Menikmati Air Bersih Hanya Dengan Penapis Air Mudah dan Murah

Penapis air shaklee murah
Tak tergamak nak minum kan kalau air yang keluar dari paip kita warna macam yang sebelah kiri tu kan…

Memang sangat sedih apabila kita terpaksa menggunakan air yang keruh atau kurang bersih di kawasan perumahan kita. Tambah-tambah lagi kalau kita ada anak-anak kecil. Kesian mereka. 🙁

Puan Mazura berkongsi kisah beliau yang dahulunya terpaksa memborong air mineral berbotol-botol kerana menghadapi masalah air paip yang kotor di kawasan perumahan beliau.

Tak lalu nak minum walaupun setelah dimasak katanya.

Penapis air shaklee murah dan berkualiti
Penapis air Shaklee yang mudah dibawa ke mana-mana dan mampu milik.

Ini perkongsian beliau setelah menggunakan penapis air Shaklee yang mampu milik dan mudah dibawa ke mana-mana.

Penapis air mampu milik

Continue reading Menikmati Air Bersih Hanya Dengan Penapis Air Mudah dan Murah

Share Button

Perkara-perkara Yang Perlu Dilakukan Semasa Berpantang

Amalan semasa berpantangSaya baru je balik dari melawat seorang teman baik yang baru bersalin. Alhamdulillah, beliau selamat melahirkan bayi perempuan yang sihat dan sangat comel! 🙂

?

Geram tengok!! Hehehe… Anak saya dah besar dah walaupun sama batch bila sekolah nanti. Hihihi. Balik tadi, terus teringat nak kongsikan tentang ibu berpantang ni.

Sebelum ni saya ada kongsikan (boleh klik link di bawah)

Perkara Yang Dilarang Semasa Berpantang

Kali ni saya nak kongsikan tentang

Perkara-perkara Yang Perlu Dilakukan Selepas Bersalin

#1 Berurut

Ini memang paling utama kalau dalam list saya. WAJIB gitu. 🙂 Badan rasa sedap sikit bila diurut dan pengeluaran susu ibu pun lancar kalau kita utamakan urutan seluruh badan selepas bersalin. Dari pengalaman saya sendiri, berurut seawal mungkin setelah pulang dari hospital  boleh mengelakkan payudara bengkak.

Untuk yang bersalin secara pembedahan, dari pengalaman kawan, ada yang berurut dan ada yang tak. Yang berurut mereka elakkan urut di bahagian perut dan urut lebih perlahan daripada ibu yang bersalin normal.

Untuk yang bersalin secara pembedahan, berurut adalah pilihan anda sendiri dan dengarlah pendapat dari orang terdekat dan tersayang supaya tidak mengundang sebarang mudarat di bahagian pembedahan.

#2 Memakai Stokin

Memakai stokin ni untuk mengelakkan badan kesejukan dan masuk angin. Saya memang patuh kepada petua ni, 44 hari pakai stokin dalam rumah. :). Cuma leceh sikit bila nak ke toilet laaa kan. Kena bukak dan pakai semula. Kadang-kadang anak-anak syurga saya yang tolong pakaikan. 🙂
Alhamdulillah, anak pertama dan kedua memang boleh diharap untuk tolong mama dah.

#3 Memakai Bengkung

Amalan semasa berpantangIbu yang lepas bersalin memang faham sangat laaa kan keadaan perut selepas bersalin ni. Menggelebeh jer kan?? Nak berjalan pun rasa tak syiok! Huhuhu :(. Jadi untuk kembalikan keanjalan perut dan membantu peranakan kembali ke saiz asal, kenalah rajin pakai bengkung. Sekarang dah ada macam-macam jenis bengkung dah. Awal-awal bersalin, saya memang pakai bengkung bertali tu. Rasa KEMAS sikit. Tapi memang nak kena ada orang tolonglah. Supaya ikatan tu kuat sikit.

Saya berpantang sendiri dan suami pula bekerja selepas mengambil cuti selama 2 minggu untuk menjaga kami, jadi semasa berdua dengan baby, saya hanya memakai bengkung moden yang lebih mudah dipakai. Zip zap kan aje… :). Pun rasa kemas!

#4 Mengambil Vitamin Supaya Badan Cepat Sihat

Selepas bersalin, hospital akan bekalkan beberapa vitamin untuk ibu seperti Iron, B Complex dan 1 lagi vitamin yang saya lupa namanya. Untuk vitamin, saya hanya teruskan pengambilan Set Hamil yang telah saya amalkan sepanjang hamil. Ia terdiri daripada Vitalea (multivitamin), B Complex, Vitamin C, Ostematrix (Kalsium) dan ESP. Saya hanya tambahkan Zinc untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka jahitan. Alhamdulillah, badan lebih segar dan cepat sihat. Kalau berpantang sendiri ni, badan kena cepat sihat sebab suami tolong uruskan rumah tangga dan anak-anak yang dah besar. Ibu pula uruskan baby dan kena sentiasa pastikan pengeluaran susu ibu adalah mencukupi untuk baby. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupun terpaksa ulang alik ke KK untuk cek kuning baby.

#5 Bertungku

bertungku penting semasa pantangAmalan bertungku ni sangat bagus untuk melancarkan pengeluaran darah beku di dalam rahim. Ia juga bagus untuk membantu proses pengecutan ‘batu merian’. Kalau kena batu merian ni, memang sangatlah sakit berhari-hari. Dalam 2-3 hari lepas bersalin pun kita masih dapat rasa seperti ‘contraction’ yang sangat sakit tu. Bukannya ‘mild contraction’. Sakit sangat! :(. Terpaksa ambil ‘pain killer’ jugak sebab tak tahan sakit.

Bertungku yang paling baik ialah bertungku menggunakan batu sungai yang dipanaskan seperti zaman mak-mak kita dulu. Alhamdulillah, kawan bagi saya pinjam tungku batu sungai kat saya. Memang bestlah!

Amalan semasa berpantangTapi sekarang ni dah ada pelbagai jenis tungku dah. Ada tungku yang dah siap dijual dan hanya perlu dipanaskan sahaja. Dan ada tungku moden yang hanya perlu panaskan menggunakan elektrik sahaja. Mudah sangat. Cuma saya agak khuatir untuk menggunakan tungku moden ni, takut tungkunya pecah sebab di dalam tungku moden tu ada air. Bahaya juga tu kalau terkena airnya kan.

#6 Mandi Air Rebusan Dedaun

Nak cari daun ni kat mana di zaman moden ni? Hehehe. Apa yang saya tahu, ada juga dedaun ni dijual dalam bentuk dedaun yang dikeringkan.

Masa saya berpantang baru-baru ni, kawan saya bawakan daun kunyit, serai wangi, daun limau purut dan ada beberapa jenis daun yang saya sendiri pun dah lupa namanya.

Rebus dedaun tersebut dan gunakan air rebusan untuk mandi pagi dan petang sepanjang tempoh berpantang. Saya hanya sempat mandi dengan air rebusan ni untuk 1-2 minggu sahaja. Tapi itu pun dah memadai. 🙂

Air rebusan daun ini dapat mengembalikan tubuh dan urat saraf. Memang terasa segar lepas mandi air rebusan ni. 🙂

#7 Tidur dan Rehat Secukupnya

amalan berpantangTidur dan rehat yang cukup semasa berpantang adalah penting untuk mengelakkan rasa pening dan penat melampau. Biarpun ibu tidak melakukan kerja-kerja berat, badan ibu dalam proses penyembuhan dan penyesuaian diri dengan rutin harian menjadi sangat penat dan letih. Jadi, ambillah peluang semasa baby tidur untuk rehat atau tidur seketika.

Kadangkala ibu terpaksa berjaga pada waktu malam kerana baby akan bangun menyusu bila-bila masa sahaja dan kadangkala baby meragam atau susah tidur.

Rehatlah secukupnya untuk memastikan ibu terus bertenaga, cepat sembuh dan membantu pengeluaran susu sentiasa lancar.

#8 Makan Makanan Yang Berkhasiat

This is a close-up of vegetables and fruits.

Dulu-dulu, zaman mak-mak kita, ramai yang menasihatkan untuk makan nasi dan ikan kering sahaja. Air pun tak boleh minum banyak katanya. Tapi itu hanya mitos semata-mata. Ambillah makanan yang berkhasiat seperti ikan-ikan segar, ayam, sayur-sayuran seperti lobah merah, lobak putih dan sawi. Minum air yang banyak untuk memastikan badan kita tidak mengalami dehidrasi dan akan mengganggu penghasilan susu ibu.

#9 Mandi Secara Duduk

Duduk di atas kerusi semasa mandi untuk menjaga kesihatan peranakan. Ibu juga tidak menggunakan banyak tenaga berbanding mandi berdiri.

#10 Pantang 100 Hari (44 hari adalah MINIMUM!)

Biasanya ibu-ibu berpantang 44 hari je. Sama juga dengan saya.. :).

Tapi saranan tukang urut, berpantanglah 100 hari dan elakkan bersama suami dalam tempoh itu untuk memulihkan peranakan dan kesihatan ibu.

Berpantang 100 hari ini juga untuk memastikan peranakan ibu kembali normal.

Di zaman moden ni, ada yang tak ikut dah amalan-amalan berpantang ni.

Tapi berlainan pula dengan saya. Pendapat saya, mana yang boleh ikut dan tidak melecehkan ibu serta keluarga, amat sesuailah diikuti. Untuk kesihatan jangka panjang ibu juga kan? Bila ibu sihat, lebih ceria dan bahagia untuk menguruskan anak-anak dan suami, InshaAllah.

Selamat berpantang dan menyusukan untuk ibu yang baru lepas bersalin. Semoga ibu-ibu sentiasa sihat dan ceria selalu kerana itulah antara kunci utama penghasilan susu yang baik. 🙂

Share Button

3 Cara Berkesan dan Pantas Mengatasi Masalah Keputihan Secara Semulajadi

Masalah keputihan di kalangan wanita memang sangat berkait rapat. Kadang-kadang kita dah jaga betul-betul pun masih kena juga masalah ni. Kita sendiri tak selesa, apatah lagi untuk wanita-wanita yang telah berumah tangga kan? Pasti rasa segan dan malu dengan suami. Tambah segan bila kena keputihan yang keluarkan bau.. 🙁

Ubat keputihanYang lebih teruk, dah lah berbau, rasa gatal merenyam pulak tu. Nak buat kerja pun tak senang, nak tidur pun terganggu. 🙁

Pengalaman saya sendiri memang mudah terkena keputihan ni semasa hamil. Alhamdulillah tak teruk mana dan tak perlu ambil ubat dari doktor pun. Cuma atasi masalah keputihan ni secara semulajadi je.

Cara Atasi Masalah Keputihan Secara Semulajadi

#1 Cuci Vagina Dengan Air Garam

Masukkan sedikit garam ke dalam air suam dan cuci vagina setiap kali selepas buang air.

#2 Cuci Dengan Rebusan Daun Sirih

Cara atasi masalah keputihan secara semulajadiAmbil beberapa helai daun sirih dan rebus. Gunakan air rebusan sirih untuk mencuci vagina secara kerap. Atau jika anda kurang rajin untuk menyediakan air rebusan sirih, anda boleh gunakan Barra Gel dari Nona Roguy.

Atasi masalah keputihan secara semulajadiSaya menggunakan Barra Gel ni sepanjang kehamilan yang lepas. Alhamdulillah memang berkesan. Errr.. saya tak jual produk Nona Roguy ni ya, sila hubungi mereka yang menjual produk NR. 🙂

#3 Ambil Bawang Putih Dalam Kuantiti Yang Banyak

Sepanjang mengalami masalah keputihan, masukkan bawang putih lebih dari biasa di dalam masakan anda. Makan bawang putih tersebut kerana bawang putih memang terkenal dengan sebagai anti bakteria dan anti virus semulajadi.

Atasi masalah keputihan dengan bawang putihJika tak mampu untuk menelan bawang putih yang banyak setiap hari, anda boleh dapatkan kapsul bawang putih Shaklee atau Garlic Complex. Hanya telan 2 biji sehari setiap kali selepas makan. Jika anda mengalami masalah keputihan yang teruk, ambil 2-4 biji garlic sehari.

Tambahkan Alfalfa untuk kesan yang lebih baik dan sangat bagus untuk keintiman suami isteri.

Atasi masalah keputihan dengan alfalfa

Jika anda mengalami masalah keputihan, jangan tunggu lama-lama untuk atasinya. Kerana makin lama tunggu, makin lama masalah keputihan ini menghantui hidup anda.

Boleh order sendiri di sini dengan klik button di bawah ni yaa…
beli sekarang

Hubungi saya untuk dapatkan Garlic Complex dan Alfalfa Complex anda hari ini.

SMS atau Whatsapp Laila di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Perkara Yang Dilarang Semasa Berpantang

Perkara yang dilarang semasa berpantangKalau ikut petua mak-mak kita dulu, memang banyak juga petua dan pantang larang. Hari ini saya nak kongsikan perkara-perkara yang dilarang semasa pantang. Kadang-kadang  saya suka juga petua tradisional ni, tapi tengok keadaan jugalah. Ada yang senang nak ikut, ada yang susah. Tambahan pula saya berpantang sendiri selepas bersalin kan. Ada juga perkara-perkara yang terpaksa saya skip.

Pantang Larang Selepas Bersalin

#1 Ibu Jari Tidak Boleh Terlanggar/Terantuk

Ibu-ibu perlu berjalan perlahan-lahan supaya ibu jari tidak terlanggar meja atau apa-apa yang keras. Jika terlanggar/terantuk, ibu boleh mengalami pendarahan yang banyak atau bentan.

#2 Elakkan Duduk Mencangkung

Duduk mencangkung semasa pantang boleh menyebabkan peranakan turun dan melemahkan otot-oto perut. Tidak kira ibu bersalin normal atau secara pembedahan.

Huh.. memang tak mungkin laaa kan nak duduk mencangkung ni. Tapi kalau orang yang tak kena jahit, maybe terasa biasa je nak mencangkung sebab takde luka jahitan. Walaubagaimana pun, ibu yang tak koyak dan tak perlu jahitan pun kenalah elak dari duduk mencangkung untuk mengembalikan kesihatan peranakan tu ya.

#3 Jangan Makan Ikan Keli atau Ikan Yang Mempunyai Bisa

elakkan ikan keli semasa berpantangIkan keli adalah ikan yang mempunyai bisa. Ikan yang berbisa boleh menyebabkan turun darah atau bentan. Ikan haruan adalah ikan yang terbaik untuk dimakan untuk menyembuhkan luka lepas bersalin.

#4 Elakkan Makanan Berubi

Makanan jenis ubi-ubian seperti keledek, keladi dan ubi kayu boleh mengganggu pencernaan dan perut terasa sakit atau kembung. Lebih-lebih lagi untuk yang menyusu kerana dikhuatiri bayo yang disusukan juga akan mengalami kembung perut.

#5 Elakkan Sayur-sayuran Sejuk

Contoh sayur-sayuran sejuk ialah kobis, petola, kangkung dan cili. Pengambilan sayur-sayuran ini boleh menyebabkan ibu kembung dan sakit-sakit badan seperti demam urat. Saya pernah termakan kobis goreng semasa berpantang anak pertama. Memang ‘seram sejuk’ dibuatnya… 🙁

Sumber : PaMa

Untuk ibu-ibu baru bersalin anak pertama, boleh ikut cara ni ya. Kalau nak eksperimen sendiri pun takde masalah tapi biarlah ibu tidak terseksa kesakitan semasa berpantang. 🙂

Kalau yang bersalin anak kedua atau ketiga…. mungkin dari pengalaman anak sebelumnya sudah tahu mana yang patut dan mana yang tak patut dibuat.

set bersalin shakleeSelamat berpantang dengan sihat yaaaaaaa… 🙂

Share Button

Luka Bersalin Cepat Sembuh Dengan Vitamin C Semulajadi

Kalau sebut pasal luka bersalin ni, ibu-ibu memang NGERI! Huhuhu… Sayalah tu! 🙁

Pengalaman bersalinkan ketiga-tiga anak, ketiga-tiganya pun luka boleh tahan. Pastinya anak pertamalah yang paling banyak koyak. Sakitnyeeeeeelah. Dan bersalin anak yang ke 3 ni pun, sakit macam nak nangis jugak. Memang nangis pun! Hahaha.

Luka bersalin cepat sembuh

Semua orang pun sakit kannnn bersalin tu. Cuma rezeki masing-masing je, sakit lama ke tak. Dan yang paling ngeri sekali bila dah lepas bersalin. Nak jaga luka tu haa.. Nak bagi sembuh cepat. Nak duduk pun senget2, kalau boleh nak baring mengiring je selalu. Tapi tukang urut kata tak boleh baring mengiring kan awal-awal berpantang? Sabar jelah.

Ni dia saya kongsikan tips-tips nya. Sila klik link kat bawah ni ya.

Tips Luka Bersalin Cepat Sembuh

Selain dari tu, boleh ambil Vitamin C lebih sikit dari biasa untuk proses penyembuhan yang cepat. Saya dulu memang ambil 4-6 biji gitu setiap hari. Di samping tu saya juga ambil Set Bersalin Shaklee yang boleh terus diambil selepas bersalin. Alhamdulillah badan sihat dan cergas je walaupun berpantang sendiri.

Pengalaman Rakan-rakan Yang Luka Bersalin Cepat Sembuh

Pengalaman #1

Luka bersalin cepat sembuh

Pengalaman #2

Luka bersalin cepat sembuh

Selain dari luka cepat sembuh, dapat juga penangan kulit cantik semasa berpantang. Sebab Vitamin C ni memang terkenal untuk dapatkan kulit cantik kan? Kan ‘double bonus’ tu? Hehehe.

Hubungi saya hari ini untuk pulihkan luka bersalin dengan cepat. Dapatkan Vitamin C yang tengah promosi sepanjang November ni ya.

SMS/Whatsapp Laila di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Merawat Demam dan Selsema Tanpa Ubat Yang Boleh Merosakkan Buah Pinggang

Dah lama juga saya tidak telan panadol atau apa-apa ubat selsema. Kalau dulu memang pantang rasa nak demam, terus telan pandol sebab takut melarat. Tapi sejak mengandungkan baby no 3, memang berhati-hati dalam mengambil ubat sebab saya pernah keguguran 2 kali sebelum tu.

rawat selsema tanpa ubat

Sebab saya tak ambil ubat tu memanglah sebab dulu dalam planning mengandung, masa mengandung dan menyusu, tapi yang saya perasan memang jarang demam dan kena selsema ni. Bila ingat-ingat balik, sejak konsisten dengan Vitamin C dan beberapa vitamin lain ni, Alhamdulillah kesihatan makin baik dan jarang kena penyakit.
Alhamdulillah.

Semua tu memang rezeki dan kurniaan dari Allah, tapi saya sebagai hambaNya menggalas amanah untuk jaga kesihatan dengan baik supaya boleh jaga anak-anak dan keluarga serta selesa beribadat kepadaNya tanpa sebarang halangan.

Kenapa tak nak guna ubat?

Salah satu sebab yang paling utama ialah kita nak jaga kesihatan buah pinggang kita. Bila terlalu banyak makan ubat yang berbahan kimia, lama-kelamaan buah pinggang kita terganggu fungsinya. Sedih bukan?

Bukan menafikan fungsi ubat tapi ambil ketika kita benar-benar perlu sahaja. Selagi boleh elak, kita elakkan ya…

Saya juga nak kongsikan pengalaman rakan-rakan saya yang konsisten mengamalkan Vitamin C Shaklee. Mereka jarang demam dan selsema dan bila terkena pun, cepat sembuh.

Testimoni #1

rawat demam tanpa ubat (8)

Testimoni #2

rawat demam tanpa ubat (7)

Testimoni #3

rawat demam tanpa ubat (6)

Testimoni #4

Rawat demam tanpa ubat yang boleh merosakkan buah pinggang

Testimoni #5

Rawat demam tanpa ubat yang boleh merosakkan buah pinggang

Testimoni #6

Rawat demam tanpa ubat yang boleh merosakkan buah pinggang

Testimoni #7

Rawat demam tanpa ubat yang boleh merosakkan buah pinggang

Testimoni #8

Rawat demam tanpa ubat yang boleh merosakkan buah pinggang

Setakat ini, saya memang konsisten mengamalkan Vitamin C, Vitamin B dan Vitalea (multivitamin). Alhamdulillah jarang sangat demam atau selsema.

Sebab tu saya nak kongsikan dengan semua orang yang kita boleh elak penyakit dengan amalan kesihatan yang baik. InshaAllah.

Sempena promosi Vitamin C beli 6 PERCUMA 1 ni, saya sarankan anda beli buat stok untuk satu keluarga. Untuk anak-anak 12 tahun ke bawah, boleh ambil Vitamin C Chewable.

Boleh SMS/Whatsapp saya di 019-722 8520 (Laila)

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

 

Share Button

Promosi Vitamin C Sepanjang November

Sejak saya konsisten ambil Vitamin C ni setiap hari, biji-biji kecil di muka memang tiada langsung.

Dulu-dulu suka pergi facial, orang buat facial selalu cakap. Muka akak ni nampak macam takde masalah tapi bila pegang, ada biji-biji kecil rupanya.
(“Grrrrrrr”… dalam hati saya sambil mengakui hakikat tersebut dengan penuh rasa kecewa… 🙁 )
Alhamdulillah, sekarang tiada lagi. Mak happy!

Selain dari tu, setiap kali saya berus gigi memang gusi akan berdarah. Setiap kali tau! Tapi sejak setahun lebih ni konsisten mengambil Vitamin C, B Complex dan Vitalea, memang tiada lagi gusi berdarah setiap pagi dan malam ketika saya memberus gigi.

Vitamin C bagus untuk kulit dan kesihatanHati sangat seronok apabila mendengar promosi bulan ni adalah Vitamin C. Bolehlah saya buat stok sehingga penghujung tahun depan, 2016! Jimat banyak tu. 🙂

Vitamin C ni ada 180 biji. Harga RM98.05. Bertahan selama 6 bulan. Kalau ikut kira-kira, sebulan baru rm16++ je untuk Vitamin C ni. Dengan pengambilan 1 biji sehari. Murah je kan?

Anda boleh buat 2 pilihan :-

#1 Beli 6 botol PERCUMA 1 botol
Harga runcit : RM588.30
Anda layak mendapat harga ahli yang lebih murah sebanyak 15-20% dengan mendaftar sebagai ahli. Yuran pendaftaran ahli adalah seumur hidup, jadi anda tak perlu risau terpaksa ‘renew’ setiap tahun.

#2 Beli 2 botol dan dapat DISKAUN sebanyak 5%.

Vitamin C untuk kulit2 botol dengan harga RM186.30. Nak jimat? Register ahli untuk kegunaan sendiri. Anda boleh dapat penjimatan sehingga 20% tau.

Hubungi saya untuk membeli Vitamin C anda dengan penjimatan terbaik hari ini.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

 

Share Button

Penapis Air Murah Tapi Berkualiti dan Terbaik di Pasaran

Hajat di hati memang nak beli penapis air yang bagus-bagus. Yang pasti harganya pun memerlukan poket yang sangat tebal kan? Biasanya ribu-ribu harganya kan? Nak bayar maintenance lagi, nak kena bayar untuk pemasangan lagi kan?

Penapis air murah Shaklee

Tapi kini anda tak perlu risau lagi dengan kekangan kewangan untuk membeli penapis air yang berkualiti ni kerana Shaklee ada solusi terbaik untuk masalah air kotor ni. Dan anda tak perlu risau dengan kosnya kerana harganya memang mampu milik. Dan tak perlu fikir untuk bayar ansuran bulanan pun. Bukan RM2-3 ribu dan juga bukan RM1 ribu pun. Harganya hanya RM470.60 termasuk penghantaran ke seluruh negara. Anda juga boleh menikmati harga lebih rendah dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee.

Kenapa Jag Penapis Shaklee Ni Penapis Yang Terbaik?

#1 Murah, Mampu Milik dan Tahan Lama

Penapis air shaklee murah dan berkualiti
Penapis air Shaklee yang mudah dibawa ke mana-mana dan mampu milik.

Dengan harga yang kurang dari RM500 ni, anda akan dapat

  • Get Clean®  Water Pitcher – Food Safe: BPA-Free; kapasiti 10 cawan
  • Get Clean®  Water refillable Filter Housing Kit (tersedia dengan 1 filter untuk tapis 330 liter air)
  • Get Clean®  Water Refill Filter 3 Pack (setiap satu untuk tapis 330 liter air)

Tidak perlu kos pemasangan!

Tidak perlu kos maintenance!

Kerana semuanya anda boleh lakukan sendiri di rumah. Dengan harganya yang mampu milik, anda tak perlu nak bayar ansuran bulanan seperti penapis air lain.

1 set penapis air ini mampu bertahan sehingga setahun, bermakna anda membelanjakan kurang daripada RM40 sebulan untuk air yang lebih sihat dan sedap!

#2 Berkualiti tinggi

Sangat berkesan dalam menapis merkuri, plumbum, kadmium dan segala bahan cemar lain di samping dapat mengekalkan mineral air yang diperlukan.

Satu-satunya penapis air yang boleh mengasingkan plumbum daripada air.

Sangat berkesan dalam mengurangkan rasa dan bau klorin di samping dapat mengurangkan ancaman kesihatan akibat kesan sampingan klorin.

#3 Kecil dan Mudah Alih

Ia adalah sebuah jag yang kecil dan boleh dibawa ke mana-mana sahaja. Jika di dalam rumah, ia boleh diletakkan di dapur, di meja makan atau di dalam bilik tidur. Kerana saiznya yang kecik dan comel. Memang tak rasa pelik dan janggal.

Kalau pergi bercuti ke, boleh juga bawa jag ni. Tak perlu beli air mineral atau masak air. Kalau masak air tu, nak tunggu air sejuk lagi kan? Jimat masa dengan jag Shaklee ni.

#4 Mudah Diselenggara dan Tidak Perlu Kuasa Elektrik

Jag penapis air murahSemuanya boleh dilakukan sendiri kerana jag ini sangat simple. Hanya masukkan filter ke dalam kelonsong penapis isian semula.

1 filter boleh menapis sebanyak 303 liter (80 gelen) air. Bagaimana nak tahu dah sampai 80 gelen tu?

Yang istimewanya, jag ini adalah jag air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah ditapis dan tidak memerlukan kuasa elektrik. Jimat lagi di sini. 🙂

Semua orang pun tahu yang air sangat penting dalam kehidupan kita seharian. Pasti kita nak berikan yang terbaik untuk keluarga kita kan?

Dapatkan Set Penapis Air yang mampu milik ini hari ini. Atau sekiranya ada pertanyaan tentang jag air istimewa ini, boleh SMS atau Whatsapp Laila di 019-722 8520.

Semoga setiap satu keluarga mampu mendapatkan jag air berpenapis ini. InshaAllah.

Anda juga boleh membeli secara online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Sila klik gambar di bawah ni ya.

beli-sekarang

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

7 Cara Merawat Kulit Muka Yang Kusam dan Kering Secara Semulajadi

Kulit yang cantik memang menjadi idaman semua orang, terutamanya wanita. Mestilah nak nampak cantik dan tidak kusam di hadapan pasangan kita kan? Ada juga mereka yang rasa rendah diri apabila kulit muka terlalu kering sehingga nampak seperti menggelupas, kusam atau pun berjerawat. Jangan biarkan masalah kulit ni berterusan ya, jika tidak dijaga dari dalam dan dari luar, memang akan jadi lebih teruk.

Cara untuk elak kulit kering dan kusam
Kulit halus mulus dan cantik menjadi idaman setiap wanita.

Tips Merawat Kulit Muka Yang Kusam Dan Kering Secara Semulajadi

  1. Sentiasa Memakai Pelindung UV

    Cara untuk elak kulit kering dan kusam
    Sentiasa memakai krim UV untuk kulit yang lebih sihat.

    Mengikut pakar kecantikan di SPA, mereka menyarankan untuk memakai pelindung UV jika kita keluar rumah. Tidak kiralah kita bekerja di bawah panas terik atau di dalam ofis. Jadi, adik-adik cantik janganlah rasa tak perlu pakai pelindung UV jika bekerja sehari suntuk di dalam ofis ya. Penting tu!

  2. Jaga Pemakanan

    Cara untuk elak kulit kering dan kusam
    Banyakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran dalam pemakanan harian.

    Kurangkan pengambilan makanan yang berminyak dan berlemak tinggi. Makanlah makanan yang bernutrisi seperti sayur-sayuran dan buah-buahan segar untuk menghilangkan kulit muka yang kusam dan kering.

  3. Pakai Masker

    Cara untuk elak kulit kering dan kusam

    Rajin-rajinkanlah diri untuk memakai masker. Disarankan memakai masker sekurang-kurangnya 2-3x seminggu untuk mengekalkan kelembapan kulit muka. Jika anda rajin, boleh gunakan bahan-bahan yang ada di dapur anda sahaja seperti tomato, yogurt, lemon dan putih telur. Tak perlu keluarkan duit lebih kan? Atau boleh juga dapatkan MASKER SIAP di kedai-kedai seperti Watson, Guardian, Aeon atau mana-mana kedai lagi. Memang banyak dijual di pasaran.

    Boleh juga cuba masker yang murah dan mudah ni. Hanya perlu gunting sedikit kapsulnya dan keluarkan gelnya. Sapu ke muka dan biarkan selama 20-30 minit atau sehingga kering.
    Boleh klik link di bawah ni untuk

    RAHSIA MASKER SEMUDAH A-B-C

  4. Pakai Pelembab Muka Sebelum Tidur

    Cara untuk elak kulit kering dan kusam
    Memakai krim malam sangat penting untuk mengekalkan kelembapan kulit wajah.

    Yang ni memang ramai yang ter’skip’ dalam kehidupan seharian kan? Maklumlah apabila siangnya dah penat bekerja atau seharian di rumah menguruskan rumah tangga, malamnya terus tidur macam tu aje. Lebih teruk kalau tidur dengan ‘make-up’. Jangan selalu buat tau!! Waktu malamlah kulit kita rehat dan nak bernafas dengan lebih baik. Pakailah pelembab muka sebelum tidur supaya lembab dan tidak kusam.

  5. Hindari Stress

    Cara untuk elak kulit kering dan kusam
    Kawal stress supaya tidak mempengaruhi kecantikan kulit.

    Elakkan stress kerana stress boleh menyebabkan kulit menjadi kering dan kusam. Rehatkan minda dengan melakukan aktiviti riadah atau berehat santai untuk mengelakkan stress. Di zaman ini memang normal jika kita stress tetapi cara kita kawal dan kurangkan stress itu adalah paling penting.

  6. Minum Air Yang Banyak

    Cara untuk elak kulit kering dan kusam
    Minum air yang mencukupi untuk elak kulit kering.

    Minum air yang banyak sememangnya diakui oleh semua orang yang air mampu memberikan kesegaran kepada kulit mahupun badan kita. Sentiasalah minum air yang mencukupi. Di antara panduan minum air yang popular dan berkesan ialah setiap 25 kg berat badan, perlu mengambil 1 liter air. Jika berat badan anda 50 kg, anda harus minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari.

  7. Ambil Suplemen

    Cara untuk elak kulit kering dan kusam
    Ambil suplemen semulajadi untuk rawatan kulit dari dalam.

    Jadikan rutin harian untuk mengambil suplemen untuk kulit. Jika anda menemubual artis-artis atau mereka yang berkulit cantik, pasti salah satu rahsia mereka adalah mengamalkan suplemen atau makanan tambahan untuk mengekalkan kecantikan wajah mereka.
    Di antara suplemen penting untuk menghilangkan kulit kering dan kusam ialah seperti Kolagen, B Complex, Vitamin C dan Vitamin E.

Dapatkan bekalan Vitamin C anda sempena promosi Beli 6 PERCUMA 1 sepanjang November 2015 ini.

Hubungi Laila untuk konsultasi PERCUMA selepas pembelian.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail
✿FanPage : Tips Ibu Hamil, Berpantang dan Menyusu

Share Button

Berjaya Menurunkan Kolesterol Dengan Cepat Tanpa Perlu Makan Ubat

Apabila disahkan kolesterol tinggi dalam darah, memang menjadi satu kegelisahan dan debaran untuk sesiapa sahaja. Apatah lagi jika terpaksa makan ubat hospital setiap hari tanpa boleh ‘skip’ langsung. Tambah-tambah lagi jika yang berkolesterol tinggi itu adalah pasangan kita atau ahli keluarga kita. Memang rasa tak senang duduk dan MESTI nak bantu untuk turunkan masalah kolesterol tinggi ni kan.

Kenapa kita perlu prihatin terhadap kolesterol tinggi ni? Kerana orang yang berkolesterol tinggi ini berisiko tinggi terkena serangan jantung atau strok.

Rawat kolesterol tanpa ubat

Kita ikuti pengkongsian daripada Puan Noor Azmiah yang suami beliau, Encik Huzair disahkan kadar kolesterol dalam darah yang sangat tinggi dan disarankan untuk mengambil ubat oleh doktor. Apa yang beliau telah lakukan untuk menurunkan kolesterol tinggi dalam masa sebulan sehingga tidak perlu mengambil ubat-ubatan dari doktor. Alhamdulillah.

Kisahnya bermula apabila suami saya, disahkan kadar kolesterol dalam darahnya terlalu tinggi dengan bacaan 13.0 (normal 5)….bacaan hati atau Alt pula 100+ (normal 41) yang mana pada tahap merbahaya dan risiko tinggi utk serangan jantung atau strok. Masa pemeriksaan di Klinik Kesihatan (KKM) mmg doktor juga terkejut dengan bacaan tersebut dan minta refer ke hospital. Tapi, suami minta utk tangguhkan sebulan sbb suami seboleh2 tak mahu bergantung pada ubat ubatan dr hospital. Masa tu mmg risau sgt…

Continue reading Berjaya Menurunkan Kolesterol Dengan Cepat Tanpa Perlu Makan Ubat

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...