Cara Mudah Meningkatkan Fokus Anak Semasa Belajar

Anak-anak zaman sekarang tak sama macam zaman dulu-dulu. Zaman saya tahun 1980-an dulu lebih banyak bermain dengan kawan-kawan je sekolah rendah tu. Jadual sekolah anak-anak zaman sekarang sangat padat sehinggakan nak bermain petang-petang pun waktu amat terhad. Malam pula perlu siapkan homework yang bertimbun.

Hujung minggu nak bersantai-santai dan bermain dengan kawan-kawan pun susah sebab perlu pantauan ibu bapa atas sebab isu keselamatan. Dulu-dulu, kita bermain dan berjalan dari hujung kampung ke hujung kampung pun tiada siapa yang risau, tiada siapa kisah sebab ‘penjahat dan perogol’ tidak berleluasa. Sekarang ni kes culik dah jadi macam bahan harian di dalam berita. Memang mengerikan!

Anak-anak kita boleh jadi kurang fokus di dalam kelas disebabkan kepenatan dan kurang rehat ni. Jadi, tanggungjawab kitalah ibu bapa untuk bantu anak-anak meningkatkan tahap fokus mereka di dalam kelas.

Cara Terbaik Meningkatkan Daya Fokus Anak

Antara cara untuk meningkatkan fokus anak-anak di dalam kelas dan juga di dalam apa juga yang mereka buat, ibu bapa boleh

1. Berikan mereka makanan yang berkhasiat dan seimbang. Elakkan mengambil jajan (junk food), minuman bergas dan lain-lain kerana ia boleh menumpulkan otak.

2. Bawa mereka beraktiviti riadah di hujung minggu jika tiada kesempatan di hari-hari sekolah. Ibu bapa pun balik kerja lewat kan.

3. Cukupkan lopong-lopong nutrisi dan tingkatkan fokus anak-anak dengan memberikan minyak ikan terbaik dari Shaklee.

Hati-hati dengan pemilihan minyak ikan di pasaran supaya ia benar-benar tulen untuk membantu menajamkan kecerdasan otak anak-anak.

Minyak ikan ini penting untuk kesihatan otak.

-Meningkatkan fungsi otak yang sihat.
-DHA penting untuk penghantaran isyarat-isyarat otak dan meningkatkan komunikasi antara sel-sel otak.

-DHA dan gabungan EPA memberi manfaat kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah hyperaktif dan autisme.

Bagaimana Memilih Minyak Ikan Terbaik?

Daripada jadual perbandingan di atas, minyak ikan Shaklee membekalkan EPA dan DHA yang lebih tinggi berbanding jenama lain di Malaysia.

Cara Beli Minyak Ikan Shaklee

Tunggu dulu!!

Bulan ni ada promosi beli 3 dapat diskaun 5% tau. Whatsapp saya untuk tahu lebih lanjut.

Hubungi saya untuk konsultasi selepas pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge