Ubat Kurus Cepat Berkesan Dan Murah Di Pasaran

Projek Kurus di tahun 2017? Sekarang dah bulan Febuari dah ni. Ada ‘progress’ tak? 🙂

Jangan bimbang, masih ada banyak masa lagi untuk capai azam kurus tu. InshaAllah. Masih belum terlambat. Paling penting mulakan hari ini dan tetapkan target nak turunkan berapa kilogram.

ubat kurus cepat dan murah

AkakSelim masih lagi meneruskan perjuangan untuk turunkan lagi berat badan. Cuma tahun ni akakSelim ingin fokus kepada nak turunkan peratus lemak dahulu. Berat tu kalau turun lagi adalah bonus, kalau tak nak turun pun tak kisah sangat. Yang penting peratus lemak menurun dengan pantas. 🙂

Sebagai bantuan kepada Projek Kurus 2017 akakSelim dan kalian tu, akakSelim nak kongsikan promosi hebat sepanjang bulan Febuari ni. Set Kurus Bajet ni terdiri daripada :-

1. Alfalfa saiz S (330 biji)
Beli 1 PERCUMA 1
2. Lecithin (180 biji)
Beli 1 PERCUMA 1

Jadi kalian akan dapat 2 botol Alfalfa dan 2 botol Lecithin. Untung kan?

Harga Set Kurus Bajet ni adalah RM115 termasuk penghantaran.

kurus cepat dalam masa seminggu

Untuk Alfalfa saiz S tu, boleh juga upgrade kepada Alfalfa saiz besar, mengandungi 700 biji di dalamnya. Boleh tahan sehingga 3 bulan kalau botol besar ni. Alfalfa besar ni pun beli 1 PERCUMA 1 juga. Rugi sangat kalau tak ambil peluang promosi besar-besaran ni.

Mudah-mudahan makin cepat dan makin mudahlah kita nak turunkan berat badan ni. InshaAllah.

Untuk pembelian terus menggunakan kad kredit atau kad debit, boleh klik gambar di bawah ni.

beli ubat kurus cepat dan berkesan

Atau boleh hubungi akakSelim di 019-722 8520. Konsultasi adalah PERCUMA selepas pembelian ya.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Laila Ismail

 

 

 

Share Button

Ubat Sakit Lutut Paling Mujarab Tanpa Perlu Pembedahan

Apabila tengok ibu atau ayah kita sakit, memang rasa tak senang duduk kan? Gelisah semacam. Terasa mesti bantu walau macam mana pun.

Bapak sakit kaki dah lama. Macam-macam ikhtiar dah untuk sembuhkan sakit kaki bapak. Kasihan tengok bapak yang susah nak berjalan. Ke mana-mana pun terpaksa berjalan menggunakan tongkat.

Bapak cuba Vivix yang ada promosi 6 botol percuma 1 botol. Anak hadiahkan. Habis 7 botol Vivix bapak minum. Alhamdulillah, bapak suka sangat sebab bapak tak perlukan tongkat lagi dah untuk berjalan.

Baru-baru ni bapak berjalan-jalan melihat Negara Matahari Terbit. Kalau kat Jepun, orang Jepun memang suka jalan kaki. Bapak pun tak nak ketinggalan juga. Berjalan sana sini macam orang Jepun juga.

Yang paling terkejut dan gembira, bapak dah boleh berjalan tanpa tongkat dah. Lama pulak tu! 15 minit macam tu tau berjalan tanpa henti. Gembira sungguh anaknya dengar.
Alhamdulillah.
Ubat sakit sendi kakiUsaha berikan Vivix untuk sakit kaki bapak memang berhasil. Semuanya berkat kesabaran bapak ambil Vivix setiap hari tanpa culas.

Syukur sangat!

Vivix ni agak premium harganya cuma, jika dibandingkan dengan khasiat yang bapak dapat, memang berbaloi-baloi dan puas hati sangat. Daripada terpaksa gunakan tongkat, kini dah boleh bebas berjalan. Lama pula tu.

Kita usaha yang terbaik untuk ibu dan ayah. Berikan mereka nikmat kesihatan selagi hayat dikandung nyawa. Hubungi akak selim untuk dapatkan Vivix bersama-sama keahlian percuma.

masalah sakit sendi

Atau boleh klik gambar di bawah untuk buat pembelian. Sila hubungi saya untuk mendaftar ahli sebelum membuat pembelian kerana kalian akan dapat diskaun sehingga 20% dan penghantaran percuma.

Ubat sakit sendi

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Cara Merawat Kulit Kusam Dan Rambut Gugur Dengan Cepat

Jadi wanita ni memang ‘complicated’. Semua benda pun nak jaga. Badan nak jaga tak nak gemuk. Muka nak lawa dan cantik macam kulit bayi baru lahir. Pinggang nak ramping macam kerengga. Perut nak kempis macam J-Lo.

Kasihan wanita kan? Namun begitu wanita memang suka. Wanita memang mahu nampak sentiasa cantik dan lawa di mata suami.

Jadi masalah kulit kusam dan rambut gugur yang dialami oleh Cik Puan Fazira memang benar-benar mengganggu jiwa. Risau juga kalau-kalau rambut gugur sampai botak jadinya. Malu! Malu sangat kat suami.

Cik Puan Fazira ambil keputusan untuk cuba Vivix. Mana tahu berkesan kan?

Cik Puan Fazira sabar dan konsisten dalam mengamalkan Vivix ni. Hampir 2 botol barulah nampak kesannya. Mula-mula tu geram juga dia. Maklumlah dah terdesak sangat kan. Nak cepat-cepat kulit kusam tu hilang dan rambut kurang gugur.

rawat kulit kusam dengan cepat

Alhamdulillah, lepas ambil 2 botol Vivix, kulit wajah Cik Puan Fazira nampak ‘moist’ dan halus je. Rambut pun dah makin kurang gugur dah. Gembira sungguh dia.
Cik Puan Fazira nak cadangkan kepada semua wanita supaya ambil Vivix ni secara konsisten. Wajib ambil setiap hari supaya terjaga kecantikan dan kesihatan. Vivix ni juga boleh tambah tenaga dengan cepat tau.

Mahukan tips lain untuk selesaikan masalah kulit kusam?

Klik link di sebelah ni ya. –> Cara Atasi Masalah Kulit Kusam Secara Alami

Vivix

Harga Vivix RM475 termasuk keahlian Shaklee percuma dan penghantaran percuma. Hubungi akak selim sebelum pembelian untuk akak selim daftarkan keahlian ya. Lepas daftar ahli, kalian layak dapat diskaun sehingga 20%.

Atau boleh terus klik gambar di bawah dan teruskan pembelian menggunakan kat debit atau kad kredit kalian ya.

Ubat sakit sendi

Jika ada apa-apa masalah atau pertanyaan, sila SMS/Whatsapp akak selim ya.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Ubat Untuk Sendi Lutut Supaya Ibadat Lebih Baik Dan Selesa

Masalah sakit sendi lutut ni macam dah jadi trend dah sekarang ni. Umur awal 30-an pun dah sakit lutut. Apabila sakit lutut, memang banyak benda yang kita susah nak buat. Usahkan nak buat senaman hebat-hebat, yang paling utama nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk guna kerusi. Nak sujud pun tak boleh sebab lutut tak boleh lipat dah. Masa tu baru kita tahu yang sujud tu sangat mendamaikan dan menenangkan. Masa tulah rasa menyesalnya tak jaga lutut elok-elok.

Kalau dah sakit, apa nak buat? Takkan nak biarkan macam tu je kan?

Biasanya kita akan ambil kalsium lebih sikit sebab ingatkan tulang kita ada masalah. Tapi yang sebenarnya punca sakit lutut ni adalah sebab kolagen di bahagian sendi lutut yang dipanggil tulang rawan tu dah berkurang. Sedikit demi sedikit kolagen di dalam tulang rawan ni akan berkurang dengan peningkatan usia. Jadi bila dua sendi bergesel, memang akan rasa sakitlah. Lebih teruk jika berat badan pun ada masalah. Bertambah-tambah sakit sendi lutut ni.

Akak selim bercerita daripada pengalaman sendiri. Memang sangat sakit. Ngilu, pedih dan macam-macam rasa lagi. Jalan pun terhencot2 tau. Akak selim nak kongsikan apa yang membantu akak selim pulih semula. Lebih dari sebulan juga akak selim solat duduk di kerusi.

Rindu! Rindu sangat nak sujud. Tapi apakan daya lututku tak boleh dilipat. Tak boleh nak duduk langsung. 🙁

Akak selim amalkan Shaklee Collagen Powder dan Vivix secara konsisten. Alhamdulillah, dah tiada masalah sakit sendi dah. Yang syoknya, jeragat makin pudar dan liang pori pun makin kecil.

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix
Akhirnya akak selim boleh solat berdiri selepas konsisten dengan kolagen dan vivix

1. Vivix

Membantu memperbaiki sel-sel yang rosak yang menyebabkan sakit sendi. Bila sel-sel dah sihat, sakit sendi pun makin berkurang.

2. Shaklee Collagen Powder (SCP)

Apabila kita amalkan SCP ni secara konsisten, kolagen akan diserap oleh tubuh kita dan akan menggantikan kolagen yang telah hilang di dalam tulang rawan kita. Makin banyak kolagen yang masuk ke dalam badan kita, makin pulih kesihatan sendi lutut kita. Sebab itu kita kena pastikan ambil kolagen yang benar-benar boleh menyerap dengan baik oleh badan.

Bagaimana nak pilih kolagen yang baik? Boleh klik link di bawah ni untuk tahu cara pilih kolagen yang betul-betul berkesan.

Cara Pilih Kolagen Yang Terbaik Dan Berkesan

Hubungi akak selim hari ini untuk pulihkan sakit sendi lutut. Whatsapp akak selim 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

Share Button

Turun Berat Dan Sakit Sendi Hilang Dengan Kolagen Campur Vivix

Cara kurus cepat
Jan 2016

Akak selim ni memang dah lama hadapi masalah berat badan. Bertahun-tahun dah kot. Sejak lepas bersalinkan anak sulung, Damia. Berjaya juga turunkan berat lepas bersalin anak kedua, Dinie.

Dan tanpa disedari berat tiba-tiba naik dan naik dan naik. Turun tu memang tak pernah lah kan. 😛

Tambah-tambah lagi selepas 2 kali keguguran pada tahun 2013 dan 2014. Setiap kali mengandung pun berat naik, jadi bertambahlah berat badan tu dan kekal sebegitu.

Nasihat doktor, turunkan berat badan untuk dapatkan anak ke 3. Akak selim berusaha untuk kurus, ala-ala berjaya dengan tidak.

Alhamdulillah, dengan izin Allah dapat juga mengandung lagi pada tahun 2014 dan syukur melahirkan baby Zara pada tahun 2015.

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix

Berat waktu sebelum melahirkan tu hampir mencecah 100 kg. Huhu. Dah bersalin turun 10 kg je. Faham-faham jelah bila badan dah berat melebihi kemampuan kaki untuk menampung berat badan ni.

Sakit lutut! Sangat-sangat sakit. Sehinggakan tak boleh bengkok. Mungkin sebab urat yang tegang dan juga sendi yang tertekan. Terpaksa solat duduk kat kerusi. Muda-muda lagi dah terpaksa solat duduk. Sedih tu memang sedih. Sakitnya pun memang hingga berjalan terhencot-hencot. 🙁

Hilangkan sakit sendi dengan kolagen dan vivix
Akhirnya akak selim boleh solat berdiri selepas konsisten dengan kolagen dan vivix

Akak selim cuba ambil Vivix dan kolagen sekaligus. Masa mengandung pun kena juga sakit lutut ni, tapi masa tu ambil si Vivix sahaja. Lepas bersalin tu gabungkan Vivix dan Kolagen.

Hampir sebulan juga amalkan Vivix + Kolagen. Alhamdulillah, lutut makin ok.

Dah tak sakit
Dah boleh bengkok
Dah boleh solat macam biasa
Dah tak jalan terhencot-hencot dah
Dah boleh naik turun tangga dengan elok dah

Alhamdulillah. Masa tu baru tahu nak mensyukuri nikmat sihat, nikmat kaki yang Allah pinjamkan.
Barulah tersedar nikmat sujud tu sangat indah. Sangat menenangkan. Alhamdulillah. Masih diberi peluang untuk terus sujud hingga ke hari ini.

Dan, yang lebih gembira siap dapat bonus. Bonus liang pori mengecil dengan kolagen. Seronok akak selim!! 🙂

Jika anda mengetahui sesiapa yang sedang menghadapi masalah sendi, masalah lutut macam akak selim ni. Sudilah kiranya cadangkan Vivix + Kolagen ni. Memang boleh membantu dengan cepat. Yang penting bahan-bahan di dalam kedua-dua produk ni adalah bahan semulajadi dengan antioksidan yang tinggi.

Selain sendi lutut makin baik dan pulih sepenuhnya, Vivix membantu penuaan secara sihat. Penuaan tanpa penyakit. InshaAllah.

Hubungi akak selim untuk akak selim bantu. Whatsapp ke 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Makan Sayur Lebih Baik Daripada Makan Shaklee? Betul Ke?

Makan sayur lebih baik daripada makan Shaklee?

Dah makan sayur, dah tak perlu laa makan Shaklee dah?

Makan sayur pun ok dah, tak payah nak makan Shaklee bagai nih!

Pernah dengar dialog ni? Macam biasa dengar je kan?

Akak selim dan keluarga penggemar sayur-sayuran, tetapi tetap pengguna tegar vitamin Shaklee. Kenapa? Zat dan vitamin di dalam sayur tu tak cukup ke untuk akak selim sekeluarga?

Kenapa Perlu Makan Vitamin Shaklee Walaupun Dah Makan Sayur Berkoyan-koyan?

1. Zat Dan Vitamin Mudah Musnah Apabila Dimasak

Zat dan vitamin di dalam sayur-sayuran mudah musnah apabila terkena haba. Ditambah pula kita memasaknya sehingga terlebih masak. Kata orang Johor, “sampai benyek sayur-sayur tu”. Ada apa yang tinggal? Hanya serat ajelah.

2. Tanah Yang Kurang Garam Mineral

Vitamin C Shaklee terbaik

Sayur yang kita makan zaman kini bukan macam zaman mak, nenek dan moyang kita dah. Sebab apa? Sebab tanah sekarang ni semakin kurang garam mineral di dalamnya. Jadi, mahu atau tidak kita mesti makan suplemen yang boleh menampung lopong-lopong nutrisi tersebut.

Vitamin C Shaklee terbaik

3. Sayur Tercemar Dengan Racun Serangga

Mak-mak suka pilih sayur yang cantik-cantik atau yang berlubang-lubang dimakan ulat? Berhati-hati jika anda suka sayur yang cantik-cantik sebab yang tidak dimakan ulat ni memang menggunakan racun serangga. Jika kita tidak bersihkan dengan cara yang betul seperti merendam sayuran di dalam pencuci Basic H, dikhuatiri sayur yang kita makan tu tercemar dengan racun serangga.

Apa pilihan terbaik? Semestinya sayur-sayuran organik kerana ia tidak disembur dengan racun serangga. Sayuran organik juga perlu dibersihkan dengan baik kerana kita mungkin termakan ulat-ulat sayuran pula.

Aduih…….. pening macam ni kan?

Usah pening-pening ya, sayuran organik jauh lebih baik daripada sayuran biasa. Dan kalau makan sayuran organik sekalipun, tetap perlu makan vitamin disebabkan alasan no 1 dan 2 tu.

4. Zat Sayuran Hilang Semasa Penyimpanan Dan Pengangkutan

Kalau bukan sayur yang kita tanam tepi rumah atau belakang rumah, sudah pasti sayur-sayuran tersebut dipetik lebih awal untuk dijual di pasar atau supermarket. Zat sayur-sayuran ni mudah hilang jika kita tidak terus memakannya selepas dipetik. Kalau sayuran tu kita tanam dan terus dimasak selepas dipetik, itu memang terbaiklah. Cuma masih ada kebarangkalian zat dan vitamin musnah dalam proses memasak. Kan?

