saya memang menganggap semua barangan bayi adalah benar-benar selamat dan sesuai untuk anak-anak. Secara logiknya, barangan bayi yang dijual sepatutnya SELAMATlah kan untuk anak-anak. Rupa-rupanya tanggapan saya tu memang salah sama sekali. 🙁

bahaya bahan kimia untuk bayi

Kebiasaannya barangan yang mengandungi bahan kimia berlebihan ni akan memberi kesan yang CEPAT. Sudah tentu ibu-ibu berpuas hati kan? Tapi cuba ibu-ibu fikirkan dan renungkan sejenak, kesan yang CEPAT tapi bakal memudaratkan anak-anak kita di masa hadapan.. Mahukah begitu? Sudah tentu TAK NAK kan?

The newborn has eczema on his face

Haa… kalau taknak, jom kita cek setiap kali nak beli barang-barang baby, contohnya losyen, mandian, syampu dan lain-lain. Bukan setakat barang-barang untuk anak kita je tau, barang-barang kita sendiri pun kita boleh cek sama ada mengandungi bahan-bahan merbahaya atau tak.

Cek Dulu Bahan-Bahan Kimia Ni Tersenarai Tak

1. Paraben

bahaya-paraben

Bahan kimia yang digunakan secara meluas sebagai bahan pengawet dalam pembuatan kosmetik dan farmaseutikal. Ia sering dikaitkan dengan karsinogen yang meningkatkan risiko barah jika terdedah secara berterusan.

2. Pewangi Sintetik

Pewangi sintetik atau tiruan ini diperbuat daripada petroleum atau arang batu yang boleh menyebabkan kegatalan kulit. Biasanya bahan kimia sintetik ini lebih kerana ia hanya dibuat dengan meniru aroma semulajadi. Ia banyak digunakan di dalam penghasilan produk-produk penjagaan kulit kerana kos lebih murah berbanding pewangi semulajadi.

3. Diazolidinyl Urea/Iodopropynyl Butylcarbamate

Ia adalah bahan kimia yang berkaitan dengan Imidazolidinyl urea yang merangsang semula pengeluaran semula jadi Formaldehid yang digunakan sebagai pengawet. Formaldehid diklasifikasikan sebagai karsinogen yang akan menyebabkan kanser. Oleh kerana kesannya yang sangat berbahaya, ia telah diharamkan di Eropah.

4. Petrokimia

Boleh dikatakan semua produk penjagaan kulit mengandungi bahan-bahan sintetik yang berasaskan petroleum (kimia). Kajian menunjukkan petrokimia ini boleh menyebabkan anemia, masalah buah pinggang dan kerosakan saraf ke otak serta saraf tunjang.

5. Sodium Lauryl/Laureth Sulfat

Ia juga dikenali sebagai Natrium Lauryl Sulfat (SLS) atau Sodium Laureth Sulfate (SLES yang digunakan secara meluas dalam penghasilan syampu). Setiap kali ingin membeli syampu atau pembersih, sila cek labelnya. Sekiranya SLS/SLES berada di tempat kedua atau ketiga, maka ia adalah merbahaya. Ia boleh melarutkan minyak pada kulit anda dan menyebabkan kekeringan.

6. Phthalates

Dibutylphthalate (DBP, DEP dan butil ester) membantu produk penjagaan kulit menyerap ke dalam kulit. Ia juga diklasifikasikan sebagai karsinogen yang boleh menyebabkan kanser.

Karsinogen : agen-agen yang boleh mencetuskan pertumbuhan barah (kanser) dalam tisu hidup. Ini disebabkan oleh gangguan dan ketidakstabilan pertumbuhan sel yang tidak terkawal.

Sumber : Wiki

Pastikan apa yang kita gunakan tu tidak membahayakan kesihatan anak-anak serta keluarga kita ya. Kita ibu-ibu ni pasti mampu mengubahnya.. InshaAllah. 🙂

Sama-sama kita usaha untuk menukar barangan rumah kita dengan barangan tanpa bahan kimia dan hanya menggunakan bahan semulajadi sahaja ya.

Share Button

Promosi Berganda Dari Shaklee

Haa… bulan ni Shaklee buat promosi berganda tau. Biasanya sebulan 1 produk sahaja, tapi bulan ni berlainan promosinya. Ada 2 produk yang best2.

1. Promosi September 2014

Shaklee Collagen Powder yang berkesan dan terbaik.
Shaklee Collagen Powder yang berkesan dan terbaik.

Shaklee Collagen Powder-Beli 6 kotak PERCUMA 1 kotak

Anda boleh terus membaca di sini tentang kolagen ni.

Kolagen Shaklee yang terbaik dan berkesan untuk mencantikkan dan menegangkan serta mencerahkan kulit. Sangat sesuai untuk semua wanita yang mementingkan kesihatan dalaman dan luaran kulit. 🙂

Kolagen Shaklee ini juga terbukti berkesan dalam masa 8 minggu. Ada yang terasa perbezaan lebih cepat daripada itu. Ada yang ambil seminggu pun dah terasa kesannya. Hebat bukan?

2. Promosi September sehingga Oktober 2014

Meal Shakes adalah protein terbaik yang menjadi kegemaran ramai.
Meal Shakes adalah protein terbaik yang menjadi kegemaran ramai.

Meal Shakes-Beli 3 tin dapat 1 tin FREE!!

Anda boleh baca di sini. 7 SEBAB KENAPA ANAK ANDA PERLUKAN MEAL SHAKES. 🙂

Boleh hubungi saya untuk tempahan dan konsultasi. Cara pengambilan vitamin akan disediakan untuk anda. Itu adalah HAK anda sebagai pelanggan nutrisisemulajadi.com.

DAN

Ketahui juga apa kelebihan menjadi AHLI SHAKLEE di sini.

KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-7228520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Kenkoushoku.com

 

 

Share Button

Perisai anak sihat dan cergas sepanjang ‘travel’

Tinggal lagi beberapa hari je kita akan menyambut hari raya. Sudah pasti mak2 sibuk dengan persiapan raya dan ‘packing’ barang untuk balik kampung. Bagi saya, ‘packing’ barang untuk balik kampung ni adalah satu ‘task’ yang besar sebab saya memang suka kalau semua keperluan tu dibawa balik. Tapi kadang2 tu terpaksa juga ‘packing’ sehabis minimum terutamanya kalau travel dengan kapal terbang. :). Pasti ada mak2 yang setuju dengan saya kan? Hehehehe… 😀

packing
Barang nak isi beg sampai tak muat!!! 😛

Biasanya saya takkan tinggalkan PERISAI untuk memastikan anak saya sentiasa sihat dan cergas sepanjang travel. Maklumlah, kami travel agak jauh. Dari Johor ke Kelantan –> Terengganu –> Johor. Jumlah masa dalam perjalanan pun dah melebihi 12 jam. Itu kalau tak jem. Kalau jem, boleh cecah 16 jam tau!!! Cuma raya tahun ni, kami balik ke KL dahulu kerana bonda saya berada di KL tahun ni. Jadi perjalanan kami adalah dari Johor –> KL –> Kelantan –> Johor. Memikirkannya pun saya dah pening kepala sebab saya ni jenis MABUK kenderaan. 🙁

Kembali kepada kisah PERISAI untuk anak2 sepanjang travel. Alhamdulillah, anak2 saya memang konsisten dalam mengambil vitamin untuk kanak2 ni. So, sepanjang travel pun saya akan pastikan mereka mengambil vitamin harian mereka. Setakat ni mereka biasanya sihat walafiat dalam perjalanan mahu pun selepas kembali semula ke rumah dengan izin Allah. Kita hanya berusaha untuk memberikan yang terbaik untuk mereka kan? Apa dia PERISAI untuk travel tu?

Jom kita tengok satu persatu.

Vitamin shaklee untuk kanak2
Perisai untuk anak cergas dan sihat sepanjang travel

1. PERFORMANCE DRINK

Anak2 ni kadang2 kalau travel atau bermain dengan sanak saudara, mereka lupa nak minum air masak yang menjadi rutin di hari kebiasaan. Jadi, sediakan AIR OREN Performance Drink ni siap2 untuk memastikan mereka sentiasa cukup air dan tidak mengalami dehidrasi. Nak tau fungsi lain Performance Drink? Boleh klik link di bawah ni ye.
PERFORMANCE DRINK Nyahhidrasi.

2. OMEGA GUARD

Anak2 saya menggelarkan Omega Guard ni dengan UBAT KELABU! Sebab? Penutup botolnya warna kelabu. Hahaha. Kecik2 belum tau nak sebut Omega Guard. Sekarang dah tau dah.:)
Omega Guard ini memang terkenal dengan fungsinya untuk perkembangan otak dengan kehadiran DHA dan EPA. Di samping itu Omega Guard ini juga dapat membantu meningkatkan SISTEM IMUN tubuh untuk melawan penyakit. Anak2 ni kan suka ‘explore’, jadi mereka pasti akan mencuba sesuatu yang baru seperti mengejar ayam itik, bermain tengah panas/hujan, mandi sungai dan lain2 lagi. Kita bagi omega guard sebagai perisai untuk tubuh mereka melawan jangkitan penyakit.

3. CHEWABLE VITAMIN C

Anak-anak saya menggelarkannya UBAT MASAM.:) Sebab vitamin C ni agak masam jika nak dibandingkan vitamin C di pasaran yang ditambah perisa serta gula.:(
Kesian anak2 kan, mereka memang suka ‘gula’, tapi kesannya nanti?
UBAT MASAM ni mampu meningkatkan tahap antibodi tubuh dan mempercepatkan penyembuhan luka serta demam. Kadang-kadang kita tak boleh lari dari masalah demam, batuk dan selsema anak2 ni kan. Jadi dengan adanya Vitamin C @ UBAT MASAM ni, InshaAllah demam, selsema dan batuk tu tidak berlarutan.

4. NUTRIFERON

Yang ni anak2 saya memanggilnya UBAT KUNING atau UBAT LETAK KAT LIDAH.:).. Haaa.. macam2 diorang ni kan. Dah ajar mereka dengan nama NUTRIFERON ni, tapi berbelit lidah si kecik Dinie tu nak sebut. 🙂
Untuk NUTRIFERON ni, mereka tak perlukannya setiap hari jika bwerada di rumah dan tidak sakit. Hanya perlu diberikan seminggu sekali sahaja. Tapi sepanjang travel, biasanya saya akan berikan kepada mereka setiap hari. Satu paket tu kongsi 2 orang. Jimat sangat sebenarnya jika nak dibandingkan bayaran bil hospital jika mereka sakit. Nanti saya akan share bagaimana seorang ibu yang sangat2 JATUH CINTA dengan NUTRIFERON ni. Kerana beliau dapat menjimatkan wang untuk bayaran hospital RM300 sebulan untuk rawatan resdung anaknya yang agak kronik.

TESTIMONI DARI PENGALAMAN ANAK-ANAK SAYA

Continue reading Perisai anak sihat dan cergas sepanjang ‘travel’

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...