Menikmati Air Bersih Hanya Dengan Penapis Air Mudah dan Murah

Memang sangat sedih apabila kita terpaksa menggunakan air yang keruh atau kurang bersih di kawasan perumahan kita. Tambah-tambah lagi kalau kita ada anak-anak kecil. Kesian mereka. 🙁 Puan Mazura berkongsi kisah beliau yang dahulunya terpaksa memborong air mineral berbotol-botol kerana menghadapi masalah air paip yang kotor di kawasan perumahan beliau. Tak lalu nak minum walaupun setelah dimasak katanya. Ini perkongsian

Share Button
Continue reading »

Perkara-perkara Yang Perlu Dilakukan Semasa Berpantang

Saya baru je balik dari melawat seorang teman baik yang baru bersalin. Alhamdulillah, beliau selamat melahirkan bayi perempuan yang sihat dan sangat comel! 🙂 Geram tengok!! Hehehe… Anak saya dah besar dah walaupun sama batch bila sekolah nanti. Hihihi. Balik tadi, terus teringat nak kongsikan tentang ibu berpantang ni. Sebelum ni saya ada kongsikan (boleh klik link di bawah) Perkara

Share Button
Continue reading »

3 Cara Berkesan dan Pantas Mengatasi Masalah Keputihan Secara Semulajadi

Masalah keputihan di kalangan wanita memang sangat berkait rapat. Kadang-kadang kita dah jaga betul-betul pun masih kena juga masalah ni. Kita sendiri tak selesa, apatah lagi untuk wanita-wanita yang telah berumah tangga kan? Pasti rasa segan dan malu dengan suami. Tambah segan bila kena keputihan yang keluarkan bau.. 🙁 Yang lebih teruk, dah lah berbau, rasa gatal merenyam pulak tu.

Share Button
Continue reading »

Perkara Yang Dilarang Semasa Berpantang

Kalau ikut petua mak-mak kita dulu, memang banyak juga petua dan pantang larang. Hari ini saya nak kongsikan perkara-perkara yang dilarang semasa pantang. Kadang-kadang  saya suka juga petua tradisional ni, tapi tengok keadaan jugalah. Ada yang senang nak ikut, ada yang susah. Tambahan pula saya berpantang sendiri selepas bersalin kan. Ada juga perkara-perkara yang terpaksa saya skip. Pantang Larang Selepas

Share Button
Continue reading »

Luka Bersalin Cepat Sembuh Dengan Vitamin C Semulajadi

Kalau sebut pasal luka bersalin ni, ibu-ibu memang NGERI! Huhuhu… Sayalah tu! 🙁 Pengalaman bersalinkan ketiga-tiga anak, ketiga-tiganya pun luka boleh tahan. Pastinya anak pertamalah yang paling banyak koyak. Sakitnyeeeeeelah. Dan bersalin anak yang ke 3 ni pun, sakit macam nak nangis jugak. Memang nangis pun! Hahaha. Semua orang pun sakit kannnn bersalin tu. Cuma rezeki masing-masing je, sakit lama

Share Button
Continue reading »

Merawat Demam dan Selsema Tanpa Ubat Yang Boleh Merosakkan Buah Pinggang

Dah lama juga saya tidak telan panadol atau apa-apa ubat selsema. Kalau dulu memang pantang rasa nak demam, terus telan pandol sebab takut melarat. Tapi sejak mengandungkan baby no 3, memang berhati-hati dalam mengambil ubat sebab saya pernah keguguran 2 kali sebelum tu. Sebab saya tak ambil ubat tu memanglah sebab dulu dalam planning mengandung, masa mengandung dan menyusu, tapi

Share Button
Continue reading »

Promosi Vitamin C Sepanjang November

Sejak saya konsisten ambil Vitamin C ni setiap hari, biji-biji kecil di muka memang tiada langsung. Dulu-dulu suka pergi facial, orang buat facial selalu cakap. Muka akak ni nampak macam takde masalah tapi bila pegang, ada biji-biji kecil rupanya. (“Grrrrrrr”… dalam hati saya sambil mengakui hakikat tersebut dengan penuh rasa kecewa… 🙁 ) Alhamdulillah, sekarang tiada lagi. Mak happy! Hati

Share Button
Continue reading »

Penapis Air Murah Tapi Berkualiti dan Terbaik di Pasaran

Hajat di hati memang nak beli penapis air yang bagus-bagus. Yang pasti harganya pun memerlukan poket yang sangat tebal kan? Biasanya ribu-ribu harganya kan? Nak bayar maintenance lagi, nak kena bayar untuk pemasangan lagi kan? Tapi kini anda tak perlu risau lagi dengan kekangan kewangan untuk membeli penapis air yang berkualiti ni kerana Shaklee ada solusi terbaik untuk masalah air

Share Button
Continue reading »

7 Cara Merawat Kulit Muka Yang Kusam dan Kering Secara Semulajadi

Kulit yang cantik memang menjadi idaman semua orang, terutamanya wanita. Mestilah nak nampak cantik dan tidak kusam di hadapan pasangan kita kan? Ada juga mereka yang rasa rendah diri apabila kulit muka terlalu kering sehingga nampak seperti menggelupas, kusam atau pun berjerawat. Jangan biarkan masalah kulit ni berterusan ya, jika tidak dijaga dari dalam dan dari luar, memang akan jadi

Share Button
Continue reading »

Berjaya Menurunkan Kolesterol Dengan Cepat Tanpa Perlu Makan Ubat

Apabila disahkan kolesterol tinggi dalam darah, memang menjadi satu kegelisahan dan debaran untuk sesiapa sahaja. Apatah lagi jika terpaksa makan ubat hospital setiap hari tanpa boleh ‘skip’ langsung. Tambah-tambah lagi jika yang berkolesterol tinggi itu adalah pasangan kita atau ahli keluarga kita. Memang rasa tak senang duduk dan MESTI nak bantu untuk turunkan masalah kolesterol tinggi ni kan. Kenapa kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »