Masalah sakit sendi lutut ni macam dah jadi trend dah sekarang ni. Umur awal 30-an pun dah sakit lutut. Apabila sakit lutut, memang banyak benda yang kita susah nak buat. Usahkan nak buat senaman hebat-hebat, yang paling utama nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk guna kerusi. Nak sujud pun tak boleh sebab lutut tak boleh lipat dah. Masa tu baru kita tahu yang sujud tu sangat mendamaikan dan menenangkan. Masa tulah rasa menyesalnya tak jaga lutut elok-elok.

Kalau dah sakit, apa nak buat? Takkan nak biarkan macam tu je kan?

Biasanya kita akan ambil kalsium lebih sikit sebab ingatkan tulang kita ada masalah. Tapi yang sebenarnya punca sakit lutut ni adalah sebab kolagen di bahagian sendi lutut yang dipanggil tulang rawan tu dah berkurang. Sedikit demi sedikit kolagen di dalam tulang rawan ni akan berkurang dengan peningkatan usia. Jadi bila dua sendi bergesel, memang akan rasa sakitlah. Lebih teruk jika berat badan pun ada masalah. Bertambah-tambah sakit sendi lutut ni.

Akak selim bercerita daripada pengalaman sendiri. Memang sangat sakit. Ngilu, pedih dan macam-macam rasa lagi. Jalan pun terhencot2 tau. Akak selim nak kongsikan apa yang membantu akak selim pulih semula. Lebih dari sebulan juga akak selim solat duduk di kerusi.

Rindu! Rindu sangat nak sujud. Tapi apakan daya lututku tak boleh dilipat. Tak boleh nak duduk langsung. 🙁

Akak selim amalkan Shaklee Collagen Powder dan Vivix secara konsisten. Alhamdulillah, dah tiada masalah sakit sendi dah. Yang syoknya, jeragat makin pudar dan liang pori pun makin kecil.

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix

Akhirnya akak selim boleh solat berdiri selepas konsisten dengan kolagen dan vivix

1. Vivix

Membantu memperbaiki sel-sel yang rosak yang menyebabkan sakit sendi. Bila sel-sel dah sihat, sakit sendi pun makin berkurang.

2. Shaklee Collagen Powder (SCP)

Apabila kita amalkan SCP ni secara konsisten, kolagen akan diserap oleh tubuh kita dan akan menggantikan kolagen yang telah hilang di dalam tulang rawan kita. Makin banyak kolagen yang masuk ke dalam badan kita, makin pulih kesihatan sendi lutut kita. Sebab itu kita kena pastikan ambil kolagen yang benar-benar boleh menyerap dengan baik oleh badan.

Bagaimana nak pilih kolagen yang baik? Boleh klik link di bawah ni untuk tahu cara pilih kolagen yang betul-betul berkesan.

Cara Pilih Kolagen Yang Terbaik Dan Berkesan

Hubungi akak selim hari ini untuk pulihkan sakit sendi lutut. Whatsapp akak selim 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

Share Button

{ 0 comments }

Cara kurus cepat

Jan 2016

Akak selim ni memang dah lama hadapi masalah berat badan. Bertahun-tahun dah kot. Sejak lepas bersalinkan anak sulung, Damia. Berjaya juga turunkan berat lepas bersalin anak kedua, Dinie.

Dan tanpa disedari berat tiba-tiba naik dan naik dan naik. Turun tu memang tak pernah lah kan. 😛

Tambah-tambah lagi selepas 2 kali keguguran pada tahun 2013 dan 2014. Setiap kali mengandung pun berat naik, jadi bertambahlah berat badan tu dan kekal sebegitu.

Nasihat doktor, turunkan berat badan untuk dapatkan anak ke 3. Akak selim berusaha untuk kurus, ala-ala berjaya dengan tidak.

Alhamdulillah, dengan izin Allah dapat juga mengandung lagi pada tahun 2014 dan syukur melahirkan baby Zara pada tahun 2015.

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix

Berat waktu sebelum melahirkan tu hampir mencecah 100 kg. Huhu. Dah bersalin turun 10 kg je. Faham-faham jelah bila badan dah berat melebihi kemampuan kaki untuk menampung berat badan ni.

Sakit lutut! Sangat-sangat sakit. Sehinggakan tak boleh bengkok. Mungkin sebab urat yang tegang dan juga sendi yang tertekan. Terpaksa solat duduk kat kerusi. Muda-muda lagi dah terpaksa solat duduk. Sedih tu memang sedih. Sakitnya pun memang hingga berjalan terhencot-hencot. 🙁

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix

Akhirnya akak selim boleh solat berdiri selepas konsisten dengan kolagen dan vivix

Akak selim cuba ambil Vivix dan kolagen sekaligus. Masa mengandung pun kena juga sakit lutut ni, tapi masa tu ambil si Vivix sahaja. Lepas bersalin tu gabungkan Vivix dan Kolagen.

Hampir sebulan juga amalkan Vivix + Kolagen. Alhamdulillah, lutut makin ok.

Dah tak sakit
Dah boleh bengkok
Dah boleh solat macam biasa
Dah tak jalan terhencot-hencot dah
Dah boleh naik turun tangga dengan elok dah

Alhamdulillah. Masa tu baru tahu nak mensyukuri nikmat sihat, nikmat kaki yang Allah pinjamkan.
Barulah tersedar nikmat sujud tu sangat indah. Sangat menenangkan. Alhamdulillah. Masih diberi peluang untuk terus sujud hingga ke hari ini.

Dan, yang lebih gembira siap dapat bonus. Bonus liang pori mengecil dengan kolagen. Seronok akak selim!! 🙂

Jika anda mengetahui sesiapa yang sedang menghadapi masalah sendi, masalah lutut macam akak selim ni. Sudilah kiranya cadangkan Vivix + Kolagen ni. Memang boleh membantu dengan cepat. Yang penting bahan-bahan di dalam kedua-dua produk ni adalah bahan semulajadi dengan antioksidan yang tinggi.

Selain sendi lutut makin baik dan pulih sepenuhnya, Vivix membantu penuaan secara sihat. Penuaan tanpa penyakit. InshaAllah.

Hubungi akak selim untuk akak selim bantu. Whatsapp ke 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

{ 0 comments }

Makan Sayur Lebih Baik Daripada Makan Shaklee? Betul Ke?

19 December 2016

Makan sayur lebih baik daripada makan Shaklee? Dah makan sayur, dah tak perlu laa makan Shaklee dah? Makan sayur pun ok dah, tak payah nak makan Shaklee bagai nih! Pernah dengar dialog ni? Macam biasa dengar je kan? Akak selim dan keluarga penggemar sayur-sayuran, tetapi tetap pengguna tegar vitamin Shaklee. Kenapa? Zat dan vitamin di […]

Share Button
Read the full article →

Benarkah Suplemen Shaklee Memudaratkan Kesihatan Untuk Jangka Masa Panjang?

18 December 2016

Ramai yang berpendapat jika mengambil suplemen dalam jangka masa yang lama boleh memudaratkan kesihatan, boleh menyebabkan buah pinggang rosak dan lain-lain. Benarkah? Iya, ia mungkin benar-benar berlaku jika suplemen tersebut adalah suplemen yang tidak selamat, tiada kelulusan KKM, tiada ujian klinikal dan juga tiada landmark study. Jika hanya ada kelulusan KKM, adakah ia benar-benar selamat? […]

Share Button
Read the full article →

Siapa Sebenarnya Bos Kita Dalam Bisnes?

14 December 2016

Apabila kita menceburi bidang bisnes, kita adalah BOS kepada bisnes kita, syarikat kita. Tapi benarkah kita adalah bosnya?   Adakah KITA adalah bos? Atau Allah adalah bos kita? Sejak terjun dalam bidang bisnes ni, akak selim banyak belajar tentang pergantungan kita dengan kuasa Allah. Bukannya sebelum bisnes ni tak faham pergantungan kepada kuasa Allah. Tapi […]

Share Button
Read the full article →

Benarkah Vitamin C Shaklee Adalah Yang Terbaik Di Pasaran?

13 December 2016

Oren, nenas, betik, brokoli, kiwi dan bunga kobis adalah antara buah-buahan dan sayur-sayuran yang menjadi kegemaran akak selim. Buah-buahan tu memang akak selim suka yang masam-masam. Dulu-dulu akak selim ingatkan buah-buahan yang masam je banyak Vitamin C, rupanya sayur-sayuran pun banyak juga mengandungi Vitamin C ni ya. Kalau dulu, oren ni memang menjadi buah kegemaran […]

Share Button
Read the full article →

Seronok Mencuba Resepi Baru-Makanan Barat Dan Roti

12 December 2016

Baru-baru ini Akak selim pernah ditanya oleh seorang rakan, “Apa hobi akak?” Akak selim termenung sekejap. Sudah lama rasanya akak selim tiada hobi. 🙁 Mungkin terlalu sibuk agaknya sehinggakan lupa dengan hobi zaman dulu-dulu. Sekarang ni hobi akak selim berShaklee sahaja kot. Setiap masa yang terluang dan masa yang ada tu dimanfaatkan sepenuhnya untuk Shaklee. […]

Share Button
Read the full article →

Azam 2017 Akak Selim

11 December 2016

Andainya hari ini ialah 11/12/2017, apa yang akak selim telah capai hari ini? Tahun depan boleh flash back dengan entry ni. 🙂 Ini ialah apa yang akak selim dah capai tahun depan. Kita lihat setahun yang akan datang ya. 1. Akak Selim Dah Benar-Benar Slim! Disember 2017 nanti akak selim dah benar-benar slim dah. Bukan […]

Share Button
Read the full article →

Peluang Pekerjaan Untuk Graduan Baru Yang Sedang Menganggur

10 December 2016

Zaman sekarang ni bukan macam zaman akak selim habis belajar 10-15 tahun yang lepas. Zaman sekarang ramai yang menganggur walaupun ambil jurusan perubatan, pergigian dan perguruan yang sepatutnya terus dapat kerja selepas tamat belajar di universiti. Dah habis belajar, nak bayar pinjaman PTPTN lagi kan? Bagaimana nak bayar, kerja pun belum dapat. Kesian adik-adik kita. […]

Share Button
Read the full article →

6 Sebab Kenapa Perlu Bisnes Online Dari Sekarang

9 December 2016

Ramai yang dah mula berjinak-jinak dengan bisnes online sekarang ni. Terutamanya yang baru nak mula berniaga. Besar atau kecil bisnes kita, yang paling penting kita mulakan hari ini. Kalau baru nak mula tu, akak selim cadangkan untuk buat bisnes secara online dahulu. Sama ada bisnes dropship atau bisnes sendiri yang tak perlu keluarkan modal beribu-ribu […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share Button
Read the full article →