Cara Mudah Hilangkan Letih Dan Lesu Badan

cara hilangkan letih dan lesu badan

Penat, letih, lesu badan ni memang dah jadi umpama asam garam kehidupan. Terutamanya golongan ibu-ibu laa kan? Tak kiralah mereka yang bekerja mahupun yang jadi surirumah. Semua ibu penat dan rasa tak ada masa langsung untuk rehat.

Bagaimana nak hilangkan rasa penat melampau ni? Dah cuba macam-macam tapi masih belum berkesan juga. Kadang-kadang boleh tertidur sambil bawa kereta. Sayalah tu. Bahaya tau!

Mari saya kongsikan cara yang mudah untuk hilangkan letih dan lesu demi keharmonian rumah tangga dan keluarga. Wanita kan sentiasa perlukan tenaga lebih tak kira siang atau malam kan?

Haa… ini dia caranya. 🙂

Cara Hilangkan Letih Dan Lesu Badan

1. Ambil Sarapan Pagi

cara hilangkan letih dan lesu badan
Sarapan banyak membantu kita kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari.

Rasanya semua orang pun tahu kan? Sarapan ni sangat penting untuk memulakan hari kita di awal pagi. Jangan tinggalkan sarapan kerana sarapan membantu kita kekal cergas sepanjang hari.

2. Tidur Yang Cukup

Kalau kita kurang tidur atau ada masalah tidur, memang boleh mengganggu jadual seharian kita. Kepala terasa melayang-layang dan pening, badan pula terlalu lemah dan lesu. Memang tak mampu nak buat apa kalau kurang tidur. Apatah lagi jika ada masalah Insomnia. Bertambah-tambahlah masalah penat kita.

cara hilangkan letih dan lesu badan

Dapatkan tidur berkualiti dengan minum susu sebelum tidur atas pil Kalsium yang lengkap dengan Magnesium dan Vitamin D. Ia membantu kita tidur dengan nyenyak dan berkualiti. Bangun tidur pun mudah je. Takdelah nak tekan ‘snooze’ berkali-kali dekat handphone atau jam loceng. 😛

3. Minum Air Yang Cukup

Badan yang kekurangan air memang membuatkan kita rasa tidak bermaya sepanjang hari. Minum air secukupnya untuk pastikan badan kita sentiasa terhidrat.

Kalian boleh juga ambil Performance Drink dari Shaklee untuk kekalkan bendalir dalam badan tanpa mudarat.

4. Elakkan Obesiti

cara hilangkan letih dan lesu badan
Berat badan yang berlebihan membuatkan kita mudah penat dan letih.

Kegemukan atau obesiti membuatkan kita rasa lemah badan. Badan terasa berat untuk melakukan sebarang aktiviti.

Jadi cuba sedaya upaya untuk turunkan berat badan cara yang sihat. Ambil pemakanan yang berkhasiat dan buat detoks untuk memulakan perjalanan menurunkan berat badan.

Jika perlukan jurulatih untuk menurunkan berat badan, cari jurulatih yang benar-benar memahami konsep menurunkan berat badan cara yang betul. Sekarang ni ramai yang boleh bantu turunkan berat badan dan mudah nak cari di media sosial sama ada Facebook atau Instagram.

5. Ambil Suplemen Berkesan

cara hilangkan letih dan lesu badan
Ambil suplemen yang selamat dan berkesan untuk hilangkan rasa penat dan letih.

Amalkan suplemen yang boleh berikan tenaga segera dan juga kekal bertenaga sepanjang hari. Pastikan juga kalian cek kandungan gula di dalam suplemen yang memberi tenaga ni. Jika kandungan gula tinggi, ia memang memberi tenaga segera tetapi ia boleh memudaratkan kesihatan pula di kemudian hari.

Shaklee ada produk yang boleh menghilangkan letih dan lesu segera yang dijamin selamat dan berkesan iaitu Vivix. Vivix terbukti dapat membantu kalian lebih bertenaga dan cergas sepanjang hari. Ambil awal pagi untuk berikan tenaga berkesan tanpa rasa lesu dan letih.

Testimoni 1 :

Testimoni 2 :

Testimoni 3 :

Testimoni 4 :

Testimoni 5 : cara hilangkan letih dan lesu badan

Ambil Vivix setiap pagi untuk kekal bertenaga sepanjang hari. Boleh SMS/Whatsapp ke 019-722 8520 untuk pembelian Vivix.

Atau

Klik gambar di bawah untuk membuat pembelian sendiri secara online menggunakan kad debit atau kad kredit.

Hubungi saya untuk konsultasi PERCUMA selepas pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge