Minuman Tenaga Untuk Solat Terawih Supaya Tak Perlu Letak Batang Mancis Kat Biji Mata

Masuk je bulan puasa, keletihan ibu-ibu jadi lebih berganda. Tambah-tambah kalau ada anak yang menyusu kan. Lepas berbuka tu rasa macam nak terus tidur je kan. Keadaan lebih teruk kalau buka puasa tu makan tak ingat dunia. Cepat je rasa mata layu dan kuyu. Minum air berkoyan-koyan sampai perut berat sangat. Apa nak buat kalau jadi macam ni? Supaya lepas

Share Button
Continue reading »

Cara Elak Kulit Kusam Dan Kering Supaya Tak Nampak Tua Dari Usia Sebenar

Terdedah kepada cahaya matahari atau cahaya lampu di dalam ofis boleh menyebabkan kulit kita kering, kusam dan berjeragat. Lebih-lebih lagi jika kita tidak menggunakan penapis cahaya atau lebih dikenali sebagai sun block. Sun block ni penting walaupun kita tidak bekerja di bawak terik mentari. Di dalam ofis pun perlu juga pakai sun block ni. Kulit akan jadi mudah kering dan

Share Button
Continue reading »

Berjaya Hilangkan Kulit Kusam Dan Kulit Kering Tanpa Pengelupasan

Biasanya nak hilangkan kulit kusam dan kulit kering ni ramai yang suka gunakan produk yang dikatakan kononnya mesti ada pengelupasan. Yang sebenarnya kalau berlaku pengelupasan tu, petanda produk tersebut BAHAYA tau! Memang nampak halus mulus selepas kulit menggelupas dan merah-merah. Tetapi efek yang terjadi pada kulit selepas tu? Sangat teruk tau. Ada yang naik jerawat, ada yang keluar jeragat setompok

Share Button
Continue reading »

Cara Kecutkan Fibroid Dan Cegah Fibroid Muncul Semula

Fibroid yang dah kecut atau fibroid yang telah dibuang melalui pembedahan memang tiada jaminan kes ini tidak akan berulang di masa akan datang. Jadi mereka yang pernah mengalami ketumbuhan fibroid harus berjaga-jaga untuk mencegah fibroid tumbuh semula. Begitu juga dengan mereka yang tidak pernah mengalami ketumbuhan fibroid ni, harus ambil langkah berjaga-jaga untuk mencegah fibroid. Fibroid adalah ketumbuhan di dalam

Share Button
Continue reading »

Hilangkan Blackhead Dan Whitehead Dengan Cepat

Kalau ada blackhead atau whitehead kat muka ni memang rasa rimas semacam kan? Rimas sebab rasa kasar-kasar tu ha. Geram pun ada. Memang suka picit-picit dengan tangan kan. Tapi tak licin juga. Setahun yang lepas saya cuba guna makeup remover Nutriwhite ni, memang seronok sental muka. Bukan whitehead dan blackhead je yang keluar, sel-sel kulit mati pun keluar sama. Kulit

Share Button
Continue reading »

Pencuci Muka Terbaik Hilangkan Whitehead Dan Blackhead Dengan Cepat

Whitehead, blackhead dan kulit mati di muka ni memang boleh membuatkan kulit kita nampak kusam dan tidak sekata. Jadi untuk nampak kulit cerah berseri, kita kena buang dan tanggalkan kulit mati, whitehead dan blackhead yang dah lama bertapak kat muka kita ni. Ada beberapa cara untuk hilangkan whitehead dan blackhead ni. Antaranya ialah menggunakan putih telur seperti yang dikongsikan oleh

Share Button
Continue reading »

Cara Betulkan Period Yang Tak Teratur Supaya Mudah Dapat Cahaya Mata

Untuk wanita yang sudah berumah tangga, period yang teratur tu sangat penting sebab senang nak menentukan waktu subur atau di luar waktu subur. Jika inginkan cahaya mata, mesti bersama dengan suami semasa waktu subur dan sebaliknya. Foto : Wannuraterapi   Jika period tidak teratur dan tunggang langgang, memang susah nak jangka dan buat perancangan. Terutamanya pasangan yang telah lama berkahwin

Share Button
Continue reading »

Cara Menurunkan Bacaan Kreatinin Supaya Buah Pinggang Tidak Rosak Teruk

Bacaan kreatinin yang normal bagi wanita ialah 110 milimol/liter dan 130 milimol/liter bagi lelaki. Jika bacaan kreatinin berada antara 800 hingga 900 milimol/liter, seseorang itu perlu menjalani dialisis kerana buang pinggang telah gagal menjalankan fungsinya dengan baik. Apakah Kreatinin? Kreatinin merupakan satu bahan buangan molekul kimia yang dihasilkan melalui proses metabolisma dalam otot. Dianggarkan lebih kurang 2% daripada keratin badan

Share Button
Continue reading »

Cara Kecutkan Fibroid Dengan Cepat Tanpa Perlu Dibedah

Ramai juga di kalangan teman-teman saya yang menghadapi masalah fibroid ni. Ada yang memang tahu dan ada yang tidak pernah tahu sehinggalah saiznya mencapai 15 cm. Besar tu 15 cm kan? Perut pun jadi nampak buncit sangat walaupun kurus. Fibroid adalah ketumbuhan di dalam rahim atau uterus. Ia bukanlah sejenis kanser atau penyakit kronik yang menyerang kebanyakan wanita berusia 30

Share Button
Continue reading »

Cara Merawat Buah Pinggang Supaya Tidak Perlu Dialisis

Pesakit buah pinggang di Malaysia semakin hari semakin meningkat. Semasa saya menemani ibu saya di sebuah hospital tahun lepas, saya berpeluang melihat seorang ibu muda (30-an) yang sangat lemah disebabkan sakit buah pinggang. Beliau langsung tidak mampu bangun dan menguruskan diri sendiri. Kelihatan anaknya yang masih kecil datang melawat setiap hari. Sedih apabila terkenangkannya. 🙁 Sakit buah pinggang ni ada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »