cara turunkan kolesterol dengan cepat

Cara Turunkan Bacaan Kolesterol Dengan Cepat Dan Berkesan

Pernah cek tahap kolesterol anda? Kalau tak pernah sekali pun saja-saja pergi cek, eloklah luangkan sedikit masa untuk cek ya. Sebab kolesterol tinggi ni kadang-kadang tak nampak simptomnya dengan jelas. Sedar-sedar je dah pengsan secara tiba-tiba. Atau lebih teruk lagi tiba-tiba terkena strok. Nauzubillah. Minta dijauhkan perkara sebegini berlaku dalam hidup kita.

Kolesterol?

Kolesterol ni terbahagi kepada 2. Satu kolesterol jahat (LDL) dan satu lagi kolesterol baik (HDL). Kita memang perlukan kolesterol baik ni berada di tahap tinggi mengikut standard supaya ia bantu menurunkan tahap kolesterol jahat dalam badan kita. Kolesterol jahat ni memang jahat, jika berlebihan dari standard, ia akan berkumpul di dalam salur darah dan menyebabkan masalah sakit jantung, tekanan darah tinggi dan strok.

Pola pemakanan orang Malaysia ni menyebabkan kebanyakan daripada kita mengalami kolesterol tinggi walaupun badan kurus. Ramai je yang badannya kurus kering, tetapi tahap kolesterol dah lebih dari 10. 😯

Jadi wajiblah kita ambil tahu tentang diri kita ni. Langkah pertama, pergi buat medical check up. Yang simple pun ok dah. Kat klinik-klinik swasta kebanyakannya ada je pemeriksaan kolesterol ni.

Langkah kedua ialah ambil cakna dengan diri kita yang telah disahkan mengalami kolesterol tinggi tu. Usah buat-buat cool sahaja sebab kolesterol tinggi ni pembunuh dalam diam tau.

Bacaan Kolesterol

cara turunkan kolesterol dengan cepat

Cara Turunkan Bacaan Kolesterol Dengan Berkesan Dan Cepat

1. Ambil Makanan Yang Boleh Menurunkan Kolesterol

Antara makanan yang dicadangkan untuk turunkan kolesterol ialah
-Oat
-Cuka epal
-Minyak kelapa organik
-Minyak ikan
-Kekacang
Sumber : SirapLimau

2. Bersenam Secara Rutin

Bersenam 3-4 kali seminggu secara rutin dapat menurunkan kadar kolesterol dalam darah.
Kajian menunjukkan senaman berat secara rutin dapat menurunkan kadar kolesterol jahat (LDL) di dalam darah. Jika tidak pernah bersenam, boleh mulakan dengan senaman ringan dahulu seperti berjalan (briskwalking), berjogging atau berlari di atas treadmill.

3. Turunkan Berat Badan (Jika Terlebih Berat Badan Atau Obesiti)

Obesiti atau berat yang berlebihan sememangnya dikaitkan dengan penyakit kardiovaskular. Turunkan berat badan dengan betul. Lebih baik jika ada mentor untuk membimbing anda menurunkan berat badan dengan teratur dan konsisten. Mulakan dengan mengurangkan pengambilan makanan yang berlemak tinggi dan lakukan senaman secara rutin.

4. Jaga Pemakanan

Corak pemakanan di Malaysia sememangnya kurang sihat jika kita sendiri tidak mengawal dalam pengambilannya. Kebanyakan daripada kita sukakan makan berlemak, bergoreng, makanan segera, berminyak, bergula dan bermacam-macam lagi jenis makanan yang boleh menjurus ke arah meningkatkan kolesterol jahat di dalam darah.

Cara turunkan kolesterol dengan cepat

Kawal pemakanan dengan mengamalkan pinggan sihat, SUKU-SUKU-SEPARUH. Elakkan makanan berminyak dan berlemak tinggi demi menurunkan bacaan kolesterol anda.

rawat kencing manis

5. Ambil Suplemen Yang Selamat Dan Berkesan

Suplemen yang semulajadi dan selamat terbukti dapat membantu menurunkan kolesterol dengan cepat dan efektif.

Pastikan suplemen yang anda pilih itu adalah suplemen yang ada kajian klinikalnya dan Landmark Study. Suplemen Shaklee lengkap dengan kajian klinikal dan Landmark Study ni. Apa itu Landmark Study?

Landmark Study ialah
perbandingan mereka yang ambil Shaklee, yang tak ambil apa-apa vitamin dan mereka yang ambil vitamin jenama lain.
Hasil kajian mendapati tahap kesihatan mereka yang mengambil suplemen Shaklee dalam jangka masa panjang adalah jauh lebih baik berbanding 2 golongan lagi.

Benarkah Suplemen Shaklee Boleh Menurunkan Kadar Kolesterol?

6. Amalkan Suplemen Yang Tinggi Antioksidan

ubat sakit sendi lutut

Suplemen yang mengandungi antioksidan yang tinggi seperti Resveratrol dan Polyphenol mampu menurunkan kadar kolesterol di dalam darah.
Rujukan : Polyphenol

Di dalam Shaklee terdapat satu suplemen premium yang mengandungi 15 Polyphenol dan Resveratrol iaitu Vivix. Vivix adalah antioksidan yang tinggi dan dapat membantu ramai rakyat Malaysian menurunkan kadar kolesterol dan meningkatkan tahap kesihatan jantung mereka ke arah yang lebih baik.

Cara turunkan kadar kolesterol dengan jusCara turunkan kadar kolesterol dengan jus

Cara Mendapatkan Vivix

Klik gambar di bawah untuk buat pembelian menggunakan kad debit atau kad kredit.

Cara turunkan kolesterol dengan berkesan

Sila klik untuk whatsapp saya jika ada sebarang persoalan atau masalah semasa pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge