Borang Daftar Ahli Shaklee

Jemput isi borang daftar keahlian Shaklee anda di sini dan saya akan hubungi anda dalam masa 24-48 jam. Terima kasih.

Daftar ahli Shaklee

Boleh hubungi saya di sini sekiranya ada pertanyaan.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Masalah Keputihan Semasa Hamil Boleh Membahayakan Bayi Anda

Masalah keputihan semasa hamil adalah disebabkan bahagian faraj mengandungi gula yang tinggi dipanggil glikogen dan boleh menggalakkan pertumbuhan kulat.

cara rawat keputihan semasa hamil

Masalah ini mungkin dianggap biasa oleh seorang wanita selagi ia tidak mengganggu aktiviti seharian atau hubungan intim bersama suami. Namun, ia perlu dipandang serius oleh ibu yang mengandung kerana keputihan yang teruk bukan sahaja merimaskan ibu mengandung, tetapi ia boleh menjejaskan kesihatan bayi di dalam kandungan.

Untuk ibu pula, jika masalah keputihan ini dipandang ringan dan tidak dirawat, ia boleh menyebabkan masalah yang lebih besar seperti kanser rahim.

cara rawat keputihan

Kelahiran pra-matang juga boleh berlaku jika anda mengalami masalah keputihan yang teruk. Jadi, ibu-ibu haruslah berbuat sesuatu jika ada masalah lelehan faraj atau keputihan ni.

Cara Elak Masalah Keputihan

1. Gunakan seluar dalam yang diperbuat daripada kain kapas. Elakkan menggunakan seluar dalam jenis kain satin. Mungkin ia nampak cantik di mata anda, namun demi kesihatan anda, elakkan sementara anda hamil. 🙂

2. Elakkan menggunakan panty liner kerana bahan kimia yang terkandung di dalam panty liner boleh menjejaskan bakteria semulajadi di bahagian faraj.

3. Jangan gunakan wangian atau bedak untuk diletakkan di bahagian faraj.

Continue reading Masalah Keputihan Semasa Hamil Boleh Membahayakan Bayi Anda

Share Button

Cara Elak Kanser Payudara Bagi Wanita Dan Kanser Prostat Bagi Lelaki

Baru pagi tadi saya ternampak di skrin besar di Klinik Kesihatan Kulai,

Kanser payudara adalah pembunuh nombor SATU di Malaysia.

ubat kanser pengidap kanser di malaysia

Memang begitulah juga statistik jenis-jenis kanser yang paling menyerang rakyat Malaysia. Kanser payudara untuk wanita dan kanser prostat bagi lelaki.

Cara Rawat Kanser Secara Semulajadi

Kanser ni boleh dikatakan penyakit yang paling jahat kerana kesannya terhadap fizikal dan emosi sangat teruk. Tambahan pula ada beberapa jenis kanser yang tidak dapat dikesan pada tahap awal. Dapat tahu tu dah tahap 3 atau tahap 4. Jadi, mencegah itu jauh lebih baik daripada mengubatinya. Sentiasalah berdoa semoga kita dijauhkan daripada penyakit-penyakit kronik seumpama kanser ini. Nauzubillah.

Salah satu cara untuk mencegah 2 jenis kanser utama ini ialah dengan mengambil protein soya. Seringkali soya dikaitkan dengan isu-isu yang boleh membawa kepada keburukan kan? Usahlah kita percaya bulat-bulat seperti yang dikongsikan oleh orang ramai kerana tiada kajian pun sebenarnya yang mengatakan soya adalah memudaratkan kesihatan.

Saya kongsikan kebaikan soya untuk mencegah kanser payudara dan kanser prostat ini dari tulis buku Dr Bruce Miller, doktor yang berpengalaman luas dalam bidang ‘preventive health’.

Kenapa Protein Soya Sangat Bagus Untuk Cegah Kanser?

1. Ia mengandungi agen pencegah kanser yang dipanggil ISOFLAVONES. Ia boleh mengurangkan hormon yang berkaitan dengan kanser.

Continue reading Cara Elak Kanser Payudara Bagi Wanita Dan Kanser Prostat Bagi Lelaki

Share Button

Bahaya Hb Rendah Untuk Ibu Hamil dan Bayi Di Dalam Kandungan

Paras hemoglobin yang kurang daripada 11 disahkan sebagai Anemia atau Hb rendah memerlukan perhatian yang lebih oleh ibu hamil. Hb rendah tidak boleh dipandang enteng kerana ia amat bahaya untuk kesihatan ibu dan bayi di dalam kandungan.

Naikkan Hb ibu hamil

Bahaya Kepada Ibu

-sistem imun semulajadi badan ibu menjadi rendah dan mudah dijangkiti penyakit.

Naikkan Hb secara semulajadi
Hb low memang membimbangkan ibu hamil.

-risiko untuk mendapat komplikasi semasa dan selepas kelahiran.

Continue reading Bahaya Hb Rendah Untuk Ibu Hamil dan Bayi Di Dalam Kandungan

Share Button

Set Bersalin Terbaik Untuk Banyakkan Susu Semasa Berpantang

Semasa kehamilan anak pertama dulu, memang pening juga nak cari set bersalin yang mana terbaik. Dari awal mengandung pun dah cari dah. Hehe. Sekarang ni nak masuk trimester ke-3 baru cari.

Set berslain banyakkan susu

Sudah pasti kita inginkan set bersalin yang terbaik untuk pulihkan luka dan kembalikan tenaga dengan lebih cepat. Tambah lagi jika perlu cepat sihat sebab berpantang sendiri dan perlu menjaga anak-anak yang lain juga.

Kita pun tak nak jadi macam ‘zombie’ kan? Mood pun perlu dijaga lepas bersalin ni, kalau tak jaga boleh jadi meroyan. Nauzubillah.

Kriteria Set Bersalin Terbaik

Shaklee menyediakan Set Bersalin Yang Terbaik untuk ibu berpantang lebih sihat, tidak meroyan, penyusuan susu ibu yang lancar dan luka jahitan cepat pulih.

Set pantang ibu bersalin

Beli set bersalin untuk cepat bertenaga

Hubungi saya di 019-722 8520 untuk pertanyaan dan konsultasi selepas pembelian.

Atau klik sahaja gambar di bawah untuk whatsapp direct.

Set bersalin banyakkan susu dan pulihkan luka

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

Share Button

Produk Naikkan Hb Untuk Ibu Hamil

Masalah Hb rendah ni memang tidak boleh dipandang enteng semasa hamil. Ia boleh membahayakan ibu dan juga bayi di dalam kandungan.

Ubat berkesan naikkan Hb semasa mengandung

Antara komplikasi kehamilan yang mungkin berlaku ialah seperti keguguran, kelahiran pramatang, saiz bayi yang kecil, koma dan paling membimbangkan ialah kemungkinan ibu meninggal dunia.

Pengambilan suplemen iron yang mencukupi adalah sangat penting dalam mengatasi masalah Hb rendah ini. Ia juga perlu diambil dengan betul supaya penyerapan Iron benar-benar optimum di dalam badan kita. Supaya tak timbul lagi masalah dah ambil pil iron tapi Hb tetap rendah.

Dah Ambil Iron Tapi Hb Rendah Jugak!!

Naikkan Hb semasa mengandungNaikkan Hb dengan suplemen

Jika ada masalah semasa pembelian dan untuk konsultasi, boleh hubungi saya di 019-7228520.

Whatsapp saya dengan satu klik di sini.

http://tanyaLaila.wasap.my

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

Share Button

Ubat Kolesterol Tinggi Supaya Tak Mati Mengejut

Kolesterol tinggi tanpa dipantau boleh menyebabkan masalah jantung yang serius. Masalah jantung pula boleh menyebabkan jantung berhenti berdegup bila-bila masa sahaja seterusnya menjadi punca mati mengejut.

ubat kolesterol supaya tak mati mengejut

Usah diabaikan pemeriksaan kesihatan secara berkala sekurang-kurangnya setahun sekali untuk mengetahui tahap kesihatan dan paras kolesterol dalam badan.

Continue reading Ubat Kolesterol Tinggi Supaya Tak Mati Mengejut

Share Button

Cara Menghilangkan Sakit Gigi Untuk Ibu Hamil

Setiap kali mengandung, saya memang menghadapi masalah sakit gigi. Mungkin sebab zaman muda-muda dulu kurang prihatin terhadap penjagaan gigi. Dan mungkin juga disebabkan hormon mengandung, gigi mudah sakit semasa hamil.

Cara rawat sakit gigi ibu hamil

Semua orang pun tahu kan kalau sakit gigi ni, boleh menggangu emosi dan langsung tak boleh tidur. Sakit ‘contraction’ pun ada juga rehatnya, sakit gigi ni memang berterusanlah sakitnya. Huhuhu. 🙁

Saya memang elakkan mengambil ubat semasa mengandung walaupun dikatakan boleh ambil panadol dalam dos tertentu. Nak cabut gigi pun tak boleh kan di awal kehamilan? Jadi, apa yang saya buat untuk hilangkan sakit gigi secara semulajadi. Macam-macam juga petua yang saya dapat dari kawan-kawan. Semuanya saya cuba semasa kehamilan yang terdahulu. Cuma kali ni saya hanya amalkan satu ni sahaja.

Alhamdulillah, sakit gigi saya berkurangan dan boleh bertahan sehingga kandungan 6 bulan. Start sakit tu masa mengandung 3 bulan dan doktor kata tunggu sehingga kandungan 5 bulan baru boleh cabut.

Apa Yang Saya Amalkan Untuk Hilangkan Sakit Gigi?

Saya amalkan 3 vitamin ni dengan secara konsisten.

1. Vitamin C

Vitamin C sangat penting dalam penghasilan kolagen dan membantu mengekalkan kesihatan gusi. Gusi ibu hamil memang sensitif semasa mengandung, jadi Vitamin C ni membantu kesihatan gusi sekaligus menghilangkan sakit gigi.

Continue reading Cara Menghilangkan Sakit Gigi Untuk Ibu Hamil

Share Button

Yuran Daftar Ahli Shaklee Sangat Murah

Ada orang sanggup bayar harga runcit daripada jadi ahli Shaklee sebab takut nak tanya yuran keahlian Shaklee ni. Takut mahal katanya.

Nak tau tak? Yuran keahlian Shaklee ni hanya RM68.90 (tambahan RM10.60 untuk penghantaran member kit ke Semenanjung Malaysia dan RM21.20 untuk penghantaran member kit ke Sabah/Sarawak)

Ya, tak sampai RM100 pun. Dengan yuran keahlian Shaklee yang murah ni, anda layak mendapat keistimewaan berikut.

1. Diskaun Sehingga 20%.

Anda tak perlu buang masa survey harga sana sini. Anda terus dapat harga ahli. Harga terendah untuk semua ahli atau pengedar yang berdaftar.

2. Makan Sendiri Pun Boleh Dapat Komisyen

Continue reading Yuran Daftar Ahli Shaklee Sangat Murah

Share Button

Ubat Sakit Sendi Tanpa Dadah

Orang tua atau warga emas biasanya sangat sinonim dengan sakit sendi ni kan? Namun sekarang ni tak perlu tunggu tua 70-an, ramai sangat dah yang sakit sendi, sakit lutut, sakit pinggang dan macam-macam lagi yang berkaitan dengan sendi.

Ubat sakit sendi mujarab

Mungkin faktor pemakanan yang tidak terjaga atau aktiviti harian yang tidak teratur antara faktor yang menyebabkan orang muda sekarang pun dah mula sakit sendi, sakit lutut dan macam-macam sakit yang berkaitan dengan sendi ni.

Ingin tahu ubat sakit sendi yang dirumuskan secara semulajadi dan berkesan?

Continue reading Ubat Sakit Sendi Tanpa Dadah

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...