Bekal Suplemen Untuk Jemaah Haji Lebih Bertenaga Di Tanah Suci

Sekarang ni musim orang pergi haji. Ramai yang cari suplemen untuk dibawa ke Tanah Suci. Ada yang beli untuk diri sendiri dan ada juga yang belikan sebagai hadiah untuk saudara mara, kawan-kawan yang dijemput Allah untuk menunaikan haji.

suplemen untuk haji dan umrah

Minggu lepas, ada pelanggan yang beli Vitamin C, Ostematrix (Kalsium), Alfalfa dan B Complex. Semuanya atas pilihan mereka sendiri. Dan kebanyakannya mereka dah selesa dengan pengambilan suplemen setiap hari semenjak mereka berada di Malaysia lagi. Syukurlah semuanya sempat sampai ke tangan masing-masing sebelum berlepas ke sana.

Pagi ni, InshaAllah saya akan hantar Vivix untuk kawan kepada pelanggan nutrisisemulajadi.com. Saya doakan semua kawan beliau dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang masa dan dipermudahkan untuk mengerjakan haji serta mendapat haji yang mabrur. InshaAllah.

Selain Vivix, ada beberapa lagi suplemen yang boleh dibawa ke Tanah Suci untuk memastikan tubuh badan sentiasa sihat dan tip top. Sudah tentu doa adalah senjata paling utama supaya badan sentiasa cergas dan suplemen ini adalah salah satu usaha sahaja. Moga Allah berkati usaha kita walaupun kecil.

Suplemen Untuk Jemaah Haji Atau Umrah

Set Asas

1. Vitalea-membekalkan tenaga sepanjang hari.

2. B Complex-meningkatkan kecergasan badan. Gabungan B Complex yang lengkap ini dapat membantu para jemaah haji lebih cergas dan berupaya melakukan ibadat di sana dengan lebih cergas.

3. Vitamin C-meningkatkan kekebalan sistem imun tubuh badan. Pengambilan Vitamin C yang konsisten dapat mengelakkan selsema, demam atau batuk yang biasa dialami para jemaah haji kerana perubahan cuaca dan juga aktiviti fizikal yang banyak.

4. Ostematrix-melegakan lenguh-lenguh badan dan mengurangkan ketegangan otot badan. Ibadat haji banyak melibatkan aktiviti fizikal, jadi Ostematrix yang lengkap dengan Kalsium + Vitamin D + Magnesiun adalah sangat sesuai untuk melegakan sakit-sakit badan sepanjang berada di sana.

5. Nutriferon-meningkatkan sistem imun badan. Di sana kita akan berhadapan dengan jemaah haji dari seluruh dunia dengan cuaca yang berlainan dari negara kita. Untuk mengekalkan kesihatan tanpa sebarang penyakit, memang bagus kita ambil Nutriferon ni yang terbukti dapat meningkatkan sistem imun badan kita dalam melawan penyakit atau jangkitan.

Set Premium

Set Asas : Kesemua set asas di atas dan ditambah lagi dengan 3 lagi suplemen di bawah.

6. Cinch Tea-membekalkan tenaga segera dan mengelakkan daripada mengantuk.

7. Performance Drink-mengelakkan rasa letih dan lesu disebabkan kekurangan air dalam badan. Performance drink dapat membantu badan terhidrat sepanjang masa.

8. Vivix-membantu memberikan tenaga segera sepanjang hari dan mengekalkan kesihatan sepanjang menunaikan ibadat di sana.

Di samping itu anda boleh membawa krim Herbal Blend yang membantu mengekalkan kelembapan kulit dan mengelakkan kulit kering serta merekah.

Ikuti pengalaman mereka yang telah menggunakan Suplemen Haji Dan Umrah ini sepanjang mereka mengerjakan ibadat umrah bersam-sama keluarga.

Masih sempat ni untuk buat bekalan sebelum berlepas ke Tanah Suci. Atau boleh hadiahkan kepada insan tersayang atau kawan-kawan yang dapat menunaikan haji atau umrah nanti.

Hubungi saya untuk tempahan dan konsultasi di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Kenapa Ibu Hamil Perlu Ambil Minyak Ikan Semasa Mengandung?

Pengalaman mengandungkan 3 orang puteri, saya tak pernah tinggalkan pengambilan minyak ikan sepanjang mengandungkan mereka. Walaupun masa anak pertama tu tak berapa tahu sangat faedah pengambilan minyak ikan ni, saya memang tak pernah culas untuk mengambilnya. Hanya tahu untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan je. Faedah lain memang kurang tahu. Masa tu saya beli jenama Neuroxxx. Boleh tahan juga harganya. 1 botol untuk 1 bulan dengan harga RM50++ pada tahun 2008 dan RM60++ pada tahun 2010. Sekarang saya tak pastilah harganya berapa.

Ibu hamil perlu minyak ikan

Masa tu belum kenal Shaklee. Anak ketiga barulah ambil minyak ikan Shaklee yang memang jimat untuk poket saya. Hehe. RM136 untuk 3 bulan. Itu belum lagi termasuk harga diskaun untuk ahli Shaklee. Dapatlah dengan harga lebih murah.

Lebih jimat dan lebih untung kan?

Kenapa Ibu Hamil Wajib Ambil Minyak Ikan?

Ibu hamil perlu minyak ikan

1. Perkembangan Otak Dan Mata Bayi

Yang paling utama ialah untuk perkembangan otak dan organ-organ penting bayi dalam kandungan. Seawal 5-6 minggu kehamilan, otak, mata dan organ-organ penting janin telah terbentuk. Jadi ibu perlu berikan nutrisi yang terbaik semasa proses pembentukan ini.

2. Elakkan Allergi Atau Masalah Asthma Kepada Bayi

Ada kajian yang mengatakan, pengambilan minyak ikan atau Omega 3 dapat mengurangkan masalah allergi atau masalah asthma kepada bayi sehinggalah mereka dewasa.

3. Kesihatan Ibu Hamil

Ibu hamil perlu minyak ikan

Kesihatan ibu hamil itu sendiri memang perlu dititikberatkan supaya sihat secara optimum untuk meneruskan kandungan sehingga ke 40 minggu. Paling penting, tiada masalah tekanan darah tinggi atau masalah kesihatan yang lain kerana komplikasi untuk melahirkan secara normal adalah sangat tinggi jika ibu hamil ada masalah kesihatan. Jika ada masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, anemia, kemungkinan untuk bersalin secara normal adalah sangat tipis. Pemantauan yang rapi juga perlu diberikan kepada ibu hamil yang bermasalah kesihatan seperti ini.

4. Elak Kelahiran Pra Matang

Pengambilan Omega 3 secara konsisten oleh ibu hamil dapat mengurangkan masalah kelahiran bayi pra matang.

5. Mengurangkan Risiko Pre-Eklampsia

Pre-eklampsia boleh mengancam nyawa ibu dan bayi di dalam kandungan. Ibu hamil perlu ambil tahu simptom-simptom serangan pre-eklampsia supaya dapat bertindak dengan pantas jika berlaku.

Terdapat banyak jenama minyak ikan di pasaran. Jadi ibu hamil patut buat keputusan yang terbaik untuk memilih minyak ikan yang berkualiti tinggi (tinggi kepekatan EPA dan DHA) tanpa sebarang pencemaran.

Saya cadangkan minyak ikan dari Shaklee yang bernama Omega Guard. Ia dihasilkan dengan teliti, 3 kali penyulingan untuk memastikan ianya tulen dan benar-benar bebas daripada sebarang pencemaran dan bahan toksik.

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan minyak ikan terbaik.

Atau

Boleh beli sendiri menggunakan kad debit atau kad kredit di sini. Klik gambar di bawah ya.

minyak ikan terbaik untuk ibu hamil

 

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Resepi Sihat : Fettucine Aglio Olio

Fuh, nama bukan main lagi. Nak sebut pun berbelit lidah haaa.. hehe.
AkakSelim suka resepi ni sebab mudah dan cepat dimasak. Kalau perasan, ahkak memang suka yang plain-plain je. So, memang senang jugaklah nak follow masakan eat clean ni.

Masa zaman rajin nak tahu macam-macam dulu, akakSelim rajin timbang bahan-bahan masakan. Saja nak tahu banyak mana yang sebenarnya 100gram tu. Bila dah timbang macam ni, dah tahu 100gram tu setengah cawan ala-ala gini, senanglah untuk masak lain kali.
Senang juga nak buat kira-kira kalori.

Nak resepi? Haa.. senang je ni. Ni dia.

5-6 ekor udang (kalau size besar, size kecil 7-8 ekor pun ok je)
3-4 ulas bawang putih-cincang
1/4 bawang holland (resepi asal takde letak ni, AS tambah je sebab suka)
Mushroom
Tomato (masa ni takde stok tomato pulak, so tak letak)
100g Fettucine yang telah direbus
2 sudu besar minyak zaitun
Serbuk cili secukup rasa
Sedikit garam

1. Panaskan minyak zaitun dan tumis bawang putih dan bawang holland.
2. Masukkan udang. Udang dah bertukar warna oren tu maksudnya dah masak le tu udangnya.
3. Masukkan mushroom dan tomato (jika ada)
4. Akhir sekali masukkan fettucine, serbuk cili dan garam.
5. Gaul-gaulkan sebentar dan angkat.

Siap!

Sebab tak cukup sayur, dah masak tu AS masukkan salad dan gaul sekali. Kalau masukkan masa memasak, nanti dah kurang nutrisi dan tak rangup dah salad tu.
Itu sebabnya AS masukkan bila dah masak.

Senang je kan resepi ni? Selamat mencuba.

Kalau ada soalan, boleh tanya kat komen kay.

AkakSelim,
Suka yang mudah dan cepat masak.

Share Button

Bahaya Tekanan Darah Tinggi Untuk Ibu Hamil

Ibu mengandung ni kalau ada masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi memang susah sikit kan. Nak kena pergi check up yang kerap tu memanglah dah satu hal, tapi gigihlah juga pergi cek demi bayi dalam kandungan kan.

turunkan tekanana darah tinggi ibu hamil

Sanggup ambil cuti sampai cuti tahunan pun habis macam tu je. Itu ok, takpelah lagi.
Pengorbanan namanya.

Yang paling ditakuti ialah komplikasi sepanjang mengandung dan semasa nak melahirkan tu. Tekanan darah tinggi ibu hamil juga boleh mengamcam nyawa ibu dan juga bayi di dalam rahim.

Jadi, ibu-ibu hamil yang disahkan menghadapi masalah tekanan darah tinggi ni sentiasa mendapatkan nasihat doktor atau nurse jika ada petanda-petanda pelik sepanjang mengandung.

Ambil tahu tentang tanda-tanda dan risiko-risiko lain seperti pra-eklampsia. Makin cepat kita bertindak, makin mudah untuk doktor berikan rawatan.

Selain daripada patuh kepada jadual rawatan doktor dan juga mengamalkan ubat-ubat yang dibekalkan oleh doktor, ibu-ibu juga boleh amalkan minyak ikan Shakle yang boleh membantu mengawal tekanan darah menjadi paras normal.

Minyak ikan Shaklee adalah suplemen semulajadi yang selamat dan sesuai untuk ibu hamil. Selain untuk kawal masalah tekanan darah tinggi, ia juga dapat membantu perkembangan otak dan mata bayi di dalam kandungan.
Dapat manfaat 2 dalam 1 tu. Best kan?

Saya kongsikan pengalaman ibu hamil yang ada masalah tekanan darah tinggi sebelum hamil lagi. Namun berjaya menurunkan tekanan darah ke paras normal selepas 2 minggu pengambilan minyak ikan Shaklee.

Boleh whatsapp akakSelim untuk dapatkan minyak ikan semulajadi hari ini. 0197228520

Atau

Boleh buat pembelian sendiri di sini dengan menggunakan kad debit atau kad kredit.

Klik gambar di bawah untuk meneruskan pembelian secara online.

bahaya tekanan darah tinggi untuk ibu hamil

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Rawat Kolesterol Tinggi Tanpa Ubat

Masalah kolesterol ni memang tidak boleh dipandang enteng. Memang simptom-simptom yang ketara tu tak nampak di mata. Namun ia sebenarnya sangat bahaya kerana ia boleh menyebabkan masalah jantung yang berhenti secara tiba-tiba.

cara turunkan kolesterol

Saya kongsikan pengalaman mereka yang menurunkan tahap kolesterol mereka secara semulajadi tanpa ubat. Namun, jika anda telah diberikan ubat oleh doktor untuk menurunkan kolesterol, jangan sesekali berhenti ubat hospital walaupun dalam usaha mencuba suplemen semulajadi atau petua-petua tradisional.

