7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplemen Untuk Panjang Umur

Kenapa mak kita tak ambil suplemen pun ok jer dulu-dulu. Lahirkan anak 10 orang pun steady je tak ambil vitamin apa pun.

Kenapa suplemen jadi keperluan pula di zaman sekarang ni?

 

Jom cek hidup kita hari ini.

1. Makanan segera dah jadi makanan ruji dah. KepC, pizzHot dan macam- macam lagi.
Itu belum kira nak buat spaghetti guna sos Proges ke Kimbill ke kan. Macam-macam lagi yang segera. Sayur pun segera. Sayur frozen. Kan?

2. Kita bukan ternak ayam sendiri di belakang rumah.

3. Kita tak kutip sayur di tepi rumah kita.

4. Kita jarang makan sayur dan ulaman.

5. Kita makin sibuk, makin stress dan makin nak short cut dalam semua perkara.

6. Kita masak sendiri di rumah 2-3 kali je seminggu. Hari-hari lain kita telan je minyak yang entah guna kali ke berapa dah. Ayam pun ayam cucuk. Kan?

7. Nugget pun kita beli yang dalam paket kan. Kita kecil-kecil dulu tak kenal pun apa itu nugget kan…

Saya tak kata orang lain. Ini adalah kehidupan saya hari ini. Ia adalah proses jalani kehidupan lebih baik. Buang dan tukar mana yang boleh tukar.

Dan topup dengan keperluan vitamin.

Anak-anak macam mana?

Anak-anak saya bersahabat baik dengan segala jenis vitamin kanak-kanak. Itu pun diorang suka sangat sayur dan buah. Still perlukan vitamin untuk penuhi lopong-lopong nutrisi dalam badan mereka.

Banyak lagi yang perlu dibaiki dan ditambah nilai untuk kesihatan dan masa depan yang lebih baik.
InshaAllah.

Hubungi akakSelim di 019-722 8520 sekarang untuk tingkatkan tahap kesihatan anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge