Soya Bahaya Untuk Kesihatan? Wajib Cek Soya Yang Anda Ambil!

Macam-macam khabar angin yang orang perkatakan tentang soya ni kan? Kesian soya yang tak bersalah. 🙂 Sebenarnya soya ni ada bermacam-macam jenis. Dan tugas kita adalah mencari soya yang terbaik untuk kita ambil sebagai minuman harian. Bagaimana Nak Tahu Soya Tu Bahaya Atau Tidak? Haaaa, jom baca kat sini. Ditanam secara organik? Tidak menjalani proses genetik (Bukan GMO)? Mengandungi 9

Share Button
Continue reading »

11 Kelebihan Set Bersalin Shaklee Yang Ibu-Ibu Patut Tahu

Pagi-pagi ni saya dihubungi oleh seorang adik ofis yang baru lepas bersalin secara pembedahan. Dan beliau bertanyakan beberapa soalan tentang set bersalin shaklee yang beliau beli. InshaAllah, perkongsian saya dalam entry ni boleh menjawab segala pertanyaan beliau. Yang paling syioknya Set Bersalin Shaklee ni adalah 3 in 1!!! Inilah dia testimoni dari Puan Farah dan Puan Dilla Jalil yang menggunakan

Share Button
Continue reading »

14 Teknik dan Petua Tambahkan Susu Badan

Tentu ramai ibu yang menghadapi masalah susu merudum atau susu yang makin kurang walaupu dalam pantang kan? Dan kebanyakan yang saya jumpa ialah masalah susu kurang selalu dihadapi oleh ibu-ibu yang kerjanya tidak tentu masa seperti jururawat, pekerja kilang yang kerja syif, jurutera yang selalu sibuk dan bermacam-macam profesyen lagi. Sebagai satu motivasi ibu-ibu menyusu, jom kita tengok apa kata

Share Button
Continue reading »

Kepentingan Asid Folik Kepada Suami Untuk Mendapatkan Cahaya Mata

Biasanya kita dengar isteri je perlu makan vitamin yang mengandungi asid folik sebagai persediaan untuk mengandung kan? Sebenarnya bukan isteri sahaja yang perlu sediakan diri, suami pun sama. Apa Peranan Asid Folik Terhadap Kesuburan Lelaki?   1. Mengurangkan Kecacatan Kromosom Apabila sperma yang mengalami kecacatan kromosom disenyawakan dengan ovum, ia akan menghasilkan janin yang tidak berupaya untuk hidup lama. Oleh

Share Button
Continue reading »

4 Rahsia Turun 20 kg Dan Kulit Cun Melecun Selepas Bersalin

Masalah berat badan dan kulit kusam selepas bersalin adalah normal di kalangan ibu yang baru lepas bersalin walaupun ada juga ibu-ibu yang cun melecun, ramping macam kerengga lepas bersalin. 😀 Saya memang sangat jeles kalau orang yang tak perlu bersusah payah lepas bersalin ni. Macam saya, 4 kali mengandung, 4 kali jugalah saya menghadapi masalah berat badan ni. 🙁 Kulit

Share Button
Continue reading »

Tips Banyakkan Susu Badan Yang Paling Berkesan Berdasarkan Pengalaman Ibu-Ibu Menyusu

  Saya baru je kongsikan pengalaman saya dengan seorang bekas rakan ofis mengenai bagaimana nak banyakkan susu ibu setelah menghadapi masalah susu merudum. Rakan tersebut bernama Puan A. Puan A ni baru 4 bulan bersalin, maksudnya beliau mempunyai peluang cerah untuk memperbanyakkan penghasilan susu beliau kerana hormon prolaktin masih dihasilkan dengan banyak. Apa HORMON PROLAKTIN ni? Ketika bayi anda sedang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Continue reading »