Testimoni 1 :

Mak mertua akak ada masalah kolesterol tinggi. Memang ambil ubat doktor. Dalam masa yang sama kami bagi juga minyak ikan Shaklee untuk mak.

Masa cek darah, doktor pun hairan sebab dah turun paras normal dah.

Doktor tanya mak makan ubat apa? Mak bagitau laa ambil Omegaguard, minyak ikan Shaklee.

Sebab dah turun paras normal, doktor kata dah tak perlu makan ubat dah. Cuma teruskan ambil Omegaguard tu.

Alhamdulillah. Lega hati akak.

-Puan HF-

Testimoni 2 :

Abah singgah rumah tanyakan stok minyak ikan Shaklee. Sebelum ni tak pernah pula abah tanya.

Rupa-rupanya abah nak sampaikan yang kini abah telah disahkan bebas darah tinggi, masalah buah pinggang dan kolesterol dah. Saya memang sentiasa bekalkan abah minyak ikan Shaklee. Dan memang abah ada ambil ubat-ubatan doktor juga.

Cuma memang terkejut juga sebab sekarang dah bebas penyakit. Syukur sangat. Doktor pun terkejut tengok keputusan cek darah abah dan tanyakan abah ada makan ubat lain ke tak.

Selain ubatan hospital memang abah ambil minyak ikan je. Tiada ubat lain atau suplemen lain.

Gembira sungguh abah dapat tahu berita dari doktor tu. Terpancar wajah keceriaan abah masa bercakap dengan saya. Alhamdulillah.

-Kak Long-

Kalau ada orang-orang tersayang korang yang ada masalah kolesterol atau darah tinggi ke, boleh usaha dengan cara ambil Omega atau minyak ikan Shaklee yang terbukti berkesan secara klinikal.

Boleh buat pembelian sendiri dengan mudah secara online menggunakan kad debit atau kad kredit anda. Klik gambar di bawah ya.

turunkan kolesterol cepat

Atau

Boleh beli stok 5 botol Omega dengan percuma voucher bernilai RM60. Anda juga boleh menggunakan kad debit atau kad kredit dengan membelinya sendiri secara online. Klik poster promosi di bawah.

minyak ikan terbaik

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan suplemen menurunkan kolesterol anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Bahaya Kolesterol Tinggi Sehingga Boleh Meragut Nyawa Secara Senyap

Usah main-main dengan kolesterol tinggi. Walaupun baru lebih sikit dari standard pun korang dah kena start jaga-jaga dah. Usah terpedaya sangat dengan badan yang tak tunjukkan simptom ‘sakit berat’ disebabkan kolesterol ni. Sedar tak sedar, terus pengsan tak sedar diri kita pun tak tahu kan?

Sementara baru lebih sikit tu, lebih baik kita ambil langkah untuk kawal di tahap awal.

1. Ubah gaya hidup yang lebih sihat. Bersenam sekurang-kurangnya 3x seminggu selama 30 minit.

2. Elakkan makan makanan berlemak kerana ia akan menambahkan lagi masalah kolesterol yang sedia tinggi.

3. Ambil suplemen Omega 3 untuk bantu menurunkan kolesterol ke paras yang lebih rendah/normal.

Minyak ikan Shaklee mampu membekalkan Omega 3 yang terbaik.

Beli 5 botol dengan PERCUMA voucher bernilai RM60 sepanjang bulan Ogos, bulan kemerdekaan.

Mari kita ubah diri kita ke arah yang lebih sihat.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Minyak Ikan Terbaik Dan Tulen Di Pasaran

Saya nak kongsikan berita baik untuk anda. Bulan ni ada promosi minyak ikan yang terbaik dan tulen dari Shaklee.

Dengan pembelian 5 botol Omega Guard, anda layak mendapat voucher bernilai RM60. Setiap satu voucher bernilai RM20.

minyak ikan terbaik

Minyak ikan ni adalah paling tulen di pasaran kerana ia melalui 3 kali proses penyulingan utnuk menyingkirkan bahan toksik seperti kadmium, arsenik, merkuri, dioksin dan PCB.

minyak ikan terbaik di pasaran

Anda boleh dapatkan minyak ikan ni secara online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

minyak ikan promosi

Jemput klik gambar di bawah dan anda dapat teruskan pembelian. Jika ada masalah untuk membeli, boleh hubungi saya di 019-722 8520.

Atau

Anda juga boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk uruskan tempahan anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...