Ada alasan lagi untuk meninggalkan suplemen dalam kehidupan seharian kita walaupun dah makan banyak sayur? Akak selim berani jamin, kebanyakan orang Malaysia ni memang tak cukup ambil sayur dan buah. Cuba lihat sajalah menu-menu di kedai, jarang diletakkan sayur yang banyak jika kita memesan nasi ayam, nasi lemak, bihun tomyam atau menu-menu lain. Sayur yang ada tu hanyalah cukup syarat sahaja.

Sebab ramai yang tak makan sayur pun kan? Sebenarnya….. 🙁

Benarkah makan sayur tak perlu suplemen

Contohnya nasi ayam, sekeping salad (yang mungkin dah lunyai), sepotong timun dan tomato. Itu pun kita elak daripada makan tomato. Betul tak?

Kesimpulannya, walau banyak mana pun anda makan sayur atau buah, anda tetap perlukan suplemen dalam kehidupan seharian anda. Pastinya anda perlu pilih vitamin terbaik dan terbukti berkesan seperti Vitamin Shaklee. 🙂

Buat pilihan terbaik untuk kesihatan masa depan yang lebih bagus. Hubungi akak selim hari ini untuk dapatkan cadangan vitamin yang paling sesuai untuk anda di 019-722 8520.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

 

Share Button

Benarkah Suplemen Shaklee Memudaratkan Kesihatan Untuk Jangka Masa Panjang?

Ramai yang berpendapat jika mengambil suplemen dalam jangka masa yang lama boleh memudaratkan kesihatan, boleh menyebabkan buah pinggang rosak dan lain-lain.

Benarkah?

Iya, ia mungkin benar-benar berlaku jika suplemen tersebut adalah suplemen yang tidak selamat, tiada kelulusan KKM, tiada ujian klinikal dan juga tiada landmark study.

Jika hanya ada kelulusan KKM, adakah ia benar-benar selamat? Banyak yang berlaku sejak akhir-akhir ini, produk yang ada kelulusan KKM tetapi dalam masa beberapa bulan kelulusan KKM tersebut ditarik balik. Pernah dengar kan? Sebab apa?

Bukan kerana KKM tidak menjalankan kerja mereka dengan baik dan telus tetapi…

Sebab ada segelintir pengusaha-pengusaha produk yang berlaku tidak jujur dan ingin untung cepat. Produk yang dihantar untuk ujian kelulusan KKM adalah produk yang selamat, tetapi selepas itu ia mungkin dicampur dengan bahan terlarang seperti merkuri atau bahan-bahan berbahaya yang lain, yang boleh memudaratkan kesihatan pengguna.

Akhirnya produk tersebut terpaksa ditarik balik kelulusan KKMnya.

Takut kan?

Bagaimana jika kita pernah menggunakan produk tersebut? Ia boleh menyebabkan kanser dan penyakit-penyakit kronik yang lain.

Bagaimana kita nak tahu produk yang kita ambil benar-benar selamat untuk jangka masa panjang?

Haaaa… mari akak selim kongsikan. Produk yang terbukti selamat adalah produk yang bukan sekadar ada kelulusan KKM, tetapi juga produk yang ada ujian klinikal dan Landmark Study.

Shaklee adalah satu-satunya syarikat vitamin di dunia yang menjalankan Landmark Study ni. Walhal syarikat vitamin TAK WAJIB pun buat ni, tapi Shaklee benar-benar ingin buktikan yang semua produk Shaklee adalah benar-benar selamat untuk diambil jangka masa panjang.

Apa bendanya Landmark Study ni? Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Landmark Study ni, boleh klik link di bawah.

Landmark Stdudy Shaklee Tu Apa?

Untuk maklumat lanjut tentang Landmark Study, boleh refer ke sini. http://LandmarkStudy.com.

Klik ke sini jika ingin download manuskrip jurnal tersebut.

Oleh sebab Landmark Study Shaklee inilah, Profesor Susan Bartz herrick memilih untuk menggunakan Shaklee dalam masa yang sangat lama iaitu 47 tahun.

Shaklee berkesan dan selamat

47 tahun tau! Bukan 47 hari atau 47 bulan!

Beliau adalah ahli akademik yang hebat pastinya bukan mudah nak percaya kata-kata orang atau sekadar testimoni sahaja. Beliau perlukan bukti saintifik untuk menggunakan satu-satu produk untuk pastikan ianya benar-benar selamat untuk beliau gunakan sepanjang hayat.

Landmark study shaklee

Kalau Shaklee ni bukan benar-benar produk yang selamat, mengapakah NASA meminta Shaklee formulakan makanan angkasawan supaya mereka kekal terhidrasi di angkasa lepas. Berada di angkasa lepas bukan seperti berada di bumi ni tau.

Kalau Shaklee ni tak terbukti berkesan, kenapa angkasawan kembar, Mark Kelly dan Scott Kelly tetap gunakan Shaklee hingga ke angkasa lepas?

Begitu juga dengan pencapaian atlit yang bertaraf Olimpik. Ternyata Shaklee terbukti berkesan sehinggakan mereka menggunakan Shaklee untuk membantu pencapaian mereka di dalam sukan.

Adakah itu belum cukup membuktikan Shaklee ini benar-benar berkesan?

Jom lihat antara pencapaian atlit yang menggunakan Shaklee. Akak selim bawakan 2 contoh. Yang lain-lain boleh klik link ini.

Atlit Shaklee

1. Morgan Craft-Shooting Summer Games

Morgan Craft
Morgan Craft

Morgan Craft

2. Amro Elgeziry-Pentathlon Summer Games

Amro Elgeziry
Amro Elgeziry

Amro Elgeziry

Boleh terus lihat sini, sila klik link di bawah.

Atlit Shaklee

Bukan calang-calang orang yang menggunakan Shaklee ni. Ahli akademik yang inginkan bukti saintifik, angkasawan yang perlukan formula istimewa untuk dibawa ke angkasa lepas, atlit yang perlukan produk yang boleh meningkatkan pencapaian mereka sekaligus membawa kemenangan dalam setiap pertandingan mereka.

Bagaimana dengan vitamin jenama lain? Adakah mereka juga ada Landmark Study ni? Itu akak selim mohon ampun dan maaf kerana itu di luar bidang akak selim. Boleh tanya sendiri kepada mereka yang menjual produk mereka ya.

Yang inginkan produk Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam ni, boleh hubungi akak selim hari ini. Jangan tunggu lama-lama ya, badan kita perlukan produk terbaik dan terbukti selamat seperti Shaklee ni. 🙂

Sms/whatsapp akak selim di 019-722 8520

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Siapa Sebenarnya Bos Kita Dalam Bisnes?

Apabila kita menceburi bidang bisnes, kita adalah BOS kepada bisnes kita, syarikat kita. Tapi benarkah kita adalah bosnya?

 

Adakah KITA adalah bos?

Atau

Allah adalah bos kita?

Sejak terjun dalam bidang bisnes ni, akak selim banyak belajar tentang pergantungan kita dengan kuasa Allah. Bukannya sebelum bisnes ni tak faham pergantungan kepada kuasa Allah. Tapi agak berbeza perasaannya. Dalam bisnes, kita tidak ada siapa yang boleh pantau kerja-kerja kita, yang boleh tengokkan kerja kita selain diri kita sendiri. Pergantungan kita hanya kepada Allah semata-mata.

Segala hajat kita? Kita minta kepada Allah.

Segala impian kita, kita mohon kepada Allah.

Segala kekecewaan kita, kita mengadu kepada Allah.

Segala keperitan kita, kita menangis di hadapan Allah.

Dalam bisnes, hanya Allah BIG BOSS kita. Hanya Allah!! Kerana hanya Allah yang mampu membolak-balikkan hati manusia.

Jadi, mesti PERCAYA dan BERDOA  seterusnya USAHA.

Percaya rezeki hanya dari Allah, tiada sesiapa pun yang mampu menahannya atau menurunkannya kecuali dengan izin Allah.

Seterusnya haruslah berusaha dengan gigih untuk mencapai apa yang kita impikan dan cita-citakan dalam bisnes kita.

InshaAllah, perjalanan bisnes kita dipermudahkan dan diberi keberkatan.

========================

Akak Selim
Pergantungan hanya kepada Allah
La hawla wala quwwatailla billah.

========================

 

 

Share Button

Benarkah Vitamin C Shaklee Adalah Yang Terbaik Di Pasaran?

Vitamin C Shaklee terbaik
Sumber Vitamin C daripada buah-buahan dan sayur-sayuran

Oren, nenas, betik, brokoli, kiwi dan bunga kobis adalah antara buah-buahan dan sayur-sayuran yang menjadi kegemaran akak selim. Buah-buahan tu memang akak selim suka yang masam-masam. Dulu-dulu akak selim ingatkan buah-buahan yang masam je banyak Vitamin C, rupanya sayur-sayuran pun banyak juga mengandungi Vitamin C ni ya.

Kalau dulu, oren ni memang menjadi buah kegemaran akak selim. Kononnya nak dapatkan Vitamin C yang terbaiklah. Nak kulit cantik, nak tingkatkan sistem imun badan, nak dapatkan kolagen dan macam-macam lagilah.

Rupanya akak selim silap. Silap sebab buah-buahan sekarang ni dah tak macam dulu. Buah-buahan dan sayur-sayuran yang kita makan hari ini :-

-penuh dengan racun serangga demi menghasilkan buah-buahan yang cantik dan baik untuk pengguna.

-diletakkan bahan pengawet kerana terpaksa melalui proses eksport yang mengambil masa berbulan-bulan.

Vitamin C Shaklee terbaik
Garam mineral yang semakin berkurang di dalam tanah kita kini.

-kurang zat dan vitamin kerana tanah semakin tidak subur dan kurang garam mineral.

Oleh sebab inilah akak selim mula berjinak-jinak dengan Vitamin C Shaklee yang terbaik di pasaran yang pernah akak selim jumpa.

Kenapa akak selim katakan ianya terbaik?

1. 1 biji Vitamin C = 7 setengah biji oren

Ia bersamaan dengan 7 setengah biji oren termasuk kulitnya. Kalau makan oren adakah kita mampu makan dengan kulitnya? Dan mampu ke kita nak makan 7 setengah biji oren setiap hari? Akak selim yang pencinta oren ni pun mampu makan 3 biji je. Itu pun 2-3 hari bolehlah, hari ke 4 dah jemu. Nak tukar buah lain pulak.

2. 1 biji Vitamin C = 5 jam dalam badan

Vitamin C terbaik

Vitamin C Shaklee ni istimewa sangat. Sebabnya ia dilepaskan secara perlahan-lahan dalam badan kita. Tablet Vitamin C yang kita makan ni akan dilepaskan sebanyak 100mg dalam masa satu jam. Vitamin C ni adalah 500mg, jadi sebiji Vitamin C mampu bertahan selama 5 jam dalam badan kita. Lama tu!

3. Mempunyai Bioflavonoids

Apa bendanya bioflavonoids ni? Ia membantu penyerapan Vitamin C sepenuhnya dan mengelakkan Vitamin C daripada teroksida.

4. Vitamin C Shaklee semulajadi = vitamin sebenar bukan tiruan

Vitamin C Shaklee ni adalah vitamin semulajadi bukan sintetik. Apa bendanya sintetik dan semulajadi ni? Boleh tengok kat link di bawah ni ya. Sila klik linknya.

Vitamin Semulajadi vs Vitamin Sintetik

Secara ringkasnya vitamin sintetik ni adalah tiruan. Kalau dah ambil vitamin tu takkan kita nak ambil yang tiruan kan? Yang tiruan pasti memberi kesan negatif pula. Baik tak perlu ambil vitamin langsung! Sebab itulah perlu ambil Vitamin C Shaklee yang original ni.

Hilangkan parut dengan vitamin c

Jadi, sekarang ni akak selim lebih fokus dalam mengambil Vitamin C Shaklee secara konsisten. Mesti ambil setiap hari. Bukanlah bermakna akak selim langsung tak makan buah oren, buah kiwi dan sayur-sayuran tapi akak selim tidak mengharapkan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan tu untuk cukupkan segala keperluan nutrien dan vitamin dalam badan akak selim. Mesti kena topup dengan Vitamin Shaklee jugak. Dengan Vitamin Shaklee nilah akak selim dapat cukupkan lopong-lopong nutrisi daripada pemakanan harian akak selim.

Vitamin C terbaik

Alhamdulillah, sehingga hari ini akak selim jarang kena penyakit dan kalau demam sekali pun, ianya tidak melarat. Pastinya itu rezeki dari Allah dan akak selim hanya berusaha untuk jaga tubuh badan yang Allah beri pinjam ni.

Anda juga mahukan Vitamin C terbaik di pasaran ni? Boleh order sendiri di sini menggunakan kad debit atau kad kredit. Sila klik gambar ya.

Vitamin C Shaklee terbaik
Klik gambar untuk beli Vitamin C Shaklee

Konsultasi adalah percuma untuk pelanggan akak selim. Selepas selesai membuat pembelian, sila SMS/Whatsapp ke 019-722 8520 untuk dapatkan cara pengambilan vitamin yang sesuai dengan masalah anda.

❤Laila (ID 854299)❤
☎ H/P : 019-722 8520 (SMS/WhatsApp)
✉ lailaisma2207@gmail.com
✿FB : Lailasani Ismail

Share Button

Seronok Mencuba Resepi Baru-Makanan Barat Dan Roti

Baru-baru ini Akak selim pernah ditanya oleh seorang rakan,

“Apa hobi akak?”

Akak selim termenung sekejap. Sudah lama rasanya akak selim tiada hobi. 🙁 Mungkin terlalu sibuk agaknya sehinggakan lupa dengan hobi zaman dulu-dulu. Sekarang ni hobi akak selim berShaklee sahaja kot. Setiap masa yang terluang dan masa yang ada tu dimanfaatkan sepenuhnya untuk Shaklee. 🙂

Zaman universiti, zaman bujang akak selim gila berbowling. Kat kilang dulu ratu bowling jugaklah dan rajin juga join pertandingan bowling yang dianjurkan oleh kawasan setempat.  Kalau pasal bowling memang berseri-seri rasa jiwa akak selim.

Sejak dah kahwin dan beranak pinak ni memang lama dah tak berbowling. Terasa minat nak cuba masak-memasak pulak. Seronok tengok orang makan bila kita memasak dengan penuh kasih sayang ni. Cuma akak selim ni kurang pandai masak makanan melayu. Sebab masakan melayu ni kan proses memasaknya agak lambat. Banyak bahan-bahannya kan.

Akak selim lebih suka mencuba masakan barat dan mencuba resepi-resepi roti. Lebih cepat proses memasaknya. Roti pulak sebab akak selim suka makan roti. 🙂 Seronok meroti. Tambah-tambah bila ada breadmaker kan? Takdelah penat nak menguli roti ni. Kalau nak uli dengan tangan memang boleh jadi ‘sado’ haaa tangan korang.

Akak selim ingat nak ulang semula hobi meroti dan mencuba resepi-resepi baru. Pizza dalam bekas muffin ni pun dah lama tak buat. Nanti bolehlah nak buat lagi, anak-anak pun dah besar, dah pandai makan pizza.

Sebelum dibakar, letak cheese banyak2 atasnya. Sedap!!!
Inovasi pizza yang digulung dan dipotong, dimasukkan di dalam bekas muffin. 🙂

Ni pula percubaan pertama meroti beberapa tahun dulu. Oppss… beberapa tahun tu. Lepas tu akak selim banyak projek diet. Itu yang breadmaker cuti tu. Nanti tak jadi diet akak selim kalau asyik dengan hobi meroti ni. Sekarang ni bolehlah buat semula sebab anak-anak dah rajin makan. Dulu anak-anak kecil lagi, akak selim ler yang kena makan kan?

Calzone
Calzone yang dipotong

Resepi Calzone tu akak selim dah tak ingat ambil dari mana. Lupa nak save. Kalau korang nak cuba, boleh tengok sini.

Resepi Calzone Mat Gebu

Nanti korang cubalah ya. Sekarang ni akak selim nak cuba resepi roti yang ada di dapur Farha-IbuCergas. InshaAllah akak selim akan share di Album Roti akak selim di Facebook ya. Nantikan update dari akak selim yaa… Jemput ke sini yaa…

Album Roti Akak Selim di FB

=========================

Akak selim
Rajinkan diri meroti 2017!

=========================

 

 

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...