Kenapa Kita Perlu Menabung Dan Jana Pendapatan Sampingan?

Zaman kian berubah. Makin hari kita makin rasa pendapatan kita tidak cukup untuk menabung demi masa depan. Bukan sahaja tidak dapat menabung untuk masa depan anak-anak, tetapi masa depan kita sendiri pun belum tentu lagi kita dapat menyimpan secukupnya. Mungkin kita ada duit KWSP, tapi pernahkah kita buat pengiraan berapa banyak duit kita perlukan jika kita diberikan umur yang panjang sehingga 70-80 tahun?

Kita tidak dapat menabung bukan sebab kita boros dan berbelanja berlebih-lebihan. Tetapi keadaan ekonomi masa kini benar-benar membuatkan kita tersepit dan terpaksa berfikir untuk menambah pendapatan sampingan demi kelangsungan hidup di masa akan datang. Takkan selepas kita pencen kita nak mengemis?

Ingin menumpang anak-anak? Anak-anak pun belum tentu lagi dapat ‘survive’ dengan kehidupan yang serba mencabar ni. Cuba kita lihat diri kita hari ini pun cukuplah, adakah kita dapat berikan RM1000 untuk ibu bapa kita setiap bulan? Kalaulah ada sekali pun, jika dibuat kajian berapa persen sangatlah kan?

Sebab apa?

Sebab ni.

…hanya 18% rakyat Malaysia yang mampu bertahan hingga TIGA bulan jika mereka hilang sumber pendapatan utama. Dan hanya 6% yang boleh bertahan hingga ENAM bulan…

Dengan kata lain, 82% rakyat Malaysia tiada simpanan untuk TIGA bulan sekalipun!

Kita di dalam peratusan yang mana?

Jika kita sendiri pun tiada simpanan sehingga 3-6 bulan. Macam mana kita nak berikan kepada ibu bapa kita sehingga RM1000 sebulan? Bagaimana?

Jadi, kenapa kita perlu menabung dan menambah pendapatan?

#1 Ekonomi Semakin Tidak Menyebelahi Kita (Rakyat)

Harga minyak naik!

Harga barang naik!

jana-pendapatan-dari-rumah-dengan-shaklee

Harga susu anak pun naik! Harga lampin pakai buang anak kita pun naik!

Kalau susu formula tu, kadar kenaikannya bukan setakat 20 sen atau 50 sen tau. Kenaikannya sehingga RM5-RM6! Cuba kira sendiri kalau anak kecil kita minum susu 1 tin seminggu dengan harga RM50 1 tin. Untuk susu anak kecil sahaja dah RM200! Belum masuk harga lampin pakai buang.

Bersyukurlah kalau kita boleh menyusukan dengan susu ibu. Tapi tidak bermakna kita tidak perlukan duit untuk support ibu menyusu ni. Kadang-kadang bila penat melampau atau stress, susu merudum. Sebagai suami yang baik hati dan bertanggungjawab, si suami perlulah belikan suplemen untuk ibu sentiasa cergas dan kurang stres demi menyusukan anak kecil kita kan? Kenapa perlu suplemen untuk beri tenaga kepada ibu? Kerana ibu yang cergas dan kurang stres mampu membuatkan susu ibu makin bertambah, setidak-tidaknya pun kekal dengan kuantiti yang sama, yang cukup sebagai bekalan untuk anak sepanjang ibu bekerja.

Semuanya perlukan duit kan?

jana-pendapatan-dari-rumah-harga-barang-naik

Apabila gaji kita hanya cukup-cukup makan, pakai setiap bulan, mana mungkin kita nak menyimpan sehingga 3 bulan gaji. Apatah lagi 6-12 bulan gaji?

…hanya 18% rakyat Malaysia yang mampu bertahan hingga TIGA bulan jika mereka hilang sumber pendapatan utama. Dan hanya 6% yang boleh bertahan hingga ENAM bulan…

#2 Orang Lain Takkan Pernah Pedulikan Nasib Kita

Manusia memang takkan pernah berhenti bercakap. Apa kita buat pun semua orang nak ambil peduli.

Jika kita berniaga untuk tambah pendapatan sampingan pun, mereka mengata. Kononnya kita ni TAK CUKUP-CUKUP nak kumpul harta. Dah jadi ‘engineer’ pun masih nak berniaga. Dah jadi ‘lecturer’ dengan gelaran doktor pun masih nak buat kerja sampingan dengan berniaga.

Tapi cuba kita ditimpa musibah atau ujian yang teruk dari Yang Maha Esa, adakah mereka yang berkata-kata ini datang nak tolong kita. Sanggup berikan kita pertolongan tanpa mengira masa dan tempat?

Ada? Jawapannya hampir TIADA!

Jana pendapatan dengan bisnes shaklee

Majikan nak tolong? Hmmm…

Saya ada satu cerita. Tentang seorang bekas pesakit kanser di sebuah syarikat besar dan agak terkenal. Sekarang beliau sudah meninggal meninggalkan isteri dan seorang anak. Innalillah.

Saya masih ingat lagi bagaimana syarikat telah memberhentikan beliau setelah beberapa lama mendapat separuh gaji. Dan pada masa itu arwah masih lagi dalam ‘treatment’ penyakit kanser yang arwah hidapi. Kami yang melihat ni, rasa tak tertahan air mata mengalir mengenangkan nasib serta ketabahan arwah dan isteri arwah. Bagaimana dengan arwah sendiri? Dan bagaimana agaknya perasaan isteri arwah pada masa itu. Isteri arwah juga sudah berhenti kerja untuk menjaga arwah di hospital sepenuh masa.

Cuba bayangkan?!!

Ya, syarikat yang kita bekerja hari ini takkan pernah simpati sehingga sanggup menampung keperluan kita seumur hidup. Katanya kita tidak membantu menambahkan prestasi syarikat? Ok, boleh berhenti sekarang!

Sedih! Tapi itulah hakikat kehidupan. Bukan saya nak persalahkan mana-mana syarikat. Memang polisi mereka sebegitu. Dan kita sebagai pekerja, terpaksalah patuh dengan apa yang syarikat tentukan.

Apa lagi kita nak buat melainkan kita tolong diri kita sendiri kan? Syarikat yang kita junjung dan kita sayang pun tak mampu tolong kita, apatah lagi orang lain yang tidak pernah pedulikan nasib kita?

#3 Keadaan Masa Depan Yang Kabur Dan Tidak Menentu

Kita tidak dapat meneka apa akan berlaku di masa depan. Zaman kita ni pun dah macam-macam cabaran yang terpaksa kita tempuhi. Bagaimana pula dengan zaman anak-anak kita?

Adakah kita rasa kita boleh bergantung sepenuhnya kepada anak-anak kita? Kita ibu bapa JANGAN EGO. Mentang-mentanglah sekarang kita yang lahirkan, kita yang besarkan kita bagi syarat pula kat anak kita supaya kenang jasa kita. Sememangnya betullah anak-anak wajib kenang jasa ibu ayah tapi kita sendiri boleh ramal keadaan masa depan yang tidak menentu.

Entahkan mereka nak belajar pun sudah tiada tajaan kerajaan atau biasiswa dari mana-mana institusi walaupun keputusan peperiksaan mereka sangat bagus dan cemerlang. Mungkin terpaksa buat loan PTPTN yang menjerut jiwa atau terpaksa berniaga sambilan demi meneruskan pelajaran hingga ke peringkat universiti.

Sekarang pun sudah ramai anak muda yang berniaga. Ramai!

Zaman anak-anak kita nanti tak tahulah macam mana kan? Adakah kita masih sampai hati nak mengharapkan duit anak-anak demi kehidupan kita selepas umur persaraan?

Sudah tentu tidak terjamin masa depan kita, masa depan anak-anak kita. Sebab itulah kita kena menabung dari sekarang. Dan jika kita rasa kita tak mampu menabung kerana duit gaji hanya cukup-cukup makan satu keluarga, apa kata kita mula menjalankan perniagaan dari rumah secara separuh masa?

Zaman Ini Zaman Wajib Berniaga, Bukan Lagi Satu Kehendak Untuk Hidup Mewah Tapi Keperluan!

Tak percaya?

Kebanyakan orang sekeliling saya memang berniaga. Dalam 5 orang kawan baru yang saya jumpa, 3 orang daripadanya berniaga. Sama ada berniaga secara besar-besaran atau berniaga sambilan. Tapi pokok pangkalnya memang sudah ramai yang berniaga demi menampung kehidupan seharian serta menyimpan untuk anak-anak di masa depan.

Jika anda tidak tahu apa dan bagaimana nak memulakan perniagaan sendiri, cubalah berniaga produk Shaklee. Saya telah memulakan perniagaan ini semasa saya masih bekerja lagi. Dan pada masa itu, saya bisnes Shaklee bukan sebab gaji yang tidak cukup tapi saya suka dan minat dengan bisnes. Kalau dulu pelbagai produk saya jual di tempat saya bekerja, tapi kita saya setia kepada yang satu. Berniaga Shaklee sepenuh masa , dan dan berhenti kerja dah pun untuk bisnes Shaklee sahaja sambil menjaga dan mendidik 3 puteri kesayangan saya.

Cadangan saya untuk anda semua,

Berniagalah Walaupun  Sayangkan Kerjaya Anda

kerana

  1. Berniaga buat kita terus mencabar minda
  2. Berniaga buat kita bekerja dengan sepenuh hati
  3. Berniaga buat kita ada back-up plan awal-awal lagi

Alhamdulillah, walaupun agak terlambat berhenti kerja iaitu setelah anak sulung berumur 7 tahun, tapi saya bersyukur diberikan peluang untuk mendidik anak-anak dengan tangan sendiri. Dan dengan kelebihan bisnes Shaklee, saya dapat jana pendapatan dari rumah tanpa perlu keluar bekerja pagi dan balik malam. Alhamdulillah!!!

Saya amat bersyukur kepada Allah atas rezeki ini dan berterima kasih atas peluang yang diberikan oleh Encik Suami. 🙂

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk memulakan bisnes anda sendiri dari rumah. Banyak kelebihan yang anda akan perolehi jika bersama-sama kumpulan kami.

Pemilihan kumpulan yang tepat mempengaruhi kejayaan anda dalam bisnes Shaklee. Hubungi saya sekarang dan jangan bertangguh lagi.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Bahaya Kolesterol Tinggi Sehingga Boleh Menyebabkan Tekanan Darah Tinggi Dan Strok

Penyakit kronik di zaman kini tidak mengenal usia. Ramai orang muda yang dah terpaksa mengambil bermacam-macam ubat dek kerana menghidap penyakit kronik.

Salah satunya ialah pengambilan ubat kolesterol kerana tahap kolesterol melebihi dari tahap yang sepatutnya. Dan semua orang pun tahu, kolesterol tinggi memang sangat bahaya sehingga boleh membawa maut. Kolesterol tinggi juga boleh menyebabkan strok dan tekanan darah tinggi.

Bagaimana Nak Turunkan Kolesterol Untuk Elak Strok Dan Tekanan Darah Tinggi?

1. Ambil Suplemen Semulajadi

anti penuaan semulajadi vivix

Vivix Shaklee terbukti berkesan dapat menurunkan paras kolesterol dalam darah dengan berkesan. Vivix mengandungi Polygonum yang berfungsi untuk membersihkan kolesterol dalam salur darah sekaligus akan menurunkan kolesterol secara keseluruhan.

Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix juga membantu meningkatkan kolesterol baik dan kesihatan jantung lebih terjamin.

Selain daripada Vivix, anda boleh juga mengambil Set Kolesterol yang terdiri daripada Garlic, Omega Guard, Lecithin Dan Alfalfa.

Set Kolesterol ini terbukti berjaya membantu menurunkan paras kolesterol Encik Huzair dalam masa sebulan tanpa perlu makan ubat. Boleh baca cerita lanjut tentang Encik Huzair di sini. Sila klik link di bawah ya.

Turunkan kolesterol dengan shaklee
Encik Huzair yang BERJAYA menurunkan kolesterol tanpa perlu makan ubat.

Kolesterol Turun Dalam Masa Sebulan

2. Ubah Gaya Hidup

Tidak dinafikan kehidupan serba mencabar di zaman ini menjadikan kita semakin tidak aktif. Mungkin terpaksa bekerja 8-10 jam sehari. Untuk lebih sihat, gaya hidup perlu diubah ke arah yang lebih aktif. Bersenam sekurang-kurangnya 3-4x seminggu.

3. Kawal Stres Dengan Bijak

Stres yang melampau juga boleh menyebabkan kolesterol meningkat. Jadi, kawal stres dengan bijak. Tangani setiap permasalahan di tempat kerja atau di rumah dengan cara yang betul untuk elak kesihatan kita terganggu.

4. Jaga Pemakanan

W2D10

Orang Malaysia memang kaya dengan makanan. Di mana-masa sahaja atau apa-apa event sahaja, kita raikan dengan makanan. Dan makanan tersebut pula yang berlemak dan berminyak yang menggalakkan kenaikan kolesterol.

Ubah pemakanan harian kita kepada yang lebih sihat. Salah satunya ialah dengan cara ‘Eat Clean’.

‘Eat Clean’ tu apa? ‘Eat Clean’ ialah pemakanan yang lebih sihat tanpa lemak, tanpa makanan berminyak, yang diubah sedikit cara masakannya tetapi masih mengekalkan rasa sedap. Sedap tu penting kan?

Cerita tentang Eat Clean

InshaAllah, dengan mengamalkan tips-tips di atas, paras kolesterol akan menurun dengan cepat tanpa perlu bergantung kepada ubat.

Untuk mereka yang dibekalkan ubat kolesterol oleh doktor, anda perlu mengambilnya sehingga tahap kolesterol stabil dan dibenarkan oleh doktor untuk berhenti ambil ubat. Dalam masa yang sama, anda boleh teruskan mengambil suplemen dan ikuti tips yang diberikan untuk pastikan kolesterol tidak naik semula.

Ubat strok

Anda kena ingat yang kolesterol di dalam darah ni boleh menyebabkan penyakit kronik yang lain. Jadi kawalan harus dilakukan lebih awal supaya tidak menderita sakit kronik di kemudian hari.

Hubungi akak selim hari ini untuk dapatkan promosi omega. Promosi sepanjang Oktober ni sahaja yaa.. Tinggal lagi 8 hari jee…. 🙂

Hubungi akak selim SEKARANG!

019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

 

Share Button

Turunkan Berat Badan Dengan Cepat Dan Berkesan Dengan Set Kurus Shaklee

Hasil dari penggunaan Set Kurus Premium Shaklee ni, akak selim berjaya menurunkan berat 20 kg dalam tahun 2016. Sebenarnya tiada rahsia lagi macam mana akak selim boleh selim. 🙂

Cara Turunkan Berat 20 Kg Dengan Cepat Tanpa Perlu Berlapar
Berjaya kurangkan 20 kg dalam masa 7 bulan.

Semuanya akak selim dah ceritakan di sini. Klik link di bawah ni ya.

Rahsia Akak Selim Turunkan 20 kg

Apa Yang Ada Dalam Set Kurus Premium Ni?

Turunkan berat badan dengan cepat

Detoks Usus/Buang Toksin Dengan Herb-Lax

Mengandungi  daun Senna yang digunakan cara tradisional sebagai laksatif semulajadi. Melawaskan dan membantu proses perkumuhan supaya lebih lancar.

Pecahkan Lemak Dengan Lecithin

Membantu memecahkan lemak secara efektif. Lemak akan disingkirkan dengan lebih efektif setelah dipecahkan kepada molekul-molekul kecil oleh Lecithin.

Bakar Lemak Dengan Omega Guard

Omega Guard membantu membakar lemak dengan berkesan. Ia juga akan menyingkirkan lemak-lemak/plak di dalam salur darah. Jadi, proses penurunan berat badan semakin cepat dan memberikan kesan yang sangat baik kepada jantung kita.

Singkirkan Lemak Dengan Alfalfa

Alfalfa kaya dengan pelbagai nutrien mampu menyingkirkan lemak secara semulajadi. Kajian klinikal membuktikan bahawa penggunaan jangka masa panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.

Hanya Alfalfa sahaja yang mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Bina Otot Dengan Cinch Shake/ESP

Otot membantu kita mempercepatkan pembakaran lemak. Jika peratusan otot kita tinggi, maka cepat dan banyaklah lemak dapat dibakar.

Di samping itu otot menjadikan bentuk badan kita lebih langsing dan cantik. Jika kita hanya menurunkan berat badan tanpa membina otot, badan kita akan menjadi hodoh dan menggeleber. Lengan yang lembik, paha yang berkedut, perut yang hodoh disebabkan penurunan berat badan yang drastik tanpa bina otot.

Bagaimana nak bina otot? Salah satunya ialah mengambil protein yang bagus dan mengandungi leucine. Leucine akan membantu mengekalkan jisim otot dan membuang lemak secara efektif. Mereka yang menurunkan berat badan dan mengambil protein mengandungi leucine terbukti dapat mengekalkan otot, menurunkan peratus lemak, kulit tidak menggeleber dan potongan badan yang langsing.

Cinch Shake mengandungi leucine yang telah terbukti secara klinikal dapat membantu menurunkan berat badan dan memberikan bentuk tubuh sempurna dan langsing.

Leucine is so important when it comes to maintaining muscle mass and assisting with weight loss.
Sumber : Proteinworks

Tingkatkan Metabolisme Dengan Vivix

Resveratrol yang terdapat dalam Vivix terbukti berkesan untuk meningkatkan kadar metabolisme badan sekaligus boleh membantu menurunkan berat badan dengan cepat.

Apa Yang Boleh Dapat Dari Pembelian Set Kurus Premium Shaklee?

Anda boleh pelbagai keistimewaan dengan pembelian set ni.

1. Keahlian PERCUMA

2. Penghantaran PERCUMA

3. Vitamin C PERCUMA (sehingga 15.10.2016 sahaja)

4. Lucky Draw di semua cawangan Shaklee (15.10.2016 sahaja)

5. Bonus akan dimasukkan ke dalam akaun anda bulan berikutnya.

6. Konsultasi PERCUMA tentang penurunan berat badan sepanjang hidup. 🙂 Menu dan resepi yang boleh menurunkan berat badan juga akan diberikan secara PERCUMA (bernilai RM300)

Untung kan? Kalau buat pembelian esok berganda2 untungnya tau.

SMS/Whatsapp akak selim di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...