Panduan berpantang sendiri

Untungnya Berpantang Dengan Set Bersalin Terbaik Di Pasaran. Ibu Cergas, Susu Ibu Lancar!

Waktu berpantang adalah antara waktu paling kritikal bagi ibu lepas bersalin terutamanya untuk minggu pertama dan kedua. Lebih-lebih lagi untuk ibu yang terpaksa berpantang sendiri tanpa pembantu atau ahli keluarga yang lain di rumah. Tips Berpantang Sendiri Badan Bertenaga, Susu Ibu Lancar Dengan Set Bersalin Shaklee Saya kongsikan ikhtiar dan pengalaman berharga ibu-ibu muda ini untuk pastikan badan cergas dan

Share Button
Continue reading »

Cara Nak Dapat Vivix Percuma Yang Bernilai RM475

Sedang mencari-cari Vivix murah? Survey di Lazada? Haa.. kalau nak Vivix murah, usah beranikan diri untuk beli di Lazada ke, 11thstreet ke, sebab apa? Sebab anda takkan dapat keistimewaan sebagai seorang pelanggan produk Shaklee. -TIADA konsultasi istimewa cara pengambilan dan juga info kesihatan -TIADA jaminan produk tu yang lama atau baru Beli dengan pengedar berdaftar dan bertauliah bukan sahaja anda

Share Button
Continue reading »
ubat kencing manis berkesan

Cara Turunkan Paras Gula Dari 20 Ke 6

Sekarang ni kencing manis ni dah jadi umpama penyakit harian biasa seperti demam, batuk dan selsema. Keadaannya semakin hari semakin tak terkawal kerana tabiat pemakanan dan cara hidup kita semakin lama semakin tidak sihat. Mungkin pengaruh genetik itu adalah salah satu penyumbang juga namun yang terbesar perlu kita buat ialah perhatikan cara pemakanan kita supaya tidak sama seperti seluruh keturunan

Share Button
Continue reading »
masalah sakit jantung

5 Tips Jaga Kesihatan Jantung Agar Berdegup Lebih Lama

Menurut Tinjauan Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan III, penyakit jantung dan strok menyumbang satu perempat daripada jumlah kematian di Malaysia. Ia berpunca daripada pengumpulan lemak atau plak di dalam salur darah dalam jangka masa yang panjang. Apabila salur darah menjadi sempit, sel darah merah yang mengangkut oksigen tidak sampai ke jantung dan boleh menyebabkan jantung berhenti berdegup atau ‘heart attack’. Cara

Share Button
Continue reading »

Kematian Mengejut Ibu Mengandung Dan Berpantang : Pulmonary Embolism

Artikel ini adalah copy-paste daripada Laman Mmgazette untuk rujukan sendiri dan juga kawan-kawan. Penyakit pulmonary embolism (darah beku dalam saluran darah ke paru-paru) merupakan salah satu punca utama yang menyebabkan kematian ibu mengandung dan ketika tempoh berpantang iaitu 6 minggu selepas bersalin. Kejadian ini jarang berlaku namun, ianya boleh menyebabkan kematian mangsa secara mengejut. Kebanyakkan kes, hanya dapat disahkan oleh pihak forensik

Share Button
Continue reading »

Cara Kawal Kencing Manis Tanpa Kena Potong Kaki

Penyakit kencing manis sememangnya memberikan banyak komplikasi terhadap kesihatan kita. Antaranya ialah kerosakan saraf mata, masalah jantung, kolesterol tinggi, kerosakan buah pinggang dan macam-macam lagi. Ngeri pula untuk saya sebutkan satu persatu. 🙁 Terkini, 15 November 2017, 3.6 juta atau 17.5% rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas menghidap penyakit kencing manis. Ini menunjukkan statistik kencing manis atau diabetes

Share Button
Continue reading »

Cara Mudah Mengecilkan Liang Pori Terbuka

“Alaaaa… cikgu tu. Cikgu yang muka dia lubang-lubang tu…….” Terkejut saya mendengarnya. Anak-anak kecil sekarang pun dah pandai tilik muka orang dewasa. Sambil-sambil tu saya pesan juga kat anak, jangan sebut orang begitu dan begini. Silap haribulan, orang terasa hati dan boleh menaikkan kemarahan orang. Saya sendiri pun ada masalah liang pori terbuka ni. Dulu saya ingat memang jenis kulit

Share Button
Continue reading »

Cara Hilangkan Kulit Kusam Dan Kedutan Di Muka Dengan Hanya Satu Produk

Setiap wanita mahukan kulit yang lembut, sentiasa berseri, anjal dan tidak berkedut sebelum usia. 😎 Ya, kedut memang akan muncul apabila dah sampai masanya. Namun kulit yang berkedut di usia muda adalah menunjukkan kesihatan kulit yang tidak dijaga dengan baik. Dengan mengambil makanan atau suplemen yang tinggi antioksidan, kesihatan kulit kita akan sentiasa terjaga dan tidak menunjukkan penuaan sebelum usia.

Share Button
Continue reading »

Cara Beli Produk Shaklee Dengan Harga Murah

Semua orang nak beli dengan harga murah kan? Harga kasih sayang, harga kawan-kawan, harga adik beradik, harga saudara mara, harga BFF dan macam-macam jenis harga lagi kan? Ni dia saya kongsikan cara nak dapat harga murah dan harga diskaun sehingga 20% lagi tau. Jadi anda tak perlu dah nak survey sana sini untuk dapat harga Shaklee termurah dan terbaik di

Share Button
Continue reading »

3 Petua Nak Dapat Anak Tanpa Ibu Ada Penyakit Kronik Semasa Mengandung

Selepas diijabkabulkan, pasti kita teruja untuk menimang cahaya mata. Itu normallah kan? Naluri keibuan yang lahir sebelum bergelar ibu. Alhamdulillah, syukur dengan nikmat naluri yang Allah berikan. Tidak dinafikan ada yang merancang tak nak anak cepat, nak honeymoon dulu dan lain-lain. Tapi yang menjadi kebiasaannya memang nak anak cepatlah. Ini yang saya selalu jumpa. Sebelum kita mengandung, ada perkara yang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »