Rawat kolesterol tanpa ubat

Cara Turunkan Kolesterol Supaya Tak Kena Strok

>> KOLESTEROL? <<
“malaslah aku nak cek, nanti kalau tinggi lagi ngeri”
Biasa dengar kan? Itulah kita. Kita… kitalah. Hehe.
 
Semua orang pun tahu rasanya kolesterol tinggi ni boleh menyebabkan pelbagai jenis penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan strok. Namun tak ramai yang ingin keluar dari kemelut kolesterol tinggi sebab belum terkena kesannya. Nauzubillah. Mohon dijauhkan.

Bagaimana Nak Turunkan Kolesterol Cara Sihat?

1. Cek tahap kolesterol secara berkala. Bukannya sekadar berkata,
“alaaaa.. aku OKlah”
“alaaaaaaaa… tak tinggi mana punnn”
“kolesterol je punnnn….. “”alaaaaaaaa… tak tinggi mana punnn”
“kolesterol je punnnn….. “
 
Hanya dengan memantau secara berkala, barulah kita boleh tahu tahap kesihatan kita sama ada makin baik atau makin teruk.
 
2. Makan cara yang sihat. Kalau dah ada kolesterol tinggi tu, memang kena pantang. Wajib pantang makanan yang berlemak tinggi, berminyak dan apa sahaja makanan segera. Sebolehnya stop terus. Kan kita nak makin sihat kan.
Kolesterol ni bukan langsung tak boleh dikawal. Semua penyakit boleh dikawal jika kita sedar dan tahu dari awal.
 
3. Bersenam secara berkala. Luangkan sedikit masa hujung minggu ke. Tak perlu lama-lama pun. 30-45 minit sehari tu pun dah cukup sangat dah.
 
4. Ambil antioksidan dan minyak ikan. Amalkan sebagai suplemen harian. Memang ada kajian yang membuktikan pengambilan antioksidan dan minyak ikan ini boleh menurunkan tahap kolesterol supaya tak mati mengejut dan meninggalkan orang-orang yang kita sayang. Nauzubillah.
(Rujukan : LandmarkStudy)
Dah ambil suplemen pun tetap kena buat juga 3 cara teratas tu. Bukan hanya harapkan suplemen, makan tak jaga, skip bersenam dan buat-buat tak endah je dengan tahap kolesterol yang makin naik. Jaga kesihatan, InshaAllah anak-anak pun akan terikut-ikut tabiat kita yang pentingkan kesihatan.

Cara Beli Minyak Ikan Shaklee

Tunggu dulu!!

Bulan ni ada promosi beli 3 dapat diskaun 5% tau. Whatsapp saya untuk tahu lebih lanjut.

Hubungi saya untuk konsultasi selepas pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge