Pentingnya Merancang Masa Depan Untuk Elak Hidup Terpinggir

Sedih sungguh apabila membaca berita sebegini. Hasil bancian 2009, 100 000 warga emas terbiar dan dipinggirkan atas pelbagai sebab. Takut pula menghadapi hari tua. Apa yang perlu kita buat dari sekarang untuk pastikan hidup kita tidak terbiar dan dipinggirkan di masa akan datang? Anak? Sudah tentu kita nak anak-anak kita jaga kita elok-elok macam kita jaga diorang masa kecil kan?

Share Button
Continue reading »

Bahaya Kanser Usus Jika Tidak Dirawat Dari Peringkat Awal

Kanser usus adalah antara kanser pembunuh di ranking ke tiga pada masa ini di Malaysia. Kebiasaannya kanser tidak dapat dikesan pada peringkat awal kerana ia tidak menunjukkan simptom yang jelas di tahap pertama mahu pun kedua. Tetapi ia akan merebak dengan cepat apabila dikesan pada tahap 3 dan 4. Menurut Perunding Perubatan Gastroenterologi, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof.

Share Button
Continue reading »

Cara Rawat Penyakit Nyanyuk Atau Alzheimer

Nyanyuk atau Alzheimer memang menjadi igauan ngeri untuk setiap warga emas. Ada yang kata, biarlah aku mati dulu sebelum nyanyuk. Kesian kat anak-anak. Ada yang kata membaca quran setiap hari dan menghafal quran menjadi salah satu usaha supaya tidak nyanyuk. Usaha lain, makanlah pemakanan yang merangsang perkembangan otak seperti yang saya kongsikan 2 hari lepas di sini. Boleh klik link

Share Button
Continue reading »

Cara Rawat Kanser Secara Semulajadi

Kanser adalah antara pembunuh utama di negara kita. Menurut statistik, kanser yang menyerang wanita di Malaysia ialah kanser payudara, kanser usus dan diikuti dengan kanser paru-paru. Bagi lelaki pula, kanser yang menyerang mereka ialah kanser prostat, kanser paru-paru dan diikuti dengan kanser usus. Kanser juga dikatakan pembunuh senyap kerana di saat pesakit mengetahui mereka mengidap kanser, kebiasaannya kanser itu berada

Share Button
Continue reading »

Cara Kurus Cepat Dengan Kos Murah

Ramai yang saya jumpa nak kurus cepat. Kalau boleh nak kurus dalam masa seminggu tu sehingga turun berat 5kg. Memang boleh nak turunkan 5kg dalam masa seminggu, cuma proses penurunan badan anda tu tak sihatlah. Sistem dalam badan juga akan terganggu. Mahukah kita kurus tetapi badan tak sihat? Mahukah kita cantik tapi badan merana di kemudian hari? Haaa.. sila jawab

Share Button
Continue reading »

7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplemen Untuk Panjang Umur

Kenapa mak kita tak ambil suplemen pun ok jer dulu-dulu. Lahirkan anak 10 orang pun steady je tak ambil vitamin apa pun. Kenapa suplemen jadi keperluan pula di zaman sekarang ni?   Jom cek hidup kita hari ini. 1. Makanan segera dah jadi makanan ruji dah. KepC, pizzHot dan macam- macam lagi. Itu belum kira nak buat spaghetti guna sos Proges

Share Button
Continue reading »

Teknik Ajar Anak Menabung Dan Bisnes

“Nanti nak pergi jalan-jalan, saya nak beli biskut sedap tu tau!” *biskut famous amous ler tu…* “Mama, saya takde kasut laaa nak jalan-jalan ni. Saya nak beli kasut baru” Ngomelan anak pertama dan anak kedua. Mujur anak ketiga baru pandai cakap NAK, NANAK, AIR, MAMA, PAPA je. Kalau tidak, tambah lagi satu keinginan. Hehe. Permintaan mereka macam-macam. Sebagai mama, memang

Share Button
Continue reading »

6 Cara Cepat Hamil Secara Semulajadi

Setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga pasti inginkan cahaya mata. Kalau boleh nak hamil cepat supaya balik kampung suami atau kampung isteri di hari raya nanti tidaklah terpaksa jawab soalan-soalan cepu emas kan? Belum mengandung lagi? Bila nak mengandung? Merancang ke? Seboleh-bolehnya nak elak daripada ditanya soalan-soalan sebegini kan? 6 Cara Cepat Hamil Secara Semulajadi 1. Jaga Pemakanan Pengambilan makanan

Share Button
Continue reading »

Merawat Masalah Kulit Kusam Dan Rambut Gugur Teruk

Jadi wanita ni memang ‘complicated’. Semua benda pun nak jaga. Badan nak jaga tak nak gemuk. Muka nak lawa dan cantik macam kulit bayi baru lahir. Pinggang nak ramping macam kerengga. Perut nak kempis macam J-Lo. Kasihan wanita kan? Namun begitu wanita memang suka. Wanita memang mahu nampak sentiasa cantik dan lawa di mata suami. Jadi masalah kulit kusam dan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »