Tips Hati Dan Jiwa Tenang Supaya Rezeki Mudah Masuk

Zaman serba mencabar dan memerlukan kewangan yang kukuh ni sering menjadikan jiwa kita terancam dan mudah terganggu kan?

Anak bising pun nak marah. Anak merengek pun kita dah jadi tarzan. Bila kita renung balik diri kita ni, malulah kan?

Kadang-kadang bukan sebab kita ni kurang sabar. Mungkin ada faktor lain yang mengganggu sistem badan kita. Contohnya kekurangan nutrisi tertentu boleh menyebabkan kita jadi resah gelisah, mudah marah dan melenting.

Jadi kita perlu beri nutrisi yang betul dan cukup untuk pastikan diri kita sentiasa tenang dan rileks selain daripada sentiasa SOLAT dan SABAR. 🙂

Antara vitamin yang wajib kita ambil untuk hati dan jiwa yang tenang ialah :-

1. Vitamin-vitamin B :
Vitamin B seperti asid folik berfungsi membina sel-sel otak yang baru serta menyokong fungsi serotonin.

2. Omega-3 : 18% daripada berat otak kita adalah terdiri dari omega-3. Kekurangan Omega-3 memberi kesan besar kepada mood, kawalan tekanan serta ingatan.

3. Vitamin D : Biasa kita dengar Vitamin D bagus untuk tulang, untuk penyerapan kalsium secara optimum kan? Sebenarnya Vitamin D juga sangat diperlukan untuk otak menjalankan fungsinya dengan baik.

4. Asid Amino : Asid amino yang diperlukan oleh badan tidak dapat dibina oleh badan kita sendiri, jadi ia harus diambil daripada makanan atau minuman. Kekurangan asid amino menjadikan seseorang tidak dapat mengawal perasaan, kurang motivasi, terlalu beremosi dan depresi.

Tips jiwa dan hati tenang

Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian sendiri menggunakan kad debit atau kad kredit anda.

beli vitamin elak stressBoleh juga hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan dan konsultasi PERCUMA.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Cara Mudah Jana Pendapatan Dari Rumah Dengan Modal Kecil

Hidup ini sangat indah jika semuanya smooth je. Harga barang tak naik, gaji makin hari makin besar, kehendak semua dapat dipenuhi. Seronok kan?

Namun realitinya tidak begitu. Ekonomi semakin meruncing. Gaji kena potong. Harga barang makin naik. Pening nak fikirkan!!

Untuk tak pening-pening kepala, kita fikirkan sahaja perkara yang boleh kita kawal. Kita boleh pilih antara dua.

Berjimat?

Atau

Tambah pendapatan.

Kadang-kadang kita dah habis jimat dah. Makan ayam dan daging pun sebulan sekali je. Habis jimat dah tu. Anak-anak pun dah lama tak pergi bercuti sebab nak jimat. Apa lagi nak jimat kan?

Kita tiada pilihan melainkan tambah pendapatan.

bisnes dari rumah

Mari saya kongsikan bisnes mudah dan fleksibel yang juga sesuai untuk orang sibuk dan tiada modal.

Jana Pendapatan Dengan Bisnes Yang Mudah Dan Fleksibel

1. Modal Kecil, Kurang Dari RM100

Bisnes ni hanya perlu keluarkan modal kecil RM79.50 sahaja untuk permulaan. Dah dapat member kit dari Shaklee ni, anda terus boleh akses ke website Shaklee2u.com.my dan memulakan bisnes. Mudah bukan?

2. Tidak Perlu Pos Barang Sendiri

Anda tidak perlu pergi ke pejabat pos untuk poskan barang setiap hari. Shaklee ada sistem yang cukup hebat dan teratur untuk kita hantarkan tempahan pelanggan tepat waktunya.

3. Tak Perlu Beli Stok Sendiri

Anda tak perlu keluarkan modal besar untuk beli stok atau beli rank. Hanya dapatkan pelanggan dan order melalui web Shaklee2u.com.my.

Konsepnya ala-ala dropship juga Shaklee ni tau.

4. Untung Lumayan

Ada 2 untung yang kita boleh dapat daripada bisnes Shaklee ni. Pertama untung runcit. Yang kedua ialah untung daripada point jualan yang kita kumpul setiap bulan (Juga dikenali sebagai BONUS). Bonus ni kita boleh dapat sehingga 21% tau. 21% tu maksudnya kita dah layak dapat 4 angka dengan jumlah minimum RM1,600.

Alhamdulillah setakat ni memang tak pernah gagal untuk dapat income 4 angka tu. Kalau saya boleh, saya percaya anda juga boleh lakukannya.

5. Car Bonus

Shaklee juga bagi CAR BONUS. Car bonus ni bukan dapat kereta, tapi dapat duit. Kita bebas nak buat apa dengan duit ni. Nak simpan untuk anak-anak pun boleh juga.

6. Trip Percuma Bertaraf 6 Bintang

Shaklee bagi juga trip dalam negara dan luar negara. Trip yang sangat best ni tau. Ia taraf 6 bintang. Semuanya percuma dan makan pun ditaja. Siap ada hadiah lagi dalam bilik hotel. Tiba-tiba je ada hadiah kat dalam bilik. Best kan?

Haaa…. Seronok tak? Bisnes mudah tapi pulangannya lumayan. Macam-macam bonus ada.

Apa kata kita grab peluang yang ada di depan mata ni.

Saya buka peluang untuk 10 kekosongan sahaja bulan ni. Saya nak fokus untuk guide anda betul-betul supaya kita sama-sama berjaya.

Hanya 10 orang sahaja tau. Whatsapp saya di 019-722 8520 untuk mulakan bisnes anda hari ni.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Produk Untuk Ibu Menyusu Bertenaga Semasa Berpuasa

Minggu lepas saya menghabiskan qadha’ puasa yang tinggal 1 hari je lagi. Saya ni ibu menyusu, memang raa lembik betul di hari pertama tu gara-gara terlepas waktu sahur.

Tambah tenaga ibu menyusu

Setiap kali ada masa je saya berbaring. Mujurlah tak terlepas waktu untuk ambil dan hantar anak sekolah. Anak-anak pun hairan kenapa mamanya asyik lemau sepanjang hari. Biasanya lincah semacam aje. Hehe.

Jadi untuk tidak rasa lemau dan lembik semasa berpuasa saya sediakan minuman tenaga untuk persediaan saya puasa Ramadhan nanti.

Selain daripada untuk ibu menyusu, anak-anak yang belajar berpuasa penuh pun sangat sesuai untuk diberikan set ini.

Produk Ibu Menyusu Dengan Penuh Tenaga

Tambah tenaga ibu menyusu di bulan puasa

1. Meal Shakes

Lengkap dengan 24 jenis Vitamin dan mineral. Memberikan rasa yang enak dan rasa kenyang lebih lama.

2. ESP

Protein lengkap dengan 9 asid amino perlu untuk badan tetapi tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Glisemik Indeks yang rendah membolehkan ESP ini diambil oleh pesakit kencing manis kerana gula akan dilepaskan perlahan-lahan di dalam darah.

Memberikan rasa kenyang yang lebih lama dan berpanjangan.

3. Performance Drink

Minuman berperisa oren tanpa karbonat yang sesuai untuk semua peringkat usia. Boleh dijadikan minuman untuk berbuka dan bersahur untuk bantu kekalkan cecair dalam badan dan mengelakkan dehidrasi. Sekaligus membekalkan tenaga yang berpanjangan dalam badan.

Testimoni Set Puasa

Tambah tenaga ibu menyusu di bulan puasa

Untuk dapatkan set tenaga ni, boleh terus hubungi saya di 019-722 8520.

Boleh juga dapatkan sendiri dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Sila klik gambar di bawah untuk membuat pembelian sendiri.

tambah tenaga puasa

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Hadiah Untuk Hari Ibu 2017

Dah sediakan hadiah untuk hari ibu tahun ni?

hadiah hari ibu untuk sakit sendi

Bila dah jadi ibu ni, memang lebih sensitif dengan sambutan hari ibu. Memang hari-hari adalah hari ibu, tapi Sambutan Hari Ibu ni sangat istimewa. Memang ia perlu diingati pun sebab tanpa ibu, tiadalah kita di dunia ini.

Nak beri hadiah apa?

Apa kata berikan ibu hadiah kesihatan yang ibu idam-idamkan. Apabila ibu makin berusia, lutut ibu sakit dan susah untuk dibengkokkan. Solat pula terpaksa solat atas kerusi. Sedih tengok ibu yang selalu terhencot-hencot berjalan.

Dan ibu tidak mampu lagi duduk bersila di atas lantai macam orang lain. Hanya boleh duduk di kerusi sahaja. Nanti ibu tak mampu nak bangun. Sebab lutut keras. Dah bengkokkan, susah untuk dilunjurkan.

Hadiah yang paling bermakna untuk ibu yang ada masalah sendi sebegini ialah Collagen Powder dan Vivix.

ubat sakit sendi lutut

Collagen Powder yang mampu memberikan regangan kepada sendi dan memelihara tulang rawan daripada rosak.ubat sakit sendi lutut

Vivix mampu memperbaiki struktur dan fungsi sendi serta mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada sakit sendi.

Dapatkan kedua-dua produk ini untuk bantu ibu rasa selesa dan mudah untuk mengerjakan ibadat.

rawat sakit sendi secara semulajadi

Hubungi saya di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

5 Cara Mudah Hilangkan Kedut Di Muka Supaya Suami Sentiasa Sayang

Ini adalah masalah sejagat wanita. Selamanya nak nampak cantik walaupun dimamah usia kan? Siapa yang tak nak nampak cantik tu memang tipulah. Hehe.

Cara mudah hilangkan kedut pada wajah

Paling ketara apabila usia meningkat dan masuk ke angka 40-an atau 50-an. Mulalah risau kalau dah nampak kedut sana-sini. Takkan nak cucuk Botox pula kan. Harammm!!

Jadi carilah cara yang selamat dan mudah untuk kita capai misi besar kita iaitu hilangkan kedut di wajah supaya encik suami sentiasa pandang kita dan sayang kita. 🙂

Cara Hilangkan Muka Berkedut Tanpa Botox

1. Sentiasa Memakai Pelembap

Sentiasa membawa pelembap ke mana-mana sahaja. Biarpun kita bukan jenis yang sentiasa ber’make up’, pastikan muka sentiasa disapu dengan pelembap supaya kelembapan kulit dapat dikekalkan sepanjang hari. Jika kulit kering, memang akan cepat nampak kedutan-kedutan sebelum sampai waktunya.

2. Elakkan Berjemur Di Bawah Mentari

Seboleh-bolehnya elakkan berjemur di bawah mentari terik. Sekiranya tidak dapat dielakkan, pakai sun block yang mampu melindungi kulit kita daripada terdedah secara terus kepada cahaya matahari.

3. Amalkan Soya

Amalkan pengambilan soya yang kerap kerana soya mampu merawat kulit yang rosak akibat terdedah kepada cahaya matahari. Pilih soya yang kita amalkan supaya tidak terambil soya yang GMO (soya yang telah diubah genetiknya)

Ambillah soya Non GMO yang sememangnya terbukti berkesan untuk merawat dan mencantikkan kulit.

Cara Memilih Soya Terbaik

4. Minum Air Kosong

Minum air kosong yang cukup ni memang disarankan dalam apa juga yang kita ingin lakukan sama ada nak kuruskan badan, nak buang toksin, nak kulit cantik dan sebagainya.

5. Ambil Suplemen Antioksidan

cara hilangkan kuli tberkedut

Menurut laman web LiveStrong, kita memerlukan antioksidan untuk memastikan kulit kita sentiasa awet muda, elakkan jerawat, mengurangkan kedutan dan meningkatkan kolagen pada kulit.

Antara suplemen yang tinggi antioksidan ialah Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E dan Resveratrol.

Resveratrol mengandungi antioksidan yang sangat tinggi dan mampu membantu menghilangkan masalah kulit kering dan kedutan pada wajah. Malah kulit kering dan kusam ini biasanya berkait dengan muka cepat berkedut. Jadi, cara yang paling baik ialah perbaiki masalah kulit kering dan kusam, sekaligus akan menghilangkan kedut pada muka.

Vivix Shaklee mengandungi Polifenol yang 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol. Jadi, ia mampu membantu melindungi dan memperbaiki sel-sel kulit yang rosak. Mulakan dari awal usia supaya Vivix mampu memulihkan kulit dan menghilangkan kedut di muka dengan lebih cepat dan mudah.

atasi masalah kedut pada wajah

Saya kongsikan testimoni pelanggan yang menggunakan Vivix untuk mengatasi masalah kulit yang mereka hadapi.

Testimoni #1

Cara mudah hilangkan kedut pada wajah

Testimoni #2

elak muka berkedut

Testimoni #3

atasi masalah kulit berkedut

Usah biarkan kulit berkedut sebelum usia. Rawat kulit anda dari awal untuk elak kedutan pada wajah dan tampak lebih tua dari usia sebenar.

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk tempahan Vitamin Elak Kedut dan Vivix.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Cara Elakkan Keguguran Berulang Demi Mendengar Tangisan Cahaya Mata

Pengalaman mengalami keguguran yang berulang kali menyebabkan saya lebih berhati-hati dalam pemilihan pemakanan dan menjalani kehidupan seharian. Biasanya masalah yang kita hadapi ni berkait rapat dengan apa yang kita makan dan apa yang kita buat setiap hari. Setuju tak?

cara hamil selepas keguguran

Ini adalah perkongsian saya melalui pengalaman yang telah mengalami keguguran sebanyak 3 kali (pada tahun yang berlainan). Apa yang saya boleh kongsikan ialah ubah cara pemakanan dan gaya hidup untuk hamil kembali dan berjaya mendengar tangisan bayi yang kita dan suami idam-idamkan.

Allah Maha Kaya,
Allah Maha Tahu
Apa yang sesuai untuk kita. Bilakah masa yang terbaik untuk kita berjaya mendapatkan zuriat. Apa yang penting kita tidak mudah putus asa dan berusaha. Pastinya doa tidak boleh dilupakan. Doa senjata paling utama.

Boleh dapatkan tips cepat hamil di sini. Klik link di bawah.

Cara Cepat Hamil

Cara Elakkan Keguguran Berulang Kali

1. Tukar Cara Pemakanan

Amalkan cara pemakanan yang seimbang setiap hari. Elakkan makan terlalu banyak makanan berlemak, bergoreng dan berkalori tinggi.

2. Elakkan Makanan Segera

Fast food mengandungi sodium, lemak dan kolesterol yang tinggi. Anda boleh lihat sendiri maklumat nutrisi di sini.

Maklumat Nutrisi Makanan Segera

3. Turunkan Berat Badan Jika Obesiti

Berusaha untuk turunkan berat badan jika mengalami masalah berat yang berlebihan atau obesiti. Masalah berat badan ini boleh mengganggu kesuburan seorang wanita.

4. Ubah Gaya Hidup

Tukar gaya hidup yang lebih aktif. Jika sebelum ini tak pernah bersenam langsung, cubalah amalkan bersenam 30 minit sehari sebanyak 3 kali sehari. Dan tambahkan kepada setiap hari untuk kesihatan yang lebih baik.

5. Amalkan Suplemen Yang Selamat Dan Berkesan

Ambil suplemen asas seperti Multivitamin, B Complex dan Vitamin C. Tambahkan dengan vitamin yang tinggi antioksidan dan vitamin untuk kesuburan suami isteri seperti Vitamin A (Carotomax), Vitamin E, GLA, Alfalfa dan Vivix. Ini juga yang saya amalkan.

Melalui pengalaman sendiri juga, Alhamdulillah saya berjaya hamil selepas 2 kali keguguran berturut-turut. Badan kita ambil masa untuk jadi lebih sihat.

cara elak keguguran berulang

Paling penting teruskan berdoa dan berdoa kerana Hanya Allah Maha Mengetahui segalanya. Usaha memang wajib ada kerana Allah sentiasa pandang usaha yang kita lakukan. Bukan hanya memeluk tubuh dan menyerah kepada takdir semata-mata.

Semoga perkongsian pengalaman ini memberi manfaat kepada semua ibu muda dan bakal ibu biarpun berkali-kali mengalami keguguran. Rezeki tetap ada InshaAllah.

Ini adalah pengalaman mereka yang menggunakan Vivix untuk cuba hamil. Alhamdulillah. Dengan asbab pengambilan Vivix secara konsisten, mereka berjaya hamil.

Testimoni #1

cara cepat hamil

Testimoni #2

cepat hamil selepas keguguran

Untuk dapatkan suplemen untuk elakkan keguguran berulang, boleh whatsapp saya di 019-722 8520.

Saya sentiasa terbuka untuk mendengar pengalaman kalian dan memberi nasihat apa yang perlu dilakukan. InshaAllah.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Tempat Makan Menarik Di Johor Bahru : Hotel Berjaya Waterfront

Baru-baru ni kami berkunjung ke sebuah Restoran Cina di Hotel Berjaya Waterfront Johor Bahru (Dulu dikenali sebagai Hotel The Zon).

Gendang gendut tali kecapi Kenyang perut suka hati.

Sebenarnya encik suami dapat voucher untuk 2 orang dewasa di Restoran Salt & Pepper, tetapi pakej buffet ni telah ditamatkan. Jadi kami dapatlah merasa makanan ala buffet juga tapi makanan ni kena order dulu. Sebenarnya lebih bestlah sebab kita boleh order je apa kita nak makan. Hehe. Lupa sekejap tentang diet dan eat clean. 😛

Nama pakej ni ORDER ALL YOU WANT, EAT ALL YOU CAN. RM36 untuk dewasa.

 

Gambar makanan tak sempat ambil sangat sebab masing-masing dah kelaparan. Lama juga masa menunggu. Tapi lepas dah dapat tu, memang makan sungguh-sungguhlah sebab dah lapar sangat dah waktu tu. Dah dekat pukul 10 malam kot. Gambar ni jelah yang sempat kami ambil. Haha.

Semangat budak kecik ni makan sayur. Hehehe. Favourite dia tu.
Sayur ni sangat sedap. Dan boleh juga dihasilkan di rumah. Hehehe.

Maaf ya. Overall, makanan memang sedap! Tahap 5 bintang. Udang fresh, daging sedap, sayur pun sedap juga. Semua sedaplah yang kami pilih tu.

Saya teringin nak makan sup ketam tu tapi sebab semangkuk tu sangat banyak, tak mampu nak habiskan sorang-sorang. Jadi tak orderlah. Sebab restoran ni ada syarat tau.

Kalau makanan yang diorder tak habis makan, kena bayar. Saya dah lupa dah berapa gram perlu bayar berapa ringgit. Jadi kami pastikan kami order apa yang kami benar-benar boleh makan dan habiskan. Hehehe. Dah laaa guna voucher dapat makan free, takkan nak habiskan duit untuk pembaziran pulak kan? Rugi namanya kalau tak berhati-hati. Lagipun membazir kan amalan syaitan!

Yang mencari-cari tempat makan best dan menarik di Johor Bahru, silalah ke restoran ni ya. Kami bagi 5 bintang untuk makanannya. Waktu menunggu, 3 bintang. Hehe. 🙂

Share Button

Produk Untuk Hilangkan Kulit Kusam

Ada orang rasa kurang keyakinan diri untuk berhadapan dengan orang ramai apabila menghadapi masalah kulit kusam. Lebih-lebih lagi wanita berkerjaya yang sentiasa perlu berhadapan dengan boss dan rakan sekerja.

Hilangkan kulit kusam

Kulit kusam ni akan membuatkan kita nampak lebih tua dari usia sebenar. Ia bukan sahaja membuatkan kita hilang keyakinan diri, tetapi juga menyebabkan muka kita tampak tidak bermaya dan kurang bersemangat.

Usah dibiarkan masalah muka kusam ini berpanjangan dan berlarutan kerana ia boleh membawa masalah yang lebih besar seperti kulit mudah berkedut di usia muda.

Produk Hilangkan Kulit Kusam Dengan Cepat

Set ini terdiri daripada penjagaan luaran dan dalaman. Paling elok dan berkesan untuk hilangkan kulit kusam ni kalau kita menitikberatkan penjagaan luaran dan dalaman.

Tips hilangkan kulit muka kusam

Rawatan Luaran :

Make-up Remover – scrub pada wajah tanpa menggunakan air untuk mengeluarkan daki dan sel kulit mati yang tertinggal pada muka.

Gentle Deep Foaming Cleanser – setelah scrub muka, bilas sedikit dengan air dan cuci muka menggunakan Cleanser ini untuk menaikkan seri muka.

Rawatan Dari Dalam :

Collagen Shaklee – membekalkan kolagen untuk memastikan kulit muka sentiasa lembap dan tegang supaya tidak kusam dan sentiasa tampak segar berseri

ESP – mengandungi protein untuk memperbaharui sel kulit supaya sel kulit menjadi lebih sihat. Bila sel kulit sihat, baru lah kulit nampak lebih segar.

Boleh hubungi saya di 019-722 8520 untuk dapatkan Set Hilangkan Kulit Kusam sekarang.

Atau

Boleh buat pembelian sendiri dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda. Sila klik gambar di bawah untuk meneruskan pembelian.

Tips hilangkan kulit kusam

Anda layak mendapat diskaun sehingga 25% dengan mendaftar sebagai ahli. Ketahui cara mudah menjadi ahli di sini.

Cara Mudah Daftar Ahli Shaklee

Hubungi saya untuk konsultasi percuma.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...